{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Hel- eller del-læder? {{forumTopicSubject}}

Hejsa MCG, er kommet i den situation, at jeg har nogle penge i overskud, og jeg har overvejet at investere dem i en læderdragt.
Million kroners spørgsmålet er nu hvad der er bedst, en heldragt eller en 2-delt dragt?

Findes der nogle saglige argumenter for hvilken af de to muligheder der er at foretrække?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hel- eller del-læder?
  • #1   17. sep 2006 Personligt ville jeg nok tage en 2 delt der kan lynes sammen. For så kan man tage jakken af hvis man lige holder og får en is, plus man kan jo nøjes med at tage jakken på hvis man lige skal ned i brugsen.

Ved ikke om det passer, men sådan ville jeg vælge det

• #2   17. sep 2006 Er helt enig med Mr. Lucky Strik. En 2-delt dragt er mest praktisk, men skal vi se på sikkerhedsmæssigt, så er en heldragt at foretrække. Hvis man styrter ved høj fart med en 2-delt, kan du risikere at lynlåsen bryder op og jakken ryger op om skulderne på dig, og så hjælper den jo ikke så meget. Dette kan selvfølgelig ikke ske med en heldragt.

• #3   17. sep 2006 en 2 delt er meget mere praktisk til hverdagsbrug...

• #4   17. sep 2006 det er den..., men sikkerheds mæsigt og vel derfor man køber en læderdragt r den ikke så god.. køb en hel dreag, det kører jeg selv med og det er det eneste rigitge. ellerrs kan du jo lige så godt købe noget fririds ting agtigt

• #5   17. sep 2006 Er det at den er to-delt så stort et problem? Jeg har fx aldrig set en hel-tekstil-dragt. Og tekstil sidder endda noget løsere på kroppen, hvorfor det må have nemmere ved at bevæge sig i forhold til en læderdragt.

• #7   17. sep 2006 2 delt.

Der er noget der hedder dovenskab den med bare lige skal ud at køre 5km og så gider man ikke hoppe i en heldragt.
    Men jakken gider man godt tage på.
    Og husk at læderet skal sidde kanonstramt når man prøver det, det er ligesom med en styrthjelm det skal være for stramt til at starte med.

• #8   17. sep 2006 PRÆCIS...
    det er derfor, vælg den rigig løsning en heldragt og altid husk beskyttelse som du skulle køre langt, det er jo ikke sikkert det er din skyld du kører galt

• #10   17. sep 2006 Hvis der er risko for at lynlåsen går i stykker ved et styrt og jakken kan ryge op, ville den så overhovedet blive godkendt?

• #11   18. sep 2006 harley: Nu er jeg væltet 2 gange med min delte dragt (og 3 gange med min heldragt) og der er har ikke været de mindste problemer med den delte dragt (andet end huller i den, men det har min heldragt også fået :))

Tag klart en delt dragt hvis det ikke er fordi du priæmrt skal bruge den til banekørsel, heldragter er simpelthen for besværlige i dagligdagen og yder kun minimalt bedre beskyttelse.

• #12   18. sep 2006 @Stephan C
    Er du sikker på at du river med ligeså meget kraft som der kan opstå ved et uheld? smiley

Jeg ville også vælge 2 delt da jeg sjældent har bukser på hvis jeg lige skal en mindre tur uden fare for at hastigheden bliver høj.

Kommentér på:
Hel- eller del-læder?

Annonce