{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.282 visninger | Oprettet:

MC-tøj - Thansen vs. LouisMC {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Ja, overskriften siger vist det hele. Skal snarest ud at købe et sæt MC-tøj, altså jakke, bukser, handsker, støvler og hjelm. Tænker tekstiltøj og fullface hjelm.

Der er et par tusinde at spare hos Thansen, men vil jeg jo ikke spare på sikkerheden når der trods alt "kun" er tale om så få penge.
På den anden side, hvis nu kvaliteten på Thansens MC-tøj er i top, ja hvorfor så ikke bruge pengene på noget andet.

Har nok lidt en fordom over for Thansen selv.
Hos LouisMC kan jeg få lidt procenter, så derfor står mit umiddelbare valg mellem de to.

Hvad siger I? Har I erfaringer med tøjet fra nogle af stederne?

På forhånd tak for jeres svar!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-tøj - Thansen vs. LouisMC
  • #1   29. maj 2015 Af hvad jeg har set de par gange jeg har været i Thansen, så ser det lige så godt ud som det billige tøj ved Louis

Personligt ville jeg købe brugt dragt, jeg har nu 2 Alpinestars 2 delte dragte i læder.
    Begge har været brugt "et par gange" inden jeg købte dem.
    Jeg har ialt:
    1 Sæt tekstil (rigtigt tykt vintertøj) jeg aldrig bruger. mærket er et af de billige. 400kr
    1 Sæt sommer tekstil, af fra lindstrands med camo bukser og cowboy jakke. 300kr.
    1 Alpinestars. læder 1500kr.
    1 Alpinestars. læder 1000kr.
    1 Sæt Roleff thansen handsker i læder. 300kr. (købt i butik)
    1 Sæt Alpinestars. handsker 600kr. (købt på ebay)
    1 Sæt kvalitets støvler, kan ikke huske mærket og gider ikke gå ned og kigge 300kr.
    1 Carberg hjelm 600kr (købt ved louis)
    1 Schubert S1 PRO 300kr.
    1 Lazer Cross hjelm 200kr.
    Alt der er købt brugt har fået en god vask inden jeg har taget det i brug, og alt der er købt har været som nyt når jeg har købt det.

Ialt 5500 kr....

Skulle jeg ha købt alt nyt i butik var jeg endt med ca 20-23000

• #2   29. maj 2015 aldrig køb brugt hjelm..

• #3   29. maj 2015 Elias. hvad er det for noget vås, du kan self godt købe en brugt hjelm hvis du kigger den efter, ud med stoffet og kig den efter, er der så mærker i lakken eller andet så holder man sig fra den...

Når køber hjelm i butikken er der også en god mulighed for at der har været en del der har prøvet den, og du kan aldrig være 100% på at den ikke har været tabt der heller...

• #4   29. maj 2015 vrøvl

• #5   29. maj 2015 Konstruktivt... men hvis du siger det så passer det.....

• #6   29. maj 2015 Nemlig. Flamingoen inde bag foret på din hjelm, tilpasser sig hovedformen, hver hovedform er unik. men dit liv... et par tusinde skal ikke afgøre om jeg dør eller går fra uheldet.

• #7   29. maj 2015 Elias, endnu mere vås, flamingoen skal ikke tilpasse sig dit hovedet. Det er det "bløde" i hjelmen der klare den opgave. Flamingoen er hård og den må ikke sammenpresses.

Skulle du mod forventning sætte dit eget aftryk i din hjelm så køber deu den for lille - og du vil få pænt ondt i knolden efter en kørertur.

• #8   29. maj 2015 Det er desuden skræmmende at tænke på men rigtig mange vil sælge en hjelm der har været i et styrt. ikke altid kan man se den har været i et styrt, hvis det f.eks. er på græs.. jeg vil ikke tage chancen.

profilbillede
  • #9   29. maj 2015 Helt enig med Dennis D i forhold til hjelm. Flamingoen skal tilpasses? ahhh Elias.
    Hvis flamingoen giver sig, så har du svækket den, og mindsket sikkerheden i et evt. uheld.

Hvis du har muligheden for at tage et smut til en louis butik, så kan jeg kun anbefale det!
    Thansen tøj kan sagtens bruges, hjelm og støvler ville jeg dog personligt finde andet sted.

