638 visninger
|
Oprettet:
nogle spørgsmål til Kørekort {{forumTopicSubject}}
hej
så har jeg lige fået mig en bruger her inde jeg har set mig lidt varm på at få en mc kortet men ville høre hvor svært det egentlig er?
og hvor mange timer man skal have ?
hvad prisen ca er?
og evt nogle gode køreskoler i sønderborg
og kan man tage kortet til mc året rundt?
fik mit bil kørekort da jeg blev 19 og er 21år nu og er køre prøven meget svære til mc?
kører dagligt i bilen
er lidt "bange" for at starte da jeg aldrig har kørt på knallert eller scooter
og har os set mig lidt varm på en Suzuki gsxr 250 ville det være en god begynder mc?
mvh mj
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 62 Svar: 463
Dvs du får det store kørekort. Begge kørekort er med sidevognskort
Du skal have det samme antal som til bil, dvs. 26 timers teori og 13 timers kørsel inkl. køreprøve. Derud kommer 4 timer på manøvrebane og 4 timer på køreteknisk anlæg samt teoriprøve. Tager som regel nogle måneder.
Prisen svinger, men et sted mellem 8 og 11.000
Hvis du har taget et andet kørekort (B, C, D, E eller taxi) inden for 2 år sparer du ca. 50% af timerne og prisen ligger på 6-8.000.
En Suzuki GSX-R 250 er en fin begyndermaskine, men til længere ture måske ikke ideal. Men bestemt en fed og fin begyndercykel
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Men du skal have 26 timers teori da det er over 2 år siden du har taget dit kørekort. Så skal du have omkring en 16 timers kørsel mener jeg det er.
Og køre prøven er meget nemmere på motorcykel, da du selv styre løbet, altså du har ikke en kørelære siddene ved siden af dig til at gøre dig nervøs.
Jeg ville nok sige du skulle tage en større maskine da du er 21. Men hvis du er usikker på om du kan finde ud af det, så find en lille maskine som den du selv siger og start på den. Da jeg tror den vil være en udemærket begynder cykel.
apr 2006
Teoriprøven er den samme (næsten) som til bil og altså ufattelig let hvis man bare forstår retorikken.
aug 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 29
Held og lykke med det.
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 96 Svar: 684
Men du kan måske godt komme ud på bane med vand hen over, altså bare ligesom når det regnvejr.
aug 2006
Plambech - [ Stenlille ] :
hehe sys bare jeg så nogle mc dengang på glat banen da jeg lavede bil kortet
men ved sådan set ikke det ville om mc men lærer man nok hurtigt ligesom bilen og blevet lige så meget optaget af mcer som jeg er om biler lige nu.. og kan man godt lave kortet i vinter mdr? og hvor mange mdr tager det ca?
aug 2006
aug 2006
aug 2006
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Han er tidligere Roadracingkører, så kan kan sagtens lære dig at køre mc.
Det er ikke svært men efter de gældende regler skal man have en fandens masse køretimer så billigt er det ikke
apr 2006
At køre MC er meget lige til, lige så nemt som bil.
Men det kræver lidt mere koordination. For at skifte gear trykker du bare gearpedalen (venstre side) ned eller op - ned er ned, op er op. De fleste MC'er har 6 gear. Frigear er mellem 1. og 2.
Dvs for at sætte i gang: Træk koblingen (venstre greb), tryk gearpedalen ned i første, slip koblingen samtidig med at du giver gas. For at skifte op: Slip gassen, træk i koblingen, hiv pedalen op i 2., kobl til og giv gas. Du lærer efterhånden at give mellemgas og sådan for at mere blødt gearskifte.
En Suzuki GSX-R 250 koster 2500 årligt i ansvar ved GF og med kasko nok omkring 7-10.000 alt efter selskab. Ring rundt med dine data og hør hvor det er billigst.
Vægtafgift er 580 kroner så længe din MC vejer under 600 kg
Regn med ca. 10-15.000 i udstyr, alt efter hvor meget og hvor godt udstyr du vil have.
Det nødvendige er hjelm, bukser, jakke, handsker, støvler og et rygskjold.
Tøjet kan være læder eller cordurra (vandtæt tekstil) men det SKAL være med CE-godkendt beskyttelse i skuldre, albue og knæ. Gerne med forstærkning hist og pist. Handsker og støvler skal være forstærkede og ikke bare noget tyndt snask fra Føtex.
hvis du mente udstyr til SELVE kværnen behøver du intet...?
aug 2006
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
Der ligger en forretning på havnen i Flensburg og der
ligger en Hein Gericke i Skandinavian Park, der er en
del penge at spare ved at hente det dernede.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du skal tage stort kørekort med det samme. Mens du har køretimerne, kan du jo overveje om du finder skolecyklen passende. Hvis den ikke skræmmer livet af dig, når du er igennem, skal du begynde med noget af samme størrelsesorden. Så vil GSX 250 være for lille!
På den anden side skal du ikke falde for fristelsen til at købe noget vildt fra starten. Det er vigtigt at du opnår rutine (1-2 år) på noget du er tryg ved.
aug 2006
nogle spørgsmål til Kørekort