{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.734 visninger | Oprettet:

Kan man få en fed MC til 20000? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg står og skal her henover sommeren have solgt den gamle BMW og have mig noget nyere og mere pålideligt, i den forbindelse har jeg brug for jeres hjælp, da jeg selv står i lidt af en blindgyde.
Jeg har allerede søgt lidt i forummet her for at finde inspiration, men synes det meste omhandler begyndercykler som GS500 og ER5. Jeg er mere interesseret i noget lidt hurtigere som har gode køreegenskaber samtidig med at den er dødpålidelig og relativt simpel at udføre alm. service på. Jeg har opstillet et par krav til cyklen, disse krav behøver ikke være opfyldte, men det er bestemt ting jeg ville se som et plus!

- Kædetræk, da det for mig er mere simpelt og billigere at vedligeholde end kardan.
- Ingen række-2'er! Beklager ER5, GS500 osv.
- Mindst 500cc, helst V2
- Max 96hk (pga. kørekortregler er 96hk max jeg må drosle fra)
- Helst fra sluthalvfemserne eller fremefter
- Den skal være køreglad
- Den skal være pålidelig

Budgettet ligger som sagt omkring de 20.000 kr, +/- et par tusinde. Jeg har selv tænkt på en Suzuki Bandit 600, men tænkte at den måske blev lidt for morfar, jeg er også bange for at en sløv 4-cylindret maskine bliver lidt for kedelig at køre rundt på, kan godt lide at man kan mærke motoren under sig, og at der er lidt karakteristisk ved den. Dernæst overvejede jeg Suzuki SV650 (gamle model) da den skulle være ret kvik, sjov at køre på og pålidelig. Det der trækker ned her, er at den er svær at finde til under 25.000 kr. Dernæst har jeg overvejet noget Yamaha XJ, men er bange for de bliver for gamle, men hvad vil det i virkeligheden betyde i hverdagen?

Jeg har faktisk også lidt en våd drøm omkring noget lidt mere all-round/enduro agtigt som man kan smide ud i lidt af hvert, evt. noget man let kan smide nogle motarthjul på uden at det ser helt slemt ud, men findes den slags cykel indenfor mit budget?

På længere sigt har jeg planer om at tage en lang tur rundt i Europa i sommeren 2016, så cyklen skal kunne holde til lange ture, derfor er en cykel med en lille halvkåbe bestemt også noget jeg ville se som en fordel.


Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej her i al min forvirring, spørg endelig ind hvis i skulle have de mindste spørgsmål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man få en fed MC til 20000?
  • #1   1. jun 2015 Der er en SV650 tilsalg på fjæsbog gruppen MotorCykel Marked - Køb & Salg af mc relaterede sager til 20 kg smiley

  • #2   1. jun 2015 tror du måske skal indsnævre dit område en anelse , fra offroad - touring til sport ... smiley
    ud til en forhandler og prøv lidt forskelligt , sidde , køre og fornemme


  • #3   1. jun 2015 Jeg forstår virkeligt ikke hvorfor du mener at kæde er mere pålideligt og nemmere at vedligeholde end kardan??? Jeg vil mene at det er lige modsat smiley

  • #4   1. jun 2015 Tak Eigil, jeg kigger lige på det smiley

    Urbanviking ja det kan du have ret i, prøvekørslen må jeg dog vente med til jeg kan tage mit A2 til Oktober

    Tom l, det er såmænd mest fordi at jeg med kæden selv kan skifte og vedligeholde den, hvilket jeg med mine begrænsede mekaniske egenskaber ikke kan med kardan - mere pålideligt har jeg nu aldrig sagt at kæden er, jeg har skrevet at jeg personligt finder det lettere at vedligeholde kædetræk - men det er nu ikke det tråden skal handle om smiley


  • #5   1. jun 2015 En gsf 600 er ikke sløv, eller morfar agtig den er stabil og nem at skrue på .

  • #6   1. jun 2015 #4 Det er jo helt op til dig smiley jeg kan bare ikke rigtigt se hvad "vedligeholdelse" der er på en kardan! Skift olien når du får den, så er der ikke mere i laang tid, du kan så skifte olien hver vinter hvis du er helt hysterisk smiley

  • #7   1. jun 2015 Yamaha XT 600 smiley

  • #8   1. jun 2015 Min kone sætter sin Bandit til salg i efteråret, så kommer du bare over og prøver. Den koster ikke over 20k smiley

    Men ellers så kig efter FZR 600. Meget adræt cykel. Eller en SZR 660 som har rigtig gode køreegenskaber og masser af bundtræk.


