2.859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Rukka vs Hein-Gericke tøj ? Rukka vs Hein-Gericke tøj ?

Hej
Jeg står og skal købe ny Jakke, bukser, handsker, og har set på Hein Gericke Tourer sættet, som er deres top model, det koster knap 4000 kr for alle 3 dele, jeg har også set på Rukka, og skal man have noget fra dem der svarer til HG Tourer, så lander man faktisk på knap 12.000 kr.

Så tænker jeg bare, er det virkeligt 3 gange så godt ?

Hvis JA, hvilken model fra Rukka kan i så anbefale ? jeg har selv set lidt på Flexius og Armaxion, Flexion har Outlast hvilket lyder interessant, men den mangler vind/vand tæt ærmer, og det gode rygskjold, Armaxion har så de gode ærmer og store rygskjold, men mangler Outlast, skal man have det hele er man jo oppe i en Cosmic, men så går prisen altså også op...

Gode råd modtages gerne, også gerne erfaringer med både Rukka og Hein-Gericke tøj.

Kører ned til Hein-Gerick fredag eftermiddag for at prøve hvordan det sidder på mig, Rukka sidder umiddelbart rigtig fint.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rukka vs Hein-Gericke tøj ?
  • #1   21. maj 2015 Jeg ved ikke om det er 3 gange så godt, men der er stor forskel.

• #2   21. maj 2015 Stod selv i samme problemstilling med valgte RUKKA...

Alternativt vil jeg nævne KLIM der også laver noget rigtig lækkert udstyr.

• #3   21. maj 2015 Hvilken Rukka model købte du ?

• #4   21. maj 2015 Special MC i Aalborg har et godt Rukka udvalg, hils Marius fra Jan så er jeg sikker på i kan slå et god handel af.

Rukka er fantastisk har sideløbende haft et sæt Rukka og Dainese goretex tøj.
    Rukka tøjet solgte jeg sidste år og kører fortsat i mit Dainese sæt som for øvrigt er fra 1996 ... Fungerer stadigt som var det nyt selvom det er godt falmet.

• #5   21. maj 2015 Nu ved jeg ikke hvilket Hein Gericke tøj model sæt jeg har - Ved bare det var det dyreste de havde, Goretex, med rygplade etc. jakken alene kostede normalt næsten 5K alene, fik den til halv pris på tilbud, det samme galt bukserne

Jeg ved ikke om det er samme sæt, det tvivler jeg på, for du får ikke det sæt jeg har for 4K, jo brugt på DBA - Men jeg kan dog udtale mig om det jeg har alligevel, for hvad det er værd, sådan generelt om HG`s tøj.

Det er muligt du kan finde noget der er ligeså godt, men du finder ikke noget der er ret meget bedre. Kender udemærket Rukka, Dainese, Alpinestars, Buese, Probiker, Roleff osv. osv. og jeg ville sætte mit HG sæt op imod deres bedste anyday!

Eksempel. I starten af sæsonen kørte jeg fra Middelfart til Odense ca. 40-50km) først på aftenen og hjem igen først på natten, det var KOLDT, som i du kan se din egen ånde koldt og værst af alt, vestenvinden stod lige på men jeg lå på motorvejen med 140, så der var god riv i. Jeg havde en t-shirt samt en alm. bomulds-højhalset på og jeg havde ikke for i min jakke!
    Jeg mærkede INTET til hverken kulde eller vind! Det samme gælder med regn, det kan stå ned i stænger, når/hvis jeg sætter mig direkte på et driv vådt sæde, ja så trækker det stadig ikke igennem!
    Jeg er meget, meget positiv over kvaliteten på deres tøj serier og de er til fulde pengene værd og mere til og til den pris jeg fik det til, ja der var det et scoop.

Jeg undrer mig dog over du siger at det er deres top serie - For det jeg købte var netop deres top serie, de havde ganske enkelt ikke dyrere overtøj i deres egen serie. Men det kan være at min som sagt er en anden model - Jeg har prøvet at kigge, men jeg kan ikke finde nogen angivelse af model e.lign.

Men det korte af det lange er, ville jeg give tre gange så meget for Bukka, med den viden jeg har om HG`s egen serie - HELL NO! Eller jo, hvis jeg ikke vidste hvad jeg ellers skulle bruge pengene til! Jeg bruger mit sæt hele sæsonen, dvs. jeg har også købt en Læderjakke fra Alpinestars(som er det mærke jeg normalt sværger til og som resten af mig gear er i!), som bruges hvis det er rigtig varmt - men ellers er det sættet fra HG, hele sæsonen, varmt som koldt og aldrig med inderfór i, for det er ganske enkelt ikke nødvendigt, så tæt og god er kvaliteten af deres Goretex jakker! smiley

• #6   21. maj 2015 Jeg har været uheldig med Rukka, elendige membraner og de ville ikke bytte ved importøren, en anden ting er deres elendige "skaller" uden form, de vandre rundt og det er ikke fedt når uheldet sker

• #7   21. maj 2015 Hej Mikkel N
    Så vidt jeg kan se så har HG ikke længere nogen modeller med Goratex, men de har istedet deres eget Sheltex, og den dyreste lige pt. hedder Tourer og kan fåes til 250 euro for jakke og 200 euro for bukser, så ca. 3300kr for sådan et sæt.
    Ærgeligt at de ikke længere har nogle med rigtig Goratex.

