3.707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

Hmm jeg er sgu lost nu Hmm jeg er sgu lost nu

Hej folkens.
Jeg kæmper med min crappy GPZ900R. Lægger mig snart i fosterstilling og græder smiley
Cyklen starter fint og tomgangen er ok. Men den bliver ved at dø ved omkring 3500-4000 o/min, når jeg giver godt med gas.
Nå, men nu har jeg prøvet med følgende:
* Nyere og fuldt opladt gelbatteri og voltmeter osv viser masser af power.
* ekstern tank med frisk benz for at udelukke rust i tanken
* gennemrensede og (så vidt jeg kunne) gennemtjekkede karbs. Alle membraner er bløde, hele og tætte. Fjedre, svømmere osv lader til at være i orden.
* nye tændkabler
* nye tændhætter
* nye tændrør
* nyt luftfilter.
* Alle gummistudser er lækre og bløde og lukker tæt.

MEN cyklen bliver ved med at dø, så snart jeg giver god gas. Omkring 3-4000 o/min dykker den i bund og kommer så igen..
Har du nogen som helst ide, om hvad der kan være problemet??
Jeg er ved at løbe tør for ideer her...
Jeg prøver at skyde en video i morgen af problemet.
Tænker desperat at følgende muligheder skal tjekkes.
* Prøve en anden CDI-boks
* Prøve andre tændspoler
* Købe rep-kits til karbs'ne

Mvh
Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmm jeg er sgu lost nu
  • #2   6. apr 2015 hmm.
    den mangler gnist,luft,eller benzin ,eller den får falsk luft.,
    det kan vi vel blive enig om,
    jeg ville give den diesel start,rundt alle indsugs mufferne,imens den stå i tomgang,og så lytte og se om den stiger i tomgang.til at starte med.

mvh

• #4   6. apr 2015 Det er prøvet. Ingen utætheder whatsoever..

Den kan vel, i princippet, også få for meget benz...

• #5   6. apr 2015 OK.
    modtaget

• #6   6. apr 2015 Parker den lige her:
    https://www.google.dk/maps/@22.434355,146.203539,157802m/data=!3m1!1e3

Så er dit problem VÆK med garanti.

• #7   6. apr 2015 Har den originale dyser? Er de evt slidt? Sidder nålen rigtigt? Er den slidt?

Hvis eldelene er forbundet korrekt og har rene, fuldgode stikforbindelser, ventilerne stillet ok, knaster og -følgere ikke slidt og kompressionstrykket i orden, ville karburator, luftfilter/-kasse og indsugningsgummier altså være mit indsatsområde...

• #8   6. apr 2015 Og så kunne jeg jo få en tur ud af det, samtidig, ha ha

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   6. apr 2015 Kunne det evt være en forkert just af svømmerhøjde.

• #10   6. apr 2015 Ja dyserne er rene og har alle den org størrelse. Nej, den skyder ikke spor..
    Jeg ved ikke med nålene. Jeg har et sæt ekstra karbs og kan ikke nogen forskel på nålene. De er pæne, ren og uden ujævnheder..
    Ventiler er stillet og karbs er synk'ede.
    Jeg har ikke målt kompression. Det værktøj jeg lånte var for kort.. Men rørene er ikke sværtede..

• #11   6. apr 2015 Jan, Ja det har jeg også tænkt på. Men umiddelbart er de alle ens, men dog ikke målt.
    Så kompressionstest og måling af svømmerhøjde må være næste skridt..

• #12   6. apr 2015 Er der benzinfilter i tanken/hanen på sådan en satan?

Jeg ahvde en gang en GSX600F, som reagerede lidt på samme måde. Den døde bare helt, og kunne så startes igen efter et par minutter.

Det var pga. et tilstoppet filter i tanken... Så den fik ikke nok til at holde sig igang.

• #13   6. apr 2015 Jeg har kørt med både org tank og ekstern tank, netop for at udelukke den tanke

• #14   6. apr 2015 Når den dør, sker det så brat? Som hvis du f.eks hukkede dødmandsknappen, eller går den lige så stille ud?

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #15   6. apr 2015 er det hårde eller bløde udsætter

• #17   6. apr 2015 Den "drukner" nærmest.. Og kommer så igen fra bund..

