At rode og rage ved andres cykler {{forumTopicSubject}}
Hvordan har i andre det med at folk roder og rager på jeres cykler når i feks. står nede på langelinje eller en tankstation eller andre steder i byen og der kommer nogle hen for at snakke og kigge på jeres hjul, og er der forskel på om det er folk der selv køre, eller om det er biker venner eller bare venner, eller helt fremmet mennesker der bare vil snakke og ha en sludder for en sladder om motorcykler??
Jeg har for nogle uger siden stået nede på langelinje, hvor en biker kommer hen for at snakke og kigge på min bike, mens han kigger skal han rode og rage alle vegne, på min cykel. hive i fodhviler, ha fat i mit håndtag for at kigge på mit instrumentbord, køre hånden hen over tanken så hans store guldring rammer mit tankdæksel, der skete ikke noget, men alligevel, det er sgu da perverst! jeg sage ikke noget til ham, mest fordi jeg ikke lige forstår hvad fanden han hadet gang i og ikke lige kunne blive enig med mig selv om hvordan jeg skulle sige til ham at han skulle holde sine fede finger og guldring fra mit lort!!
I går er jeg lige forbi tanken for at tjekke dæktryk, kommer der en ældre mand over for at snakke, det er jo altid hyggeligt, men det første han gør efter han spøger hvad der er for en, skal han køre håndne hen over min udstødning, hive i min bagerste fodhviler. da jeg så siger til ham, så så ikke pille! kigger han på mig som om jeg er idiot, så prøver jeg på at forklare manden at vi ikke vil ha at folk piller ved vores cykler og hvis han feks gjore det ved nogle af dem der køre custom bikes, så bliver folk sgu sure, så siger han nå nå, så tør jeg jo ikke snakke med dig, også gik han... men kom så igen 2 min senere
Jeg har sagt til de hoveder jeg kender at jeg ikke gider at folk roder og rager ved min, nogle at mine venner, der selv køre mener ikke det er et problem hvis det er ens venner der roder og rager. men det vil jeg sgu skide på, folk skal holde snotten for sig selv, men mindre de har fået lov til det!!
Jeg forstår jo ikke rigtig hvorfor fanden folk skal holde fast i den bøjle ved bagsædet, hive i mine greb, min fodhviler, dreje på gasen osv osv. når de står og snakker med mig, drikker en cole og nyder solen og det gode vejr
Kunne aldrig selv finde på det og har aldrig gjort det! jeg høre heller ikke til dem der står og læner mig op ad folks biler, heller ikke, selv om det er nogle gammelt lort.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
apr 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
Hvis jeg kører på en lettere medtaget, ældre dame som min gamle Bandit eller min "knallert", dax'en, så er jeg næsten ligeglad, de skal bare ikke rykke i kabler og ledninger.
Folk ved ofte ikke rigtig, hvad de skal gøre med deres hænder, eller de er lidt usikre på situationen - Det har jeg forståelse for i et vist omfang.
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
Ja nemlig, siger gerne til kødhovederne, hold snotten fra mit lort, jeg piller sgu heller ikke din kone på fissen
# Martin
Hvis de ikke ved hvor de skal gøre af deres hænder, må de sgu da komme dem i lommen!! man kaster dem sgu da ikke over på en mands cykel, bare fordi de er lidt usikre på situationen! og hvorfor fanden er de usikre på situationen, der er ikke nogle grund til at være usikre!
Jeg dyrker min bike, som var det min lille baby, ok det er jo ikke en Busa eller noget i den stil. men jeg elsker den sgu
apr 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 122
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
jun 2012
Det er super hyggeligt når folk vil snakke unge som gamle jeg snakket med en gammel kone på omkring de 80-90 år. for 2 uger siden i Haslev. på en tankstation, mens hendes søn var inden på tanken, åbnet hun lige døren for at fortælle om dengang hun kørte motorcykel på en Nimbus med sin mand dengang hun var ung. sønnen kigget underligt da han kom ud da jeg siger til ham vi lige fik en sludder for en sladder og motorcykler hehe det er jo fedt at høre sådan historier!
jun 2012
Hehe jeg håber sgu ham fjolset, har lært et eller andet den dag, han husker resten af livet!
