778 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
FZR vs GSXR??? FZR vs GSXR???
Jeg står og overvejer hvilken cykel jeg skal købe mig til et fighter projekt.. så ville jeg lige høre jer kloge hoveder om hvilken model der ville være at foretrække...
Det drejer sig om 88' FZR 1000 og 88' GSXR 750...
Skriv evt fordele og ulemper ved begge...
Tak
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 210 Svar: 1.000
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
/
Jesper
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 210 Svar: 1.000
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
for at gøre forvirringen større kommer jeg så også lige med et par kommentarer
nu ligger det sådan at jeg har en GSX-R 1100 88 (samme model som 750) en FZR 88 og 93 (det er dog kun GSX-Rén der er kørende lige nu) , og derfor mener jeg ikke at jeg kan beskyldes for mærke fanatisme
som Anders C og Kim L siger er det noget nemmere at skifte dele på Suzuk end på Yamaha , feks. motorerne på suzuki går uden problemer fra 88 GSXR modellen og helt op til Bandit modellerne og så vidt jeg har set indtil nu er det med de samme sitk i ledningsnettet , og de kan skiftes frem og tilbage hvis man lige får motorophæng med.
på FZR Yamahaén er det 87 og 88 der passer motor sammen , 90 og frem er med andre motorophæng som bla. er delvist støbt i motoren (befæstninger til stellet) på de senere EXUP modeller ændrer ledningsnettet stik fra firkantede til ovale stik , et rygte siger også at der skulle være 10 graders forskel på cylinder hældningen EXUP vs Genesis , dette har jeg dog ikke selv konstateret endnu.
Jeg har selv skulle finde en krumtap til en FZR EXUP 93 og det skulle jeg hilse og sige det IKKE er det nemmeste i verden EXUP og Genesis har forskellige krumtappe og er ikke særlig nemme at finde , og efter hvad jeg har kunnet spore på nettet er det et stort problem på FZRén at den smider krumtappen der er ihvert fald tit FZR motorer til salg med døde krumtappe på Ebay.
Af andre ting kan nævnes at Suzuki kører med samme axeltykkelse i alle årgangense som nævnt tidligere hvor FZR starter med 17mm og senere får 22mm , FZR 88 kører med 17" forhjul og 18" baghjul og det bliver sværere og sværere at finde gode dæk i 18" , man kan selvfølgelig skifte til et FZR 750 baghjul og den vej få 17" bagpå , suzuki kører 17" for og bag fra 88 og frem til idag.
stellet er efter min mening en smags sag for begge cykler , dog mener jeg at skal man finde fighter dele er det Suzukién der vinder her er der vel nok mest at vælge imellem og som nummer 2 i fighter tilbehør som hyldevarer må det være CBR 900...
det er ligemeget hvad du køber bare du bygger en StreetFighter......
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 773
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
ville personligt vælge gixer.
ang fzr er det ikke kunolieforbrug der er udpræget. koblingen er direkte ringe hele vejen igennem. 2 lyskrydsrace og den ikke vil slippe. eller bide igen. men jo, bedre køreegenskaber
FZR vs GSXR???