927 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

blød vs hård beskyttelse i jakke blød vs hård beskyttelse i jakke

hej jeg har en alpinstars læderjakke, og en dekota tekstil jakke, da jeg var ved at hænge dem i skabet lagde jeg mærke til at dekota jakkens indsæt i skuldre, og albuer var betydeligt hårdere end dem i alpinstarsjakken.
Efter at have taget dem ud er det tydeligt at se at alpinstarsjakkens indsæt mindede om gummi, og var betydeligt tyndere end dem i dekotaen som mindede mere om hård flamingo og de er også blødere, jeg kan presse dem flade mod gulvet hvor dem fra dekotaen ikke gir sig overhovedet, så er spørgsmålet, hvad vil være bedst at køre med til daglig? jeg kunne forestille mig at dem fra alpinstarsjakke måske tager lidt mere af et eventuelt slag men kan også være dem fra dekotaen vil beskytte bedst? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blød vs hård beskyttelse i jakke
  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #1   26. mar 2015 Hvis kvaliteten ellers er i orden, så det hårde hver gang, men det vidste du sikkert, det som forvirrer er at mærkevaren er blød.

• #2   26. mar 2015 det er også der jeg står, det føler unaturligt at de hårde billige indsæt skulle være bedre end de bløde indsæt, om kvaliteten så er der på de hårde kan jeg ikke svare på, da jeg ikke ved det store om det

• #3   26. mar 2015 alpinestars sælger jo også hårde indlæg der er magen til de bløde på langt de fleste modeller.

http://www.alpinestars.com/road/protection

Alle dem der hedder insert er noget der kan byttes ud i forhold til det skumbeskyttelse de bliver leveret med, men det er nok kun så vi skal bruge flere penge :-D.

/KP

• #4   26. mar 2015 Det skal så siges at noget af det bløde er noget molekylær gummi/skum som bliver hård ved slag, men er blødt ellers. Det giver bedre komfort den tid man ikke ligger og roder rundt på asfalten.
    Det er sådan noget som Rukkas D3O beskyttelse.

• #5   27. mar 2015 Langt de fleste bløde beskyttelser bliver faste ved stød, så tage det helt roligt, Det gør sig gælgende for f.eks Rukka og G-Force, der er meget blød og bekvem!

• #6   27. mar 2015 så jeg kan roligt køre med de originale indsæt i alpinstarsjakken kan jeg høre smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #7   27. mar 2015 Jeg turde ikke løbe an på noget skum som bliver hård efter den 3 koldbøtte... smiley

• #8   28. mar 2015 Siden det har opnået de samme godkendelser og ratings som det hårde så skulle man jo tro de virker. Jeg gider ikke have jakken fuld af det stive lort så komforten bliver ødelagt mens man kører.

• #9   28. mar 2015 Theiz;

Du er meget let at følge. Det handler netop om at have det tilpas godt til at man ikke får brug for beskyttelsen

• #10   28. mar 2015 For mig handler det om at det sidder så godt så det ikke bliver en pestilens at have på mens man kører. Så er det nemlig at man lige kommer til at glemme og tage det på, på den der korte tur med vennerne.
    Nu har jeg haft Dainese med "gammeldags" stive beskytter og har nu et sæt læder fra alpinestars med de blødere modeller, og ved dat helt sikker godt hvad jeg helst vil køre i!
    Du kan også bare se sådan et mærke som forcefield der laver nogle af de bedste rygskjold i verden - de er også bløde under brug, men bliver hårde og absorbere slag ved styrt.

• #11   28. mar 2015 112 toyota procenter enig!!!!

Kommentér på:
blød vs hård beskyttelse i jakke

Annonce