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 527
Ja, for at en far sætter sit barn op på en mc, så skal han da klart have en på hovedet ikke?
Det er sådan nogle som ham spanden af din kammerat, der ødelægger det for andre motorcyklister. Typen kender man godt, det er også dem, der lige flår en person ud af bil i trafikken og lige giver dem en omgang hvis de har gjort noget der ikke behager mc'isten.
maj 2011
jun 2012
Ham der hadet jeg sgu også pandet en på snotten, især hvis han også spiller dum og fræk når man spøger om, hvad fanden han har gang i med sin unge. det kan du være helt sikker på. nogle mennesker ber bare selv om at få et par flade og sådan er det!! der er sgu grænser for hvad man skal finde sig i... også som biker! længer er den ikke
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
aug 2008
Og nej, jeg har ikke haft en barn oppe på min mc, men jeg har flere gange prøvet at folk har flyttet min mc fordi de åbenbart har været uenige i parkeringen af den og det er da træls at andre flytter på ens ting, men derfra og så til at begynde at slå på folk, der er langt.
apr 2013
Men det goer det jo naturligvis ikke bedre...dog mere forstaaeligt.
jun 2012
Men jeg vil da gerne se dig snakke 5000-10.000 kr op af lommen på sådan en stodder der ikke kan se der er noget galt i at hans unge går rundt på mands tank
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
Synes kun det er fedt at folk kommer for at sludre og har de unger med tilbyder jeg altid at poderne kan sidde på cyklen og ungernes fjæs hvis man også starter den og lader dem gasse lidt op er simpelthen guld værd
maj 2011
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 155
jun 2012
Jeg har kun en gang sat en unge op min, og du har helt ret i at det er guld værd hehe jeg er også flink til at tilbyde folk at side på den, hvis de har lyst til at prøve det
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
apr 2013
jun 2012
Synes du ikke der er mega forskel på at få en flad øretæve også en 3-4 stykker af de hurtige, og en brækket næse og et blåt øje?? det synes jeg sgu, en flad øretæve tager ingen skade af! det fik man også i skolen for 50 år siden, når man hadet være fræk og dum overfor læren. man hadet 2 valg, en eftersidning eller en flad øretæve. det har hverken min mor, far eller moster taget skade af
jun 2007
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Ta det som en gave når nogen vil røre lidt ved knallerten
jun 2012
Så heldig har jeg sgu aldrig været men det lyder som en happy ending på dagen de fik vel også nogle klask i deres bare røve for at kravle rundt på Ninjaen inden du gik hjem hehe god historie
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Hvis folk ikk ka spørge om lov først ska de squ holde fingrene for sig selv
Har endnu ikk prøvet det med en unge der får lov at lege lidt med rullen.. det må jeg ha til gode har en nevø der er knap et år.. Han ska da ha muligheden ihvertfald
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 91
mar 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
Han kunne dog godt forstå mine argumenter for ikke at gøre det igen.
- og næste gang jeg møder en med en fin gammel porche 911 skal jeg
selvfølgelig liiige hen og hive døren op, sidde i den, dytte med hornet, køre sæderne frem og tilbage... sådan bare lige for at prøve?????
NEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for det er jo noget helt andet- eller hvad?
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Fair nok at ham farmanden var en idiot og lod sin unge stå på en motorcykel - det ville jeg også blive sur over - men det viser altså i den grad mangel på dømmekraft, hvis man slår på folk foran deres børn. Come on.
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 629
true storie.
maj 2011
PS Jeg har billigt glorie-pudsecreme til salg, der må være et par stykker der mangler
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
Hvis folk fejlagtigt tror at det er ok det de gør men så bagefter godt kan indse at det var det ikke så må man jo lige klappe hesten men hvis de ligefrem stiller sig op og siger luk da røven osv.. og bare ikke vil fatte at det altså IKKE er iorden så kan jeg sgu godt forstå at nogle taber tålmodigheden.
Selvfølgelig synd for ungen men det går sgu nok over igen og hvis ungen er gammel nok til at forstå hvad der foregår så har du jo ligesom slået to fluer med en flad der da 2 personer nu har lært det.
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 32
mar 2012
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 2 Svar: 5
Det samme gælder for fremmede, spørg og jeg er som regel flink, pil uden at spørge, og jeg flipper helt ud.
