Tomgangproblematik Kawasaki ZXR400 {{forumTopicSubject}}
Hej MC - Galleri,
Jeg var for et par dage siden ude at købe min første mc. En brugt Kawasaki ZXR400 fra 1994. Da jeg kommer for at prøve motorcyklen hos sælgeren, har vedkommende svært ved at få cyklen til at gå i tomgang. Motoren kan sagtens tændes, men det er nødvendigt at give lidt choker eller gas for at holde liv i den. Hvis dette ikke gøres går den ud efter meget kort tid. Sælger nævner overfor mig at den har stået hele vinteren og at han kun lige havde været ude, på en kort køre tur inden jeg kom for at købe den og at den aldrig har haft problemer med at stå i tomgang. Jeg tænker karburatoren, men har i erfaring med lignende problematik, og en løsning på det ?
Håber at i kan være mig behjælpelige, så jeg kan få den synet og forsikret. Så jeg kan komme ud og trille snart.
Med Venlig Hilsen
Martin
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
Edit: prøv eventuelt i første omgang med lige at fylde tanken op med frisk benzin og eventuelt en "karburatorrens" - det er på ingen måder et mirakelmiddel men kan hjælpe til at få renset det værste ud.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
#2 - Nævnte problematikken med gammelt benzin for sælger. Men vedkommende påstod at han havde tømt tanken og påfyldt ca. 10L frisk benzin. Men tak for forslaget alligevel.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Men har du prøvet at skrue den op i tomgang. Der stritter en lille, som regl sort , fingerskrue ud et eller andet sted tæt ved karburatorene ,som du kan dreje på (den er rund som regl). Den er til at justere tomgang med.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
Der er også mange gode videoer på youtube.
Prøv at start med en omgangs rens-på-flaske, den kan give lidt. Tøm eventuelt bunden af en af dine karburatorer og se en der er snask i - det vil være en god indikation på at den bør renses .
Hvordan er tomgangen når cyklen er varm, hvordan og hvor mange rpm ca?
apr 2015
#5 Haynes, er det en en serie af bøger, og til en ZXR400 ? Ja beklager min uvidenhed.
OBS ! Tomgangen mens cyklen er varm. Det har ikke kunne lade sig gøre, sælger havde ikke betalt forsikring. Så skal have lave en ejerskifteforsikring. Har ikke haft muligheden for at køre en lang tur.
maj 2014
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 19
apr 2015
apr 2015
Og endnu engang tak for alle de venlige svar jeg allerede har fået.
Hilsen
Novicen !
apr 2015
Tomgangproblematik Kawasaki ZXR400