1.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rene K
Rene K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 31

Svar på afgift Svar på afgift

Hej MC-galleri.

Til interreserede afgiftssøgende

Jeg har fået svar på afgift min Suzuki gsxr-750 K6. Jeg har søgt via skat, min plan var egentlig at søge afgiften via QUICK-IMPORT da man kan få afgiften at vide fra dag til dag ligesom man kan få plader på med det samme.

Jeg forespurgte hos skat hvad sagsbehandlings tiden var i øjeblikket da jeg skulle købe en prøveplade ifb. med toldsyn. Jeg fik oplyst 2-3 uger, hvilket jeg syntes var ok. Det kunne jeg godt vente på, QUICK-IMPORT tager også 3000 kroner i gebyr, hvilket også er ok, det går jo hurtigt.

Jeg søgte afgift på nettet sidste torsdag Kristi Himmelfart samt en yderligere mail til motorcenter@skat.dk med links til brugte cykler til salg magen til min. Fik svar tirsdag i denne her uge at min anmodning samt yderligere bemærkninger var "kædet sammen" og at jeg nu bare skulle afvente. Fik svar i dag fredag altså en uge og det er endda med feriedage indlagt. Det synes jeg faktisk er tilfresstillende.

Selve afgiften var på 47000 med en vurderet salgspris på 80000 er jo nok ok og afspejler brugtmarkedet sådan rimeligt omend jeg synes det måske lige er til den høje ende. Havde håbet på 40-42 i stedet.

Jeg opretter galleri inden så længe, men her er linket fra den tidligere ejer som oprettede den i tidernes morgen. http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/22640-suzuki_gsx_r_750_carbon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svar på afgift
  • #1   22. maj 2015 Overvejede også noget tilsvarende bare i Padborg, men fast pris på 1995kr. De garanterede der ikke kom en efterregning men tilgengæld heller ikke penge tilbage. Søgte så hos skat onsdag aften før kr.flyverdag og fik svar tirsdag sidst på dagen. Betalte og fik plade i onsdags. Behandlingstid kun 2 Arb dage hos skat, så nu er der en glæde ved at have sparet 2000kr plus nok lidt i afgift. Endda på en model som aldrig har været solgt i dk.

• Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    maj 2013

#2   22. maj 2015 Ja det er sku meget rart at det faktisk kan lade sig gøre så hurtigt hos Skat.

• #3   22. maj 2015 Har da lige et spørgsmål smiley koster penge at søge om afgiften?

• Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    maj 2013

#4   22. maj 2015 ikke hos Skat, der er det gratis. Hos quick import. Kan man for 399 for en afgift vurdering, hvis man har fået den toldsynet koster det 299 og det kræver ikke at du vælger dem. Det vil sige hvis man er i tvivl om hvad afgiften er kan man betale 299 for det.

• #6   22. maj 2015 Ok

• #7   23. maj 2015 der er da tit en gsxr 750 k7(!!!!) til 70.000?

• Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    maj 2013

#8   23. maj 2015 tit og tit er måske lige og stramme den:) Den billigste lige nu er vist 74999 Den er standard og haR kørt lidt over 30. så er den hvor motoren er bygget af Kim Philip til over 80. med masser af udstyr.. skarp pris... Jeg har fulgt med det sidste halve år, men det er rigtigt at de er blevet billigere her på det sidste. nøgternt set ville jeg også have købt en med afgift i dag. Der var blandt andet den lucky strike fra 08 til salg for 90 og ikke gået ret langt. Den var skarp, men den blev alligevel solgt til en forhandler. Jeg valgte min pga. Der sidder for næsten 40000 kroner ekstra udstyr på plus der fulgte en masse med og den havde kun gået knap 13000, men du har ret tildels sidst i halvfjerdserne kan man godt finde noget...:)

• #9   23. maj 2015 et er listepris et andet er hvad mundtøjet kan bringe dem ned på. smiley

• Rene K
    Rene K Tilmeldt:
    maj 2013

#10   23. maj 2015 Ja måske, men de står ikke til 70. ham med 08 modellen solgte den til forhandler for Der fik han vist mere.. er mit indtryk ihvertfald og det var vist ikke meget han gik glip af. Det skal også siges at vist min havde været en 07 model havde den også været billigere måske mellem 3-4 tusind da min model var 30 kilo dyrere i 06 end i 07 selvom det er den samme model. hvis jeg skal sammenligne min med de få tilsvarende bliver min et par tusinde billigere end dem der er til salg og det er kun private vi snakke om.

Kommentér på:
Svar på afgift

Annonce