• #10   29. maj 2015 En tur til Louis er ikke et dårligt valg, vi tog knallerterne sidst og jeg købte intet, men nød turen smiley

• #11   30. maj 2015 alt andet ved thansen er billig crap, hvorfor dælen skulle mctøjet så være af højeste kvalitet, i tyskland er der krav som skal overholdes i fht eu og mærkning

at købe brugt tøj og vaske det??? hvordan vasker man handsker og støvler

• #12   30. maj 2015 Bodie: Vil det sige, at de SHAD bokse T-Hansen sælger, er blevet dårligere kvalitet end dengang det kun var Suzuki forhandlerne der solgte dem?
    Og de har også hjelme der får 4-5 stjerner i sharp

• #13   30. maj 2015 Og hvad med Castrol olien i Thansen butikken.

• #14   30. maj 2015 Jeg ville købe tøjet ved T Hansen hvis det passede mig. Derefter købe mig en bedre hjelm for de penge der er sparet.

• #15   30. maj 2015 THansen tøjet er udemærket til prisen. Man kan tydeligt mærke en forskel i kvaliteten på andre dyrere mærker, ingen tvivl om det, men man skal jo gøre op med sig selv, hvor meget man vil gå på kompromis med komfort og så videre. Sikkerheden er svær - man ved det jo først når man kommer en tur i jorden. Men jeg kan da sige at jeg har været i tur nede med et sæt tekstil tøj fra thansen, med ca 70, og jeg er her da endnu. Jeg har ingen planer om at teste om det tøj jeg kører med nu klarer det lige så godt smiley

• #16   30. maj 2015 Min hjelm har lige været i et styrt ? skal den skiftes ?

• #17   30. maj 2015 peter mht olie så se herinde efter hva du skal bruge de er sku billigst smiley www.landberg.dk

• #18   30. maj 2015 Elias har helt ret med hjelmen. Den SKAL passe og så kan den koste 500 eller 5000 kr.

Vedr. tøj er der to veje at gå:

Rolleff tøjet fra T-hansen er udmærket. Det gælder også det billige fra Louis.

Man kan også købe brugt og få bedre varer for sine penge, men jeg ville altid købe en ny og ubrugt hjelm og også helst nye støvler

• #19   30. maj 2015 De dummeste penge man kan spare på tøj, er ved at købe noget der er "godt nok".
    Efter kort tid er man ude og købe noget andet og pengene er spildt.
    Kig og prøv noget forskelligt og vælg så det du er bedst tilpas i og har de funktioner du ønsker. Det kan godt være du kan finde et sæt hos Thansen der er godt for dig, men der er masser af mærker at prøve inden du vælger.

• børge L
    børge L Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 14
    #20   30. maj 2015 Find noget brugt tøj der er masser a penge sparet

• #21   30. maj 2015 prøv lige at se denne video, en hjelm tager ikke skade at at blive tabt (så længe der ikke er noget vægt i den)
    https://www.youtube.com/watch?v=Ovd3KGu6BgU 7:15

• #22   30. maj 2015 Knud: SÅdu mener også, ligesom Elias, at flamingoen i hjelmen former sig efter hovedet

• #23   30. maj 2015 Thansen udstyr er ganske udemærket til prisen. Sikkerheden er også ganske fin.

Tidligere solgte Thansen KBC hjelme, blandt andet VR-2 hjelmen(helt ned til 1300 kr). Netop VR-2 har været brugt i motoGP, men de ryttere er jou helt sikker ligeglad med sikkerheden.

Og nej Knud. Flamingoen i hjelmen skal ikke tilpasses hovedet, men det er helt korrekt at hjelmen skal passe.

• #24   30. maj 2015 Nej (22) ikke flamingoen, men de øvrige polstringer. Derfor bliver en hjelm også for stor!

• #25   30. maj 2015 #24 "Derfor bliver en hjelm også for stor!", det kommer vel an på hvad størrelse man køber???

• #26   30. maj 2015 Brix: selv hvis du køber en der passer skal den skiftes efter et antal ganges brug!

• #27   30. maj 2015 Hvis din hjelm bliver for stor af du har brugt den, så har du da købt for stor hjelm fra start smiley
    Det er vrøvl og snobberi at gå rundt med tanken om at alt skal være dyre mærker, og alt skal være nyt.

Mine støvler tåler iøvrigt vask, og de har et par gange fået en gang vaskepilver og så fyldt dem op med vand og trampet lidt rundt i dem - så slipper jeg også for surre fødder... Handskerne har jeg købt nye, så dem har jeg ikke vasket.

