{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Tomgangproblematik Kawasaki ZXR400 {{forumTopicSubject}}

Hej MC - Galleri,

Jeg var for et par dage siden ude at købe min første mc. En brugt Kawasaki ZXR400 fra 1994. Da jeg kommer for at prøve motorcyklen hos sælgeren, har vedkommende svært ved at få cyklen til at gå i tomgang. Motoren kan sagtens tændes, men det er nødvendigt at give lidt choker eller gas for at holde liv i den. Hvis dette ikke gøres går den ud efter meget kort tid. Sælger nævner overfor mig at den har stået hele vinteren og at han kun lige havde været ude, på en kort køre tur inden jeg kom for at købe den og at den aldrig har haft problemer med at stå i tomgang. Jeg tænker karburatoren, men har i erfaring med lignende problematik, og en løsning på det ?

Håber at i kan være mig behjælpelige, så jeg kan få den synet og forsikret. Så jeg kan komme ud og trille snart.

Med Venlig Hilsen

Martin smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tomgangproblematik Kawasaki ZXR400
  • #1   5. apr 2015 Ja, tjek karburatorene og rens dem eventuelt. Kig også på tomgang og eventuelt synkronisering.

Edit: prøv eventuelt i første omgang med lige at fylde tanken op med frisk benzin og eventuelt en "karburatorrens" - det er på ingen måder et mirakelmiddel men kan hjælpe til at få renset det værste ud.

• #2   5. apr 2015 Hvis der kun er en slat benzin i tanken så prøv at dræne den og hæld frisk benzin på.

• #3   5. apr 2015 #1 - Nu havde jeg tænkt at finde en forhandler, da jeg ikke er så snild, til at rode med det. Eller er det måske simpelt nok ? Når du skriver "tomgang og synkronisering", kan du udybe det lidt, er som sagt novice inden for området. smiley

#2 - Nævnte problematikken med gammelt benzin for sælger. Men vedkommende påstod at han havde tømt tanken og påfyldt ca. 10L frisk benzin. Men tak for forslaget alligevel. smiley

• #4   5. apr 2015 Okay. Ja så er det ikke benzinen hvis han taler sandt.
    Men har du prøvet at skrue den op i tomgang. Der stritter en lille, som regl sort , fingerskrue ud et eller andet sted tæt ved karburatorene ,som du kan dreje på (den er rund som regl). Den er til at justere tomgang med.

• #5   5. apr 2015 Hvis du har fingrene siddende rimeligt rigtigt så er det meste til at have med at gøre - køb dig en haynes eller lignende og sæt i gang.

Der er også mange gode videoer på youtube.

Prøv at start med en omgangs rens-på-flaske, den kan give lidt. Tøm eventuelt bunden af en af dine karburatorer og se en der er snask i - det vil være en god indikation på at den bør renses .

Hvordan er tomgangen når cyklen er varm, hvordan og hvor mange rpm ca?

• #6   5. apr 2015 #4 Ja jeg har forsøgt at justere med den sorte fingerskrue, men den er skruet helt op. Så løser heller ikke rigtig problemet. Så den står på MAX allerede nu, hvilket vel er en skidt konfiguration. Formoder at den helst skal stå så lavt som overhovedet muligt ?

#5 Haynes, er det en en serie af bøger, og til en ZXR400 ? Ja beklager min uvidenhed. smiley Har set nogle forskellige youtube videoklip, i hvordan jeg renser karburatoren. Men der er jo 4 små styks der skal skilles ad enkeltvis, og der skal vel nye pakninger med til sådan et indgreb? Må indrømme at det virker lidt for komplekst, for mig.

OBS ! Tomgangen mens cyklen er varm. Det har ikke kunne lade sig gøre, sælger havde ikke betalt forsikring. Så skal have lave en ejerskifteforsikring. Har ikke haft muligheden for at køre en lang tur.

• #7   5. apr 2015 Haynes er meget udførlige værkstedsmanualer til de fleste motorcykler. Meget brugbare og til en rimelig pris. Prøv at søge på amazon eller bare google efter den :-).

• #9   6. apr 2015 #8 - Jamen så krydser jeg da fingre for at det bare er karburatoren. smiley

• #10   7. apr 2015 Lige et spørgsmål mere til professoren. Er det kompliceret at frakoble en sådan karburator og rense den ? Er lidt spillet omkring, at skulle betale sig fra det, eller blive den erfaring rigere. Og er der nogle ting jeg skal forebehold med, hvis jeg beslutter mig før at gøre det selv ?

Og endnu engang tak for alle de venlige svar jeg allerede har fået. smiley

Hilsen

Novicen !

• #13   9. apr 2015 #12 tak for videoerne smiley - Er det enlig muligt at få en motorcykel synet, hvis det ikke kan stå i tomgang ? Det er den eneste problematik der er med den.

Kommentér på:
Tomgangproblematik Kawasaki ZXR400

Annonce