{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Gixxer 600 vs. Fireblade 900?!? {{forumTopicSubject}}

De to nævnte cykler, er de to, der står højest på ønskelisten, når der snakkes ny mc i vinter/til foråret.. Men hvad har folk at sige om disse to cykler sat op mod hinanden?
Jeg er ikke typen med en slap højrehånd, og kan godt lide at udfordre min cykel! Hvad tror I umiddelbart jeg ville blive mest glad for?

Som jeg ser det lige nu, har Hondaen de fordele, at der er lidt flere kræfter/moment at gøre med, og gixxeren har måske udseendet på sin side (kommer nok af, at man for de samme penge kan få en nyere model).
Nærmere er det gixxer 600 fra ca. 97 og fireblade fra 94/95, jeg har i tankerne.

Og hvis I så kender et sted, hvor en ung laban på 19 (20 til den tid) kan få lov at prøve lidt forskellige MC'er, må I meget gerne sige til.. (Helst ik sindssygt langt væk fra Randers og der omkring..). Egen cykel tæller selvfølgelig også med! smiley

Fortsat god weekend!

Simon.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gixxer 600 vs. Fireblade 900?!?
  • #1   23. sep 2006 Hej Simon
    Har du undersøgt hvad du skal gi' i forsikring på en fireblade kontra sukien ?

-Jesper

• #2   23. sep 2006 Nej, det tør jeg ikke! smiley

Ej.. Har undersøgt lidt, men det er et godt stykke over de 20k for sukien, så vil skyde på, at bladen er endnu dyrere! Kasko altså..
    Så skal vist lige lede lidt videre! Har hørt om nogle få, der har fået kasko ved gf, selvom de var under 30, så det vil jeg lige tjekke op på engang i vinter!

• #3   24. sep 2006 Undskyld at jeg måske interesserer mig for det forkerte men har du kørekort til sådanne cykler ?

Når alting er så er det to vidt forskellige cykler .. Hondaen er nærmest en touring cykel i sammenligning med gixxeren.. og så har den også flest hk ..

Hvis det var til bane så ville jeg nok vælge gixxeren ellers så go for Blade !!

• #4   24. sep 2006 Ville til enhver tid vælge firebladen. Den er stort set ligeså letkørt og styrevillig som gixxeren, men den har bare momentet og motorkraften!
    Der er verden til forskel på 600ccm og 900ccm

Husk på at 130hk på 900ccm og 130på 600cmm føles meget forskellig netop pga momentet. Man kan sige at hestekræfter er det samme som antal muskler, og momentet er størrelsen/udholdemhende på musklerne.

Og jesper, nej Hondaen er absolut ikke en touring cykel!!! Tvætimod!!!! sc28/sc33 æder stadig mange nyere racere på bane! Dog ikke af samme ccm klasse, da de nye høj ccm har flere muskler med samme str som 900´eren!

• #5   24. sep 2006 bladen ser større ud og vejer lidt mere en d gixxeren. Men den er ej at kimse af!! smiley

• #6   24. sep 2006 Fireblade det er en Honda og det er kram.

Du skal lige være obs på at fireblade i den årgang kører med 16 tommer forhjul og det begrænser udvalget af dæk lidt.

• #7   24. sep 2006 Jeg ville KLART gå for Firebladen.

Jesper S.>>

Firabladen da bestemt ikke en touringcykel. En goldwing er touring, en VFR som min er sporttour, SV,eren som din er så vidt jeg husker en sporttour.

Du må lige til at læse lidt do ;o)

• #8   24. sep 2006 Hvis jeg var dig ville jeg klart gå efter en zx6r!!!

MIN ER TIL SALG smiley

Skriv vis det sq ha din interesse...

Vh Rune

• #9   24. sep 2006 Uhe ha ja...Pas lige på med at kalde Bladen for en touringsbike...Tak!!!!

Klart Honda...!!! Kører selv Fireblade fra netop 95 og den er fandme dejlig,,,Og nu siger du Suzukien har en fordel hvad angår udseendet ved jeg nu ikke helt om jeg er enig i. Det kan jo altid diskuteres!

Men ja som det er blevet sagt betyder det satme meget med det moment der...!

• #10   25. sep 2006 Fireblade vs Gixxer 600 er jo som nat og dag......

jeg vil vove den påstand at der ikke er en enste disiplin hvor suli'en overgår firebladen, det er jo som at sammenligne en citroen Saxo med en Golf VR6

en anden ting er at langt efter at den 600 er slidt op så kører firebladen videre.

Tue N:

Og det med dæk udvalg i 16 tommer er da den største skrøne der findes !!!!!!!

Nævn venligst et dæk som er værd at køre på som ikke fås i Fireblade dimension ??

Kommentér på:
Gixxer 600 vs. Fireblade 900?!?

Annonce