  • #9   1. jun 2015 En kardan køre 600000 km med en simpel olie skift på Ca 200-400 Ml om året

  • #10   1. jun 2015 Vil også anbefale Yamaha SZR 660. en overset model. smiley

  • #11   1. jun 2015 Okay okay, min udtalelse om kardanen er forkert, så se bort fra den.. smiley

    Jeg takker for alle råd. Der kom lige nogle flere modeller jeg har overset.


  • #12   1. jun 2015 cbr 600ere fås også til 20 klik , - fuck kilometer - min egen har rundet 100000 og snurrer upåklageligt trods hård brug fra iskold til begrænseren sætter ind

  • #13   1. jun 2015 kig efter en model F2 !!!! eller hvis din tegnebog er vokset en anelse til den tid så find en F3

  • #14   1. jun 2015 En F3 har desværre lidt for mange heste til at kunne drosles lovligt :S

  • #15   1. jun 2015 Du kan ikke sammenligne en bandit og en SV'er..

    Den ene har et stålstel og en gammel luftkølet 4 cylindret motor, den anden har alustel og en ny V2'er..

    Derudover skal du ud og prøve dem, og se om du sidder godt.. Jeg sad ikke godt på en SV'er ved bykørsel (s-model), hvorimod en naked har meget mere vindmodstand på motorvejen..

    Hvad du skal bruge den til, er også væsentligt..


  • #16   1. jun 2015 Du skal ikke være bange for en gammel Yamaha - min XJ600 har lige rundet 80.000 km siden '89 og udover en pakning til forgaflen og en bøsning i baghjulet har jeg ikke haft problemer - de kører bare de gamle XJ, og der er stadig rimeligt skub i dem:)

  • #17   1. jun 2015 En Hyosung GT650 må kunne findes til den pris efterhånden
    . V2 med 82 HK


  • #18   1. jun 2015 Men har Hyosung GT650 ikke ry for mange el problemer...?

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #19   1. jun 2015 Jeg har købt mig en honda ntv, den kan lidt af det hele, uden at være ekspert i noget af det, tror du er nødt til at gå den vej (ikke at det skal være en ntv)
    Som urban indirekte skriver, så skal du bruge flere mc'er hvis du skal have opfyldt alle dine ønsker.


  • #20   1. jun 2015 Det har jeg aldrig hørt! De første modeller havde et problem med ventilstyr på inderste cylinder. Men gå efter en fra -08 og frem. Så er der ingen problemer. Jeg kørte 13000 på min uden en eneste fejl

  • #21   1. jun 2015 Okay, det syntes jeg bare jeg havde hørt... Der er da lige før jeg selv kunne overveje en som næste projekt så:)

  • #22   1. jun 2015 Hvorfor projekt? Du kan sikkert finde en i fornuftig stand lige til at køre på

  • #23   1. jun 2015 Jo jo, men det er da kedeligt;)

  • #24   1. jun 2015 Det kommer an på hvad du mener er en fed mc? Jeg har lige købt en nylakeret, nysynet Honda CBR600 til kæreste for 12.000kr

  • #25   1. jun 2015 Når jeg tænker en fed MC, så tænker jeg masser af køreglæde og karakter. Og så selvfølgelig høj pålidelighed. Det kosmetiske må man selv om, så det vil jeg ikke tage med her.

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #26   1. jun 2015 Den beskrivelse passer på meget, det er sådan de fleste der kører Nimbus eller MZ beskriver deres mc. smiley

  • #27   1. jun 2015 Fz600 fazer !

  • #28   1. jun 2015 evt en honda Bros kan skaffes til det beløb? Det er ganske enkelt en skide skæg cykel 650 ccm v2'er i et let alu-slet.

    Eller skal det være lige derud, som pendler cykel, med minimal vedligeholdelse, og som du kan 'tæve' næsten uden konsekvenser. Så kig på en Honda NTV, kan du slå sådan en satan ihjel, gir jeg en øl i lufthavnen smiley


  • #29   1. jun 2015 Brian S
    Godt forslag, den havde jeg heller ikke tænkt over

    Rasmus S
    Rigtige gode forslag, det er sådan noget jeg tænker på!



  • #30   1. jun 2015 Startede selv på en ntv, fantastisk let kørt cykel. De har begge samme motor, brosen er bare letvægts udgaven med kæde, alu stel og kortere hjul afstand, og er med kæde smiley nogen kalder den også 'fattigmands-monster'

  • #31   1. jun 2015 Haha cool nok - Antager at det også er samme motor de bruger i NTV Deauville? Den har jeg hørt godt om, selvom den absolut ikke er noget for mig. smiley

  • #32   1. jun 2015 Yep, det er samme motor, og samme teknologi, den kører stadig stærkt efter 30 år på bagen, deauvillen er bare boret 50 ccm op, og så har den vidst indsprøjtning mener jeg? Men hele drivlinien er stadig den samme!

