3.271 visninger
|
Oprettet:
Kasper(Århus)150 km/t i slipvinden fra en Berlingo
14. feb 2006 Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
14. feb 2006 Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
O-rings kæde {{forumTopicSubject}}
Hej !
Da jeg købte mine o-rings kæde fik jeg at vide at jeg kun måtte smørre den med en speciel tør-smørrelse på spray, så jeg købte selvfølgeligt sådan en.
De sagde at fedt og olie opløste o-ringene.
Jeg syntes dog hurtigt at kæden bliver for 'tør' og larmer når jeg kun bruger tør smørrelsen. Jeg har også hørt fra andre at det ikke var sagen med det der tør-smørrelse.
Hvad gør i ?
Hvad smørrer i jeres o-rings kæder med ?
Evt. andre tips med hensyn til kæde og smørrelse er velkonme.
vh. Kasper!
jun 2005
Følger: 52 Følgere: 51 MC-er: 2 Emner: 55 Svar: 159
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 12
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 880
Olie og fedt bliver slynget af og kan så ikke smøre, samt det sviner mc og asfalt til.
Ja kæden vil se tør ud.
Det vigtigste er at den ikke er blank på rullerne, for så er der ikke noget smørelse.
Hvis der er meget larm fra din kæde, kan den være for stram eller løs eller bare slidt.
Jeg smører med Shell kædespray (den bedste kædespray jeg har prøvet indtil videre) og renser med petrolium.
Husk at smøre din kæde mens den er varm og giv det ca. 1 time til at tørre ind.
Husk også at smøre efter du har renset den, samt efter længere ture i regnvejr.
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 287
Jeg bruger selv ChainWax til min kæde og det er satme godt! Du skal sprøjte det på nå kæden er driftsvarm ca. 40 grd. vil jeg tro, herefter vil det flyde ind hvor der smører godt og så blive voks agtigt. Og nu til det smarte, når du kører og kæden bevæger sig vil de steder på kæder der har de største belastninnger blive varme først, her smelter voksen så og smører i det omfang det kræves! Det betyder i praksis at man ikke får smurgt sin bagfælg ind i kæde olie samt at kæden forbliver smurgt længere! Du skal selvfølgelig altid smøre efter behov dev. for hver ca. 100 - 200 km i fint vejr og hver 50 -- 100 km i regn osv. men kun nogle enkle sprøjt! Den skal jo ikke være sølet ind. Personligt får jeg først pletter på fælgen (fra voksen ved +200km/t) men det går jo nok.
Se evt. billedet på min profil, der er kæden lige smurgt op og klar til brug!
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
Jeg bruger denne type spray som jeg er blevet anbefalet hvor jeg købte kæden.
shop.phnet.de/ph-net_spezialprodukte.htm
Kæden er af mærket IRIS... ved ikke om det er godt eller dårligt, men kædekittet kostede da 1200.
hilsen Kasper
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
O-rings kæde