Braincap vs Fullface Braincap vs Fullface
Jeg har sgu egentlig ment at hvis man kører chopper, så er fullface yt. Nu har jeg selv fået en chopper, og så er der lige pludselig kommet flere overvejelser med end blot hvad der ser bedst ud. Fx. selv de braincaps der går et stykke ned om hovedet som eksempelvis Caberg Freedom - Der er vel grænser for hvor meget sådan en beskytter ved et styrt. "Ok min hjerne er intakt, men jeg kan ikke finde mit ansigt..." Og hvad med at få en humlebi i fjæset med 150 km/t - det må sku da være som at blive skudt med et luftgevær. Jeg overvejer derfor at købe både en fullface til de længere ture og en braincap som jeg kan smide på når jeg triller ned efter smøger. Hvad er jeres personlige erfaringer med braincaps, pilothjelme og andre åbne hjelme.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
er selv(som de fleste nok) blevet ramt af sådan et bæst og var da lige ved at tror at min vissir slå revner
jul 2005
Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 142
Personligt har jeg altid kørt med en pilothjelm uden visir dag med solbriller - det har jeg gjort i nu 8 år. Og jeg kan oplyse at det gør pisse ond når en hveps eller flue rammer (og ryger ind i øret da jeg jo ikke har visir på). Og når det regner kraftigt er det som om der står en og slår dig med en stålbørste i ansigtet.
Der er nok ingen tvivl om at hagen mv. ikke er lige så godt beskyttet som ved en fullface, men jeg kan ikke holde ud at køre med fullface - jeg har det som om jeg sidder og glor ud af et akvarie :0) - og desuden får jeg lidt flere oplevelser til sanserne.
/ Martin
PS: En åben hjelm passer nu også mere til stilen på en chopper- du kan se den på min profil på billedet fra USA
mar 2006
Følger: 60 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 326
Jeg har ramt en del små dyr med 160-170 stykker, og det gør da ondt i et par sekunder men det går jo over igen, det værste er næsten regn, det bliver bare ved med at gøre super ondt !
Men så længe man holder sig under 60 er det overkommeligt selv i regnvejr med en crosshjelm
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
-K
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
jan 2005
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 35 Svar: 422
jan 2008