{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

finde en ok offroader {{forumTopicSubject}}

Hej

Mangler nogle bud på hvilke modeller der er gode til offroad.. Gerne ca 400ccm og ikke for tung, med elstart. Pris omkring de 20.000kr
Kommer ikke til at bruge den meget, men vil alligevel gerne have en med lidt mere motorkraft end de små 125ere man kan få.
Har selv kigget på slr650 fra Honda, men den vejer godt til med sine 160kg
Forslag?!

Allan smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  finde en ok offroader
  • #1   11. feb 2015 DRZ 400 fra 1999 og frem... E modellen er den mest hardcore af dem og ydelsesmæssigt ligger tæt op ad en EXC 400

  • #2   11. feb 2015 Sådan en havde jeg sidst smiley var godt tilfreds med den, men synes de er for dyre til 3-4 ture om året. Retter lige opslaget så det kommer med at de foreslåede maskiner skal holde sig omkring de 20. Tak smiley

  • Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #3   11. feb 2015 Hvad med den her til 20 k smiley
    95'er gået 54.000
    Dominator.



    profilbillede
  • #4   11. feb 2015 Denne her til 18? bud modtages. 650 49 hk, men er pt. droslet på papiret til 34 hk. Jeg kan godt levere den nysynet med 49 hk for 1000 kroner mere.

    profilbillede
  • #5   11. feb 2015 Allan... Den DRZ du havde var en tungere udgave med en gadeafdæmpning...
    Dem bør du ikke sammenligne. en SM ombygget kommer ikke så tæt på en EXC 400...
    Tager du en DRZ 400 fra 1999 til 2004 er det en noget anderledes maskine og E modellen er ret fed. De er sjældne og de koster over dit budget.

    Den maskine du beskriver findes ikke. Se specielle fora til dette som f.eks dormck.dk og tenere.dk og se samme spørgsmål 100 vis af gange uden et brugbart svar Det er elstarten der "ødelægger" det.
    Eneste jeg lige kan se er Honda NX250 som er en fin men meget klejn maskine og en Suki DR 350SE, men de er sjældne,,, meget...

    Overvej en TDR 125 2stroke og smid knopper på og afmonter kåben.
    Den er ret kvik og har elstart. Har selv en stående i garagen.
    Meget sjov for få penge.

    Alternativt så drop elstarten som krav....




  • #6   11. feb 2015 Har godt kigget lidt på de to modeller, men de vejer jo også 160 kilo.. Sikkert fine modeller når først man har dem at køre på, men ikke mit første valg.

    Xr400 som man kan leje billigt i udlandet findes der stort set ingen af herhjemme..? Kunne ellers være et godt bud!


  • #7   11. feb 2015 Er det mig du skriver til når du svarer:
    Har godt kigget lidt på de to modeller, men de vejer jo også 160 kilo.. Sikkert fine modeller når først man har dem at køre på, men ikke mit første valg.

    I så fald må du vist undersøge lidt igen, hverken NX250 eller DR350SE vejer noget der ligner 160kg...
    TDR 125 vejer ikke meget mere end min frokost.
    smiley
    Jeg har både en TDR og en NX250 holdende og du er velkommen forbi (de er ikke til salg.)

    XR400 er uden elstart.


  • #8   11. feb 2015 Har bare taget data fra mcrevyen på min gamle drz fra 2006.. Hvor meget vejer sådan en så, Henrik?
    HAr også overvejet en gammel Honda xl350 eller Yamahas xt 350, hvad siger du til det? Vil helst have 4 taktere som larmer meget lidt med original potte på..

    Havde ikke set dit indlæg da jeg svarede, det var til de to over dig.



