1.276 visninger
|
Oprettet:
SÅ købte jeg den sgu!!! {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
FUCK hvor jeg glæder mig til marts - april næste år.....og hvor bliver det da en LANG vinter!!!
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 207 Svar: 1.117
En lækker maskine....hehe
Hvorfor først til marts ??
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
Er ikke engang startet på styrepappet endnu så der går i hvertfald et par måneder før jeg har det og så skal den jo i vinterhi....
Men jeg fik da gratis opbevaring fra nu til april med i prisen så det er fint nok + at jeg først skal forsikre den fra april så der spare jeg også penge....
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 23 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 96
Jeg har også lige købt en og den får jeg også først næste år ( så kan jeg spare afgiften så længe)...
Men ikke for at pille pynten af det hele, så har jeg også givet 139.995 for min... men den er også HELT ny...
Ses derude.....
aug 2006
Og de 3200km som min har kørt betyder ikke noget....så er den kørt til.
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 8 Emner: 6 Svar: 42
aug 2006
Kasko er for dyrt!! Ville skulle give 26.000 i kasko hos TopDK....så det bliver en ansvar det første år hvor jeg skal lærer den at kende!
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 810
men ok, man vælger selv og DAMN det er en lækker cykel!
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
Jeg håber, at du enten er stinkende rig, eller at det er en spøg mht. fravalg af kaskoforsikring.
Tør du godt lade 140 (næsten) uforsikrede tkr. stå på gaden i form af en ganske eftertragtet racercykel, som let kan afsættes i østlandene?
Men fed kværn! Tillykke med den!
De bedste ønsker til dig!
Allan
aug 2006
Allan < Skam ikke en spøg, kan sagtens se din pointe, men mener selv jeg er fornuftig nok til at køre fornuftigt....
Mht. forsikring....tjaeh, bl!iver den stjålet er den væk og så bliver jeg meget fattig!! Men mener selv at den kommer til at stå et godt sted og den skal helt sikkert lænkes fast til et eller andet....
Strada < Ja det lagde jeg også mærke til, men synes den lyder rigtig fint efter mit øre med den nuværende potte.....ikke for lidt ikke for meget.
jun 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 184
Anders.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Den er da alt for nice (savle, savle)
aug 2006
Vatslav < Mange tak....glæder mig bare til at prøve den selv. Håber også du finder en fed cykel!!
aug 2006
Tror det en man lige skal sove på....
Men tak for ordene!!
feb 2005
Nr. 2088 tror jeg nok den har...
Jeg glæder mig også for vildt :o)
Jeg har dog valgt kasko men jeg er også det ældre og for det for 12K.
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
Fatter ikke du tør købe en mc til 140.000 og lade være med at kaskoforsikre den...
Jeg købte selv min til omkr. 60.000 og var meget i tvivl om jeg turde lade være med at have kasko på, men det gav sig selv da jeg skulle give 24.000 om året.
Og glem alt om at køre pænt.... det kan ikke lade sig gøre når man lige har fået kortet, men husk den kan MEGET nemt overraske dig.....
Held og lykke med pappet....
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 273
Men tillykke alligevel - at jeg så synes den er HELT (for) vild til en 23-årig med nyt kørekort er jo en anden sag, men naturligvis helt op til dig
Fuld skrue!
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
tillykke med cyklen...
du skal bare lige husek på at hvis du har lånt pengene i banken.. kræver de at der er kasko forsikring på...
det skal du nok lige undersøge..
mic
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 593
Mht til udstødningen. Så ville jeg fanme da have den org med uanset om den der sad på lød gost eller dårligt, og specielt når man skal give nypris for en brugt.
Så hvis jeg var dig ville jeg bede forhandleren om at hoste med med den. Det kunne jo være du en dag skulle sælge den videre, og da vil det klart trække ned i pris hvis den ikke er med.
Men endnu enang tillykke med den, tror også din vinter bliver længere den plejer ;o)
feb 2005
Jeg får også kun et org. udst med og fik tilbuddet om en termignoni udst. til 5k.... Men jeg har valgt at købe et andet udst. jeg syntes er federe
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 28 Svar: 593
aug 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 136
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Den er sgu for feeeed i de farver.
