761 visninger
|
Oprettet:
Forsikring, dækning ved ulykke? {{forumTopicSubject}}
Hey, ja endnu et klassisk spørgsmål, ang. forsikring.
Som vi ved er det ikke noget problem at forsikre en "store" maskine selvom man har "lille" kørerkort.
MEN hvordan er man stillet hvis man kører galt?
står man så med en kæmpe gæld, eller er forsikringen berettiget til at erstatte det?
Jeg overvejer nemlig at købe en Honda CBR 600 F3, men ville lige orrienteres om hvorledes man er stillet.
håber i kan give mig svar.
Mads Vad
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 347
Men husk også at rigtig mange forsikringselskaber kun dækker 50% på ulykkesforsikringen hvis du kommer til skade som fører af en mc.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Hvis du ikke har heldet med dig slår du en person ihjel der har en livsforsikring på 2mil....
Vælg selv. Og det er ligemeget om den "store" mc man kører på har 43 eller 143Hk...
Men tænk over hvorfor den lov med max 34hk er indført.... Det kan jo skyldes at mennesket i sin dumhed gang på gang har bevist at man som 18-årig ikke altid er moden nok til at være motoriseret i trafikken...
/
Jesper
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 228
Du har lille kort men har fundet ud af du kan forsikre en stor maskine.
Glem det, forsikringselskabet forlanger regress hvis du smadrer noget (det er det billige), endnu værre hvis du smadrer nogen (det er det dyrere) Det krote og lange er at de forlanger at du skal betale, for du er fører af et køretøj som du ikke må føre jvf færdselsoven. OG selvfølgelig vil de gerne forsikre din maskine, det kunne jo være du havde fundet et godt tilbud, og så køber den til du må føre den på lovlig vis.
Og ganske rigtig undersøg lige om hvordan din ulykkesforsikring stiller dig, hvis uheldet sker på mc.
maj 2005
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
sep 2004
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 608
Basse
maj 2005
2 mill, som du sikkert skal ud at finde et eller andet sted.
Du er meget heldig, og får lånet til 10 % da du ikke har noget at stille som sikkerhed, eller pant
det er 200000 kr om året i renter....
Det er sgu en del af en løn der skal betales, jeg havde ikke råd til det, heller ikke med fradragene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 971
Bortset fra det så koster det jo så også en formue alligevel at have kasko på sådan en CBR... som 18 årig ville jeg gætte på en 20-30K om året, ved ikke om det er billigere når der er drosling på.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Det koster ikke alverdens!
Så kan du også gæde dig til den bliver afdroslet igen
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 8 Emner: 6 Svar: 42
kan se at det var som forventet, så hvis jeg skal ha cbr skal den helt klart drosles.
Men det er jo altid godt at diskuttere det med nogen der har forstand på det.!
apr 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 53 Svar: 435
Ser ud til du ender på den mere fornuftige vogn - burde jeg også gøre! Tror bare det bliver et langt år, indtil jeg må pille drosselkittet af igen, især nu hvor jeg næsten har vænnet mig til de kræfter cbr´en ligger inde med.. Du ved jo selv hvordan den kører
Forsikring, dækning ved ulykke?