{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

XJ600 vedlighold {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Så nærmer tiden sig, og jeg kan ikke vente med at påbegynde min første rigtige MC sæson!

Jeg har købt mig en XJ600 2002, som har kørt 80xxx km, men ikke kørt de sidste 2-3 år, hvor den bare er blevet opbevaret i en garage.
Jeg vil rigtig gerne passe godt på den fremover, men er lidt i tvivl om hvad der er overkill ift. vedligeholdelse.

Jeg har købt:
Klodser for/bag
Kædekit
Dæk for/bag
Luftfilter
Oliefilter
Bremseskive for

Derudover tænker jeg at der skal skiftes olie på sådan en sag + en sjat kaburatorrens nu hvor den har stået så længe. Kædespray tænker jeg også er en fortræffelig ide!

Hvad med andre olier og anden vedligeholdelse?
Bremsevæske? Forgaffelolie?
Kontaktede en forhandler og han mente at man burde skifte bremsevæske og forgaffelolie hvert år. Er det helt hen i skoven?
Er der nogle "regler" for hvornår man gør hvad?
Fx skifter olie hver sæson eller lign?

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XJ600 vedlighold
  • #1   26. feb 2015 Forgafler skifte olie hvert år så er jeg bagud smiley

• #2   26. feb 2015 Det meste burde stå i din manual til din mc smiley Skaf dig en clymer eller haynes. Bremsevæske og forgaffelolie er fint hvis det er hvert 2 år. Olie og filter bør være hvert år eller x antal km som står i din manual smiley

• #3   26. feb 2015 Hver andet år vil jeg også siger er for tit 3-5 år skulle det nok holde

• #4   26. feb 2015 Skift alle vædsker nu, så ved du hvornår det er lavet, så kan du afgøre hvor tit du vil gøre det i fremtiden.

• #5   26. feb 2015 tillykke med cyklen! smiley det er en arbejdshest som er meget tilgivende med vedligeholdelse. den kræver ikke meget for at være velkørende.
    køb en Haynes manual, og følg de tabeller for vedligehold der er deri.
    nu hvor du ved at den ikke har kørt længe virker det fornuftig at tjekke den igennem.
    jeg ville skifte olie og filtre, tjekke bremser og skift hvad der er slidt. bremsevæske koster heller ikke ret meget, så det kan også skiftes hvis man synes, eller at det trænger.
    bremseskiver vil jeg ikke skifte jo mindre de var slidt eller skæv/beskadiget.
    forgaffel olie mener jeg er overkill hvert år... min Diversion har kørt over 100.000, og har kun fået skiftet det en gang i forbindelse med en forgaffel renovering hvor den begyndte at svede olie. så hvis forgaflen ellers virker som den skal, og ikke er defekt, ser jeg ingen grund til dette.
    men ellers følg Haynes km og tids tabeller for vedligehold. smiley så skal den nok forblive velkørende.

• #6   27. feb 2015 Mange tak for svarene! smiley
    Må have fat i sådan en haynes!

Kommentér på:
XJ600 vedlighold

Annonce