{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

El-start, dødt batteri.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har hevet en mc hjem der har stået stille i 2 år = rimeligt fallit-batteri
men jeg smed alligevel en lader på for at se om strømsystemet virkede (hele maskinen skal gåes gennem) efter 3 timer på lader kan jeg sætte nøgle i, høre horn checke lys og blink m.m.

men den kan naturligvis ikke starte, men der sker absolut ingenting når jeg trykker på starteren (havde forventet et svagt klik fra starteren) men der kommer intet. Bør jeg være bekymret for en startermotor eller er det bare hvad der sker når det er et helt færdigt batteri?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El-start, dødt batteri....
  • #1   7. apr 2015 Kan du ikke sætte et par startkabler på et bilbatteri. Hvis det ikke virker, så prøv at bypasse startterrelæet med en skruetrækker. Måske relæet har sat sig. Snurre starteren ikke, så sæt strøm direkte til.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #2   7. apr 2015 Nemlig ja, og tap lidt på start relæ. Check forbindelser. Husk plag aldrig en starter med for lidt spænding, den smelter.

• #3   7. apr 2015 Har ingen startkabler...
    Jeg prøver lige at lade den stå med laderen lidt endnu og så prøve at omgå smiley
    ellers må jeg vente til jeg finder ud af hvilket batteri jeg skal have i smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #4   7. apr 2015 Hvis der er strøm nok til tænding, sluk lyset og løb den i gang.

• #5   7. apr 2015 det var mere for at tjekke om starteren virkede - har en tjekliste - smiley

• #6   7. apr 2015 Sådan går det når man køber en billig mc på G+G .
    Selv om der er strøm til lys og lamper , skal der noget seriøst juice på batteriet for at aktivere startren . Nyt batteri , og prøv igen .
    Ellers en fin lille GSXèr , den havde jeg faktisk selv kigget på.........og så til en fin pris .
    God arbejdslyst .
    KIM

• #7   8. apr 2015 2 Slow > ja man skal være hurtig når de billige projekter melder sig.
    jeg ærger mig over at jeg ikke nåede at fange den MZ´er du havde - det var ellers sådan en jeg ville bygge projekt på.

Nå!! men nu fik jeg starteren til at give et lille men forsikrende "klik" fra sig så alt er fryd og gamme. Nu skal jeg bare finde et micro-batteri som ikke fylde halvdelen af stellet og så ellers i gang med at gøre maskinen synsklar (inden ombygning)

• #8   8. apr 2015 Ja , det var en fin MZ , men havde ikke plads til 3 cykler .
    Hmmm......Nu har jeg så alligevel 3 cykler... smiley
    Men sådan en GSX 250 er da også fin til et projekt . Prisen var i hvert fald OK .
    KIM

• #9   8. apr 2015 Der er en hel del der skal laves på den, men det må man også forvente smiley
    Men jeg er sikker på at den nok skal blive fin.

Fin offroader du har fået dig smiley honda+xl=sjov og ballade smiley

Kommentér på:
El-start, dødt batteri....

Annonce