636 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Afgift på CBR 600 RR pc40 Afgift på CBR 600 RR pc40

Hey, jeg ville høre om nogen her inde ved hvordan skat regner sig frem til prisen på det danske marked. jeg har kigget på Priser på CBR 600 rr på 123mc da der er flest der inde, men forhandler priserne ligger meget langt fra de private. forhandler gennemsnit ca 120.000 kr og privat ca 85.000 de sidste 12 måneder for samme mc. forhandler priserne er urealistisk høje og flere af mc'erne er de samme listet under forskellige priser samt km tal. dette gør det meget svært at regne frem en afgift pris.

så mit spørgsmål er, hvilken pris går skat efter ? smiley

mvh matias kuhre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på CBR 600 RR pc40
  • #1   5. mar 2015 De går efter forhandler priserne..
    I stedet for at købe en uden afgift. Så køb en privat med plade smiley det er det billigste.

• #2   5. mar 2015 ja men udvalget i danmark er bare ikke særligt stort ( der er 2 ) smiley men tænkte nok de tog forhandler priserne

• #3   5. mar 2015 Der er 2 smiley ???? Skal du bruge flere end 2 ? smiley

• #4   5. mar 2015 Det er så ikke korrekt, at SKAT altid og i alle tilfælde går efter forhandlerpriser, i princippet skal alle datakilder indgå (private såvel som forhandler), men det varierer stærkt, hvor SKAT lægger sig i forhold til forhandlerpriser (og ikke altid lige forudsigeligt). Der ligger 2 vurderinger på PC40'ere fra 2014 i DMR, en 2007'er under middel er vurderet til 72.500 i handelspris og en 2007'er i middelstand er vurderet til 87.300 i handelspris (51.301 i afgift), med andre ord har SKAT i 2014 lagt sig omkring niveauet for privathandler (75-85.000 i 2014)

• #5   5. mar 2015 mange tak, jeg kunne slet ikke finde det da jeg prøvede på skats hjemme side. har aldrig importeret en mc, kun biler så var lidt på bare bund, og synes differencen var lidt voldsom på forhandler og privat. Er der så stor forskel på middel stand til under middel på motorcykler ? og er det km stand de kigger på ? eller skader smiley

• #6   5. mar 2015 btw, virkeligt lækker hannspree du har ! smiley

• #7   5. mar 2015 Nej - der er generelt slet ikke så stor forskel på under middel og middel, (henholdsvis 8 og 3% std - fradrag for stand i forhold til den alm. handelspris = en klargjort cykel i middelstand). Men der kan gives mere end de std. 8% i fradrag for en cykel under middelstand i det konkrete tilfælde pga. specifikke forhold (f.eks større skader), men det er generelt bestemt ikke nemt at opnå dette. Om det er tilfældet her, skal jeg ikke kunne sige.

• #8   5. mar 2015 Tænkte Det nok, på bil skal der være tale om ret stor skade hvis man skal opnå en "besparelse" altså der skal være sammenhæng mellem skade og besparelse sådan rent økonomisk smiley

• #9   5. mar 2015 Pas på med at gå udfra de værdier der står på DMR. Jeg gjorde det samme for en CBR600 F4I hvor gennemsnittet på DMR var 25.000 KR. Jeg skulle af med 35.000 kr. Begrundelsen fra SKAT var at man ikke måtte tage udgangspunkt i DMR for at finde en ca. Afgift da forhandlere som importerer nogle gange sætter afgiften lavt for at de kan få en MC lidt billigere ind i landet og at der ikkef havde været stikprøvekontrol ved de forhandlere der havde importeret de MC'er jeg havde taget udgangspunkt i...

Så jeg har pt. En sag kørende mod SKAT da jeg ikke er tilfreds med at skulle betale 10.000 mere end gennemsnittet...

• #10   5. mar 2015 Ja var selv ude i det med en bil for en del år siden, der gik det så min vej så klagede ikke, men deres afgift vurdering er nogle gange et kast med en terning virker det som smiley

• #11   5. mar 2015 Køb min Matias ??

• #12   6. mar 2015 #921

Det er vist noget op af bakke så længe der står 100000,- i toppen af annoncen smiley

• #13   6. mar 2015 Ok

Kommentér på:
Afgift på CBR 600 RR pc40

Annonce