• #18   6. apr 2015 Det er det alle værste område.... Det er der stort set alt lapper over.

profilbillede
  • #19   6. apr 2015 med fare for at tage fejl havde jeg næsten samme bøvl med min GSF 650. Der var en lille utæthed i den ene karb som dermed druknede det hele. Havde ellers sørget for korrekt opmarg under renovering og der var intet at se umiddelbart.
    Den startede og ca ved samme omdrj stallede den og gik ud. måtte starter mange gange inden jeg nåede til MC mek.
    Nu siger du jo det ikke kan være det, men det lyder meget som det, trods alt... er spændt på at høre hvor fejlen er...

• #20   6. apr 2015 Altså jeg har siddet og meget møjsommeligt renset og hevet i membranerne op mod en lampe for at se efter små mikroskopiske huller.. Ved ikke, hvad jeg ellers kan gøre?

• #21   6. apr 2015 hvad koster et sæt nye membraner...? kunne måske betale sig at skifte dem... bare en tanke smiley

• #22   6. apr 2015 Tror at vi snakker lidt under 1000 kr stykket...

• #23   6. apr 2015 DOOOOH..... noget dyrere end jeg troede.... i så fald vent med det... smiley

• #24   6. apr 2015 Jo tak, det tænker jeg er klogt. I øvrigt har jeg 4 ekstra, da jeg har et sæt ekstra karbs

• #25   6. apr 2015 kan denne evt give svaret:

http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/mechanics-corner/129701-give-gas-dies.html

• #27   6. apr 2015 Jeps var meget opmærksom på det..

• #28   6. apr 2015 Prøv uden luftfilterelementet og se om den opfører sig anderledes. Prøv, hvis muligt, det modsatte ved at tape luftindtaget til, så der kun opstår et hul på måske en femtedel af det oprindelige. Hjælper en af disse forsøg, så er du på sporet, da det er blandingen den er gal med.
    Held og lykke smiley

• #30   6. apr 2015 Og tilsvarende uden og med mindre eller mere choker, når problemet opstår...

• #31   6. apr 2015 Bum, Bum! kun en ide!!.
    Det kan have noget med tændingsforstilling og gøre. Få fat i en tændingspistol, find ud af hvad den skal stå på i lave rpm. og der efter se om tændingstidspunktet flytter sig som det skal, i følge manual.

Det ligner svært et problem som de ældre Hondaer kan få.

Mvh.

Allan

• #32   6. apr 2015 Poul, jeg har prøvet uden filterelement. Ingen forskel. Må prøve at tage karbs'ne af igen og luftfilterkassen af og så tape til...

Johan, jeg har tjekket at stemplerne falder ens og lyder ens i suget..
    Må lige tjekke spændingen i morgen. Voltmeter på, lige inden spolen, korrekt??

Richard, jeg prøver med og uden choker i morgen formiddag.

Allan, der sidder en 4 graders tændingsadvancer på, som bliver anbefalet på det engelske GZP-forum. Kan denne forårsage fejlen, tror du? Prøver at skifte til org i morgen..

Og tak for alle de konstruktive ideer!! Det betyder meget!!

• #33   6. apr 2015 Kan du ikke delvis lukke indtaget i kassen med gaffa?

• #34   6. apr 2015 Jeg kan prøve, men kan ikke komme til, tror jeg

• #36   6. apr 2015 Altså jeg har kun to ledninger til +/- på spolen..

• #37   6. apr 2015 Er der på nogen måde lavet om på luftfilterkasse? Lyder bare som den klassike luftstrømscirkulation-bommert...

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #38   6. apr 2015 Gør den det også hvis du gasser helt op men over et tidsinterval på 5-7 sek ?? altså hvor man ikke bare uhæmmet vrider øret men gør det sådan "konstant men langsommeligt" smiley

• #39   6. apr 2015 Carsten, nej hvis jeg gør det relativt langsomt, så gør den det ikke...

• #40   6. apr 2015 Per, Nej luftfilterkassen er original...

• #41   7. apr 2015 Synes ikke lige jeg kan læse mig frem til om den gør mens du kører eller holder stille

Men lyder lidt som du tømmer dine svømmeskåle, har du tjekket om der skulle være et indgangs filter på karbonaderne i selve studsen

• #42   7. apr 2015 Prøv at skifte karbs ud med dine ekstra set, og bruge den benzin dunk du bruge når du synke karbs, hvis den stadig give problemer er de gnist
    Men hvis du kan for de langsomme over 4000 rpm, kunne det være benzin, så prøver efter med ekstra karbs og originale tank, filter osv
    Tim

• #43   7. apr 2015 Chase, jeg har ikke kørt på den, hvor den har gået godt.. Så al test er ved stilstand..