Hvis jeg har brugt utallige timer på at få den til at stå flot, så skal en eller anden spasser absolut ikke tro, at det er en gyngehest, eller at man bare kan pille som man har lyst.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
Mvh jens
jun 2007
Følger: 1 Svar: 1
Er der kontant afregning
jun 2007
mar 2012
Jeg står dog ved princippet - uanset om faren fortjener en øretæve, så bør man altså se lidt på det store billede, når han har sit barn med. Det er sgu lidt synd, at en unges verden skal styrtes i grus, fordi to voksne mænd ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.
Når det er sagt, er der selvfølgelig også grænser for min tålmodighed, og en lussing er jo ikke verdens undergang.
jun 2012
Lige som #37 mener jeg, nok se men ikke røger med mindre man har fået lov og ejeren selv er til stede, ellers hold gulerødderne for dig selv!!!
jun 2012
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Jeg kører i klub, vi har klubhus, mødes ofte et par gange ugen og cyklerne holder parkeret ude foran...lækkert lækkert!
For en 14 dage siden, holdt der lige en gut og hans kæreste ind til siden. Hyggeligt! gæster tænker vi...nej nej. Han har kurs direkte mod den ene af motorcyklerne, en fin HD Sportster fra 2013 med lækker lakering osv. Fandme om ikke aben hopper op på kværnen, og beder kæresten tage et billede...magen til mangel på respekt for andres ting!
Ejeren flyver ud og giver ham en ordentlig, men velfortjent sviner... Gutten bliver så direkte sur og ubehagelig, men vælger alligevel at køre videre.
...Tror han var meget heldig i sit valg af motorcykel, til sit billede den dag, for jeg kunne godt komme i tanke om et par andre, som havde reageret en aaaaaaaaaaanelse anderledes (læs: et par på hovedet)
Man skal sku' holde fingrene for sig selv, med mindre at man virkelig kender vekommmende som har mc'en.
jan 2009
Følger: 2 Svar: 1
Har jeg fingereret ved en udstillet bil/MC - ja helt sikkert, men ikke voldsomt.
Har jeg rørt ved en privat bil/MC? Aldrig ville jeg turde at gøre sådan noget.
dec 2008
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 95
Jeg vil aldrig ty til vold, hvis der er nogen som rører ved min MC.
Jeg sagsøger dem bare
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 532
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 95
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 56
feb 2014
Følger: 1 Svar: 2
Tænker og om de også piller ved en Harley forsynet med logo fra HA, eller rager på deres tøser.
mar 2012
Så tilsyneladende var det i hvert fald ikke et problem i 90'erne, at folk pillede ved den slags motorcykler
apr 2011
Følger: 59 Følgere: 53 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 207
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 82 Emner: 46 Svar: 272
jan 2014
Følger: 1 Svar: 1
Hvis du ikke tror det er OK at rage på min kones patter, skal du heller ikke rage på min motorcykel. Længere er den ikke.
jan 2012
apr 2007
Ungen overlever sku' nok at se sin fader få en flad... Det er da langt værre, hvis faderen begynder at stå og opfører sig som en åbenlys idiot.
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 13
Alle der passer deres motorcykler og biler, ved hvad en hånd hen over lakken kan gøre, hvis der er lidt støv "jord" på.
Og nu er det altså ejerne af en ting, som bestemmer hvad som er acceptabelt at gøre ved den, så må man spørge, eller tage den "lærestreg" der evt. kommer
Det er bare min mening
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 20
jan 2012
Sjovt nok er der ingen der er bange for at man som mc-ejer, ender med at få en vederstyggelig røvfuld. Kan godt være i er fantastiske til at vurderer folks evner i western slagsmål. Synes bare tit man tager fejl af hvem der har en kort lunte og en fantastisk lige højre.....
Men nu er jeg også så gammel, at jeg meget hellere vil have en ridse i lakken end mangle en tand. Og har lært at opdragelse er meget lettere på børn end på voksne....
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 36
Tror du skal have undersøgt hovedet, også når du syntes det er i orden at ty til vold
jun 2012
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 31
Jeg ser det så bare ikke som en motorcykel, for det første er jeg faktisk ret glad for min, og når jeg nu har betalt den 3 gange syntes jeg også det er en fandens masse penge at havde stående, og som gammel automaler ved jeg altså godt hvad sådan et par hænder kan gøre ved lakken.
