1.188 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

signe P
signe P
Tilmeldt:
14. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

køb af mc (MT-03) køb af mc (MT-03)

Hej.

Jeg er på udkig efter en mc, til at kører de varmere dage imøde.
jeg er faldet over dem her på gul og gratis. http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/yamaha/annonce/27449773-yamaha-mt-03
(link fjernet)

er der noget speciel man skal kigge efter på den model? svagheder osv?.
hvordan er den at pendle på ?, da jeg vil bruge den til og fra arbejde (30 km hver landevej)? når vejret tillader det.
er den ene de 6900 kr mere vær?
hvilken en havde i valgt hvis i stod og skulle investere i en og hvorfor?
håber på lidt hjælp smiley
mvh
Signe


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af mc (MT-03)
  • #1   14. apr 2015 Motoren er den samme paa min XT660X. Der bliver ofte klaget over at den er lidt "hakkende" naar maan koerer i jaevn fart med lave omdrejninger pga. den elektroniske indsproejtning. Det nok umiddelbart den stoerste svaghed. Det er dog relativt let at fikse, enten med et fuel mod eller en powercommander.

    Af de to ville jeg tage ud og kigge paa dem begge og saa tage den billigste hvis den ellers ser fin ud.


  • #2   14. apr 2015 Kender du en gut med god forstand, så få ham til at lytte den efter og ruske i den. Så ved du, at du ikke køber en mishandlet maskine.

    Jeg brugte selv denne, da jeg var "grøn" tilbage i 2007 og skulle have min første Suzuki


    Tjek den brugte MC - før du køber!

    Her er en checkliste der kan anvendes til at checke en MC før et evt. syn. Listen gælder ikke helt for ældre MC'er, idet der ikke var blinklyskrav, bremsekontakt på for bremsen, spejle mm. Jeg har heller ikke taget højde for evt. konstruktive ændringer smiley Listen adskiller sig for resten ikke meget fra de eftersyn enhver MC pilot jævnligt bør foretage på sin MC.


    Lys:
    - Alle lygter virker (hvis der er påmonteret ekstralygter skal de virke)
    - Paraboler fejlfri
    - Forlygte indstillet rigtigt - højde og side
    - Positionslys, nærlys og langt lys
    - Positionslys ved parkering virker når nøglen står i P (nyere cykler)
    - Bremselys for- og bagbremse
    - Blinklys og hastighed (ens)
    - Refleks over eller under nummerpladen (skal være synligt)
    - Nummerplade oplyst med hvid

    Bremser.
    - Tykkelse på klodser - skift dem inden syn, det giver et godt indtryk
    - Skivernes mål (se instruktionsbogen for data)
    - Skiverne er lige
    - Ingen rust på skiverne
    - Ikke for meget slør i bremsegreb og pedal
    - Gummi på bremsepedal skal være i orden (ubeskadiget)
    - Bremsegreb og pedal skal være hård (ingen luft i systemet)
    - Bremseslanger skal være ubeskadigede og uden ældningstegn
    - Tromlebremser - vinklen mellem trækstang og aktiveringsarm ved hjulet skal være under 90 grader
    - Cyklen skal bremse jævnt og uden at ryste
    - Bremserne må ikke hænge (slæbe)

    Stel:
    - Stelnummeret skal let kunne læses (på siden af kronrøret)
    - Kronrørslejer - ingen slør
    - Forgaffel lige
    - Forgaffel - ingen slør imellem forgaffelrør
    - Styr - ingen slør i de gafler styret på ældre cykler er monteret i
    - Styrstop - styret må ikke komme så tæt på tanken at fingrene kommer i klemme eller at gaffelrørene rammer tanken
    - Bagsvinger - ingen slør
    - Intet op/ned slør i hjælpesvingarm ved monoaffjedring
    - Check på centralstøtteben ved at løfte op i baghjulet
    - Støddæmpere - cyklen må ikke opføre sig som en gyngehest
    - Hjullejer - ingen slør
    - Hvis cyklen har huller i hjulakslerne til splitter skal de være der
    - Dæk - minimum slidbane 1 mm (Bør have meget dækspor!)
    - Bagskærm - minimum 150 mm fra bagaksel op til enden af bagskærmen med en person i sædet
    - Opspænding af kæden
    - Kædeskærm skal være monteret
    - Spejle - skal sidde fast og være ubeskadigede

    Motor:
    - Intet oliespild!
    - Spændebånd på benzinslanger
    - Ingen røgudvikling fra motor
    - Udstødningssystem tæt
    - Originale eller godkendte lydpotter (potter der ikke støjer godkendes som regel)
    - Bowdentræk til kobling og gas skal lade sig bevæge let og ubesværet
    - Gashåndtaget skal løbe hurtigt tilbage når håndtaget slippes (smæk)
    - Koblingen må ikke "slæbe/ fedte"

    Instrumentering:
    - Speedometer skal virke


  • #4   14. apr 2015 Den dyre af dem er hos en forhandler. Der gives garanti og hvis det gør du sover bedre om natten, så vælg denne.

    Jeg vil dog mene at du kigger på så nye maskine der har kørt meget lidt at dette overhovedet ikke er noget du skal tage hensyn til.
    motoren er bund solid og gennemprøvet.

    Jeg ville tage den "billige" og handle prisen lidt ned.


  • signe P
    signe P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   14. apr 2015 takker for de hurtige svar:)
    og kjøller for listen.
    jo jeg har planer om at tage en ven med ud og kigge på dem. vil bare lige hører lidt erfaringer her inde.


  • #6   14. apr 2015 Og hvis du skal have udstyr med også, så kan det være at forhandleren er til at snakke med. Det er ofte netop på ekstra at de kan give sig og ikke så meget på den rene pris.

  • #7   14. apr 2015 Har selv en MT03 og det er en fantastisk maskine. Er dog glad for min power commander, så værd at overveje. Det fjerner den hakken som blev nævnt tidligere.

    Ift. pendlingen, er det så motorvej, landevej eller lignende? Hvis det er motorvej, så ville jeg kikke på en anden MC da den er sjovest op til 110 km/t


  • fight382
    fight382 Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 6
    #8   15. apr 2015 kan det betale sig ?
    jeg ved godt det ikke er det du spøger om, men hvorfor ikke vilje en ny mt07`der er droslet originalt det koster godt nok 20-30 tusinde kr mere end dine eksempler. men så får du også en hel ny mc med 5 år garanti. samtidig kan begrænsningen fjernes når du må køre på stor mc og så har du en god mc til det.


  • #10   15. apr 2015 20-30 tusind er mange penge oven i naar man leder efter noget til omkring de 40 kilo. Dertil kommer dyere forsikring for en nyere cykel med flere HK.

    De 03ere hun kigger paa har jo ikke gaaet saerlig langt, de holder mange aar i nu uden problemer. Synes slet ikke det er en daarlig idé hvis det er det oekonomien raekker til.


Kommentér på:
køb af mc (MT-03)

Annonce