{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Omdrejninger går ikke ned efter en lille tur på 13 km {{forumTopicSubject}}

Hej Nu har jeg så fået et nyt dæk foran på min ninja og et par tænsspoler for det var det der fik den til at ryste før, men nu hvis jeg kører en lille tur og så stopper op går i neutral gir og gir den lidt på gassen så går den op i omdrejninger men den går ikke ned igen før jeg skifter til første gir. skal jeg til at ned til forhandleren igen og brokke mig igen? Han var btw ligeglad med reklamationsret, så jeg kom til at betale... selvom jeg har købt den hos ham i fredags.

men er dette et problem? med omdrejningerne? og hvad kan det skyles? syntes ikke jeg oplevede det før mekanikeren på værkstedet rodede med maskinen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omdrejninger går ikke ned efter en lille tur på 13 km
  • #1   26. mar 2015 måske kablet der går lidt stramt.. mvh hc

• #2   26. mar 2015 Tilbage til ham. Denne gang skal du ikke lade ham slippe. Han kan ikke aflevere en mc der ikke fungere. Og fremover så hold dig derfra.

• #3   26. mar 2015 Hvor gammel er den? Hvis den er med karburator, så prøv lige at give den en sjat karburatorsprit smiley

• #4   26. mar 2015 #3 vågn nu lige op.. Der er allerede 5% i alt benzin i dk.

• #6   26. mar 2015 Har i noget sort på hvidt som jeg kan vise ham så jeg ikke skal betale en masse arbejdsløn fordi han har solgt noget som ikke er ok.

Godt nok solgt uden garanti, men der er jo stadig noget som hedder reklamationsret når man køber ved forhandler ikk?

men har skam nok brug for at vise ham det sort på hvidt, for han blev bare nedren sidst jeg var der.

Han gv mig dog det han lavede igår til halv pris men det er vel stadig ikke ok når det er hans ansvar. så skal jeg vel heller ikke betale.

Det har skam ødelagt min drøm om en ninja lidt når man for alle disse uventede fejl...

men tak for info!

• #7   26. mar 2015 det var nok umiddelbart derfor den blev solgt uden garanti, lur mig om ikke forhandleren vidste der var noget galt med den cykel du har købt

hvad står der egentlig på slutsedlen?

• #9   26. mar 2015 Det lyder lidt som en mandags maskine, det nemmeste trick i bogen til en løsning på det er at sælge den igen og købe en anden.

Hvis den ikke falder i omdrejninger kan skyldes falsk luft et sted, måske en vaccum slange der er røget af under skift af tændspoler eller noget i den stil

• #11   26. mar 2015 Det var da den lammeste kommentar at komme med Tino. Hold da op hvor der ikke skal meget til før du dømmer tingene døde hva.

Bare tilbage med den mc David. De må rette op på deres fejl. Og denne gang skal du ikke spørge om det er dækket at noget. For det ER det.

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #12   26. mar 2015 David W
    Du er dækket af købeloven. Længere er den ikke, den forhandler kan vride og dreje sig, så meget han vil, det hjælper ham ikke. Heller ikke selv om du har skrevet under på, at den er købt efter reglerne for privathandel! Hvis den er købt af forhandleren og dennes cvr. nr. så hænger han på den. Slut prut. Seks måneders garanti hvor bevisbyrden er hans, og 24 måneders reklamationsret i alt. Du bærer bevisbyrden de sidste 18 måneder. Du kan bede ham selv undersøge købeloven, der er IKKE dig, der skal lære ham den smiley

Nægter han stadig, kan du klage til forbrugerrådet eller bedre endnu gøre brug af en advokat. Lad os ikke håbe, at det kommer dertil. Det du allerede HAR betalt, skal han betale dig tilbage.

I er sikkert ikke bedste venner herefter, men det er altså HAM, der er galt på den.

• #13   26. mar 2015 #12# nej der er IKKE 6 mnd garanti , der er 24 mnd reklamationsret ,hvor forhandleren de første 6 mnd har bevisbyrden for at fejlen ikke var der da mc blev solgt .
    trådstarter meld dig ind i fdm i morgen tidlig.

• #14   26. mar 2015 Det skal dog siges David at dine dæk hæfter du selv for uanset. Det er en synlig sliddel og dem burde du selv ha`set var nedslidte. Men Tændspolerne dem skulle han ha` lov at æde. Problemet er bare at du jo har betalt. Og det gør at du er dårligt stillet. Så næste gang du er der beder du dem udbedre deres fejl. Og HVIS de så disker op med en regning. så siger du vi ses i retten. Men du betaler den IKKE.

