1.371 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Erfaringer med Honda NTV ønskes Erfaringer med Honda NTV ønskes
Det negative ved den: Den er ikke særlig køn. Nærmest kønsløs, i sit udtryk. Ikke meget power.
Det positive: Rigtig lækker motor, trods mangel på heste. kardan træk, magelig kørestilling, uden det bliver med lang forgaffel. Overskuelig opbygning og generelt et godt ry.
Men hvad med benzin forbruget og er der en særlig årgang, som er bedre/værre end andre?
0 synes godt om
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
sep 2012
Følger: 14 Følgere: 136 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 643
Super alsidig og billig sådan rent generelt. Gennemprøvet teknik og stort set samme maskine som Transalp og VT
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 8 Svar: 15
jun 2013
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
På 4000km sidste år kørte jeg 23 km pr l på min 60 hk Ntv år93. De tyske cykler der kommer til dk er nogen gange droslet helt ned til ca 38 hk men det skulle vist være nemt at fjerne. Fra ca år 96 kom den med 53hk har prøvet en forskellen er ikke stor.
Hvordan nogen kan få 65hk ud vil jeg også godt vide?
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
De ældre har 64 hk på krumtappen (som nye) men husk at kardan hat stort effekttab kontra rem og kæde
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 68
- Den bedste motorkarakteristik nogensinde, fantastisk snurrebasse af en problemfri motor!
- Supernem at vedligeholde, sprøjt S100 rens på, vent 20 minutter og spul af, done!
- Økonomisk
- Okay velkørende for en gadecykel og med en dejlig V2 lyd
- Pæn veldesignet cykel men lidt tung i bagtøjet at se på
- Dejlig kørestilling
Den blev for kedelig til mig i længden og blev skiftet ud med en SZR 660 SuperMono og derefter en Ducati 900 SS.
mvh
Jim
-
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 61
Har kun kørt en kort tur på en ZZR600, og som jeg husker det, er den selvfølgelig lidt mere frisk. Men vil også mene at vi her taler om sportbike vs. streetbike, hvor sportbiken naturligvis burde vinde.
Men tag da ud og prøv en, så finder du jo hurtigt ud af, om du synes optrækket er for fesent
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Kvalitet og finish er noget af det bedste fra Honda. De gamle revere modeller, dem med den korte potte og clip-on styr, har 55-60hk, den senere model med den lange potte og alm styr har 53hk (i den udgave der officielt blev importeret).
Samme motor bruges i Hawk/Bros og dem der kører race på dem kan hive små 90hk ud af motoren.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Jeg har tidligere haft 2 stk. NTV'er.
Jeg kørte 20.000-25.000 km på dem i løbet af et par år og motoren er en fryd. Jeg brugte NTV'en til Touring (bla. Nordkapp) og hverdagskørsel, hvor gennemsnit km/l lå på 20-22 hvilket må siges at være helt okay.
Årgang 1988 er konstrueret anderledes vedr. den bagerste støddæmper og jeg kan tale af erfaring, at man skal vælge en årgang 1989 og frem.... 88'eren blev jeg aldrig gode venner med, da den svingede "mærkeligt".
Ellers vil jeg lige gøre opmærksom på at afstanden fra sædet og fodhvilerne altså ikke er særlig lang... Dette betydende, at man skal sidde med benene rimelig bøjet (jeg er selv 176 cm høj) og vil mene høje personer bliver bøjet MEGET sammen på en NTV.
Ellers kun de varmeste anbefalinger herfra.
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 61
Mhs. til overskud, så klarer den det helt fint på motorvejen. Max fart er ca. 180, og efter 150 er den lidt død. Men det er sgu sjældent at jeg har brug for at køre så hurtigt anyway, så bør man nok også gå efter en større maskine.
Mhs. til reperationer, så tror jeg godt det kan betale sig at gå efter en der er lidt dyrer, eller evt. hos en forhandler.
Alternativt så kør den ned forbi en MC mekaniker inden salg, det er trods alt en gammel maskine.
Personligt fandt jeg en af de billigste på nettet, og har måtte bruge lidt penge på værksted og reservedele efterfølgende, også selvom jeg havde en kyndig kammerat med til visningen. Men de ting vi fandt under prøveturen, som vi ikke regnede med ville koste specielt meget at udbedre, har altså vist sig det stik modsatte.
Nogen af reservedelene til NTV er bare mega dyrer (eller også er det helt generelt for MC?), men har fundet ud af at man kan sparer en del ved at handle på ebay UK.
Erfaringer med Honda NTV ønskes