Hmm jeg er sgu lost nu {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg kæmper med min crappy GPZ900R. Lægger mig snart i fosterstilling og græder
Cyklen starter fint og tomgangen er ok. Men den bliver ved at dø ved omkring 3500-4000 o/min, når jeg giver godt med gas.
Nå, men nu har jeg prøvet med følgende:
* Nyere og fuldt opladt gelbatteri og voltmeter osv viser masser af power.
* ekstern tank med frisk benz for at udelukke rust i tanken
* gennemrensede og (så vidt jeg kunne) gennemtjekkede karbs. Alle membraner er bløde, hele og tætte. Fjedre, svømmere osv lader til at være i orden.
* nye tændkabler
* nye tændhætter
* nye tændrør
* nyt luftfilter.
* Alle gummistudser er lækre og bløde og lukker tæt.
MEN cyklen bliver ved med at dø, så snart jeg giver god gas. Omkring 3-4000 o/min dykker den i bund og kommer så igen..
Har du nogen som helst ide, om hvad der kan være problemet??
Jeg er ved at løbe tør for ideer her...
Jeg prøver at skyde en video i morgen af problemet.
Tænker desperat at følgende muligheder skal tjekkes.
* Prøve en anden CDI-boks
* Prøve andre tændspoler
* Købe rep-kits til karbs'ne
Mvh
Jakob
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
den mangler gnist,luft,eller benzin ,eller den får falsk luft.,
det kan vi vel blive enig om,
jeg ville give den diesel start,rundt alle indsugs mufferne,imens den stå i tomgang,og så lytte og se om den stiger i tomgang.til at starte med.
mvh
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Den kan vel, i princippet, også få for meget benz...
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
modtaget
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
https://www.google.dk/maps/@22.434355,146.203539,157802m/data=!3m1!1e3
Så er dit problem VÆK med garanti.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
Hvis eldelene er forbundet korrekt og har rene, fuldgode stikforbindelser, ventilerne stillet ok, knaster og -følgere ikke slidt og kompressionstrykket i orden, ville karburator, luftfilter/-kasse og indsugningsgummier altså være mit indsatsområde...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Jeg ved ikke med nålene. Jeg har et sæt ekstra karbs og kan ikke nogen forskel på nålene. De er pæne, ren og uden ujævnheder..
Ventiler er stillet og karbs er synk'ede.
Jeg har ikke målt kompression. Det værktøj jeg lånte var for kort.. Men rørene er ikke sværtede..
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Så kompressionstest og måling af svømmerhøjde må være næste skridt..
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Jeg ahvde en gang en GSX600F, som reagerede lidt på samme måde. Den døde bare helt, og kunne så startes igen efter et par minutter.
Det var pga. et tilstoppet filter i tanken... Så den fik ikke nok til at holde sig igang.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
sep 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Den startede og ca ved samme omdrj stallede den og gik ud. måtte starter mange gange inden jeg nåede til MC mek.
Nu siger du jo det ikke kan være det, men det lyder meget som det, trods alt... er spændt på at høre hvor fejlen er...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/mechanics-corner/129701-give-gas-dies.html
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
Held og lykke
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.125
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
Det kan have noget med tændingsforstilling og gøre. Få fat i en tændingspistol, find ud af hvad den skal stå på i lave rpm. og der efter se om tændingstidspunktet flytter sig som det skal, i følge manual.
Det ligner svært et problem som de ældre Hondaer kan få.
Mvh.
Allan
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Johan, jeg har tjekket at stemplerne falder ens og lyder ens i suget..
Må lige tjekke spændingen i morgen. Voltmeter på, lige inden spolen, korrekt??
Richard, jeg prøver med og uden choker i morgen formiddag.
Allan, der sidder en 4 graders tændingsadvancer på, som bliver anbefalet på det engelske GZP-forum. Kan denne forårsage fejlen, tror du? Prøver at skifte til org i morgen..
Og tak for alle de konstruktive ideer!! Det betyder meget!!
