{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

VFR800 vs. CBR1100 ??? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Jeg overvejer at skippe min gamle havelåge (CBR-1000F-95) til fordel for en af de andre. 800´eren er en 99 med EFI og 1100´en er en 98 med kab.
Jeg kører ofte alene, men elsker trækket i min gl. 1000 og stabiliteten ved høj hastighed. Jeg har også kørt CBR-600 af forskellige årgange som var letkørte, men sidevindsfølsomme. Begge ovst. cykler har DCBS bremser. Hvad er jeres erfaringer ?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VFR800 vs. CBR1100 ???
  • #2   8. feb 2015 Jeg vil også lige komme med et lille indspark, har haft 5 mc efterhånden. 150 cc scooter, cbr 600, hayabusa, r1 og nu en x11. Sjovt nok når jeg tænker tilbage er det r1 der gav mig de sjoveste oplevelser, nuvel var den også pumpet hårdt.
    Men tænker bare der er mere bøf i 1100, men VFR800 er jo en helt anden konstruktion, som du måske også vil sættte pris på. Jeg har selv haft fornøjelsen af 2 kollegaer der har været venlige og lade mig få en god prøve tur på både vfr750 rc2 også en nyere vfr800, jeg synes det er rigtig gode maskiner... men ja der er nok noget mere bund i en 1100... når alt kommer til alt! Karb. har ry for at der er mere bøf, - eller føles lidt mere vilde... de er dog også tørstige!
    du får lige et billede med af den gamle øjesten!


    profilbillede
  • #3   8. feb 2015 Lyden fra en VFR, gør jeg ville vælge den, men ja den mangler måske lidt motor kraft i bunden.

  • #4   8. feb 2015 Det kommer også en hel del an på hvordan du kører smiley

    sving = Vfr 800
    Motorvej = BB

    Jeg har haft begge... og de er gode til hver deres smiley

    Personligt vil jeg dog foretrække en Kawasaki smiley

    Ps. Du får IKKE en af de 2 der kan køre så roligt og stabilt som den du har


  • #5   8. feb 2015 Jeg har selv kørt VFR 800 og det er den bedste mc jeg har haft. Jeg vil påstå den kan opfylde de fleste krav der stilles til en landevejscykel. På bane klarer den sig også ganske godt.
    CBR 1100 vil jeg kalde et motorvejslokomotiv. Den er noget tungere at tumle. Noget i stil med din CBR 1000.
    Jeg ville helt klart gå efter en VFR
    www.vfr.dk kan du finde en Shoppingguide. Den er god at kigge i før et køb.


  • #6   8. feb 2015 Der er ikke andet for end ud og prøve. Men ja, nu er det rigtig mange år siden jeg sidst har været på en 1100 xx, så det billede er lidt udvasket.
    Ud og prøv, og tjek at de har ordentlig dæktryk osv. for at få det mest retvisende billede! God fornøjelse smiley


  • #7   8. feb 2015 Og det er også vigtigt, hvis du sidder på cyklerne. Jeg sidder åndssvagt godt på en Blackbird, men har lidt for lange ben og arme til en VFR..

  • #8   8. feb 2015 VFR ANYDAY

    men holddig væk fra Vtech versionen, den har ingen bundtræk, resten kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører og kører


  • #9   8. feb 2015 Sådan en BB har da et koloenormt bundræk, der kan den 800ccm V4 ikke være med.

  • #11   8. feb 2015 Så smider jeg da også, et billed ind af min gamle VFR, nok var det ikke en 800, men syntes denne model er den pæneste....... smiley Og lyden er bare guf fra sådan en V4

    profilbillede
  • #12   8. feb 2015 ingen bundtræk i en vtec ?? he nej, men det er der jo heller ikke i de andre vfr modeller ???

  • Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #13   12. feb 2015 Så fandt min "lorte-pc" og jeg tråden igen... Sorry.
    Jeg kan godt se at der er lige så mange holdninger, som brugere..
    Jeg bør nok prøve dem beggge, selvom det bliver en kort tur..
    1000-tak til alle for jeres input.
    Vh. Sten.


Kommentér på:
VFR800 vs. CBR1100 ???

Annonce