  • #9   11. feb 2015 smiley
    XL og XT 350 er fine maskiner, men uden elstart.
    Lille og let med lige nok hk til den er sjov.
    Jeg har haft begge og XTen er nok den der er nemmest at få dele til.
    Jeg har en stående der trænger til et nyt ventilsæde og noget kærlighed.
    7000,-

    En DRZ 400 E vejer ca 120
    En 2006 med endurofælge vejer rundt 140ich

    En 2takt med fornuftig potte siger noget når du står ved siden af den, men er der lidt træer eller en bygning imellem hører du den ikke. 4taktere larmere mere over afstand.
    Til skovture med "adgang forbudt" bruger jeg helst 2takt.
    Bevars en 2takt skriver når den får omdrejninger på en bane, men på en sniger.. siger de sgu ikke meget... smiley



  • #10   11. feb 2015 PS.. MCrevyen... er ikke en pålidelig kilde med særligt meget teknisk data. smiley
    Der er også fler "bike spec". websider der er helt i skoven. Nogen er det brugerne der opdaterer dem og de er faktisk meget underholdende at læse, men ikke særligt rigtige.
    smiley
    Uanset hvad.. Alle burde have en let lille cykel med knopper stående.
    Man blir bare lykkeligere når man leger i mudderet.
    Man lever også længere, får kloge børn... m.m.


  • #11   11. feb 2015 Hmmm... Så fik jeg lige lidt mere at tænke over :)! Kan godt høre at det jeg leder efter findes ikke. Så skal der enten skrus op for prisen eller ned for forventningerne!

    Wr 250 eller 400, har du nogen erfaring med dem?

    Kan ikke bruge en mc der trænger til noget som helst andet end en køretur af og til, er totalt teknikmongol smiley :)


  • #12   11. feb 2015 Men det betyder jo også at de sidste 20 kilo der er op til f.eks Dominator er ligegyldige...

  • #13   11. feb 2015 har selv lige været i samme dilemma smiley endte med at købe en suzuki drz 400, med elstart ,godt nok over de 20000kr ,men skal ikke have noget med her fra smiley

  • #14   11. feb 2015 WR250 i de årgange til budgettet er ikke til at få...
    WR400 er en fed maskine desværre også uden elstart.
    De er sjældne men absolut gode og når de er til salg er de til at finde til dit budget.


  • #15   11. feb 2015 der står en xr400 tilsalg i århus til ca 26000kr for en 02


  • #16   11. feb 2015 Hvad med en klx er de ikke så småt nede i den pris?

  • #17   11. feb 2015 der står ellers et par xt'er til 18.000-23.000 på guloggratis, de er sku også fine maskiner smiley

  • #18   12. feb 2015 Xt600 er en fin maskine, perfekt pendlermaskine med funfactor til andet, men den er et stykke fra en let maskine smiley
    De helt gamle vejede ikke alverden, men så står men med 600ccm og kickstart...


  • #19   12. feb 2015 Michael har du et link til den xr400?

    XT kan jeg ikke finde nogen der lokker... KLX kan jeg slet ikke finde, hvor ser du dem henne Kim M?

    Overvejede også bare at købe en 125'er, den hyosung kæresten havde sidste år kunne godt klare jobbet, meeeen det er bare sjovere med lidt flere kubik! smiley


  • #20   12. feb 2015 Har en Honda NX 650 til kr. 17.000. Den er modificeret og vejer ca 145 kg.
    (link fjernet)


  • #22   12. feb 2015 Drop kravet om elstart og find en let 2-takter. De er alligevel supernemme at træde igang. Yamaha WR200 kunne være en mulighed, evt. en ældre Husqvarna 250, EXC 200/250/300 eller lignende.

  • #23   12. feb 2015 Nu kigger jeg på 600ccm lige pludselig også selvom jeg egentlig synes de var for uhandy smiley . Dormc facebook er fin, der var mange til salg derinde smiley

    Jojoo smiley skal jo nok kunne finde noget på et eller andet tidspunkt!:)


  • #24   12. feb 2015 125ccm er ikke ens...
    Jeg har 2 stk stående på 30hk og en på 28hk...
    og en på 12hk....
    De 3 førstnævnte er ganske kvikke og ret sjove, det er sidstnævnte fanme ikke...

    En 125 hyosung hører til i sidstnævnte kategori.. og det er som at sammenligne æbler med højhuse.
    Tag ud og prøv,... Falder din vej forbi Lynge så kan du få en tur på 100kg letvægt med 30hk.. De kan mere end de fleste tror.


