876 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
frygtelig opdagelse... frygtelig opdagelse...
puha.. den her er slem...
jeg stod i mores og pussede på min cykel.. min 3 mdr. gamle cykel osm er købt brugt hos aagesen!! dejlig cykel - og intet ondt at sige om aagesen!!
da jeg gav cyklen voks, opdagede jeg at der er et lille hak i rør-stellet på højreside hvor udstødningsrøret hæfter på motoren..
Hvad dælen gør jeg ved det?? føler ikke jeg kan sælge den uden at sige noget om det, og er naturligvis bekymret for om det betyder noget for kørslen.. og om jeg bør gå til aagesen med det..
hjææææææææælp
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 161 Svar: 311
nå men ud over det.. skal jeg gå til forhandleren, beklage min nød - for havde jeg set det, havde jeg helt sikkert ikke købt cyklen..
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
apr 2006
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 167
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 91 Svar: 978
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Altid!! når du køber noget hos en forhandler har du iflg. købeloven!!! 2 års reklamationsret. Det første ½ år skal sælgeren (forhandleren) bevise at fejlen ikke var der på købstidspunktet. Da dette er praktisk talt umuligt, er det det samme som en garenti. Det sidste 1½ år er det køber der har bevisbyrden. Dette kan forhandleren ikke undsige sig - ikke ved kontrakt, slutseddel eller hvad ved jeg - da købeloven ikke kan omgås. Og køretøjes tilstand er underordnet. Annoncer som 'afhæntnings tilbud' m.v. undsiger sig heller ikke købeloven.
CB
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Der skal nok mere til før dit stel krøller, men om cyklen har været skadet eller andet ville nok aldrig skade at få undersøgt.
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 336
Forhandler har ansvaret totale ansvar de første 6 mdr
og derefter en reklamationsret på 24 mdr.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Havde forhandleren (eller andre) bevist villet snyde eller skjule noget kan du være sikker på, at de havde brugt spartelmasse eller lignende.
Slap af, smid bekymringerne og nyd mc'en.
Hilsen Alex.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
apr 2006
i andre.. tak for svarene.. og netop fordi jeg går i salgstanker og overvejer noget større.. en fz1000 måske så vil jegt jo ikke tage røven på en kommende køber og hvis det har betydning for stellet´s holdbarhed.. så føler jeg ikke jeg kan sælge den videre..
jeg kører ind til aagesen torsdag og hører hvad han har at sige... de sku altid til at snakke med og giver en super service synes jeg!!
frygtelig opdagelse...