1.072 visninger
|
Oprettet:
valg af ny hjelm erfaringer. {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er på ud kig efter en ny hjelm. Men vil gerne høre jeres erfaringer.
Min nuværende er denne hjc is-16
http://hjchelmets.com/hjca/is16_is16solid
Den har jeg haft siden jeg fik kortet for cirka 2 år siden og har været fint tilfreds. Men den er desværre ved at være ret slidt. Derfor har jeg overvejet om man skulle købe den nye model is-17 istedet eller prøve noget helt andet.
http://www.mc-wear.dk/Webshop/IS-17.aspx
Jeg har også kigget på denne er det en hjelm nogen kender noget til ?
(link fjernet)
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Det er hvad jeg har gjort:
Jeg har prøvet, måske 10 hjelme, ikke kun i butikken, men også ude på landevejen. Her er det først du finder ud af om den sidder rigtig, udsyn, støj, komfort, ventilation også videre. Samtidig har jeg også kikket på sikkerhed, læst div. test, du har jo kun et hoved, i hvert fald den du skal bruge til at køre med
Go' jagt
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.573
Var i Aldi for at købe yoghurt, og snuppede en hjelm med. De havde den godt nok ikke i min størrelse, men pis med det for den var billig og havde indbygget Bluetooth. Desværre virkede det ikke sammen med min telefon.
Jeg begyndte så småt at savne indbygget solbrille, så jeg ledte nettet tyndt efter en jeg kunne li'. Valget faldt på en AGV Horizon, som jeg købte i England, uden nogensinde at have set den i virkeligheden. Den passede forbavsende godt (i forhold til den gamle altså) men den havde mere vindstøj end Aldi hjelmen. Desuden blev visiret ridset, når det lukkede op og i, og her, 1 1/2 år efter jeg bestilte et nyt visir hos 3 forskellige forhandlere, er det ikke lykkedes mig at skaffe et endnu. Så en dag, jeg ved et tilfælde kom forbi Aagesen, havde de Schuberth SR1 til kun 3 kilo - og så snuppede jeg sådan en med i kurven. Jeg har nu fundet ud af, at selv om det er en race hjelm, kan man ikke se andet end en stribe på 5 meter asfalt foran en, når man kører stærkt.
Så lad være med at gøre som mig
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Tag ud og prøv nogle hjelme, få assistance og betal hvad det koster. Den hjelm der passer er den rette og så kan den koste 500 kr hos Thansen eller 8000 hos Aagesen, støj og ventilation er sekundere sager!
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 177
Altså jeg har været fint tilfreds med min nuværende HJC IS-16 så måske skal jeg bare købe den nyere model IS-17 pasformen er nok cirka den samme.
Men kender i noget til NOLAN hjelme? eller Caberg ?
aug 2005
mar 2012
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
Jeg har lige købt denne. Den er super flot. Og så er den lettere end den jeg havde i forvejen (Evoline3) og så er den specielt udviklet til naked bikes mht. vindstøj
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Jeg har intet problem med at købe på internet, bar som jeg har (og at andre navne) provet samme mærk/model før og at det er let at sende tilbager hvis denne ikke passe perfekt (politisk meglt ukorekt på et MC forum).
Jeg har intet problem med at spørge andre hvad de mener, især med hensyn til støj og fugt.
De bedste hjelm jeg har/har haft er Bell (dog skal man forvente at størelse passe ikke med andre mærek men de er meglt godt for støj og fugt) Shoei/Shark, (denne sidst støje lidt mere end de andre) i denne rakkefølge.
Jeg har haft mange hjelm (30-40 stk?) og har nu 6, men de er till hele familian.
Tim
mar 2012
aug 2005
aug 2005
Ja du er ikke den eneste der har haft spøjse erfaringer med Schubert hjelme. I mange år var de enten for små så jeg slet ikke kunne få dem på eller ogso var de så store at de kørte rundt på mit hoved!!, Da D så for ganske få år siden lavede C3 i ny model, blev den anderledes. Ellers måtte jeg i mange år anvende Nolans. Man kan ikke anvende andres erfaringer på dette område. Min søn og min ekskæreste menete begge at Schubert støjer sammenlignet med Shoei xT1100 og en eller anden top ting fra Shark, mens jeg er smadderglad for Schubert og synes at støjniveauet er lavt, mens jeg finder det højt i Shoei XT1100. Det hele afhænger megetaf holdning og balanceniveauet i skuldre og nakke!
aug 2005
Det her er simpelthen så forskelligt, fra hoved til hoved, Din arai hjelm passer formenligt uden at de indvendige puder derformeres ret megt, Det kan sagens være grunden til at den holder til dig. Til et andet hoved kan det være helt anderledes. prisen kan have noget ed størrelse og vægt at gøre. de er interessante størrelser, men de er altså sekundære sammenlignet med pasform!
mar 2012
mar 2012
jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
mar 2012
Hvis den nye model hjc is-17 passer til mit hoved så er det også muligt at det bliver hjc igen.
Har prøvet at bytte hjelm med andre jeg kender for at mærke forskellen og det er faktisk endt med at 2 af dem også har købt hjc efter at have prøvet den.
aug 2005
Det her er simpelt vanskeligt, Virker de forskellig Schubert modeller i en eller anden størrelse for dig, så skal du selvfølgelig holde ved så længe det er tilfældet, men prøv lige at læse #14!
valg af ny hjelm erfaringer.