• #44   7. apr 2015 Tim, jeg mangler lidt dyser og sådan til det ekstra sæt og det er rimeligt splittet ad, så det går ikke..

• #45   7. apr 2015 Umiddelbart fra den første beskrivelse lyder det som tændspoler, men hvis denne kan kom langsomt op i omdrejninger virke de som et brændstof hellere end et elektronisk fejl. Kan du bruge et midlertidigt benzin tank uden filter og se hvis det er en hjælp? Efter kunne man set et gennemsigtig slang på karb drain hullet og check benzin højt/niveau evt mindst motoren køre for at check float højt og at benzin tilføjelsen er lige ved være karb.

• #46   7. apr 2015 Jeg kører lige nu med ekstern tank og der er ingen forskel.
    Prøver dét, med slangen i dag.
    Og tak

• #47   7. apr 2015 Okay her er lige en meget kort update. Det gik fra slemt til værre i dag..
    Da jeg skulle optage en video, ville den helst ikke starte og gik ikke på alle 4.
    Så i dag har jeg målt begge (plus 2 ekstra) tændspoler igennem.
    Alle 4 spoler, ligger på ca 3.5Ohm på primary og i min manual siger den mellem
    1.8-2.8, så de ligger alle lidt højere.
    På secondary-siden ligger de vist fint. De skal ligge på mellem 10-16 kOhm og mine ligger på ca 16.
    MEN jeg opdagede at den ene spole ikke umiddelbart får strøm. Spolen til cyl. 1&4 for knap 12V med tænding på, mens der på spolen til cyl. 2&3 ikke sker en skid. Så nu er jeg endnu mere forvirret...
    Jeg kan tænde cyklen med besvær, men så snart jeg giver gas dør den helt.
    Har og prøvet fjerne filterkassen uden ændring, måske snarere tværtimod.
    Bemærkede at chokeren er max følsom (som hele tiden) og det nærmest enten hedder 5000 o/min eller nul choker..
    Så nu tager jeg en alvorlig snak med min mc-mekaniker kammerat i aften på jobbet smiley
    Tak for hjælpen, alle sammen!!

• #48   7. apr 2015 hold da op. det lader dog til du har fundet en del af problemet... det kan vel kun blive bedre fra nu.... håber jeg smiley

• #49   7. apr 2015 Gracias jeg håber da

• #51   7. apr 2015 Johan, jeg tror sgu ikke helt, at jeg forstår.. Altså en direkte plus til hver spole?

• Mikael C
    Mikael C Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 37
    #53   7. apr 2015 Tror ikke det er karburator problemer, for så skulle alle sammen gå i stykker på samme tid, tror jeg næppe! Hvis en af dem havde en defekt, ville de andre cylindre køre videre, og den der var i stykker ville skyde i udstødningen. Tror Johan er inde på noget, det lyder som et elektrisk problem. Held og lykke smiley

• #54   7. apr 2015 Jeg er helt enig. Tror at det er et el-problem.
    Jeg er fremme ved, at det nok er et eller flere af følgende problemer:
    * Dårlig tændingslås
    * Dårlig styrkontakt
    * Dårlig CDI
    * Forkert knast-indstilling

Vi får at se.
    Tester lidt i morgen igen..

• #55   9. apr 2015 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men hvis du ikke har synkroniseret karburatorene, så start der, har selv erfaringer med at det kan give de problemer som du beskriver. Jeg prøvede det på en gpz 600 som jeg skulle lave i stand for en kollega, den kørte som om der manglede tænding, karburatorene var fucked, og ventilerne stod lige så stramt som undervognen på en 16årig. Efter at have gået de ting igennem, var jeg i færd med at nulstille alt til spec, uden resultat, intil jeg synkronisere dyret. Det var ikke meget der skulle justeres, men det gjorde forskellen. Herefter kørte den som om djævelen personligt var efter den ??

• #56   9. apr 2015 Ventilerne er stillet og karbs er synkroniserede.. Gjorde jeg som en del af fejlfinding..