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Men lyder lidt som du tømmer dine svømmeskåle, har du tjekket om der skulle være et indgangs filter på karbonaderne i selve studsen
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Men hvis du kan for de langsomme over 4000 rpm, kunne det være benzin, så prøver efter med ekstra karbs og originale tank, filter osv
Tim
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Prøver dét, med slangen i dag.
Og tak
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Da jeg skulle optage en video, ville den helst ikke starte og gik ikke på alle 4.
Så i dag har jeg målt begge (plus 2 ekstra) tændspoler igennem.
Alle 4 spoler, ligger på ca 3.5Ohm på primary og i min manual siger den mellem
1.8-2.8, så de ligger alle lidt højere.
På secondary-siden ligger de vist fint. De skal ligge på mellem 10-16 kOhm og mine ligger på ca 16.
MEN jeg opdagede at den ene spole ikke umiddelbart får strøm. Spolen til cyl. 1&4 for knap 12V med tænding på, mens der på spolen til cyl. 2&3 ikke sker en skid. Så nu er jeg endnu mere forvirret...
Jeg kan tænde cyklen med besvær, men så snart jeg giver gas dør den helt.
Har og prøvet fjerne filterkassen uden ændring, måske snarere tværtimod.
Bemærkede at chokeren er max følsom (som hele tiden) og det nærmest enten hedder 5000 o/min eller nul choker..
Så nu tager jeg en alvorlig snak med min mc-mekaniker kammerat i aften på jobbet
Tak for hjælpen, alle sammen!!
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jan 2015
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Jeg er fremme ved, at det nok er et eller flere af følgende problemer:
* Dårlig tændingslås
* Dårlig styrkontakt
* Dårlig CDI
* Forkert knast-indstilling
Vi får at se.
Tester lidt i morgen igen..
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Nå men lige en kort update. Monterede et arbejdsrelæ, som beskrevet af Johan. Det funkede fiint og den starter perfekt og hurtigt op. Tomgangen er perfekt.
Men jeg kan ikke på nogen måde drive den op over 5000 o/min. Og holder jeg gassen, står den og gasser/dør/gasser/dør osv..
Tjek min video.
Nu kommer der ikke til at ske mere, før min mekaniker-kammerat-kollega kommer forbi. Er bange for at ødelægge noget..
https://www.youtube.com/watch?v=X9G7N5IObB8
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Her er et diagram
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Jeg har fået den anden cdi i dag med posten. Fandeme flink gut, ham englænderen.
Nå men jeg har et par ideer, som jeg skal efterprøve:
* Den eksterne tank, skal selvfølgelig have låget af ved brug. Det havde jeg så ikke gjort. Det KAN resultere i, at cyklen ikke får benz nok.
* Prøve den nye cdi boks.
* Teste med åben ekstern tank og luftfilterkasse på.
* Tjekke at jeg har sat fjedrene og den lille plastikstjerne rigtigt i, så den ikke blokerer for et lille hul i karbs'ne. Det er jeg dog ret sikker på, at jeg var særligt opmærksom på.
På mandag kommer min kammerat, som er mekaniker. Han ser helst at jeg ikke starter cyklen op, inden han har været her. han siger, at cyklen lyder "forkert" og vil gerne lige tjekke knaster og timing..
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
jul 2014
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 19
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
CYKLEN KØRER SOM EN DRØM! AF DEM GODE SLAGS!
Min mekaniker kammerat kom forbi og tjekkede lortet igennem og alt det, jeg har gået og lavet var heldigvis super (klap mig selv på skulderen), og han tjekkede timing, ventiler osv. Alt ok og i øvrigt havde cyklen en super kompression, hvilket jeg var lidt bekymret for. Desværre fandt han lidt slidmærker på den ene knast, men ikke alarmerende..
Nå, men han justerede en lille halv time på blandingsskruerne og BUM så kører skidtet for lækkert
Tak for al jeres hjælp og gode råd, folkens. Nu skal dyret bare samles og så afsted til toldsyn..
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
https://youtu.be/2GQSwMCHJNU
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Tim
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Jeg fik afgiftet en GSX600F fra midt 90'erne for et par år siden, den endte på ca. 11k mener jeg.
Men ikke den lander et sted i mellem 5-10k vil være mit gæt.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Hmm jeg er sgu lost nu