3.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Braincap vs Fullface Braincap vs Fullface

Jeg har sgu egentlig ment at hvis man kører chopper, så er fullface yt. Nu har jeg selv fået en chopper, og så er der lige pludselig kommet flere overvejelser med end blot hvad der ser bedst ud. Fx. selv de braincaps der går et stykke ned om hovedet som eksempelvis Caberg Freedom - Der er vel grænser for hvor meget sådan en beskytter ved et styrt. "Ok min hjerne er intakt, men jeg kan ikke finde mit ansigt..." Og hvad med at få en humlebi i fjæset med 150 km/t - det må sku da være som at blive skudt med et luftgevær. Jeg overvejer derfor at købe både en fullface til de længere ture og en braincap som jeg kan smide på når jeg triller ned efter smøger. Hvad er jeres personlige erfaringer med braincaps, pilothjelme og andre åbne hjelme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Braincap vs Fullface
  • #1   23. aug 2006 har dog ikke nogen arfaringer med det ....... men jeg så vidt jeg ved står hvebse homlibier...... skide hårdt...
    er selv(som de fleste nok) blevet ramt af sådan et bæst og var da lige ved at tror at min vissir slå revner smiley

• #2   23. aug 2006 Hej Sune
    Personligt har jeg altid kørt med en pilothjelm uden visir dag med solbriller - det har jeg gjort i nu 8 år. Og jeg kan oplyse at det gør pisse ond når en hveps eller flue rammer (og ryger ind i øret da jeg jo ikke har visir på). Og når det regner kraftigt er det som om der står en og slår dig med en stålbørste i ansigtet.

Der er nok ingen tvivl om at hagen mv. ikke er lige så godt beskyttet som ved en fullface, men jeg kan ikke holde ud at køre med fullface - jeg har det som om jeg sidder og glor ud af et akvarie :0) - og desuden får jeg lidt flere oplevelser til sanserne.

/ Martin

PS: En åben hjelm passer nu også mere til stilen på en chopper- du kan se den på min profil på billedet fra USA

• #4   23. aug 2006 Det gør ondt at køre med åben hjelm, jeg kører hele året og kører altid med cross hjelm.
    Jeg har ramt en del små dyr med 160-170 stykker, og det gør da ondt i et par sekunder men det går jo over igen, det værste er næsten regn, det bliver bare ved med at gøre super ondt !

Men så længe man holder sig under 60 er det overkommeligt selv i regnvejr med en crosshjelm smiley

• #5   23. aug 2006 for det første vil jeg lige sige at de fleste braincaps man ka købe ikke er godkendte, men who cares, har selv sådan en skal og den passer altså til chopperstil osv, dog ka man altså købe ret fede full-face hjelme hvor stilen vil ku passe til chopperkørsel osv osv

• #6   23. aug 2006 Jeg har ikke færre end fire forskellige braincaps til chopperkørsel - heraf to temmeligt dyre. Og alle som een er noget ubrugeligt lort sammenlignet med en god fullface (som jeg har to af). Så fuck konventionerne og husk at kvalitet ALTID er god stil....;-)

-K

• #7   23. aug 2006 roof hjelmen der er sku god. har selv haft en . men den virker stor. hva med at købe en kanon feed fullfce hjelm i mat eller blank sort så kan det vel gå

• #8   24. aug 2006 eller en pilothjelm fra louis

• #9   24. aug 2006 Jeg har både en braicap, en pilothjelm og en fullface. Braincap'en er da meget fed at køre med hvis man skal ned efter smøger som du siger, men den yder ikke mere beskyttelse end en cykelhjelm. Men den passer til stilen smiley Hvis jeg kører længere ture har jeg som regel min full face eller min pilot hjelm på. Min full face er en Caberg Justssimo i matsort. Det er iøvrigt en glimrende hjelm.

• #10   10. jan 2008 er der så nogle der ved hvad det koster hvis man bliver stoppet med sin Braicap og får man et klip for det... har kørt en del med min. men jeg har lige fået 2 klip med 14 dage mellem smiley så nu skal jeg passe på.

• #11   30. okt 2008 Jeg er blevet stoppet 3 gange af politiet og de gav mig INGEN bøde for at køre med min Braincap. Kan købes her:
    http://x1.dk/group.asp?group=1444

Kommentér på:
Braincap vs Fullface

Annonce