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #33   1. jun 2015 Du kunne også kigge på en transalp, så er budgettet nok lige lavt nok, men den vil opfylde dine behov for pendling og ferieturs cykel, med offroad egenskaber.
    Igen hondas V motor.


  • #34   2. jun 2015 Du kan da også teste CBF'en og tage på langtur her til sommer - jeg gad godt selv en tur rundt I Europa (eller bare udenfor DK) men mangler en at trille med... Ville være sjovere at have selskab end at køre alene smiley

  • #35   2. jun 2015 Det er faktisk også planen Victor, men der måtte nu godt alligevel stå en større cykel klar til når jeg kommer hjem smiley
    pt. er jeg klart mest til NT650GT (Hawk), SV650 (Gl. model) og NTV650


  • #36   2. jun 2015 De gamle SV650'ere har sku sin charme smiley
    Hvor planlægger du tur hen I år så? Jeg søger lidt inspiration..


  • #37   2. jun 2015 Jeg tænkte noget i stil med
    Danmark -> Holland -> Belgien -> Luxemborg -> Frankrig -> Tyskland og så hjem (rød).
    Hvis jeg skal være lidt mere modig, ville jeg overveje at tage Schweiz og Italien med (sort), måske endda Spanien, Liechtenstein, Østrig og Tjekkoslovakiet også hvis man virkelig skulle teste sig selv! (blå)

    Den røde optegnede rute er en grov skitsering af hvad jeg havde tænkt mig på et begrænset budget i år på 125'eren, der skulle selvfølgelig lægges vej gennem Amsterdam, Den Haag, Bruxelles og div. større byer der kunne være interessante.

    Den sorte optegnede rute er er noget længere tur, og virker efter min mening som et kompromis mellem rød og blå, hvor man lige kommer ned og snuse til alperne og varmen i Italien og så ellers hjemad. Her ville hjemturen nok blive langtrukken, og så kunne det måske være sjovt at lægge turen forbi Porsche i Stuttgart og Nürburgring på vejen hjem.

    Den blå er i mit hoved mere som et mål for næste år på en større cykel. Her ville turen starte som rød, måske også gå gennem Luxemborg bare for sjov, derefter til Paris ned gennem hvad der måtte være at spændende ting i Frankrig, så til Spanien forbi Barcelona, over til Monaco og gennem Norditalien, her ville det være totalt fedt i mit hoved at tage Stelvio passet med. Turen hjemad skulle gå gennem Schweiz, Lichtenstein, Østrig, Tjekkoslovakiet, måske endda Polen og Berlin nu man alligevel er så tæt på. smiley

    Det er lidt nogle af de tanker jeg har leget med - der er stadig en del vej fra skitsen til realiseringen, men synes nu stadig det er sjovt nok at lege med tanken.


    profilbillede
  • #38   2. jun 2015 Jeg gjorde det ikke, om så jeg fik nøglen til nationalbanken smiley

  • #39   2. jun 2015 Jøsses - det lyder voldsomt fedt! Den røde virker som en god "start"!
    Skulle du mangle selskab til turen har jeg fået blod på tanden i hvert fald smiley


  • #40   2. jun 2015 Sweet. jeg sender dig lige en PM på et tidspunkt

  • #41   3. jun 2015 Måske kan du være heldig at finde en hyosung gt650 tip den pris. Der får man i hvert fald meget fed MC for pengene

  • #42   3. jun 2015 PS pm mig lige hvis en af de mindre ture bliver til noget, jeg vil også med smiley

  • #43   3. jun 2015 Når du engang træffer en beslutning, så meld endelig tilbage! Spændende læsning lige her! smiley

  • #44   3. jun 2015 Jeg kørte 2000km på min 250cc sidste sommer ned til alperne i vest, og så øst tværs henover dem, og hjem med Autotog fra München.. Det var fantastisk..!

    Planlægger også en smuttur til sommer smiley


  • #45   3. jun 2015 Og hvis det er, så får jeg snart en Honda CB500 til salg med nye dæk, pakninger i forgaffel osv.. Til ca 17.000,- med indfarvede hardcases. Hvis det var interessant for dig..

  • #46   3. jun 2015 Var det på din gw250 Thomas?

