1.781 visninger
|
Oprettet:
Mellemklasse "offroad" {{forumTopicSubject}}
Forlember og udele ønskes, ved følgende modeller:-)
Honda Transalp 600
Det skulle være en blød og sløv morfar. Men hvad siger DU?
Aprilia Pegaso
Den skulle have en god motor og et MEGET blødt sæde og meget bøvlet, at skaffe reservedele til.. Som også er ret så kostbare.. Men hvad mener du?
Yamaha 660 tenere
Hvad er der, at sige om den?
Jeg tænkte også lidt, om jeg kunne finde en 750cc Africa Twin, som dog, er noget af en klump (stor og klodset) Men er den lige så tørstig, som Yamahas Super Tenere er? Den store Tenere, skulle kun gå omkring 14-15 km/pr liter, og det er bare ikke i orden!
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Pegaso og XTZ er 1cyl. Transen og AT er 2cyl.
Man kan rejse på dem alle, men personligt er jeg så til 2cyl. når der er asfalt involveret.
Hvilken Yamaha er det du henviser til når du skriver XTZ660, de blev lavet i start 90erne og nu igen i den nye model...
Kan du ikke beskrive hvad det er du vil med den?
Det gør det langt lettere at vejlede..
PS.. det med benz pr. km er ikke så let at sammenligne...
Jeg har kørt Supertenere, Trans Alp og Africa twin og de har kørt ca det samme pr ltr... Men kører man ordentligt er Alpen billigst i drift.. men også mere sløv, lav og dæmperene lader meget tilbage at ønske hvis vejen er ujævn.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Personligt er jeg mest til Super Tenere'en, men en AT er altså også super fed omend den er lidt effektsvag, dog uden at være sløv.
Med 30k på kontoen er der reelt kun plads til en Supertenere da ATen er noget dyrere når man sammenligner standen.
Kvaliteten er noget nær ens på de 2 og med de rigtige dæk kan du altså komme hurtigere rund i en rundkørsel end folk tror, har selv overrasket en del på kåbemaskiner gennem årene.....
Kan du leve med 20 HK mindre end en ST, 10HK mindre end en AT så er en Trans Alp en fin maskine og du får en rigtig fin en til 30k, men jeg syntes de er lidt lave og kedelige... Prøv dem alle 3...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Det er den her
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/41614-suzuki_dl_650_v_strom
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
(Dog, er både Yamaha og Honda nemmere at skaffe dele til, det er der ingen tvivl om. Men de er altså ikke biligere)
Vh
dec 2012
Følger: 19 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 84
Har købt ny cykel, så den ryger nok snart til salg når jeg har fået den synet en af dagene. Du skal være velkommen til at komme og prøve en tur, for at se om det er noget for dig
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Som rejsemaskine er Transalpen perfekt omend den godt kunne have 5-10 hk mere, man sidder rigtig godt på den, den er letkørt og utrolig stabil og pålidelig.
hvis du vil have mere power så er SuperTenere og Africa Twin nogle gode bud omend det er noget tungere at danse med og en del tørstige (TA kører 20-24km/l)
de 1 cyl forslag er også gode, men de er sgu ikke sjove at køre langtur på (motorvej)
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
.. Og med Transalp, har jeg måske mit kørekort i længere tid så, da den er så skide effektsvag
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Jeg har en XT600 samt en XTZ750er. Så jeg vil støtte op omkring, at en 2 cylinderet maskine ville være at foretrække.
Og for at gøre dit valg endnu nemmere, så du vælger en XTZ750'er, så kan man sagtens få en XTZ750'er til at gå 19-20 km/literen.... Man installerer et såkaldt "swiss kit" i sin karburator (koster ca. 450 kr ved kedo.com).. Dette kit gør at man kører mellem 19-21 km/literen ved almindelig kørsel på asfalt.
Dette "Swiss kit" skulle efter sigende gøre at XTZ750eren mister lidt effekt, men jeg har kørt med og UDEN dette kit og kan ikke mærke forskel..
Så mit råd vil være køb en XTZ750er og sæt et swiss kit på
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Jeg forlanger 40.000kr for den og den er nyserviceret og meget velholdt. Sælges kun da jeg vil have en helt ny.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
Jeg tænker at man som minimum skal være 175 for at kunne nå jorden på de cykler
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 37
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
Men der kan self også være en der er presset ud i og sælge til nærmest ingen ting. Men det gør jo ikke at alle bliver nød til og tilpasse efter det.
Jeg har ikke set den pegaso som har været Tilsalg til 5000kr nogen steder på nettet.
Mellemklasse "offroad"