{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Vinke på motorvej? Yay or nay? {{forumTopicSubject}}

Jeg kører dagligt ca 100 km motorvejsstrækning. I modsatte vejbane er der en gang i mellem en MC'ist som gi'r et vink, men der er langt imellem. Og det er sgu ikke så underligt for der er jo ca 5 meter over til de modkørende, og det er kun hvis begge MC'er ligger i ydersporet. Farten er også en del højere og koncentrationen ligger mere på kørslen. Det er mere en sur pligt, hvorimod det er en fornøjelse på feks landvej hvor man kommer tæt forbi hinanden og med lavere hastighed.

Anyway, hvad siger MC folket. Hilser man på motorvej? Yay or nay?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinke på motorvej? Yay or nay?
  • #1   14. sep 2006 Klart man vinker, hvis man kører så dårligt at man ikke har overskud til at vinke når man kører motorvej.....hvor der intet andet er at lave.., burde man nok sælge sin cykel og købe en familiecontainer i stedet. !

• #2   14. sep 2006 Nay!

Alle andre steder end motorvej

• #3   14. sep 2006 Nope!

• #4   14. sep 2006 No way, ingen vink på motorvej.

• #5   14. sep 2006 Jeg vil sige, at det kommer helt an på min egen hastighed + hvor meget trafik der er i min side...

Jeg vinker nogle gange, men det er ikke tit...

• #6   14. sep 2006 Jeg har den politik, at hvis der er autoværn imellem de to kørselsretninger, hilser jeg ikke, fordi afstanden til den anden MC er for stor og udsynet er hæmmet = ikke se hinandens eventuelle hilsen.

Hvis der er "frit" hilser jeg. Man behøver jo ikke ligefrem at "kaste" hele armen ud i den blå luft med risiko for styrt til følge, vel?

Allan

• #7   14. sep 2006 Løfter da gerne lige de 4 ledige fingre på venstre hånd.. Har endnu ikke oplevet at de er revet af.. Men hvem ved? ;o)

• #9   14. sep 2006 kenneth F> Klart man vinker, hvis man kører så dårligt at man ikke har overskud til at vinke når man kører motorvej.....hvor der intet andet er at lave.., burde man nok sælge sin cykel og købe en familiecontainer i stedet. !

Øhhh ja det kan man jo godt sige når man selv kører på en motorvejs cykel med bubble glas på.. kom lige ud i fartvinden til os andre en gang smiley

Jeg vinker normalt ikke på motorvej.. men det hænder smiley

• #10   14. sep 2006 Kører små 220km på motorvej hver dag og jeg vinker hvis jeg når det smiley Ratio for vink/vink igen er dog noget lavere end på andre veje.

• #11   14. sep 2006 Selvfølgelig... På alle dem jeg når at få øje på smiley

Mvh. Rune

• #12   14. sep 2006 Jeg vil tilslutte mig dels Jakob S. (Kbh) og kenneth F.
    Lappen ryger op eller ud... noget!!! Også til æggeskallerne, og de hilser igen i ca. 50% af tilfældende....
    Men er jeg lige er ved at prøve 6 gear af, i kombination med det rødefelt GG Så koncentrere jeg mig altså om kørslen.

• #13   14. sep 2006 ha ha en sjov tråd det er blevet til...men om ikke andet hvis en motorcyklist vinker til en når man kommer blæsende, så er det mindste man kan gøre sgu da at svare igen, og om det så blot er ved at give et nyk med hjlemen så er det da fint,. og det skulle de fleste vel kunne klare.....

Og til Pizzabager: nu har jeg jo ikke altid kørt motorvejs raket, og selv dengang kunne jeg ikke drømme om ikke at vinke igen på enten den ene eller den anden måde..... men det er da rigtigt at på min nye cykel er det sgu ikke altid jeg når at se de modkørende...he he..

men så er vi tilbage i den klasiske fejl, vi jo kan komme ud for når man kører landevej og kommer til at vinke til en scooter....det er altså med en dum følelse man bagefter tænker "fuck de skulle sgu ikke have lov til at køre på vejene"....

MVH
    kenneth

• Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #15   14. sep 2006 På motorvej hilser jeg nogen gange... andre gange ikke.

Jeg venter altid med at vinke til jeg er 100% sikker på det IKKE er en scooter/knallert!!!!

Mc-betjente og skolecykler er vel også motorcyklister, som færdes på samme betingelser som os andre. Derfor får de naturligvis også et vink.

• #16   14. sep 2006 Nå vi nu er ved hilsning. hilser folk så også på køreskole elever og mc-betjente ? - Hilser på alle - også HA'er selvom de er så højrøvede, at de aldrig hilser tilbage - anywhere, anytime.

• #17   14. sep 2006 Vinker ikke på motorvej! Har sku rigeligt at gøre med at holde fast i styres syntes jeg (har jo ikke kåbe på) De gange man ser en der en sjælden gang hilser, så er man jo forbi før man når at reagerer.

