Mobiltelefoner, smøger og kørsel {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver simpelthen nødt til at komme ud med den her lille historie!
I dag har kæresten og jeg været ude på en lang og hyggelig fredagstur. På vej hjem kører vi på Hulgårdsvej i København. Forinden har vi som altid set en masse snakke i telefon og nogle gange slår de et ekstra sving på vejen, så vi er godt "klar over", at bremsen måske skal bruges i dag..
Når men da vi så kom kørende af Hulgårdsvej, er der en bil der har lagt sig i en fremadgående retning fremfor svingbanen til venstre. Dette opdager han så, og begynder at mase sig igennem rækkerne og over til svingbanen. Han beslutter så her og prøve at mase sig ind i svingbanen, mens han er på siden af min kæreste som dytter, og han hiver bilen igen over i fremadgående retning. Her begynder så de fuldt optrukne linjer at komme. Jeg tænker, at han nok opgiver og kører frem til næste kryds, lige inden denne tanke er slut, slår han blinkeren til, smider bilen henover de fuldt optrukket linjer, hans bag kofanger 5 cm fra mit forhjul og vælger så at bremse da der er rødt! Jeg blokerede bremsen, kan se bagdøren i hans fine sorte Peugeot Bipper komme nærmere og er så langt oppe på forhjulet, at jeg ender med at må slippe bremsen for ikke at falde forover med motorcyklen ( ingen ABS ). Jeg triller så op på siden af ham, og begynder at råbe, mens han lægger sin telefon over på passagersædet, og med den anden hånd, som han har sin cigaret i ruller vinduet ned og siger " hids dig nu lidt ned, der skete jo ikke noget", jeg råber videre at det er fuldstændig uansvarligt det han har gang i og han var ved både at vælte min kæreste, og derefter var ved at klippe mig, og havde det ikke været for at jeg bremsede lå jeg i hans bagagerum nu! Han siger så meget korrekt ”jamen jeg satte blinklyset til, så du vidste jeg ville trække over” jeg tror mit svar ” sgu da ikke henover en fuldt optrukket linje med mig på siden af dig din fucking idiot” Jeg ruller så op til min kæreste foran hans bil og ser tilbage mod ham, hvortil han laver en håndgestus og en hovedbevægelse fra side til side som universalt betyder " Hvad har du gang i " - den kender vi alle samme vidst.
Jeg går tilbage og begynder i samme rille, og se han igen sidder med den skide mobil! Han spørger konstaterende " om der er noget galt i hovedet på mig og hvad mit problem er " hvortil jeg svarer " at jeg har et liv jeg gerne vil leve" her går jeg tilbage til motorcyklen, ser en håndværker i bilen ved siden af ser helt chokeret ud ( han kørte bag mig før det skete ) – ved ikke om det var over min reaktion eller det der lige var sket.
Til sidst vil jeg sige – ja jeg talte måske ikke pænt. Men tænkt tilbage her fra min sofa ville jeg ikke have gjort noget anderledes!
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
Uanset hvad retfærdiggør det ikke at han trækker over en fuldt optrukken linje i min verden!
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
Mvh jens
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 38
Og det er hverken første eller sidste gang.
Dermed ikke sagt at det er iorden hvad han laver, men man skal altid forvente det kan ske og køre efter det.
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
Ignoranter idioter er der rigeligt af. Desværre ..
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jan 2009
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
næste gang så brug hjelm kamera og send filmen til politiet, så kan de nok tage en snak med ham
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.672
intet sker med nogen af os og de bruger ikke mobilen mere. selvom det er lidt dumt gjort. desværre gør policen ikke meget ved mobil snak eller andre ting, som ikke hører til når man kører.
kører man, så kører man og koncerete sig om vejen og sine med trafikanter og ikke andet bullshit.
jan 2009
Jeg tror politiet er obs på problemet, men det er dælme svært at bevise i forbindelse med sammenstød, det kræver jo præcist uheldstidspunkt, lidt som det klassiske ur der er gået istå.
Mobiltelefoner, smøger og kørsel