{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Vedr. service vs. gør-selv {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Min SV650s fra 2010 nærmer sig sit 18.000km service (lille service). Dette er første gang, at jeg skal have den til service, mens tidligere ejer(e) har overholdt alle tidligere service.

Personligt mener jeg godt, at jeg kan lave dette service selv (olie, oliefilter, bremseklodser er første tanke), hvilket ville gøre det hele lidt billigere.
Dog ville jeg høre mht. jeres erfaring om gensalgsværdien er bedre, hvis service-bogen er udfyldt?

Kan det betale sig i sidste ende, når maskinen skal sælges, at man betaler lidt mere for service nu?

På forhånd tak! smiley

EDIT: Hvis der er nogle SV-riders derude, der kan komme med en ca. pris på 18xxx km service, så ville det også være lækkert. Det bliver enten Enghave eller FA-motosport i København.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. service vs. gør-selv
  • #1   7. apr 2015 Gør det selv.. Lille service er super nemt på en SV smiley

• #3   7. apr 2015 MHT værdi ved gensalg, så kommer det i den grad an på om du vil sælge den i morgen, eller om ti år.
    vil du sælge den i løbet af de næste par år, så vil det have en indflydelse på prisen, nok ikke så meget som du sparer ved at servicere den selv.
    hvis du sælger den om ti år vil det have absolut ingen indflydelse på prisen den bliver solgt til til den tid.

jeg laver al service selv smiley

• #4   7. apr 2015 Et skud i tågen ville være om måske 3 år, så jeg ville helt sikkert nå flere service inden salg.

• #5   7. apr 2015 så er der mange penge at spare ved at servicere selv. salgsprisen vil måske falde 2-4000 til den tid, men du vil have sparet meget mere på service.
    men husk det den dag den skal sælges smiley

• #6   7. apr 2015 2000-4000 er overdrevet for en sv. den falder maks 1000... det er ikke noget man plejer at presse på med, og dokumentere du det med billeder, og eller excel ark, (km tal , og hvad der blev lavet der), og virker seriøs overfor køber, har det ingen betydning overhovedet.. Det er det samme med en bil, men igen, jo dyrer mc/bil jo stører forskel logisk nok... Og til en værdi af under 100.000 vil jeg ikke tøve et sekund med at gøre det selv!

• #7   7. apr 2015 hvis du gemmer div kvitteringer på bla olie og filter osv, osv, så kan ny ejer se du har købt og sikkert også skiftet det, så er der ingen problemer med at gøre alt selv, hvis man kan finde ud af det .

mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #8   7. apr 2015 Så længe du gemmer kvitteringer for indkøb af olie + filter osv, så er det en god nok service historik i min verden.

• #10   8. apr 2015 hehe , ja mht. hjemmemekanikere så tager vi lige et hurtigt kig i forummet .... damn .... køber faktisk hellere en totalskadet mc med servicebog end af mange af medlemmerne herinde smiley

• #11   8. apr 2015 mht. dokumentation for service , bare vær ærlig den dag du vil sælge , ville du selv være naiv og købe på baggrund af en kvittering og tro tidligere ejer er kvalificeret mekaniker ?
    desuden er det ikke "kun" olieskiftet , men også at være vågen overfor nært forestående fejl , slidtage osv. DU som mekaniker påtager dig ansvaret for

• #12   9. apr 2015 Jeg ville til enhver tid vælge en MC med servicebog. jeg kan også selv lave service men at en mekaniker der arbejder med det til hverdag og kan se hvis der er noget andet galt er mit fortrukne.

Kommentér på:
Vedr. service vs. gør-selv

Annonce