{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ købte jeg den sgu!!!
  • #1   5. sep 2006 tillykke med den !
    En lækker maskine....hehe

Hvorfor først til marts ??

• #2   5. sep 2006 Tak! smiley

Er ikke engang startet på styrepappet endnu så der går i hvertfald et par måneder før jeg har det og så skal den jo i vinterhi....

Men jeg fik da gratis opbevaring fra nu til april med i prisen så det er fint nok + at jeg først skal forsikre den fra april så der spare jeg også penge....

• #3   5. sep 2006 Tillykke med den... Den er sku lækker :o)
    Jeg har også lige købt en og den får jeg også først næste år ( så kan jeg spare afgiften så længe)...
    Men ikke for at pille pynten af det hele, så har jeg også givet 139.995 for min... men den er også HELT ny...

Ses derude.....

• #4   5. sep 2006 Ok, er det så den sorte model som de har kørt kampagne tilbud på??

Og de 3200km som min har kørt betyder ikke noget....så er den kørt til. smiley

• #5   5. sep 2006 Tillykke! Det er bare en drømme maskine.. men øv den er dyr i kasko forsikring!

• #6   5. sep 2006 Lige præcis.....min drømme-cykel!! Også derfor jeg måtte købe den nu, selvom jeg ikke har nogen nytte af den, da jeg ved at de er forholdsvis sjældne lige netop Rossi udgaven.

Kasko er for dyrt!! Ville skulle give 26.000 i kasko hos TopDK....så det bliver en ansvar det første år hvor jeg skal lærer den at kende! smiley

• #7   5. sep 2006 lækker maskine, men omg du har ikke pappet og har brugt 140K på en "begynder" cykel..og så uden kasko...

men ok, man vælger selv og DAMN det er en lækker cykel!

• #8   5. sep 2006 Ikke for at være en sortseer, vel?

Jeg håber, at du enten er stinkende rig, eller at det er en spøg mht. fravalg af kaskoforsikring.

Tør du godt lade 140 (næsten) uforsikrede tkr. stå på gaden i form af en ganske eftertragtet racercykel, som let kan afsættes i østlandene?

Men fed kværn! Tillykke med den!

De bedste ønsker til dig!

Allan

• #10   5. sep 2006 Frank < Tjaeh....mine valg bygger ikke på fornuft. smiley

Allan < Skam ikke en spøg, kan sagtens se din pointe, men mener selv jeg er fornuftig nok til at køre fornuftigt....
    Mht. forsikring....tjaeh, bl!iver den stjålet er den væk og så bliver jeg meget fattig!! Men mener selv at den kommer til at stå et godt sted og den skal helt sikkert lænkes fast til et eller andet....

Strada < Ja det lagde jeg også mærke til, men synes den lyder rigtig fint efter mit øre med den nuværende potte.....ikke for lidt ikke for meget.

• #11   5. sep 2006 Tillykke med den du gamle.
    Anders. smiley

• #12   5. sep 2006 Ahhhh.... tillykke med den Kim H!!!
    Den er da alt for nice (savle, savle)

• #13   5. sep 2006 Daniel H < Det var en af de ting jeg spurgte om, så jeg kan sove trygt.... smiley

Vatslav < Mange tak....glæder mig bare til at prøve den selv. smiley Håber også du finder en fed cykel!!

• #14   5. sep 2006 Kim L < Ja jeg prøver også at nyde det, meeen det er nu svært når der er SÅ lang tid til jeg kan få kørt på den.....det er sådan lidt surrealistisk at jeg har købt knallert. smiley

Tror det en man lige skal sove på.... smiley

Men tak for ordene!!

• #15   5. sep 2006 Den er god nok Kim... Det er en Rossi cykel jeg har købt...
    Nr. 2088 tror jeg nok den har...
    Jeg glæder mig også for vildt :o)
    Jeg har dog valgt kasko men jeg er også det ældre og for det for 12K.

• #16   5. sep 2006 Jeg er RYSTET!

Fatter ikke du tør købe en mc til 140.000 og lade være med at kaskoforsikre den...
    Jeg købte selv min til omkr. 60.000 og var meget i tvivl om jeg turde lade være med at have kasko på, men det gav sig selv da jeg skulle give 24.000 om året.