• #17   26. mar 2015 Bølmær ???? Hvorfor ikke klar i spyttet

• #18   26. mar 2015 Ja det er rigtigt HAHA Byen starter på øl og mange af jer ved også godt hvem jeg er siden i også svarede på min tidligere tråd. Der var blandt andet en der fandt anoncen tror også det var dig jakob XD

mest af alt har jeg mest lyst til at få mine penge tilbage og så bare give det mere for en ny for dettte her er da pissse iriterende. og så kan man få en med slip on pipe og det hele til samme pris af de private folk. men der er det nok ikke så nemt med købe loven XD idonno. anyway jeg riger til ham i morgen og siger det ikke kan være rigtigt. jeg kan godt forlange mine penge igen ikk? det er jo anden gang der er fejl på maskinen. og ja jeg ved jeg hæfter på fordækket men sådan må det jo være så kan han give mig midt fordæk og tage hans lorte mc...
    er erligt talt lidt tret af det... men er Mega glad for alt jeres suport !!! jeg har lige scannet og kopieret alle papirerne. så kan han bare komme an.

• #19   26. mar 2015 Du får ingen penge tilbage. Og du kan heller ikke lade handlen gå tilbage. Læs nu lidt på lektien så du er rustet til næste møde. Evt tag en med der har lidt flair med ord. Det hjælper desværre tit.
    få den fixet. Og få ham til at forstå at du henholder dig til reklamationsretten. Der findes ikke mandagsmaskiner selvom Tino gerne vil udstille din som sådan. Det er trods alt kun teknik. Og det kan laves.

• #21   26. mar 2015 Meld dig ind i FDM ,

• #22   26. mar 2015 Jeg har læst de 10 bud nu XD og er igang med den anden. Har dog lige et spørgsmål. hvis der opstår flere problemer. og jeg fx selv har skiftet olie kan han så sige at han ikke kan gøre noget mere da jeg har gjort noget ved maskinen? eller skal jeg have en autoriseret til at skifte olie for at beholde reklamationsretten?

• #23   26. mar 2015 Hvis du skifter olien og kort efter dør din kobling feks. Så vil du ret sikkert ikke få en skid. Og det er vel fair nok. Han kan jo ikke stå inde for at du hælder den korrekte på. Men skifter du olien og finder ud af at dit stel er skævt. Ja så hænger de to ting jo selvfølgelig ikke sammen smiley

• #24   26. mar 2015 Så jeg må godt skifte olie! Og kæde osv, men der er bare ingen reklamationsret på de ting som jeg gør ved maskinen. Ok got it!

• #25   26. mar 2015 Nu ER reklamationsret jo heller ikke en blanco-chek. Den er til for at sikre forbrugeren at vi ikke køber katten i sækken. Selvfølgelig kan du skifte olie og filter og den slags. Og selvom du fik det gjort ved atoriseret så ville du ikke "bibeholde" nogen form for reklamationsret. Du skal bare ikke forsøge at fixe ting du finder ud af er defekte. For så kan han undlade at dække.

• #26   26. mar 2015 #4
    Ikke desto mindre kan det gøre en kæmpe forskel smiley
    Min fireblade skulle altså have sprit hvis temperaturen kom meget under 8-9 grader. Det er muligt der er 5% i, men så er det ikke nok smiley

• #27   26. mar 2015 Ja jeg er lidt hurtig på aftrækkeren, men tit kan det godt betale sig at skyde tingene af igen hvis man ikke vil ud i et længere projekt som koster en masse penge.
    Jeg tror dog ikke man skal satse for meget på forhandlerens hjælp når mcen er købt som den er.

Så gi´ mcen en chance og hvis du ikke kan få den op at køre så sælg den og køb en anden. Jeg har haft nok 2 hjulede jeg har rodet med i gennem mange år uden at finde fejlen + trukket mange km smiley
    Men ok hvis man vil skrue og ud og gå er det jo en god ting smiley

• #28   27. mar 2015 Så dumpede du sikkert i kemi Jesper. Der har været noget andet galt med din Blade. For med 5% ethanol i benzinen KAN vandet ikke være frit og dermed fryse

• #29   27. mar 2015 Ja nu står jeg så her og er lidt i tvivl om jeg skal køre der ud nu uden andre fordi min kammerat først har fri når deres værksted er lukket. eller om jeg skal vente og så tage der ud og få en aftale med salgsafdelingen sammen med min kammerat når han har fri.

• #30   27. mar 2015 Ja det er jo træls, men salgsafdelingen må jo kunne træffe en afgørelse, de kender også de regler der gælder ved salg, så vent og tag makkeren med derud.

Kommentér på:
Omdrejninger går ikke ned efter en lille tur på 13 km

Annonce