856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Björgvin H
Björgvin H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Skader på en motorcykel. Skader på en motorcykel.

Hej MotorcykelGalleri
Jeg er igang med en 5 måneders motorcykel rejse igennem syd amerika med 2 af mine venner. vi befinder os i Argentina nu og mangler stadig 3 måneder af turen men er kommet ud for en ulykke. Jeg væltede med ca. 90km/t og bliv påkørt af en af mine venner. Vi er heldigvis ikke kommet meget til skade og turen skal gerne kunne fortsættes. til at begynde med så det kun ud som om der var kommet mindre skader på min motorcykel og der er ved at blive fundet reservedele til dem. Men,,, da vi gennem gik hvad der var sket igen kom der lige pludslig frygten om at mit stel var kommet til skade så jeg tog en omgang til og kiggede nærmere på motorcyklen. min frygt var detsvære rigtig og stellet under motoren er kommet noget til, selve ekstra monteringen til at beskytte motoren er slået lidt i stykker med det har ikke den store betydning for selve stellet. men der er et sted på stellet hvor det også har fået et slag og der er kommet et hul/flække i det. stellet er to delt under motoren og samlings stangen der i mellem er næsten helt flækket, og venstre stel/når du sidder på den, har fået en bule.

Hvor alvorligt vil folk mene at skaderne er. Om jeg kan prøve at se om cyklen holder de resterende måneder eller skrotte den?

Håber billedet kan være af lidt hjælp ved at forstå hvad jeg mener.

på forhånd mange tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skader på en motorcykel.
  • #1   21. mar 2015 Lyder som en fantastisk tur.
    Godt I ikke kom noget til.
    Jeg håber, at I kan fortsætte.

• #2   22. mar 2015 Er det ikk bare at skære den det stang af og svejse en ny på ? Det ska jo bare være et rundjern smiley

• #3   22. mar 2015 Jeg vil tro det kan svejses og køres med..

Men ville teste svejsningerne med nogen kraftige nedbremsninger og skarpe sving, under forholdsvist sikre omstændigheder, inden i kører bjergveje eller myldretidstrafik.
    Hvis det ikke holder så kan det jo ellers gå hen og vise sig på et uheldigt tidspunkt.

• #4   22. mar 2015 Hvis det var mig ville jeg bare finde en svejser og lappe revnerne...

• #5   22. mar 2015 Det der er jo bare patina smiley op på cyklen og videre godt du er ok.
    Hvis du skal gøre noget så stop næstegang der er en med et svejseapparat og sæt en ny stiver på, men jeg havde kørt turen færdig sådan der, jeg kørte københavn capetown for et par år siden og vores cykler fik da også en del skammer.

Det du skal huske er at der er stor forskel på hvad en motorcykel kan tåle i den virkelige verden i forhold til hvad en motorcykel i DK kan tåle hvis man skal tro på galleriet her, jeg er ret overbevist om at det ikker en en KTM 1190 med 200 heste der ligger der og at du ikke båler afsted med 200 i timen hverdag så hvis den stiver endelig skulle betyde en lille smule mere flex i din i forvejen tungt lastede gyngehest af en offroad cykel er det ikke engang noget du vil mærke.

God tur.

Har i en hjemmeside eller noget facebook hvor i lægger billeder?

Gunnar

• Björgvin H
    Björgvin H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   22. mar 2015 Mange tak alle sammen, tror jeg vil prove at faa en til at svejse lidt paa den hvis jeg finder tid, dog har jeg ogsaa problemer med styringen men haaber et nyt rat/ for anden gang, gor forskellen.

Vi har en lille blog hvor vi dog ikke har haft nok tid til at laegge mange videoer ind endnu men der kommer billeder og status ind i mellem,

http://www.ruta-del-che.tk/

Kommentér på:
Skader på en motorcykel.

Annonce