{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Aprilia AF1 Futura Reggiani GP Replica {{forumTopicSubject}}

Hej er ved og kigge på starter MC og har fudet, sådan en Aprilia AF1 fra 1991, og den har kørt 36,000km det er en 35hk, 2 takter, til A2 kørekort
i 2008 fik den en gennemgående renovering af motoren hvor simmeringe, stempler osv blev skifter, regner for renoveringen haves. Gearkasse olie blev skifter for 1 måned siden.

Er den for gammel som starter MC og event nogle, der har haft sådan en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia AF1 Futura Reggiani GP Replica
  • #1   1. mar 2015 2-takter - det kan kræve mere vedligehold og også, at man selv kan skrue i det. Og en 2-takter (især med 35 HK) skal have omdrejninger før der sker noget. Bare hvis du havde tiltænkt at skulle trille rundt inde i en by.

    Og er der ikke så få af dem, at det kan være svært, at finde dele til den?


  • #2   1. mar 2015 Okay ja det med dele kan jeg godt se smiley men er selv mekaniker, så kan selv stå for vedligehold smiley og vedligehold på sådan en mc hvad indebære det? og inde for hvilke intervaller? der er vel olier, kæde, dæk, bremser

  • #3   1. mar 2015 Og stempler/cylinder, men det ser jo ud til, at dette er lavet for ikke længe siden.

    Selve vedligehold ville jeg ikke være bange for. Det er mere om delene stadig kan skaffes.


  • #5   2. mar 2015 Det ligner en RS125 uden rigtigt at være det, når det er sagt tror jeg du bliver træt at den rimeligt hurtigt frem for en større 4t, er det ikke max 500ccm til A2? En 4t i den størrelse vil have meget mere moment over et bredere område hvor den lille 125'er virker bedst i et meget smalt område.

  • #6   2. mar 2015 A2 er max. 48hk og man må drolse ned fra 96hk
    Så det er helt op til 650ccm
    Tænker bare den var billig at starte på. og har nemlig kørt cross og knallert som lille, og der gik en 2takt meget fint, men ved så ikke med en MC


  • #7   2. mar 2015 Hvis det ikke er pengene vil en droslet FZ6 eller SV650 giver dig meget større kører glæde. Den anden skal virkelig holdes til ilden for at lave noget. Aprilia data:
    Kategori Sport
    Tophastighed 155 km/t
    Acceleration 0 - 100 km/t på 7,5 sek.
    Forbrug 18 km/liter
    Motor 1-cylindret vandkølet 2-taktsmotor med Rave udstødningsventil. Boring: 54 mm. Slaglængde: 54,5 mm. Slagvolumen: 124,7 ccm. Kompressionsforhold: 15:1. Maks. effekt: 31,8 hk / 23,4 kW ved 11000 o/min. Maks. moment: 22,5 Nm ved 9250 o/min. 1 stk. 34 mm Dell'Orto karburator.
    Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kædetræk.
    Stel Monocoque i alu. Kronhovedvinkel: 64°. Efterløb: 90 mm. Akselafstand: 1365 mm.
    Affjedring for Hydraulisk upside-down teleskopgaffel med 38 mm gaffelben. Fjedervandring: 120 mm.
    Affjedring bag Svinggaffel med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm.

    FZ6: 4-cylindret vandkølet 4-takts motor, DOHC, 4 ventiler pr. cyl. Boring: 65,5 mm. Slaglængde: 44,5 mm. Slagvolumen: 600 ccm. Maks. effekt: 98 hk / 72,1 kW ved 12000 o/min. Maks. drejningsmoment: 63 Nm ved 10000 o/min. Kompressionsforhold: 12,2:1. Elektronisk indsprøjtning med 36 mm spjældhuse.

    Altså 22Nm vs 63Nm

    Edit

    Ahh fuck 2HK for meget, SV650 så da: 2-cylindret vandkølet 4-takts V-motor, DOHC, 4 ventiler pr. cyl. Boring: 81 mm. Slaglængde: 62,6 mm. Slagvolumen: 645 ccm. Kompressionsforhold: 11,5:1. Maks. effekt: 70 hk / 52 kW ved 9000 o/min. Maks. moment: 62 Nm ved 7500 o/min. 2 stk. 39 mm mikuni karburatorer.


  • #8   2. mar 2015 Ja har også kigget på sv650 og kawazaki 250ccm

Kommentér på:
Aprilia AF1 Futura Reggiani GP Replica

Annonce