2.522 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Køreskole regning - øøh Køreskole regning - øøh

Jeg skal lige have jeres mening her.

Jeg har lige taget MC-kort og det koster selvfølgelig nogle penge. Jeg får først en pris fra kørelæreren på 7.000 kr. I ved - denne pris kan jo variere hvis man skal modtage ekstratimer osv osv. Men mit kort gik fint, ingen ekstra timer og jeg således først én faktura for teoriundervisning, manøvrebane og en bog. 2.450 kr. Derefter modtager jeg en regning for køretimer (6 stk a 350 kr) og køreteknisk anlæg. I alt 3.850 kr. Nu har jeg altså I ALT betalt 6.300 kr for mit kørekort, og jeg tænker fair nok!

Men så sender han en regning på 800 kr, hvor der på fakturaen blot står "rest for MC kort". Har han ret til det? For det første er det jo ikke "rest", for 800 + 6.300 er 7.100 og man kan da ikke bare sende en regning for ingenting? Er sådan et mundtligt tilbud/overslag gyldigt? Hvis jeg skulle have haft ekstratimer havde han jo ikke været bleg for at prisen blev mere end 7.000 kr, men ligeså snart det går den anden vej, såååh... Hvad siger I, skal jeg betale de 800 (700) kr?

er der nogle juristfreaks herinde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreskole regning - øøh
  • #1   27. aug 2006 Hmm, jeg fik også en regning, "rest for MC kort".
    På 500kr. Men det passede nu fint nok med beløbet.
    Prøv og hør ham ad hvad det skal betyde.

• #2   27. aug 2006 Kan det ikke have noget at gøre med at de 7.000 kr er ekskl. prøver? Sådan var det nemlig med mit? men okay, så burde han jo informere om dette?

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 83
    #3   27. aug 2006 det er vel noget pis af en art for at trykke kortet

• #4   27. aug 2006 Du har da ret til at vide hvad det er han vil have penge for, hvis det var er et spørgsmål om at han har sagt 7.000 fra start af, så skulle han have sendt en regning på det beløb samlet uden udspecificering.

Hvis han ikke har en rigtig god forklaring på de sidste penge, så ville jeg bestemt ikke betale dem...

Men iøvrigt synes jeg da umiddelbart du er sluppet billigt for dit kort - men alligevel.

• #5   27. aug 2006 Jeg ville måske tro at det er gebyrer til politiet? Men prøv at spørg din kørelærer hvad han mener med det smiley

• #6   27. aug 2006 Det eneste sted han iøvrigt har at "lege" med sine priser er beløbet for teoriundervisning.

• #7   27. aug 2006 Jeg har skam hørt ham ad.. Han siger, som der står på fakturaen, er det er rest op til de 7.000 kr.. (skulle så have været 700 kr) Men hvor-FOR skal jeg betale dem? Det er jo lige ned i hans lomme, jeg har jo fået udspecificerede regninger for kørekortet, og betalt alt der vedrører det kørekort. Hvad hvis jeg skulle have haft ekstra køretimer? Så havde han jo som sagt ikke været bleg for at overskride de 7.000 kr, det er jeg da helt sikker på.

• #8   27. aug 2006 En aftale er vel en aftale, har aftalt en pris på de 7000Kr, ville jeg da betale de resterende 700Kr.
    Og så er du vil ikke blevet snydt, da det jo var prisen.

• #9   27. aug 2006 Husk at du skal betale for teoriprøve og køreprøve også for de er ikke med i prise

mvh alex

• #10   27. aug 2006 Jeg syntes nu det er okay at han tjener penge lige som alle du og alle andre.
    Jeg kan ikke se hvorfor man skal ha ondt i røven over det. Det er jo faktisk den pris han osse sage til dig da du begyndte. Og så er det billigt. .9800 for mit og det er osse på minimum`s krav.

• #11   27. aug 2006 Tjah billigt og billigt. Der er satme også billigt sluppet for ham, når teoriundervisning foregår på pc, og han kun skal hyggekøre 6 x 45 minutter. 6300 kroner - OK timeløn, siger jeg bare.

I øvrigt har jeg betalt afgifter til køreprøve. Det er politiets regning og ikke køreskolens i det her tilfælde.

Altså dækker den her faktura over absolut ingenting udover fór til hans lommer.

• #12   27. aug 2006 jeg fik mit kørekort for 7200 med alt
    så dit er billigt

Mvh Alex

• #13   27. aug 2006 Hvis jeg fik oplyst en pris på 7.000 for et kørekort i telefonen ville jeg anse det som værende en cirka pris, dvs. +/- som han sikkert også har nævnt ville det spille ind hvor mange køretimer osv.
    Hvis det var en fastpris, skulle du have haft en faktura på det beløb og ikke en masse små udspecifi.regninger.

Lyder da iøvrigt til at være en mærkelig teoriundervisning, kan du ikke forklare den nærmere?

Jeg ville lade være med at betale dem... men det er så bare mig...

• henrik r
    henrik r Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 56
    #14   27. aug 2006 jeg ville da lige høre advokat ad

• #15   27. aug 2006 Det lyder da mystisk... Kunne han ikke fortælle dig hvad dette restbeløb skulle dække for?

