{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

dæk {{forumTopicSubject}}

halløj derude folkens. Nu er det på tide med et sæt nye dæk. Og har tænkt mig og prøve Pirelli Diablo Rosso II , da jeg har hørt at de skulle være gode på en busa der er meget hård ved dækkende. Man kan få bagdæk i 190/50-17. men man kan os få det samme dæk i 190/55-17. og de passer begge to. Mit spørgsmål lyder... Hva er meningen med de,to forskellige dæk? Jeg vil mene 55 dæk svare til støre gearing? Er jeg hel brændt af? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæk
  • #1   3. apr 2015 Profilen 50 eller 55 er højden på dækket, angivet i procent af breden.
    55 er lidt højere men også lidt rundere, så færgen styrer nemmere.
    Jeg kører længst på Dunlop sportmax sportsmart.


  • #2   3. apr 2015 okay mange tak for info preben. så napper jeg sku en 55 smiley

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #3   3. apr 2015 55 profilen er ikke rundere men mere spids. Man får mere trædeflade på en 55ér på kanterne end på en 50ér. Har en gixxer 1000 til bane og en til gade. De står side om side med hver deres profil og forskellen er stor. Hvis du bare skal køre lige ud, ville jeg vælge standard 190/50. Skal du falde ind i hurtige sving er 190/55 et alternativ.

  • #4   3. apr 2015 mon ikk os 55 eren er lidt hurtigere på toppen smiley

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #5   4. apr 2015 Om du kører 287 eller 293 tror jeg ikke spiller den store rolle - eller ???


  • #6   4. apr 2015 min busa blev målt til 325 km i time med slidt dæk ved fv motor. regner med den går 330 med det 55 dæk. Og ja det vigtigt info!

  • #7   2. mar 2016 Kan nu efter erfaringer sige at de pirelli rosso 2 var nogen gode dæk. men de blev desvære hurtig spist af fars busa. Så jeg valgte og prøve avon storm 3d med et bagdæk der hedder 200/50-17. Og må sku sige det er de dæk der har haft bedst levetid nogensinde. Så dem vil jeg holde mig til fremover. så må vi se hva fremtiden bringer smiley

Kommentér på:
dæk

Annonce