Vi har forskellige meninger og det respektere jeg, men når det gælder min Mc er det min mening der tæller.
By the Way fed Motard du har Lars
jun 2012
En flad øretæve har sgu ikke noget med vold at gøre, så ved du sgu ikke hvad vold er!
Der er ingen forskel på min bike og din kones fisse.. det er forbud område for fremmedet, der ikke har fået lov til at pille på den men så er der mange herinde der skal ha et tjek, men at du synes jeg er tosset, det kan jeg sgu godt leve med hehe og min elsket bike er sgu ikke bare en motorcykel for mig!
jan 2012
Det er sgu ikke kun en ordentlig mc du mangler , Din retsforståelse er også helt skæv
aug 2008
Det er en Suzuki Gsx? Sådan som du skriver om din mc, skulle man tro at det minimum var en Bimota eller lign.
Og jo, en lussing er vold, hvis du var mig dengang en hundeejer glemte at holde øje med sin hanhund og den lettede ben op ad min mc, hvad ville du så have gjort ved ham?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
men hold kæft hvor kunne jeg ikke være mere ligeglad hvis folk rager ved MCen eller bilen..
Når jeg er ude og køre race og bilen står i pitteltet så får alle børn lov til at sidde i bilen og kravle rundt alt det de vil, der sker sgu større skader på vejen og banen end der gør af et par fingre..
jun 2012
Det er kun en GSX 750 F 2006. fik den 40.000 men for mig er det slet ikke værdien af min cykel det handler om.. om det så var en kina cykel til 5000 kr. eller en cykel til 300.000 kr har slet ingen betydning. folk skal bare holde snotten fra mit lort... længer er den ikke!! og jeg behandler den som om den koster en million, som du kan læse i alle de indlæg i tråden, er jeg langt den eneste der er elsker sin bike
Og i min verden er en flad øretæve ikke vold! at du synes det er det, er fint med mig. det er jo din mening og den har du lov til at ha vi lever jo i et frit land
Vasket den når jeg kom hjem også sige til ham at han skulle holde sin lorte køter i snor
også glemmer du lige at det ikke er mig, der har delt håndmadder ud, det var en kammerat til #6 Tom
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 91
#69 quote: Det er en Suzuki Gsx? Sådan som du skriver om din mc, skulle man tro at det minimum var en Bimota eller lign!
Hvorfor er det at andres mening skal diktere hvad vores ting betyder for os?
Det er da fuldstændigt lige meget hvilken cykel vi har. Jeg havde engang en Vw polo fra 85, selvom den ikke kostede en skid så var det min bil. Men folk tænkte stadig at det var en gammel slæde som man bare kunne gøre ved hvad man lystede.
Jeg synes satme det er den forkerte indstilling at have til tingene!
jun 2012
Ja det er sku meget muligt, men så er jeg da heldigvis ikke alene om at ha en skæv retsforståelse hvis man lige ruller tråden igemmen, så er der mange der har samme mening hehe
HØRT!!! det fatter jeg heller ikke???
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Det forstår jeg ikke det der med din kone.
Hun sagde det var helt i orden, og at du var indforstået med det så længe du havde de der rejsningsproblemer...
jan 2012
mht. retsforståelse Denny. så bliver noget forkert ikke rigtigt af at mange mener det!! En lussing er VOLD, også selv om du har advaret om at den kom, hvis modtageren ikke stod af din hest....
maj 2011
nov 2008
tom I
Ja det er det!
Det ligner ikke noget at stikke en person en på skrinet foran hans barn fordi han har gjort noget forkert.
Det er helt ude af proportioner!