  • #47   3. jun 2015 Hvorfor køre du ikke til Østeuropa/Balkan i stedet for Vesteuropa?

    Det er meget billigere smiley


  • #48   3. jun 2015 Uha det er helt simpelt fordi jeg altid gerne har villet se Nederlandende og Frankrig, og da de ligger tæt på og alle er mere civiliserede (ja okay, nu skal jeg ikke generalisere for meget her), tænker jeg at det er et let sted at starte - Men østeuropa synes jeg bestemt også kunne være interessant, da der er så mange forskellige lande, som nok også er knapt så turistpreget.


  • #49   3. jun 2015 Ace - > Jep smiley

  • #50   3. jun 2015 Har boet i Kroatien og rejst meget i Serbien, Bosnien osv. Kan kun anbefale det - menneskerne er meget flinkere og imødekommende over for fremmede end nogen stedder jeg har været i vest europa.

  • #51   3. jun 2015 Det lyder spændende, jeg har selv været i Pula på Istriahalvøen i Kroatien to gange, men det har jo begge gange været meget turistprægede områder, så det er svært at drage meget ud af det, men smukt var det.

  • #52   3. jun 2015 Well done Thomas! smiley Men har også kun læst godt om den bette inazuma! smiley

  • #53   4. jun 2015 Jeg har engang været ejer af en Kawasaki GPX 600 R. Kantet 80'er design, som man enten kan lide eller synes er øjebæ - men uhyre let kørt maskine. 85 HK. Simpel mekanik og rap i svingene med en kæk mand/kvinde "på pinden". De er blevet billige efter hånden. ( 12-18.000,- )

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #54   14. jul 2015 Hvad endte det med? smiley

  • #55   14. jul 2015 Well, tråden mundede ud i at jeg kom tættere på at vide hvad jeg vil skifte min BMW ud med, og jeg fik inspiration til hvor jeg og to venner kører hen her om et par uger når den står på MC-ferie smiley

  • #56   14. jul 2015 Hvad er problemet egentlig med din Bimmer? Sådan af ren nysgerrighed.

  • #57   14. jul 2015 Gearkassen skal skiftes, og jeg er løbet ind i en masse problemer undervejs, da jeg har købt en gearkasse fra lidt en nyere model, som ikke passer direkte på min.

  • #58   14. jul 2015 hvorfor ikke renovere den du har ?

    lejer og lidt pakdåser koster da ikke en herregård på landet


  • #59   14. jul 2015 Det gør tandhjul til gengæld, og da mine med over 70000km på er godt kvadrede, bliver det endnu dyrere at få en til at renovere den.

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #60   14. jul 2015 Må man høre hvor pilen peger hen? Man bliver jo nysgerrig.
    Og mht bmw'en hvad skal den koste? smiley


  • #61   14. jul 2015 Pt. står jeg med en nyrenoveret gearkasse og en kobling med ny koblingsplade. Begge til BMW R-modeller fra 1981 og fremefter. Min er en 1979 og ingen af de to dele er kompatible med min, så derfor forsøger jeg at bytte mig til en gearkasse og kobling som passer til den. Mit alternativ er en gut fra Stenderup der hedder Per, som vil bytte indmaden fra den renoverede '82-gearkasse over i min '79-gearkasse for 2500 kr.

    Jeg sælger ikke pt. da jeg ved at den intet er værd før den er lavet. Den står mig i 26000 så det er det jeg regner med at få for den når den er god igen.


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #62   24. jul 2015 Min egen ntv er kommet tilsalg, se den evt under mine annoncer.

  • #63   24. jul 2015 Jeg har netop besluttet at sælge min Hyosung GT650 fra 2010 med 25k på klokken da jeg skal flytte og får brug for en bil i stedet. Den kan du godt få for 20.000kr hvis det var noget. Den fejler intet og har lige fået nye dæk, og nyere kædekit. Skriv pb hvis interesseret. Mvh Søren Bobek

  • #64   24. jul 2015 Det er den her

    profilbillede
  • jørgen k
    jørgen k Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Svar: 5
    #65   9. okt 2015 Med de forventninger du har, så tror jeg altså du skal overveje om 20.000 ikke er for lidt.
    Jeg synes det lyder lidt selvmodsigende, for at vlre helt ærligt.
    Men bortset fra det, så vill jeg kikke Honda VFR. De gamle RC31-1'ere er nok ved at være ned i det prilsleje og der får du en koanon maskine som, ikke er verdensmester i noget, men behersker samtloge discipliner, til rigtigt gode karakterer.


Kommentér på:
Kan man få en fed MC til 20000?

Annonce