T-kryds sammenstød {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Det er i bil det er sket ^^
Jeg var ude for et lille uheld igår morges for enden af min vej, så vil lige høre hvem i mener har skylden (forsikrings mæssigt).
Jeg holder ved t-krydset og kigger begge veje, der kommer ingen, så jeg kører ud (til højre), der er så et dumt sving lige når man kommer ud der fra. Der kommer den modkørende så og ser mig slet ikke (hun lå i min bane og slingrede lidt, så jeg stopper helt op og dytter så hun ser mig. Hun prøver at undvige men tager lige min forskærm, kofanger og blink med.
Vi var begge enige om at det var hendes skyld og hun var uopmærksom.
Da jeg så ringer for at melde det til forsikringen siger de at hun har sagt, at hun var i tvivl om hun var i min bane... Hmmm. Så nu ser det ud til at det er min skyld måske? Det skete cirka 10-20 meter efter min vigepligt. Og hendes forsikring mener det er min skyld hvis hun får ret i at hun ikke var i min bane, da vigepligten stadig gælder 40 meter efter.
Men der er ingen beviser for noget, ud over skaderne..
What to do?
jan 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Derfor altid vigtigt med billeder!
At politianmelde hjælper sjældent, da de som udgangspunkt kun kører ud ifm personskade.
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
forsikringsselskaberne tjener bedst på at i begge skal af med selvrisiko og politiet kan være en hjælp, men de er ikke altid behjælpelige og næsten aldrig hvis der ikke er tale om personskade...
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
http://www.ebay.co.uk/itm/2-HD-Car-Vehicle-Dash-Dashboard-Camera-DVR-Dual-Cam-CCTV-Night-Vision-Recorder-/271417052244?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f31b78c54
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
undersøg om hun havde højre vigepligt , så ER skylden hendes
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 162 MC-er: 1 Emner: 230 Svar: 1.299
Men som der blir sagt, så skal man nu tildags næsten gøre som russerne med dashcam - ingen vil være den voksne og være ansvarlig for sine handlinger, hvis man kan undgå.
Jeg ville holde fast i hvad der var sket og tage billeder for at vise hvor du holdt (selvom det måske ikke nytter, når de ikke blir taget med det samme) - men ville give det et forsøg.
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.372
aug 2011
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 55
Men jeg må ikke sende billeder eller noget til forsikringen?
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Vil du ikke for sjov skrive, hvilket t-kryds det drejer sig om? Så bliver det lidt lettere at få en fornemmelse af historien.
aug 2011
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
aug 2011
Her er stedet.
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Det jeg tænkte var, at det måske var en lillebitte vej, du var kørt ud på, hvor to biler lige knapt kunne møde hinanden. Men når der tydeligt er plads til, at to biler kan passere hinanden, og I begge samstemmende (går jeg ud fra) kan fortælle, at hun var ovre i din bane, og at du holdt stille, så er det svært at forestille sig, at skylden kan fordeles mellem jer.
Hvis det bliver resultatet, ville jeg i hvert fald overveje at klage over afgørelsen.
aug 2011
Min forsikring siger at det er hendes skyld, da vigepligten ikke har noget at sige i det her tilfælde, da situationen ville være den samme som hvis jeg kom kørende af Knudsvej Så mangler vi bare at hun er ærlig
T-kryds sammenstød