• #16   27. aug 2006 ?????????? 100kr...ja jeg ville godt nok heller ikke betale..jeg ville sagsøge hans røv..hehe...advokater er jo heller ikke særlig dyre..nu bliver jeg nok slagtet men what...betal manden og kom videre..

• #18   27. aug 2006 salt creek, det er præcis det jeg mener. Jeg tror jeg sender fakturaen tilbage med en besked om at beløbet er forkert, og at han kan vælge at specificere hvad jeg betaler for, eller helt lade være at sende regninger for ingenting!

• #19   27. aug 2006 Simon hvis det du skriver er rigtig med teori på pc og kun 6 gange kørsel så har din kørelærer et meget stort problem ,fordi der er undervisningspligt i teorilokalet ,og politiet ser meget alvorligt på det angående prisen er det så typisk alle riger og spør om pris og de får en billig pris men typisk kommer der alt muligt ved siden af ,derfor skal det skrives hvad som er i de priser og hvad som er ved siden af ,det kan typisk være stempel til politi

• #20   27. aug 2006 Det er under 2 år siden jeg tog bilkørekort, så jeg var på reduceret timeantal. Men teoriundervisning syntes jeg også var besynderlig. Man kom, tog et par høretelefoner på og så på en dødssyg video i 1½ time. Så tog man en prøve på den der trafiktest-cd-rom, og så tog man hjem. Kørelæreren var da tilstede, men han sad som regel og lavede papirarbejde mens vi andre gloede ind i pc'en. Den sidste dag tog man så en fælles prøve hvor man kunne få besvaret spørgsmål.

• #21   27. aug 2006 Det kan godt være at det er mig der er gal på den, men er den metode ikke ulovlig? På den måde lærer eleverne kun svarerne på spørgsmålene, men ikke teorien bag.

• #22   27. aug 2006 simon den går ikke der er undervisningspligt 100% tro mig

• #23   27. aug 2006 Uanset hva så er 7100 med alt fanme billigt. Min kæreste blev faædig med sit kort i august, og hun bestod også alt første gang uden ekstra timer. Hendes teori foregik også på pc. Hun kom af med lige knap 10000 for hendes.

Det er fanme da vildt der er så stor forskel i pris for det samme kørekort ;o(

• #24   27. aug 2006 Wuhuuu jeg kan snakke med her.. Hvis folk gider høre på mig smiley

pris for prøver er 580 + what ever kørelæren tager for at bestille dem typisk 220 kroner.. (I kbh tager det ca. 30 minutter såå det er for at dække de skal afsætte tid til det 2 gange, da der også skal berammes en køreprøve)

så har vi en kørelærers løn.. tjaa.. da min egen kære lille mor er kørelære.. det er en myte at kørelærer har kassen... for hvad går deres løn til? når ja.. de skal jo have en bil.. det er ca. 250k-350k (typisk bil) den er så ca. 30-60 værd efter ca. 5 år, da den har kørt sig selv ihjel med flere tusinde folk der mishandler den... og han/hun skal jo også lige have nogle mc´er stående hvis det er en mc lære.. men men.. så har vi jo lige leje af et teori lokale... plus tiden der skal afsættes til at være der...

jeg er ikke sikker på at en kørelære ikke må sætte dig i gang foran en pc, og så være tilstede hvis du skulle have spørgsmål... men jeg ville aldrig vælge en køreskole hvor det foregik på den måde!!!!!! og mener ikke andre nogen sinde burde gøre det, det er ikke så meget det at få kortet som at være rustet til at klare trafikken... !

Det skal lige siges at det her var en købehavnsk kørelære... jo længere væk man kommer jo mindre konkurence.. og jeg skal nok lige trække den lidt tilbage med at det er en myte med rige kørelærere for de jydske har let en timepris på over 400 den typiske københavnske ligger på 270-260 og under det så burde man måske tænke på at det er kvantitativ undervisning..

• #25   27. aug 2006 JA Steffen.

Jeg gjorde. Jeg gav 10000 kr for mit for 2 år siden. Min kæreste har også lige slupet 10000 for hendes. Vi har begge taget kortet i Grenå ;o(

• #26   28. aug 2006 Hej. En aftale er vel en aftale.Men ja lidt underligt med de små mellemregninger. 6køretimera45min. det er ikke nok selv på reduceret undervisning skal du ha mindst 8 lek a`mindst 45min. Med hensyn til teori kun på pc, det er ikke efter bogen,der skal undervises af en godkendt kørelære.! Men Simon,har du ikke selv skrevet under på at du har modtaget undervisning både teori samt praktisk kørsel, af så og så mange lek.?? Men som andrer skriver her , betal manden for hans hjælp og vær glad for at du har fået et meget billigere kort end andre her...100kr , du kan jo ingengang tanke en mc for 100kr..*S*

• #27   28. aug 2006 I glemmer alle sammen at han siger han bil køre kort er under 2 år gammel. Altså kan han bruge sin teori undervisning derfra, og skal IKKE tage den igen. Den teori undrevisning han modtog under sit mc kørekort vil typisk være for at han ikke dumpede( altså det opfrisker lige) sin mc teori prøve

• #28   28. aug 2006 Adrian (odder) .: Nej nej du har ikke ret ,der kan reduceres et antal timer i teori og køresl 5i kørsel og jeg tror 4 i teori.Sådan er reglerne ved lov....;-)

Kommentér på:
Køreskole regning - øøh

Annonce