Nå men lige en kort update. Monterede et arbejdsrelæ, som beskrevet af Johan. Det funkede fiint og den starter perfekt og hurtigt op. Tomgangen er perfekt.
    Men jeg kan ikke på nogen måde drive den op over 5000 o/min. Og holder jeg gassen, står den og gasser/dør/gasser/dør osv..
    Tjek min video.
    Nu kommer der ikke til at ske mere, før min mekaniker-kammerat-kollega kommer forbi. Er bange for at ødelægge noget..

https://www.youtube.com/watch?v=X9G7N5IObB8

• #58   9. apr 2015 Jamen det gør den skam også.. Og ja, jeg har tænkt på pick up coils..

• #60   9. apr 2015 Ja netop.. Og den har jo stadig ingen strøm til den ene spole, uden relæet, så det skal også fixes efterfølgende

• #62   9. apr 2015 Jeg får en gratis CDI fra England fra en flink fyr på et gpz-forum.
    Her er et diagram

profilbillede
  • #64   10. apr 2015 Ja vi tænker, at der må være noget problem med den røde ledning og jeg ved at tændingslåsen er træt og måske også switch'en med starterknappen..

profilbillede
  • #65   10. apr 2015 smiley .... det er ren DIY show... er faktisk ret spændt på hvad problemet er... smiley

• #68   14. apr 2015 Hej Johan.
    Jeg har fået den anden cdi i dag med posten. Fandeme flink gut, ham englænderen.
    Nå men jeg har et par ideer, som jeg skal efterprøve:

* Den eksterne tank, skal selvfølgelig have låget af ved brug. Det havde jeg så ikke gjort. Det KAN resultere i, at cyklen ikke får benz nok.
    * Prøve den nye cdi boks.
    * Teste med åben ekstern tank og luftfilterkasse på.
    * Tjekke at jeg har sat fjedrene og den lille plastikstjerne rigtigt i, så den ikke blokerer for et lille hul i karbs'ne. Det er jeg dog ret sikker på, at jeg var særligt opmærksom på.
    På mandag kommer min kammerat, som er mekaniker. Han ser helst at jeg ikke starter cyklen op, inden han har været her. han siger, at cyklen lyder "forkert" og vil gerne lige tjekke knaster og timing..

• #70   14. apr 2015 Ha ha 4XFCR ville være dyrere end cyklen

• #71   14. apr 2015 Det lyder meget som samme problem jeg havde med min Caterham Crossflow. Kunne sagtens starte med så snart den kom op på 4500 - 6000 RPM gik den ujævnt og døde kort efter... Her var et stikket til generatoren der var løst og brændt af, samt en dårlig stelforbindelse... Forsvinder strømmen helt og vender tilbage efter lidt tid?

• #72   14. apr 2015 Altså nej den mister ikke strøm umiddelbart

• #74   20. apr 2015 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... AAAAA.. AA.. A.
    CYKLEN KØRER SOM EN DRØM! AF DEM GODE SLAGS!
    Min mekaniker kammerat kom forbi og tjekkede lortet igennem og alt det, jeg har gået og lavet var heldigvis super (klap mig selv på skulderen), og han tjekkede timing, ventiler osv. Alt ok og i øvrigt havde cyklen en super kompression, hvilket jeg var lidt bekymret for. Desværre fandt han lidt slidmærker på den ene knast, men ikke alarmerende..
    Nå, men han justerede en lille halv time på blandingsskruerne og BUM så kører skidtet for lækkert smiley
    Tak for al jeres hjælp og gode råd, folkens. Nu skal dyret bare samles og så afsted til toldsyn.. smiley

• #75   20. apr 2015 Tillykke med det! Det er nu sjovet når tingene fungere.

• #76   20. apr 2015 Jeg er glad lige nu, i hvert fald smiley

https://youtu.be/2GQSwMCHJNU

• #77   20. apr 2015 godt at have gode venner .

mvh

• #78   20. apr 2015 Super god, og så tak for opdaering :).

Tim

• #79   20. apr 2015 Meld lige tilbage om afgiften, den er sikkert ublu. 15.000 +

• #80   20. apr 2015 Jeg frygter det. Men så køber jeg noget andet og sælger den i Sverige. Den har stadig svenske papirer..

• #81   21. apr 2015 Arhhh smiley

Jeg fik afgiftet en GSX600F fra midt 90'erne for et par år siden, den endte på ca. 11k mener jeg.

Men ikke den lander et sted i mellem 5-10k vil være mit gæt.

• #82   21. apr 2015 Krydser i hvert fald fingre smiley

• #84   21. apr 2015 Tak, Johan, og ikke mindst for alle dine ideer og indspark!

Kommentér på:
Hmm jeg er sgu lost nu

Annonce