Gixxer 600 vs. Fireblade 900?!? {{forumTopicSubject}}
De to nævnte cykler, er de to, der står højest på ønskelisten, når der snakkes ny mc i vinter/til foråret.. Men hvad har folk at sige om disse to cykler sat op mod hinanden?
Jeg er ikke typen med en slap højrehånd, og kan godt lide at udfordre min cykel! Hvad tror I umiddelbart jeg ville blive mest glad for?
Som jeg ser det lige nu, har Hondaen de fordele, at der er lidt flere kræfter/moment at gøre med, og gixxeren har måske udseendet på sin side (kommer nok af, at man for de samme penge kan få en nyere model).
Nærmere er det gixxer 600 fra ca. 97 og fireblade fra 94/95, jeg har i tankerne.
Og hvis I så kender et sted, hvor en ung laban på 19 (20 til den tid) kan få lov at prøve lidt forskellige MC'er, må I meget gerne sige til.. (Helst ik sindssygt langt væk fra Randers og der omkring..). Egen cykel tæller selvfølgelig også med!
Fortsat god weekend!
Simon.
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Har du undersøgt hvad du skal gi' i forsikring på en fireblade kontra sukien ?
-Jesper
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.016
Ej.. Har undersøgt lidt, men det er et godt stykke over de 20k for sukien, så vil skyde på, at bladen er endnu dyrere! Kasko altså..
Så skal vist lige lede lidt videre! Har hørt om nogle få, der har fået kasko ved gf, selvom de var under 30, så det vil jeg lige tjekke op på engang i vinter!
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 311
Når alting er så er det to vidt forskellige cykler .. Hondaen er nærmest en touring cykel i sammenligning med gixxeren.. og så har den også flest hk ..
Hvis det var til bane så ville jeg nok vælge gixxeren ellers så go for Blade !!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Der er verden til forskel på 600ccm og 900ccm
Husk på at 130hk på 900ccm og 130på 600cmm føles meget forskellig netop pga momentet. Man kan sige at hestekræfter er det samme som antal muskler, og momentet er størrelsen/udholdemhende på musklerne.
Og jesper, nej Hondaen er absolut ikke en touring cykel!!! Tvætimod!!!! sc28/sc33 æder stadig mange nyere racere på bane! Dog ikke af samme ccm klasse, da de nye høj ccm har flere muskler med samme str som 900´eren!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Du skal lige være obs på at fireblade i den årgang kører med 16 tommer forhjul og det begrænser udvalget af dæk lidt.
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 593
Jesper S.>>
Firabladen da bestemt ikke en touringcykel. En goldwing er touring, en VFR som min er sporttour, SV,eren som din er så vidt jeg husker en sporttour.
Du må lige til at læse lidt do ;o)
jan 2004
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 506
MIN ER TIL SALG
Skriv vis det sq ha din interesse...
Vh Rune
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 121
Klart Honda...!!! Kører selv Fireblade fra netop 95 og den er fandme dejlig,,,Og nu siger du Suzukien har en fordel hvad angår udseendet ved jeg nu ikke helt om jeg er enig i. Det kan jo altid diskuteres!
Men ja som det er blevet sagt betyder det satme meget med det moment der...!
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
jeg vil vove den påstand at der ikke er en enste disiplin hvor suli'en overgår firebladen, det er jo som at sammenligne en citroen Saxo med en Golf VR6
en anden ting er at langt efter at den 600 er slidt op så kører firebladen videre.
Tue N:
Og det med dæk udvalg i 16 tommer er da den største skrøne der findes !!!!!!!
Nævn venligst et dæk som er værd at køre på som ikke fås i Fireblade dimension ??
Gixxer 600 vs. Fireblade 900?!?