Og glem alt om at køre pænt.... det kan ikke lade sig gøre når man lige har fået kortet, men husk den kan MEGET nemt overraske dig.....

Held og lykke med pappet....

• #17   5. sep 2006 slap da af... mange i min omgangskreds kører uden kasko... hvis det kun er een selv der kører på den... desuden kan en tysk mc altid bruges i tilfælde af uheld... altså ikk total skade...

• #18   5. sep 2006 Du må sku ha' en fin månedsløn Kim, men shit det bliver en lang og kedelig vinter for dig!!

Men tillykke alligevel - at jeg så synes den er HELT (for) vild til en 23-årig med nyt kørekort er jo en anden sag, men naturligvis helt op til dig smiley

Fuld skrue!

• #19   5. sep 2006 hej du

tillykke med cyklen...

du skal bare lige husek på at hvis du har lånt pengene i banken.. kræver de at der er kasko forsikring på...

det skal du nok lige undersøge..

mic

• #20   5. sep 2006 Tillykke med cyklen. Den er top nice.

Mht til udstødningen. Så ville jeg fanme da have den org med uanset om den der sad på lød gost eller dårligt, og specielt når man skal give nypris for en brugt.

Så hvis jeg var dig ville jeg bede forhandleren om at hoste med med den. Det kunne jo være du en dag skulle sælge den videre, og da vil det klart trække ned i pris hvis den ikke er med.

Men endnu enang tillykke med den, tror også din vinter bliver længere den plejer ;o)

• #21   5. sep 2006 Det med udst. er et spørgsmål om afgift nedsættelse (jeg kender ikke reglerne men fik det at vide)
    Jeg får også kun et org. udst med og fik tilbuddet om en termignoni udst. til 5k.... Men jeg har valgt at købe et andet udst. jeg syntes er federe

• #22   5. sep 2006 Søren S>> Okay, jamen så er det jo en helt anden snak. Der er ingeng rund til at skyde ekstra afgift kroner efter sin cykel. Man betaler RIIIIIGELIGT !!!!!

• #23   5. sep 2006 nogen som ved om der er flere sorte tilsalg eller er de alle væk??

• #24   5. sep 2006 Tillykke med den fine bike. Så kan vinteren kun være for lang for dit vedkommende går jeg ud fra.
    Den er sgu for feeeed i de farver.

Med hensyn til den potte så er jeg rimelig sikker på at der i andre lande (England) bliver leveret både original og termignoni potten med. Så jeg kan sgu ikke se at det skulle have en skid med afgift at gøre da det jo ikke skal sidde påmonteret ved køb men blot leveres med som ekstra en ekstra potte. Ligesom hvis der var for eksempel var et MC dækken med i nogle speciele farver. Tror sgu der er nogle forhandlere der skummer nogle fede Termignoni potter på den konto.

Er der nogen der kan komme med en forklaring på det her med potterne??

Uanset hvad så er den sgu fed
    Få et par "Crash pads" på den og hiv den med på bane for at lære den at kende..

Ses på vejene til foråret.

Nikolaj

• #25   5. sep 2006 Slap dog lige af folkens. At køre uden kasko behøver da ikke være en hovedløs gerning, det kan da også være en kalkuleret risiko.
    Hvis man selv mener at man er istand til at passe bedre på sin cykel end mand føler at forsikringselvskabet gør, så er det da det mest rationelle at gøre.

Det skal selvf. altid ses i lyset af hvor skidt man mener at stå hvis cyklen skulle blive stjålet.

Hvor smart er det at betale 1/4 af cyklens værdi i kasko, når den cykel man ejer statisktisk set vil blive stålet hvert 10ende år? De statestikker kender vi ikke, men det gør forsikringsselvskaberne og det er sådant de sætter kasko præmierne.

Så rationelt set er det først en god ide at have kasko når man vurderer at den skade det vil påføre egenøkonomien at miste cyklen, alt inkl., er større end den ekstraudgift man givet vis kommer til at betale over årene fordi forsikringsselskaberne skummer fløden.