• #8   21. maj 2015 https://www.louis.de/produktkategorie/motorrad-textilbekleidung/110?per_page=all#article_list
    Har en hel del også Rukka

• #9   21. maj 2015 Jeg købete en god Rukka jakke til en "god pris"
    Blev ret hurtig dybt skuffet.
    Jakken blev utæt i albuer og på skuldre efter få måneders brug. Forhandleren sagde jeg skulle prøve at vaske den i et specielt vaskemiddel anbefalet af Rukka, der ville gøre det tæt igen. Midlet skulle jeg selvfølgelig betale for. Jeg,- nej lillemor, fulgte nøje vaskeanvisningen
    Det hjalp ikke en dyt.
    Den blev derfor sendt ind til Rukka.
    Svaret herfra: Ingen erstatning, da jakken var vasket forkert.
    De ville overhovedet ikke give noget, selv om jakken netop blev vasket fordi den var utæt.
    Derfor bliver der her i huset aldrig mere købt Rukka.
    Jeg betalte en høj pris for en elendig jakke.
    Kører nu med tøj fra Hein Gericke og er super tilfreds.

• #10   22. maj 2015 Man kan da ikke vaske en jakke forkert... det er sgu for dårligt af Rukka, specielt sådan et dyrt mærke skulle vel nok kunne tåle en vask, de reklamere endda for det på tøjet, Wash & Go står der da.

Kører ned til HG idag, kan se at der lige er kommet en ny model i Tourer, en Tourer 2 som skulle være forbedre på mange punkter, og muligvis med Gorotex istedet for Sheltex. Den koster så også 400 euro istedet for 250, men det er stadig noget billigere end Rukka. Men alt i alt så kommer den helt an på hvor godt det sidder, så det bliver spændende.....

• #11   22. maj 2015 Hel og lykke, lad os høre når dommen er faldet og valget taget smiley

• #12   22. maj 2015 Man kan sagtens vaske forkert. Den helt store synder er for høj temperatur. Jeg måtte kun vaske ved 30 grader, hvad det også blev.

• #13   22. maj 2015 Mit Rukka er vasket flere gange med tilsætning af noget "halløj" fra en MC butik.
    Absolut ingen problemer efterfølgende - fulgte blot anvisningen.

• #14   22. maj 2015 Hvis tøjet bliver utæt, så må det være fordi der er hul på membranen. Jeg mener at en vask i specielt vaskepulver må være for at gøre yderstoffet tæt. Og fint hvis det virker. Men forhandleren sagde i mit tilfælde, at det også kunne gøre membranen tæt. Jeg tvivler godt nok. I hvert fald virkede det ikke.

• #17   24. maj 2015 Det viste sig at de lige havde fået et stak nye modeller, så jeg tog chancen og købte deres lige pt. topmodel, den hedder Hein Gericke Summit 2 STX og de tilhørende bukser og handsker, normal pris 500 for jakke og 300 for bukser og 140 for handsker, i Euro selvfølgelig. Der var så 20% off i denne weekend så jeg slap en del billigere. Det er i en ny Sheltex de kalder Sheltex Performance eller Pro, og den skulle være lige så god som Gorotex, og de giver også 5 års garanti på denne type Sheltex. Jakken og bukserne havde en masse gode praktiske og designmæssige løsninger, og så sad det rigtig godt synes jeg, det kommer også med det nye SAS-TEC beskyttelse, som er samme slags som 3DO, dette skulle umiddelbart være bedre da det er Level 2 godkendt hvor 3DO er Level 1.
    Nå men nu må vi så se hvordan det er i praksis..... Kørte turen hjem på ca. 140 km i øs regnvejr og 10 grader, og det holdte da heldigvis fint tæt på den tur smiley og jeg frøs heller ikke, selvom jeg kun havde tyndt ski undertøj på inden under.
    Den samlede danske pris blev incl. 20% rabat ca. 5700 kr, hvilket jeg faktisk kun kunne få en jakke for ved Rukka, så jyden gik op i mig og nu prøver jeg et HG sæt.

http://www.hein-gericke.de/bekleidung/motorrad-bekleidung/jackets/hein-gericke-summit-2-stxr-performance-jacke.html

http://www.hein-gericke.de/bekleidung/motorradhandschuhe/hg-sill-stx-pro-handschuh-schwarz.html

• #18   24. maj 2015 Jeg køre i jakke og bukser fra hein-Gericke og det er ca 5 år gammel og det virker stadigvæk som dag 1. Jeg var på en tur sammen med min ven - han kører i Rukka tøj og vi kom ind i et voldsomt regnvejr - da vi stoppede var hans telefon død af vand, for hans Rukka tøj var vandtæt - men ikke hans lommer ? - min telefon virker stadigvæk smiley tror der er 10.000 kr i forskel på hans Rukka og mit Hein-Gericke med vandtætte lommer i + smiley
    Men ok det er ikke et mærkevare smiley

• #19   24. maj 2015 Hvad er et mærkevare?
    I min verden er det ofte noget man forlanger overpris for uden at det er bedre end meget andet.
    Jeg er ligeglad med hvad tøjet hedder. Bare det opfylder mine krav. Og det gør Hein Gerickes fint.

Kommentér på:
Rukka vs Hein-Gericke tøj ?

Annonce