{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Begynder Cykel + drosling af 250ccm? {{forumTopicSubject}}

Hej mg.dk smiley

Jeg har lagt hovedet i blød..
Jeg har fået tilbudt en billig - meget billig - Tzr 250.
Den er ny renoveret, og er ny lakeret og rigtig flot.
Men på speedo står der, 679.000 km smiley - men motoreren er blevet skiftet, i år. Og den har max kørt 1000 km siden skift.
Og den er somsagt blevet omlakeret og "sat i stand" over sidste vinter.

Nu kommer problemet så, jeg har ikke taget mit kørekort endnu, og jeg overvejer kraftigt at købe denne maskine da den er billig i køb ( Under 20k). Og der skal ikke ofres noget i reserve dele eller andet lige til at starte med.

Men hvad med drosling - nu hvor jeg er på det lille kørekort?
Er det noget skrammel eller?
Har i nogle erfaringer mht. Tzr 250 i vil dele :)?

Og er det ellers smart at købe nu, og så skrue og pudse her i vinteren, eller skal jeg vente til december og køre til tyskland og hente en anden?

Har selv overvejet en Suzuki Gs 500E, som alternativet hvis jeg ikke køber denne. Men det er jo alligevel 20.000 oven i mit budget på nuværende tidspunkt :(?

MvH
En smule forvirret Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder Cykel + drosling af 250ccm?
  • #1   6. sep 2006 Ps budget er pt 25000 smiley

MvH
    Michael

• #2   6. sep 2006 2-taktere kommer til at gå dårligt med en drosling. Desuden er der mere vedligeholdelse ved dem. De slider stemplerne hurtigere. Til gengæld er de super hamrende sjove på danske landeveje. Du bliver nok nød til at kigge på andre alternativer for at have noget at sammenligne med.
    Et alternativ kunne være en Honda CB400N eller 450S. Ikke en overdrevet cool MC, men de starter og kører hver gang der er brug for det, og de kan fåes med dit budget. De er billige at køre på og forsikringen er ret lav da man sagtens kan nøjes med ansvar. På den måde får du sparet noget billigt ancinnitet op, og får dermed hurtigere råd til at have din drømme-MC

/
    Jesper

• #3   6. sep 2006 Det lyder lidt lusket syntes jeg, 679,000 km og ny moter??? og en omlakering kan gemme meget, også kendt som "spartel og kit dækker meget skidt"

Men nu har jeg ikke set dem, det kan jo også være den er fin nok

• #4   6. sep 2006 Altså kan jo strække mig og så vente til næste season og så nok godt få skrabet sammen til de 40-50.000 :/.

Men hvis jeg kunne slippe små 20.000 ville det jo gøre det hele meget nemmere - set i mine øjne smiley

Mvh
    Michael

• Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #5   6. sep 2006 Tror du skal vælge den GS 500

• #6   6. sep 2006 Hold dig fra at nedrosle en 250ccm 2 takter, det tager alt det sjove af den og den har sku ikke godt af det. Sådan en maskine lever oppe ved det røde felt.

• #7   6. sep 2006 Det er en årgang 90 smiley - Er det så godt eller skidt?

Har også overvejet bare at få en kvittering på det droslings kit, og så lade være med at montere det.

Mvh
    Michael

• #8   6. sep 2006 Problemet er vel nærmest hvis du crasher - og forsikringen ikke vil dække når de kan se den ikke er "fixet"...

• #9   7. sep 2006 Ville overveje en 4-takter istedet, mester..
    Er du til racer-looket, så synes jeg næsten du skal overveje en som min.. Den er sgu sjov, og så er det da næsten også datidens fuldblodsracer! smiley

Koster heller ik så meget i forsikring. Giver 2300 ved GF for helårlig ansvar, og smider så pladen ind om vinteren, hvor jeg så får refunderet for det antal måneder, MC'en ikke er på vejen..
    Nu siger folk sikkert, at den slags cykler skal du holde dig fra, fordi den tager så mange omdrejninger osv osv osv.. Men synes nu min har kørt skide godt, og kender en del, der også er meget tilfredse med deres..

Alle cykler kan jo køre dårligt, hvis de ikke er blevet behandlet ordenligt.. smiley

Men igen.. Prøv noget andet end 2-takt, hvis du ikke vil bruge halvdelen af tiden på værksted.. smiley

Kommentér på:
Begynder Cykel + drosling af 250ccm?

Annonce