• #26   5. sep 2006 super. tillykke med den. yamaha er også en god begynder cykel... he he.
    men tillykke med dyret og frisk gået.

• #27   5. sep 2006 Jeg kan godt forstå at folk synes det er en voldsom cykel at købe som begynder cykel.....for det er det jo også, men det handler sgu i sidste ende om hvor fornuftig du er skruet sammen oppe på 1. sal.

Og tro mig....jeg kan sagtens styre mig når jeg skal ud og køe på den de første gange. Har rimelig med respekt overfor for den da jeg VED at den er vild!!

Faktisk er det først når man HAR fået styr på det (efter ens egen meneing), at man skal passe på for så er det man kunne finde på at tage chancer.

Mht. kasko.....ja det er en risiko, men jeg føler mig rimelig sikker på at den ikke bliver stjålet der hvor jeg bor og en granitlås er vel ikke sådan til at skære over??

• #28   5. sep 2006 Desuden er der mange forsikringsselskaber der slet ikke VIL forsikre den med kasko det 1. år.....

• #29   5. sep 2006 Søren S < Tillykke med den.....den er for vild!! smiley

• #30   5. sep 2006 Tillykke med din feeeeeede racer(sukker misundeligt) Du lyder heldigvis til at være fornuftig, meeeeeeeeeeeeeeeeen. Det er kun til du sætter dig bag styret.,så midster vi næsten alle fornuften når der kommer et stykke dejlig vej,så skal den lige ha og så sker det.Du har ret mht hvornår det bliver farligt. det er netop når DU mener du kan styre den. Men der er et par ting der undre mig 1. hvis du er begynder hvorfor så ikke tage det første årpå en "billig" maskine uden kasko?
    Det med at du er fornuftig er jo heller ikke nok -der er utrolig mange idioter derude. du skulle tage telefonbogen og ringe til alle forsikringsselvskaberne eller tale med deres konsulenter-de kan give dig en bedre pris end en pige på et kontor. Det vil også trække ned i præmien hvis du tegner andre samme tid, fx ullyke,indbo eller andet.sidst men ikke mindst hør nu på de"gamel det er dem der (har set flere som godt kunne styre sig dø) mest erfaring. For din egen skyld -kasko....
    det med tyveri er ikke dit største problem det er din højre hånd! den er mere utro en den frækkeste tøs. Men hvis du har mange penge så ok! håber på en kort vinter smiley

• #31   6. sep 2006 Per S < Nu skal jeg ik ku sige det, men jeg tror muligvis at du tager det lidt mere roligt på sådan en maskine end hvis du havde en lidt mindre vild maskine at starte op på. Jeg har meget respekt for den så derfor skal jeg ikke ud og lave noget vovet i starten....

Du kan køre stille og roligt på hvilken som helst maskine.

Derudover sparer jeg jo i det lange løb penge på at købe den cykel som jeg nu har gjort. Jeg kommer ikke til at skulle skifte cykel efter et ½ år til noget vildere og mister derfor ikke penge på salg af 2-3 cykler for alligevel at ende med den man drømmer om.

Det skal sgu nok gå, men tak for ordene, man kan kun blive klogere. smiley

• #33   6. sep 2006 Strada < Hehe, det har du ret i....statestikkerne siger jo at jeg skal køre galt.

Men har vel haft statestikkerne imod mig lige siden jeg købte bil ligesom alle andre unge og faktum er at det går galt for NOGLE mens andre klarer sig igennem. smiley

• #34   6. sep 2006 Men nok om advarslerne.....jeg har fået min drømmebike og kan kun nyde det!! smiley

Jeg er ikke 18 år længere og tror jeg kan gå på vandet.... smiley

• #36   6. sep 2006 hallo.
    jeg har også lige købt min kawa, og jeg har ikke kørt mc i 12år , ja den er hurtig. men så længe fornuften er stor og det er jo ikke fordi såen yamaha er svær at køre... den er bare hurtig så derfor kør som alle andre er idioter og halv blinde, så skal det nok gå.
    held og lykke og nyd det.
    det er for lækkert.

Kommentér på:
SÅ købte jeg den sgu!!!

Annonce