• #28   30. maj 2015 Knud, hvad gør du så hvis du får købt dig en hjelm uden løs polstring? smiley

• #29   30. maj 2015 Dennis

Jeg erslet ikke enig. En hjelm skal sidde med æblekinder i starten og så give sig en anelse i løbet af de første uger. Den given sig fortsætter om end i langsommere tempo. Jeg er aldeles ligeglad med hvad hjelmen hedder eller koster, men den skal passe!

• #30   30. maj 2015 Dennis: alle de hjelme jeg har set har noget mere polstring end flamingoen, ellers bør de efter min mening skiftes - omgående!

• #31   30. maj 2015 Nu er det bare blevet til et definations spørgsmål omkring passe >_<
    Ja hjelmen skal passe efter måneders brug, men den skal så sandelig også passe fra start, taget i mente at polstring giver sig.

• #32   30. maj 2015 Brix:

Hvis jeg sammenholder #25 og #31, så kan jeg IKKE se hvad du mener - måske er det bare mig!

• #33   30. maj 2015 Min far styrtede efter at have ramt et rådyr med ca 60km/t og alt hans udstyr var fra Thansen på nær hjelm...alt tøjet støvler handsker og hjelm blev slf ødelagt men han fik kun mindre knubs så jeg tror ikke man altid skal tro det værste om deres produkter

• #34   30. maj 2015 Detskl man heller ikke thomas. Det mest utrolige er, at her nævner folk at T hansens produkter er lort, men louis er OK. I tyskland har Louis samme status somt Hansen har her - forvirret??? Det er der også god grund til!!!

• #35   30. maj 2015 Jeg kører med Thansen grej, og vil sige at tøjet er ganske fint, men deres skumbeskyttelse er til at lukke op og skide i, så skift dem ud smiley Kører også med en Thansen hjelm og den er jeg fin tilfreds med. Lige en øjenåbner til folk der mener at hjelme skal være dyre, så se lige følgende to links... Ene er på en schuberth s2 hjelm og anden er på en MT Revenge hjelm fra thansen...

Schuberth:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/schuberth-s2

MT:
    http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/mt-revenge

• #36   30. maj 2015 selvfølgelig kan man købe hjelm brugt.

så kan i komme med alle jeres tips og tommelfingerregler.

det vil jeg skide på
    H J E L M K A N G O D T K Ø B E S
    BRUGT

nu ikke så meget nossen rundt i selvsagt irrelevant kagleri.

da jeg var i louis MC for 2 år siden var deres billige tøj både dyrere og dårligere end det i thansen.

jeg kan ikke lide at betale de avancer de arbejder med i Louis så jeg har aldrig købt noget derinde.
    jeg er også udædvanligt presset økonomisk.

men mit indtryk er at gevinsten er meget lille ved at gå i Louis, og kun på 1/5 varer. på de øvrige varer kan det bedre betale sig at gå i thansen ca 1800 meter derfra, eller bestille det meste hjem på nettet.

det kræver så igen at man hverken er født igår, ordblind eller bruger odd sizes

• #37   30. maj 2015 men så igen

bruger man odd sizes kan man tit finde noge helt vilde tilbud på nettet

• #38   30. maj 2015 Citat "men mit indtryk er at gevinsten er meget lille ved at gå i Louis, og kun på 1/5 varer. på de øvrige varer kan det bedre betale sig at gå i thansen ca 1800 meter derfra, eller bestille det meste hjem på nettet."

Er det ikke Louis i Tyskland vi taler om og ikke den ripoff til louis-mc.dk?
    Overvej noget tøj med membran. Der har Louis (Den rigtige i DE) en del med "Drygate" DET er vandtæt. Når jeg har sammenlignet priser hos Thansen og Louis, er sidstnævnte kommet billigst ud.
    Hvis trådstater er fra Sjælland, så kan man tage en Scanrejser bus til Lübeck og gå i deres filial. Billetpris er ca. 200 -
    Men hvis vi taler kæder i DK versus Louis, hvorfor så ikke lige nævne Biltema smiley Mener også deres tøj er lidt billigere end Thansen.