Med hensyn til den potte så er jeg rimelig sikker på at der i andre lande (England) bliver leveret både original og termignoni potten med. Så jeg kan sgu ikke se at det skulle have en skid med afgift at gøre da det jo ikke skal sidde påmonteret ved køb men blot leveres med som ekstra en ekstra potte. Ligesom hvis der var for eksempel var et MC dækken med i nogle speciele farver. Tror sgu der er nogle forhandlere der skummer nogle fede Termignoni potter på den konto.
Er der nogen der kan komme med en forklaring på det her med potterne??
Uanset hvad så er den sgu fed
Få et par "Crash pads" på den og hiv den med på bane for at lære den at kende..
Ses på vejene til foråret.
Nikolaj
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
Hvis man selv mener at man er istand til at passe bedre på sin cykel end mand føler at forsikringselvskabet gør, så er det da det mest rationelle at gøre.
Det skal selvf. altid ses i lyset af hvor skidt man mener at stå hvis cyklen skulle blive stjålet.
Hvor smart er det at betale 1/4 af cyklens værdi i kasko, når den cykel man ejer statisktisk set vil blive stålet hvert 10ende år? De statestikker kender vi ikke, men det gør forsikringsselvskaberne og det er sådant de sætter kasko præmierne.
Så rationelt set er det først en god ide at have kasko når man vurderer at den skade det vil påføre egenøkonomien at miste cyklen, alt inkl., er større end den ekstraudgift man givet vis kommer til at betale over årene fordi forsikringsselskaberne skummer fløden.
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
men tillykke med dyret og frisk gået.
aug 2006
Og tro mig....jeg kan sagtens styre mig når jeg skal ud og køe på den de første gange. Har rimelig med respekt overfor for den da jeg VED at den er vild!!
Faktisk er det først når man HAR fået styr på det (efter ens egen meneing), at man skal passe på for så er det man kunne finde på at tage chancer.
Mht. kasko.....ja det er en risiko, men jeg føler mig rimelig sikker på at den ikke bliver stjålet der hvor jeg bor og en granitlås er vel ikke sådan til at skære over??
aug 2006
aug 2006
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 10 Emner: 8 Svar: 18
Det med at du er fornuftig er jo heller ikke nok -der er utrolig mange idioter derude. du skulle tage telefonbogen og ringe til alle forsikringsselvskaberne eller tale med deres konsulenter-de kan give dig en bedre pris end en pige på et kontor. Det vil også trække ned i præmien hvis du tegner andre samme tid, fx ullyke,indbo eller andet.sidst men ikke mindst hør nu på de"gamel det er dem der (har set flere som godt kunne styre sig dø) mest erfaring. For din egen skyld -kasko....
det med tyveri er ikke dit største problem det er din højre hånd! den er mere utro en den frækkeste tøs. Men hvis du har mange penge så ok! håber på en kort vinter
aug 2006
Du kan køre stille og roligt på hvilken som helst maskine.
Derudover sparer jeg jo i det lange løb penge på at købe den cykel som jeg nu har gjort. Jeg kommer ikke til at skulle skifte cykel efter et ½ år til noget vildere og mister derfor ikke penge på salg af 2-3 cykler for alligevel at ende med den man drømmer om.
Det skal sgu nok gå, men tak for ordene, man kan kun blive klogere.
aug 2006
Men har vel haft statestikkerne imod mig lige siden jeg købte bil ligesom alle andre unge og faktum er at det går galt for NOGLE mens andre klarer sig igennem.
aug 2006
Jeg er ikke 18 år længere og tror jeg kan gå på vandet....
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
jeg har også lige købt min kawa, og jeg har ikke kørt mc i 12år , ja den er hurtig. men så længe fornuften er stor og det er jo ikke fordi såen yamaha er svær at køre... den er bare hurtig så derfor kør som alle andre er idioter og halv blinde, så skal det nok gå.
held og lykke og nyd det.
det er for lækkert.
SÅ købte jeg den sgu!!!