{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

T-kryds sammenstød {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Det er i bil det er sket ^^
Jeg var ude for et lille uheld igår morges for enden af min vej, så vil lige høre hvem i mener har skylden (forsikrings mæssigt).
Jeg holder ved t-krydset og kigger begge veje, der kommer ingen, så jeg kører ud (til højre), der er så et dumt sving lige når man kommer ud der fra. Der kommer den modkørende så og ser mig slet ikke (hun lå i min bane og slingrede lidt, så jeg stopper helt op og dytter så hun ser mig. Hun prøver at undvige men tager lige min forskærm, kofanger og blink med.
Vi var begge enige om at det var hendes skyld og hun var uopmærksom.
Da jeg så ringer for at melde det til forsikringen siger de at hun har sagt, at hun var i tvivl om hun var i min bane... Hmmm. Så nu ser det ud til at det er min skyld måske? Det skete cirka 10-20 meter efter min vigepligt. Og hendes forsikring mener det er min skyld hvis hun får ret i at hun ikke var i min bane, da vigepligten stadig gælder 40 meter efter.
Men der er ingen beviser for noget, ud over skaderne..
What to do?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T-kryds sammenstød
  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #1   19. mar 2015 Den skulle du have haft på skrift fra hendes side af. Tage billeder af hvor du holdte da du blev påkørt osv osv. Hvis du var i din bane vil hun jo få skylden for at kører i den forkerte vejbane. Tru med at politianmelde det, hvis det ikke er for sent. Det burde da give klip eller frakendelse at slingre rundt i modsat vejbane, i et sving.

• #2   19. mar 2015 Det bliver med stor sandsynlighed en 50/50 løsning. Det er den bedste løsning for begge forsikringsselskaber...

Derfor altid vigtigt med billeder!
    At politianmelde hjælper sjældent, da de som udgangspunkt kun kører ud ifm personskade.

• #3   19. mar 2015 som Henrik siger, billeder med det samme, selvom det er lidt ulækkert at den slags er nødvendigt...
    forsikringsselskaberne tjener bedst på at i begge skal af med selvrisiko og politiet kan være en hjælp, men de er ikke altid behjælpelige og næsten aldrig hvis der ikke er tale om personskade...

• #4   19. mar 2015 Det er satme sørgeligt, men jeg overvejer kraftigt at montere sådan et dash cam, men kan få dem med et lille cam bag ud også. Havde en lastbil der kørte mit spejl af også på bilen, og han havde pludseligt slet ikke været der.
    http://www.ebay.co.uk/itm/2-HD-Car-Vehicle-Dash-Dashboard-Camera-DVR-Dual-Cam-CCTV-Night-Vision-Recorder-/271417052244?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f31b78c54

• #5   19. mar 2015 hun kan vel ikke ramme den forende hvis du er kørt ud på vejen ? og hun er i din bane (bag dig )
    undersøg om hun havde højre vigepligt , så ER skylden hendes

• #6   19. mar 2015 Alstå, som jeg forstår det - så kommer hun fra højere og du skal dreje til højere - så uanset hvad der er af vigepligter, burde i jo aldrig ramme den samme bane.
    Men som der blir sagt, så skal man nu tildags næsten gøre som russerne med dashcam - ingen vil være den voksne og være ansvarlig for sine handlinger, hvis man kan undgå.

Jeg ville holde fast i hvad der var sket og tage billeder for at vise hvor du holdt (selvom det måske ikke nytter, når de ikke blir taget med det samme) - men ville give det et forsøg.

• #7   19. mar 2015 du holdt stille?? så kan man ikk lave lort smiley

• #8   19. mar 2015 Jeg har billeder fra stedet hvor det skete og skaderne osv, men ikke fra bilernes position på vejen efter det skete. Vi kørte jo bare ind til siden så vi kunne snakke smiley
    Men jeg må ikke sende billeder eller noget til forsikringen?

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #9   19. mar 2015 Du må gøre lige hvad du vil i forhold til forsikringen - send dem billederne, det kan i hvert fald ikke skade.

Vil du ikke for sjov skrive, hvilket t-kryds det drejer sig om? Så bliver det lidt lettere at få en fornemmelse af historien.

• #10   19. mar 2015 Det er på Gormsvej/knudsvej i Herning smiley Jeg kommer oppe fra Gormsvej.

• #11   19. mar 2015 Min forsikring bad om eventuelle billeder da han lastbil chaufutten pludselig ikke havde været der, så mon ikke godt de vil se det, hvis de kan tvære aben af på et andet selskab vil jeg æde min gamle hat på at det er det de gør

• #12   19. mar 2015 Jo det vil de nok gerne smiley Bare ikke lige nu åbenbart, så må vente at se smiley
    Her er stedet.

profilbillede
  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #13   20. mar 2015 Det er jo en ret stor vej, Knudsvej.

Det jeg tænkte var, at det måske var en lillebitte vej, du var kørt ud på, hvor to biler lige knapt kunne møde hinanden. Men når der tydeligt er plads til, at to biler kan passere hinanden, og I begge samstemmende (går jeg ud fra) kan fortælle, at hun var ovre i din bane, og at du holdt stille, så er det svært at forestille sig, at skylden kan fordeles mellem jer.

Hvis det bliver resultatet, ville jeg i hvert fald overveje at klage over afgørelsen.

• #14   20. mar 2015 Jeg tror også jeg ville klage over det hvis det bliver til min skyld ^^
    Min forsikring siger at det er hendes skyld, da vigepligten ikke har noget at sige i det her tilfælde, da situationen ville være den samme som hvis jeg kom kørende af Knudsvej smiley Så mangler vi bare at hun er ærlig smiley

Kommentér på:
T-kryds sammenstød

Annonce