• #39   30. maj 2015 Mc atsi har fuldstændig ret... hjelme kan sagtens købes brugt... det kræver bare:
    - at kunne gå ind på dba
    - have kontanter klar
    - tage ud til stedet
    - og ha en meget meget lille hjerne smiley

• #40   31. maj 2015 Man kan have brugt en hjelm før som man kan finde på dba i samme størrelse.
    er den "næsten ubrugt", eller ligefrem til salg "som ny" men med ridset visir eller andet som man selv kan have mod på at erstatte/fixe, så kan man få en 3000krs hjelm der passer perfekt for 1000 plus det løse.

jeg kører gerne en tur på 50 km og besværer mig med at vaske indlæggene for en tusse eller to

"hellere lille og vågen end stor og not" smiley

• #41   31. maj 2015 jeg er så også nødt til det.
    havde jeg pengene til det deltog jeg i løb i stedet for at bruge tiden på at sidde og lede efter små fund rundt om på internettet, så jeg kan fortsætte hver gang jeg har bukket en fodhviler, knust et spejl, knækket er håndtag, slidt handskerne og lidt af hænderne, banket hjelmen i jorden eller er blevet påkørt af en politibil.

jeg er fuldt ud med på at det altid vil være op ad bakke at argumentere mod konsensus.

men jeg er bare simpelthen så træt af at konsensus er så åbentlyst falskt.

selvfølgelig KAN man slippe godt af sted med at købe en brugt.

og det kræver selvfølgelig ikke at man har kontanter klar
    masser af tænkelige tilfælde hvor kontanter er helt unødvendige.

jeg tror i bund og grund bare jeg bør holde min kæft, til jeg får optaget det video jeg har på tegnebrættet så jeg kan holde op med at være sådan et råddent æg smiley
    jeg plejer at kunne bære over med bodegalleri-snakken, det må være fordi jeg først går i gang med at lave min sommermaskine klar nu og har kørt og kigget misundeligt på jer andre de sidste par måneder smiley peace please

• #42   1. jun 2015 Sharp test = Hvor 1800-1900g flip up/solbrille hjelme får 5 stjerne mod 1200-1300g Motogp hjelme får 3-4 stjerner.

SNELL M2015 = Motorsportens standard, ingen flipup eller indbygget solbrille har bestået.

Det lugter lidt.

• #43   1. jun 2015 #42: Der er da også flip hjelme der har fået SNELL godkendelse.

• #44   1. jun 2015 #43
    Der er 1. og det var M2010.
    Ingen på den nye standard og det tog 5 år? at få en godkendt. Det siger lidt.

• #45   2. jun 2015 #44 Google "SNELL M2015" støtter ikke din påstand.
    Tlsyneladende er alle ligeglade med om vi brækker kæben og mister gebisset

• #46   2. jun 2015 Der bliver godt nok generaliseret meget haha..

Ordet brugt er en BRED definition..

En brugt hjelm kan være 1 sæson og 500km gammel.. Det er kraft susme ikke mere brugt end en demo hjelm hos forhandleren, eller en sprit ny hjelm for den sags skyld.. Og kan man spare 50% på noget der koster 5-6000kr fra ny så er det da værd at overveje, man køber jo ikke em smadret 10 år gammel brugt hjelm vel !

• #47   2. jun 2015 Bor selv ret tæt på X1 her i fredericia og synes da ikke han er dyr på tøj overhovedet. Tror sagtens jeg ville kunne få et komplet sæt tøj, minus støvler og hjelm for 5500. Har støvlerne, men har ikke hjelm eller noget andet endnu.

• #48   2. jun 2015 Er 5500 ikke også en hel del kugler at lægge for et sæt tøj uden støvler og hjelm?

Til de penge kan jeg komme pænt langt på FC-moto.de

• #49   2. jun 2015 Om det er dyrt eller ej er vel en smagssag...
    Sidst jeg var på shoppetur hos Louis i tyskland gav jeg ca 11000 for 2 komplette sæt; -bukser, jakker, handsker, støvler og hjælme (+ lidt ekstra tingeltangel så vidt jeg husker)
    Andre betaler gladeligt 20K for et enkelt sæt og synes det er billigt...

• #50   2. jun 2015 #48, så er jeg også sikker på at jeg kan prøve tøjet og det passer. Samt har en passende kvalitet og vandtæthed der gør det brugbart næsten hele året. Skal ligge Ca 1700 bare for jakke fx

• #51   5. jun 2015 Har lige købt ny hjelm HJC RPHA 10 plus 2800 kr. Bikeoutfit Slesvig. Jeg var meget i tvivl om størrelsen XL. eller L. valget blev L. den var meget stram i starten, her to måneder sidder den mere og mere perfekt. Kunne aldrig finde på at købe brugt hjelm, den hjelm jeg købte kom fra direkte lageret i plomberet kasse sådan køber jeg hjelm.

Kommentér på:
MC-tøj - Thansen vs. LouisMC

Annonce