{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Kan det svare sig at hente mc i Tyskland ...? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ved at finde en mc til min kæreste som tar mc kort lige pt
Også var det jeg kom i tanke om at jeg jo også godt ville ha en ny mc smiley
Så jeg har kigget på en Honda vtr 1800 men har meget svær ved at gennemskue toldsyn afgift osv .....
Kan man overhovedet regne den ud inden har købt .....
Mvh Brian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det svare sig at hente mc i Tyskland ...?
  • #1   11. apr 2015 Nej

• #2   11. apr 2015 Nej til det ikke kan svare sig
    Eller at det er umuligt at gennemskue smiley

• #3   11. apr 2015 Det er ikke så svært faktisk. Mange mc forhandlere toldsyner selv deres motorcykler. Man kan snakke med dem om hvad man lægger i afgift for den model- årgang og ca km.
    Jeg har gjort det nu med tysk motorcykel og en amerikansk.

• #4   11. apr 2015 Det er svært at gennemskue, og kan sjældent svare sig.. Køb i dk. MC priserne er helt i bund, tror faktisk aldrig det bliver billigere.

• #5   11. apr 2015 Hvordan kan det ikke svare sig??? Det er nemt at overskue hvis man gider at sætte sig ind i tingene.
    Motorcykler i udlandet- dem som jeg kigger på, har meget mere i udstyr og færre km på sig.
    Der er mange der har sparret mange penge på at købe i udlandet.
    OG hvis du kigger på meget dyre motorcykler så flekleaser du afgiften i stedet. Kan da ikke blive meget nemmere.

• #6   11. apr 2015 Det kan ikke svare sig, afgiften fastsættes efter salgsprisen hos forhandler, til gengæld skal du selv hente og syne cyklen, der er uden garanti. Gør det kun hvis ikke du kan finde cyklen i DK, feks den omtalte VTR1800 ?

• #7   11. apr 2015 Jo det kan i nogle tilfælde godt svare sig. Hvis der er tale om en model der ikke er udbredt i DK, men har solgt godt i Tyskland, er der en del at hente.
    En VTX1800 er sjælden i DK, hvilket holder priserne oppe. I Tyskland kører der en del flere af dem, og når udbuddet er stort, et afskrivningen det typisk også.
    Hvis den tyske MC, inkl fragt til dk, holder sig under 1/3 af den normale danske pris, så vil det som oftest kunne betale sig.
    Læg dertil det plus, at udbuddet er større og der også ofte vil være med udstyr med i handlen.

• #8   11. apr 2015 Ja og nej, alt er muligt!

• #9   11. apr 2015 Nu har jeg hentet gsxr750, z1000, fzr1000 gennem de sidste 6-7 år og de har alle kunnet svare sig rigeligt. Senest en gsx1200 inazuma men den tæller nok ikke for den har ikke været solgt i dk. Men Jesper er inde på noget som giver god mening. Flere af mine venner har også med fordel hentet i Tyskland.

Kommentér på:
Kan det svare sig at hente mc i Tyskland ...?

Annonce