Det er dit profilbillede iøvrigt også. EU flag og hagekors. Jeg tror bare din verden er meget sort/hvid.
jun 2012
Så kan stodderen sgu bare lade vær med at være dum og flabet, når manden prøver at fortælle ham at det er noget lort han har gang med sin unge... hvor svært kan det være at sige undskyld for det lort han hadet gang i?? men i stedet vælger han at være dum, så må han jo bare ha en dum flad, så han kan forstår det... muligt i kalder det for vold, jeg kalder det for en irettesættelse
nov 2008
Det er ligegyligt hvad jeg eller du kalder det. At stikke en på skrinet er objektivt set vold.
maj 2011
nov 2008
Hvad er din adresse, så sender jeg
jun 2012
Ja det er sgu lidt sindsygt at manden begyder med at invitere på øretæver, når han har sin unge med i byen... han har nok troet han kunne spille hård banan af den årsag, også gemme sig bag sin unge?? men så troet han lige forkert jeg ville godt ha overværet det
jun 2012
Hehe godt set, tråden har taget en forkert drejning
maj 2011
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 254
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 20 Svar: 425
apr 2007
jan 2012
apr 2007
Jeg siger bare, at jeg godt kan følge tankegangen i at man ikke er så øm over f.eks lakeringen på en baneracer... Samtidig kan jeg også godt følge ham med custom biken som er rigtig øm over lakeringen.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 94
apr 2009
Jeg starter også mit indlæg med at sige at jeg godt kan forstå at man er øm overfor sin lak..
men ellers er jeg uforstående overfor den panik det medfører at nogen piller lidt, og min racer koster +++100.000kr uden afgift.. Og i modsætning til mange gade motorcykler i samme prisklasse er der jo ikke forsikring på sådan en.. Og den er rimelig velholdt ifht til at jeg har 2-3 påkørsler om året
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Jeg har en af de der MC som folk gerne vil kigge på, og spørger (!) om de må fotografere deres unger på. Det må de som regel godt. Hvis man forklarer at det må de ikke, og fortæller at man lige har brugt x timer på at pudse og polere, så har jeg aldrig været ude for en der ikke accepterede det.
Når de piller, er det i virkeligheden udtryk for at de gerne ville have sådan en, men af forskellige omstændigheder ikke kan - kone, børn, afdrag på huset. Så drejer de på gashåndtaget og forestiller sig at den accellerer som en raket derudaf. Men de bør naturligvis spørge, og hos mig får de lov. De kan jo ikke brække karburatoren af ved at dreje på gashåndtaget vel?
Hvis man kommer farende ud og råber "Hvad f... laver du med min MC din spade, få lige nallerne væk hva'!!" Så modtages det lidt anderledes end hvis man siger "Jeg vil helst ikke have du piller ved min MC, den koster mange penge, og jeg bruger en del tid på at holde den flot." I første tilfælde opfattes man, korrekt, som angribende og ham der piller ryger direkte i forsvarsposition og balladen er startet. Abemennesket inde i os styrer.
I andet tilfælde sker der ikke andet end at "pilleren" siger, "Det må du undskylde, det tænkte jeg ikke over, men den er nu flot. Hvad er det for en?" Og så er kontakten og den gode stemning der med det samme.
Det står på side 1 i håndbog om konfliktstyring. På side 2 står at vold som regel gør problemet større.
apr 2009
Helt enig, og der er da også en motorcykelmotor i, så fås der ikke et bedre alternativ
Og thumbs up for resten af indlægget
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Hvor kan man dog blive snydt!
apr 2009
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
I Biltema kan man købe et sammenklapelig drivhus så folk kan se men ikke røre.
Er der nogen der er syg?????
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 173
Så Andrzej bare fordi du synes at det er iorden at andre mennesker piller ved din motorcykel, så er mennesker med en anden holdning end din (korrekte?)holdning syge?
Jeg bryder mig personligt IKKE om at mennesker jeg ikke kender piller ved min motorcykel! Er jeg så syg?
jun 2012
Så må jeg også være meget syg, men det kan jeg sgu godt leve med at nogle synes det.. det er jeg mega kold i røven over for! fandeme min motorcykel, og jeg bestemmer, så det er nix pille!
maj 2011
feb 2011
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 2
apr 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 35
Der er tonen godt nok 200 gange anderledes ved veteranbil træf fa ham der kommer hen til dig for at snakke, han har selv har en bil som han selv er meget glad for, ergo gør han nok ikke noget ved din som han ikke vil gøre ved sin ejen
jo jeg er os meget glad for min suzuki, men den er ikke en altertavle! så længe folk ikke ligefrem gør noget for at ødelægge den, så rør det sgu ikk mig. tit man skal man gøre for at se ordenligt på tingene
Men det self og bare min holdning
At rode og rage ved andres cykler