{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Køb af MC {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har lige fået mc-kørekort, og er helt pjattet efter at komme ud at køre, men mangler lige cyklen først.. Jeg har haft kig på blandt andet en Suzuki GS500 og en Yamaha SZR660.. Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med disse modeller? - Og hvad mener I om at købe en brugt motorcykel?

Håber at få nogle kloge ord med på vejen smiley

Mange hilsner C.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC
  • #1   11. sep 2006 Hvis det er de 2 maskiner du har kig på så kan jeg klart anbefale en Yamaha SZR 660 ..

Den er let og lav og har en god frihøjde som man kan hygge sig med at udfordre efterhånden som man bliver en bedre MCist ..

Derfor så er det en investering som man ikke blive træt af de første par år. Rigtig god starter cykel...

På den anden side .. den er ikke super behagelig til lange ture så hvis du regner med at du skal køre Tysklands autobahner tyndt hver sommer så vil jeg måske alligevel anbefale GS'eren da den måske er lidt mere behagelig at sidde på i længden..

• #2   11. sep 2006 Suzukien er en glimrende begynder maskine. Teknikken er god og gennemprøvet, men man mangler måske lidt hk efter nogen tid på landevejen og ved motorvejskørsel. Lakkeringen på stellet er dog efter min mening for tynd eller ringe.

• #4   11. sep 2006 GS 500 er nok noget af det bedste alternativ hvis man vil have en god, solid begynderbike til små penge. Men der er mange muligheder, hvis du vil ofre lidt på projektet, og da du har det store kort - se evt. på: FZR 600, CBR 600, GSX-F 600, SV 650, CB 500, XJ 600, ZZR 600, Bandit 600 osv, osv.. Kig -- prøv -- køb!

• #5   11. sep 2006 Og forresten mht. at købe brugt, så tag evt. en der jar lidt tjek på mc's med ud og se kigge på cykel, du kan spare mange penge ved at købe brugt, men omvendt kan man også komme til at købe katten i sækken såfremt man ikke har så meget tjek på det.
    Generelt ville jeg nok som nybegynder se mig efter en let tilgængelig cykel, rimelig ny -og med et fornuftigt km tal - der er til at holde billigt mht. service, forsikring, osv.

Husk også at afsætte penge til udstyr i budgettet!

• #6   11. sep 2006 Dette er min kammerats, 100% i orden bike, med fortsat fabriksgaranti!

Superfed begynder -og den kan fåes til en fin pris hvis du er hurtig.

Se den her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8215

• #7   11. sep 2006 Ronny (Vordingborg )
    hvad skal han havde for den

• #8   11. sep 2006 Min er også til salg, kig profilen for oplysninger smiley Også en rigtig god startcykel!

• #9   11. sep 2006 Søren G:

Den er sat til 54.900;- Meeen som han selv skriver kan den jo fåes lidt billigere ved hurtig handel smiley

Du kan se hele annoncen her :

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7210

• #10   11. sep 2006 Jeg undrer mig over hvorfor Ronny kaster sig over Camilla med hans kammerats GS500 .. (og dog - det er jo hans kammerat)

Til 55k kan man få en ny uden kåbe ...

og de 2 stk Yamaha SZR 660 forudsat at de er i orden er meget bedre mht køreegenskaber, bl.a. Paioli UpSideDown forgaffel, banansvinger, Brembo 4 pot caliper og 320 mm skiver samt lav vægt .. og det er en Yamaha så kvaliteten er nok også lidt bedre end en GS500 som tekniske set ikke er ændret siden 1984 ca .. og samtidig så er de billigere.

Selv om SZR'en ikke er en model som der kører mange af så er det en velafprøvet motor idet den stammer fra en XTZ som har kørt Paris-Dakar masser af gange....

• #11   11. sep 2006 Jesper S:

F modellen koster så 65.000kr, dertil skal lægges komplet Laser deeptone udstødning, dysning, miniblinkers, osv. som der er på min kammerats. Ved at den har kostet et stykke mere end 70.000kr som den står, hvorfor der er en pæn besparelse at hente da han, som han skriver i annoncen, vil lave en hurtig handel på 51.000kr nu.
    Er ikke det mindste i tvivl om at Yamaha'en er en fin bike, men den er også speciel i motor & kørekarakteristik, måske derfor der ikke er solgt så mange af dem som fx. GS 500.
    Yderligere skal man også kigge på at de to Yamaha'er du linker til er 8 år gamle og sikkert har rullet lidt km, som også skal medregnes i serviceudgifterne.

Bottom line er bare at man bør prøve lidt bikes og nappe den man føler sig bedst hjemme på.

• #12   11. sep 2006 Jeg må vist bare ud og prøve nogle forskellige cykler så smiley

Og forresten.. Yamaha SZR 660 er jo 1-cylindret, er der nogen der ved om det er en fordel/ulempe?

• #13   11. sep 2006 Det er en ulempe på den måde at lave omdrejninger ikke er dens livret .. men over 2500 o/m så er det fint og den trækker rigtig godt mellem 4000 og 7500 o/m ..

Fordelen er at den lyder super godt ift en R2

• #14   12. sep 2006 SZR har også den fordel at dens motor ikke stammer fra 1976....
    GS'eren er og bliver gammel vin på nye flasker. Det var en fin MC da den kom frem i 1989, men der findes friskere og bedre motorcykler. ud over den nævnte SZR er der Cagiva River 600, Honda CB500, Kawasaki ER5 og GPZ500s og Yamaha XJ600 Diversion.

/
    Jesper

Kommentér på:
Køb af MC

Annonce