4.391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Fra A2 til A kort Fra A2 til A kort

Heyo!

Nogen der har ''rigtige'' erfaringer omkring opgradering fra A2 til A kortet.. Hvad koster det ca? Hvad skal man igennem? Bliver der set lettere gennem fingre med fejl osv osv?
Er det både prøve på bane OG vej IGEN?!

osv osv osv...

Burde nok få det opgraderet officielt til foråret, selvom mit kort har en trykfejl der siger A, men datoerne er jo ikke helt fine i kanten må man sige..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra A2 til A kort
  • #2   29. jan 2015 Har jeg også gjort, så skal nok skrive når jeg får svar, men kunne godt være nogen herinde vidste noget/eller havde prøvet det;)

• #3   29. jan 2015 min kæreste har også trykfejl bare hvor der står hun har kørekort til Bil i stedet for MC og hun har ikke bil kørekort smiley ... Jeg følger med, skal også opgradere mit fra det gamle lille kort til A, og det er samme princip.

• #4   29. jan 2015 Hva fanden elias smiley er din gsr droslet til 37 hk? smiley

Du ska til køreprøve igen ja.. En ganske alm prøve.. Altså både bane og vej smiley

• #5   29. jan 2015 34 hk* smiley Men den var droslet til synet ja smiley

• #6   29. jan 2015 Er den vel næppe mere? smiley

Ja så 34 smiley vidste jeg squ egentligt godt smiley

• #7   29. jan 2015 Amen om jeg fatter det.... da jeg tog A2 var det på en Yamaha XJ6N.. dvs 599cc ca. 70-80HK.. (den var så droslet) nu skal jeg så op til samme prøve på præcist samme cykel og kan STADIG KUN køre 50-60 km/t på vejen og kan STADIG ikke accelerer hurtigere pga. en langsom kørelærer vogn bag mig, og ja, cyklen vejer STADIG det samme selvom den ikke er droslet.....gud hvor de hiver penge ud af folk

• #8   29. jan 2015 Lader du dig stoppe af en kørelærer der køre langsomt? smiley jeg fyrede squ bar lortet af til timerne smiley dog ikk til prøven smiley

• #9   29. jan 2015 jaja...til timerne, fuck ham, men nu mere til prøven jeg mener:)

• #10   29. jan 2015 går ud fra det er en fuld køreprøve på bane og vej... regn med 1200-1700? smiley

• #11   30. jan 2015 Har i taget under de gamle eller nye regler?

Jeg tog under de gamle regler, og havde også A2, hvor jeg blev informeret om at man bare skulle op til et praktisk prøve, der beviser at du kan håndtere de store MC'er.

Dog forholder det sådan rent praktisk at (hvis du har taget under de gamle regler) at når du kan få A kortet, så er det bare ned til borgerservice og sige du har mistet dit kørekort. så betaler du 250 kroner, og så sender de dig et nyt kørekort med alle MC kategorier. smiley

Gælder kun hvis du tog under de gamle regler, da borgerservices system ikke er opdateret. smiley

så en opgradering til A kort kostede 250 + pasbillede smiley

• #12   30. jan 2015 Mads J, det går vel ikke også ind i politiets system og ændres til A der? Politiet slår jo ens navn op og kan se derinde hvad du virkelig har, uanset kørekortet smiley

• #14   30. jan 2015 #11
    Sådan er reglerne ikke.
    Hvis kørekortet er væk og man skal have et nyt bliver det ikke automatisk opgraderet til A med mindre du har taget det efter de gamle regler og haft det lille kort i 2 år inden januar 2013.

Så hvis det du skriver er hvad der skete, har borgerservice lavet en fejl.

Vi havde i køreskolen en man AL kort som da han havde smidt kortet væk fik et nyt med A1. Dvs at han pludseligt ikke måtte køre på den mc han havde.

Man skal for at opgradere gennem en praktisk prøve dvs kontrol af mc, de 5 øvelser på bane og kørsel på vej.

Der vil ikke blive taget lettere på småfejl end til en alm prøve. Ved en opgradering skulle man jo gerne kunne vise at man har opnået noget rutine som man ikke kan forvente ved den første prøve.

De fleste køreskoler vil se dig på den store mc inden du får lov til at gå til prøve

• #15   30. jan 2015 Jeg har også a2 og jeg burde også få det opgraderet til a.

Men det sidst jeg var i kontakt med min køre lære lød det til at det var nok at kunne vise i kravle gården at man kunne håndtere en stor mc.

For da man allerede har det lille kort er man bekendt med de gældende færdselslove.

Men Sådan er Det åbenbart Ikke.

Kan det virkelig godt passe at man skal op til en fuld køreprøve igen?

• #16   30. jan 2015 #15
    Ja.

• #17   30. jan 2015 Det helt væk....kan virkelig ikke forstå det...når det er præcis samme cykler vi skal op på igen...denne gang med 70hk i stedet for 48hk...jamen vildt, det blir jo såå svært..især når man alligevel ikke må køre hurtigere.kunne forstå hvis man skulle på en racerbane..

• #18   30. jan 2015 tilgengæld kan det være de forventer mere. dvs de små fejl man laver til det lille kort, bliver til større fejl når i skal tage det store. nu forventer de vel lidt mere rutine?
    Bare en tanke.

• #19   30. jan 2015 # 12

Det står også inde hos politiet. det er fordi en ting er hvad loven samt kørelæren siger, noget andet er hvordan det rent faktisk hænger sammen i praksis smiley

Som jeg også henviste til, så gælder det KUN hvis du har taget det under de gamle regler, da borgerservice ikke har ændret dit kørekortstatus, før efter de nye regler. dermed sagt at det fungere fuldt lovligt hvis du er under de gamle. smiley

og hvem vil ikke slippe med 250.- i stedet for prisen for lægeerklering, Køreprøve osv. smiley

har flere kammerater der har lavet samme finte, og det har virket for alle. smiley

• #20   30. jan 2015 Har fået svar fra en kørelærer:

Hej Thomas,

Du skal igennem en praktisk prøve som består af 5 eu øvelser og derefter kørsel på vej.

Det kommer til at koste 1700 for baneleje, mc og bil. 280,- for at bestille prøven. Så i alt 1980,-

Venlig hilsen

• #21   30. jan 2015 Puah det er da en sjat for at få større mc.

Da jeg tog kørekort (da jeg var 18) Måtte jeg køre maks 34 hk. Så kunne jeg enten vente til jeg blev 21 og få det store automatisk, ellers gå op til en køreprøve når jeg blev 20.

• #22   30. jan 2015 amen seriøst.... omg, jeg blir politikker og ændrer på den regel, husk at stem på mig!!

• #23   30. jan 2015 sindsygt.

• #24   30. jan 2015 kræver de ikke også en ny lægeerklæring ? smiley

• #25   30. jan 2015 #19
    det gælder kun hvis du har haft AL kortet i 2 år da de nye regler trådte i kraft.
    Har du ikke det så er det ny prøve.

Kommentér på:
Fra A2 til A kort

Annonce