@Kenneth F........ så er der jo nogen der kører mere konservativt end andre... også på motorvej og det er da fair nok, men hvem er det egentlig der skal bytte ud med en familiecontainer sneglen der har tid til at hilse, eller fart bøllen der hænger i styret med stiv P.. og håret tilbage?? smiley

Elz syntes jeg det er fedt med hilsen til fælles MC'ister i de fleste andre tilfælde....

• #18   14. sep 2006 Selvfølgelig. Hvis jeg ser dem i god tid får de en hilsen.

/
    Jesper

• #19   14. sep 2006 selvfølgelig. Hvis jeg altså ser nogen

• #20   14. sep 2006 det er sgu da ekstra vigtigt at hilse til køreskolemcere de skal jo lærer det hele inden de bliver sendt ud på ejen hånd, strissere dem vinker jeg til når jeg syntes de ser flinke ud ( og jeg ikke er optaget af at bremse ned fordi jeg ikke lige havde set ham) ha ere (og banditos) tja det er jo lidt svært at se rygmærket på hans ryg når man er foran ham, men de er jo også menneske, og deres mcere er fede så de får da også et vink.... syntes de er meget goe til at vinke tilbage, bedre end strisserne (burde det ikke være omvendt?)

• #21   14. sep 2006 Se'fø'li' vinker man da, men på motorvejene står det undertiden så tæt, at det kan være svært at se de andre, ligesom det kan være svært at se om de vinker.

Hvis man ikke kan løfte venstre hånd når man kører på motorvej - som nogen åbenbart mener - så bør man vel overveje om man overhovedet har overskud til at køre kværn. Der findes ikke forhold hvorunder MC'en er mere stabil.

• #22   14. sep 2006 jeg hilser hvis ikke det går ud over min kørsel smiley

• #23   14. sep 2006 Vinker eller nikker ALTID !!!!

• #24   14. sep 2006 nichlas...er det ikke meget hårdt for nakke og håndled og er det ikke helt vildt svært at fx spise uden at svine helt vildt så : )

• #25   14. sep 2006 allan kan din gødt køre på motorvej??? hihi

• #26   14. sep 2006 kommer sku an på hvad folk vil . men jeg gør det da

• #27   14. sep 2006 Jeg vil sige ligesom Jakob S. Det kommer an på farten. Specielt efter jeg har skiftet til naked-bike. Hvis jeg bare cruiser stille og roligt hilser jeg gerne... også på motorvej.

Ang hvorfor HA´ere og andre harley-kører ikk hilser :
    HAR I NOGENSINDE PRØVET AT STYRE EN TRILLEBØR MED ÉEN HÅND :O)

• #28   14. sep 2006 jeg hilser hvis jeg ser nogen, med mindre der er et eller andet andet der optager min opmærksomhed på motorvejen, så jeg ikke lægger mærke til modkørende MC´ister....

• #29   14. sep 2006 Hilser på motorvejen hvis jeg kører under 150 og det ikke blæser som bare fanden. smiley

• #30   14. sep 2006 Prøv at løfte armen med lidt over 200 , hold kæft et vink.
    hilser altid ,, fart og forhold taget i betragtning.
    God Weekend.

• #31   14. sep 2006 Jeg synes der er en del situationer hvor det ikke er lige til at hive hånden op f.eks. er det meget dumt at gøre når man holder i et X m. hånden på kobling og skal til venstre ...

Når ikke jeg har muligheden for at hive hånden op sender jeg et nik m. hovedet i steddet for, det samme gør jeg som regel på motorvejene.

Der var en i går aftes som gav mig et blink med det lange lys hvilket jo også ses når det er blevet mørkt men ikke noget jeg selv er glad for sende igen da der er store chancer for at det kan forvirre/genere eller ligefrem pisse andre (bilister) af.

Jeg har kraftigt overvejet at få fat i noget refleks materiale og lave en smiley i hanske-hånden så den stadigvæk er brugbar i mørket. smiley

• #32   14. sep 2006 Jeg hilser når jeg kan. Meeen på motorvej er der sgu ikke meget fidus i det, så jeg har bestemt at jeg hilser igen men lader folk passe deres egen business.

Undtagen på panserne.Dem hilser jeg sgu ikke på mere. De hilser ikke men kvitterer i stedet med girokort. Sure kanaljer. *s*

• #33   14. sep 2006 Hilser altid, hvis trafikken tillader det. På Helsingør motorvejen tidligt om morgenen sker det dog, at jeg undlader smiley

• #34   15. sep 2006 Jeg har prøvet at vinke et par gange på motorvejen, men når jeg kører med god hastighed, uden nogen form for vindskærm eller kåbe, vælger jeg at lade hænderne være på styret. Der føler jeg altså at jeg har bedst kontrol - Men jeg vinker i tankerne smiley

Men som Allan H skriver: "Hvis trafikken tillader det... " vil jeg lige tilføje "...og hastigheden"...

Kommentér på:
Vinke på motorvej? Yay or nay?

Annonce