  • #25   13. feb 2015 Er godt klar over der er en kæmpe forskel smiley Men den lille hyosung kunne faktisk godt bruges til ture på landet. En af de andre du nævner ville selvfølgelig være meget bedre smiley
    JEg bor desværre for langt væk, ellers ville jeg gerne kigge forbi. Regner med at jeg vil ud at kigge på en Yamaha 600 jeg har fundet smiley


  • #26   13. feb 2015 Med kickstart...?

  • #27   13. feb 2015 Står ikke i annoncen, så det er jo nok 'bare' med kickstart

  • #28   13. feb 2015 Ok. Jeg ville springe over, men jeg er også doven smiley Det er bare ikke lykken at skulle jokke sådan en færge igang når man enten holder i mudder til navet eller dyngen har ligget på hovedet. Evt. begge dele...

  • #29   13. feb 2015 Det er også lige præcis derfor jeg gerne ville have elstart...!
    Men omvendt kan man vel leve med det på så få ture.. Sidste år var jeg offroad tre gange smiley


  • #30   13. feb 2015 Hvis du var offroad 3 gange, hvorfor vælger du så den der er ringest til det?
    Jeg mener, med det rigtige maskinevalg vil du have det meget sjovere.

    "Less is more" når det er på det smalle spor.


  • #31   13. feb 2015 Enig man har det sjovere med den rigtige maskine, har heller ikke valgt noget endnu så ved ikke hvad du tænker på er det ringeste? smiley XT'eren?

    Orker bare heller ikke at give 40-50000 for min tredje mc der hovedsageligt kommer til at holde parkeret bag de andre i garagen smiley


  • Carste M
    Carste M Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #32   13. feb 2015 Allan R



    Allan R ... Har du svært ved at bestemme dig ?

    Nææee det tror jeg ikke, joe måske, det kan godt være, det ved jeg ikke lige, jeg spørger lige min mor.




  • #33   13. feb 2015 Kan ikke lige gennemskue om du prøver at være sjov og hvad du vil med indlægget...?

    Hvis du mener det seriøst: Jeps har svært ved at bestemme mig, ved ikke helt hvorfor du skriver når du ikke bidrager med noget. Spørg endelig din mor, kan være hun har svaret!


  • #34   13. feb 2015 Ja, jeg mener XTen.. Som nævnt er det en fin maskine, bare ikke til det du vil.
    Du har jo andre maskiner og det eneste du skal med denne er offroad, så er det lidt fjollet at købe en maskine der har sin force på vejen og som bonus kan offroad.
    Var det ikke smartere at købe en offroader der som bonus kan køre lidt vej når det nu er det du vil?
    Det kan du sagtens finde i dit budget og tilmed have penge til overs.

    En 4takt over 400ccm med kickstart er som udgangspunkt et fejlkøb....


  • #35   13. feb 2015 Jo, skal jo som du siger kun bruge den til offroad... Noget siger mig jeg ikke skulle have solgt min drz smiley

  • #36   28. feb 2015 Nå, Henrik smiley en ny mulighed : XT 660 R fra 2005, kender du sådan én? Står godt nok til at veje 170kg!
    Kan sgu ikke finde ud af det smiley ender nok bare med knopdæk på min Ducati smiley


  • #37   28. feb 2015 Det er en fin maskine... Helt sikkert..
    Super på lidt grus og pendling og mindre rejser....
    Meget pålidelig, har haft en, også fra 2005....

    Men, dine ønsker fra starten af tråden var:
    "Gerne ca 400ccm og ikke for tung, med elstart. Pris omkring de 20.000kr "

    Ingen af dine punkter bliver indfriet...


  • #38   1. mar 2015 Hehe smiley du har ret! Den her er dyrere og som det værste 50 kilo tungere!
    Men det var jo umuligt at finde det andet, og kunne jo være du lige præcis sagde at sådan en var nem at have med at gøre..


Kommentér på:
finde en ok offroader

Annonce