876 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

frygtelig opdagelse... frygtelig opdagelse...

puha.. den her er slem...

jeg stod i mores og pussede på min cykel.. min 3 mdr. gamle cykel osm er købt brugt hos aagesen!! dejlig cykel - og intet ondt at sige om aagesen!!

da jeg gav cyklen voks, opdagede jeg at der er et lille hak i rør-stellet på højreside hvor udstødningsrøret hæfter på motoren..

Hvad dælen gør jeg ved det?? føler ikke jeg kan sælge den uden at sige noget om det, og er naturligvis bekymret for om det betyder noget for kørslen.. og om jeg bør gå til aagesen med det..

hjææææææææælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  frygtelig opdagelse...
  • #2   21. aug 2006 den er svær.. det er som en bule ind i stellet.. det er små 5 mm bredt. Der er ingen ridser i lakken og det er ikke et stenslag.. det ligner et stykke værktøj der har lavet en bule ved udstødningsskift.. el. noget.. eller også har den været nede og ligge men hvor udstødningen har været pillet af - for ellers er det ikke muligt..

nå men ud over det.. skal jeg gå til forhandleren, beklage min nød - for havde jeg set det, havde jeg helt sikkert ikke købt cyklen..

• #3   21. aug 2006 Jeg tror det ville være en god idé lige at tage et billede af det... Nu du fortæller at der ikke er ridser, kunne det måske også tænkes at det er meningen at "bulen" skal være der? Så udstødningen kan gå fri af stellet.

• #4   21. aug 2006 det tror jeg helt sikkert ikke den skal !!!!

• #5   21. aug 2006 Et billede fortæller mere end tusinde ord. ifølge din side er den en årgang 2002, købt brugt hos en forhandler, så normalt er det købt som beset, medmindre det er disideret skjulte fejl, hvilket det vel ikke helt er her. Men kør forbi Aagesen og forhør dig ad, hvordan du står.

• #6   22. aug 2006 prøv at køre ind i noget om se om stellet krøller?

• #7   22. aug 2006 Allan H: "... købt brugt hos en forhandler, så normalt er det købt som beset ..." Dette er IKKE!!! rigtigt.
    Altid!! når du køber noget hos en forhandler har du iflg. købeloven!!! 2 års reklamationsret. Det første ½ år skal sælgeren (forhandleren) bevise at fejlen ikke var der på købstidspunktet. Da dette er praktisk talt umuligt, er det det samme som en garenti. Det sidste 1½ år er det køber der har bevisbyrden. Dette kan forhandleren ikke undsige sig - ikke ved kontrakt, slutseddel eller hvad ved jeg - da købeloven ikke kan omgås. Og køretøjes tilstand er underordnet. Annoncer som 'afhæntnings tilbud' m.v. undsiger sig heller ikke købeloven.
    CB

• #8   22. aug 2006 Hvis Aagesen er en seriøs forhandler kan du vel også få en seriøs snak med dem om det.
    Der skal nok mere til før dit stel krøller, men om cyklen har været skadet eller andet ville nok aldrig skade at få undersøgt.

• #9   22. aug 2006 Kør ud Aagensenog få det checket fordet er dig der hænger på den ved videresalg.
    Forhandler har ansvaret totale ansvar de første 6 mdr
    og derefter en reklamationsret på 24 mdr.

• #10   22. aug 2006 En bule i stellet på 5mm men tilsyneladende ingen revne eller brud. Det betyder normalt ikke en skid. Efter min mening småting som ikke har nogen betydning.

Havde forhandleren (eller andre) bevist villet snyde eller skjule noget kan du være sikker på, at de havde brugt spartelmasse eller lignende.

Slap af, smid bekymringerne og nyd mc'en.

Hilsen Alex.

• #11   22. aug 2006 Sikker på den bule ikke altid har været der, evt for at man nemmere kan komme til en bestemt bolt??....

• #12   22. aug 2006 moolex... du da ikke den smarteste at høre på...

i andre.. tak for svarene.. og netop fordi jeg går i salgstanker og overvejer noget større.. en fz1000 måske så vil jegt jo ikke tage røven på en kommende køber og hvis det har betydning for stellet´s holdbarhed.. så føler jeg ikke jeg kan sælge den videre..

jeg kører ind til aagesen torsdag og hører hvad han har at sige... de sku altid til at snakke med og giver en super service synes jeg!!

Kommentér på:
frygtelig opdagelse...

Annonce