Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forcefield Pro sub 4 størrelse rygskjold
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   26. jan 2015 Samme størrelse - Large ville være mit gæt.

• #2   26. jan 2015 http://www.forcefieldbodyarmour.com/SizingGuide.pdf

• #3   26. jan 2015 Tak for svar smiley

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

Emner: 5 Svar: 103
    #4   26. jan 2015 Sub 4 pro er store i størrelsen, se evt. Ronni´s link for mål
    Jeg er 185 jeg bruger medium, og den passer. Large bliver for stor.

Jeg er super super glad for mit. Vær dog opmærksom på tykkelsen. Det er ikke alle jakker/dragter der har plads til det smiley

• #5   26. jan 2015 Hvis det er noget du skal bruge til hverdagen, vil jeg anbefale noget mindre voldsomt.

• #6   26. jan 2015 Min torso er 49 så skal bruge en large ifølge deres guide. Det skal bruges i hverdagen men har fået et godt tilbud og vil gerne være ordentlig beskyttet.

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#7   26. jan 2015 O V. Tjae, det er ofte i hverdagen ulykker sker. Kan ikke se hvorfor det er bedre med noget mindre, hvis du alligevel skal ha dit udstyr på? Men det er jo smag og behag.

• #8   26. jan 2015 Du skal gå efter Large. Jeg kører selv med Forcefield Pro sub 4. Klart noget af det bedste der er derude!!

• #9   26. jan 2015 # 7
    Som du skriver, er det smag og behag.

Da jeg købte mit udstyr for første gang, var det bland andet Forcefield Pro sub 4. Den var meget, meget større end forventet, kunne bland andet ikke bruges med jakken og kan godt forestille mig ville blive meget ubehagelig at have på i varmen.

• #10   26. jan 2015 Pro sub 4 er MEGET tykt... Kunne ikke være i min læderdragt.. L2 er noget mere "almindeligt" smiley

Prøv det inden du køber.

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#11   26. jan 2015 Sub 4, er faktisk ret kølig i forhold til mange andre rygskold jeg har prøvet.

Så længe der er plads under hans jakke/dragt, så gør det da ingen forskel om han tager et sub4 eller et dårligere på. Udover sikkerheden.

• #12   26. jan 2015 bare man er klar over at rygbeskytter hjælper kun mod slag og at det er vridning, som brækker ryggen i de fleste tilfælde

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#13   26. jan 2015 OV Den påstand, vil jeg godt se noget belæg for. Udover at du tror det hænger sådan sammen.

• #14   26. jan 2015 Hvilket del ?

Det med at den kun beskytter mod slag eller at de fleste brækkede ryg er på grund af vridning?

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#15   26. jan 2015 Noget belæg for at folk brækker ryggen oftere pga. vrid end slag i henh. motorcykelulykker.? evt. også at rygbeskjold ingen indvirkning har for udfaldet, i disse eksempler. som du påstår smiley

• #16   26. jan 2015 Jeg har sådan en her http://www.forcefieldbodyarmour.com/product/extreme-harness-flite/2349 og modellen uden brystpladen, begge i L og jeg er 1,83 agtig og de passser fint

• #17   26. jan 2015 # 15

"The products commonly known as motorcyclists’ back protectors or back pads will not prevent skeletal or neurological injuries to the spine in motorcycle accidents. Only a few motorcyclists receive a large and thus unmitigatable, direct blow to the spine causing serious injury. More motorcyclists’ spinal injuries are probably caused by indirect blows to the shoulders or hips. A motorcyclists’ back protector may alleviate some bruising in the relatively uncommon minor direct impacts to the back if it is correctly designed and constructed. In carrying out tests or making comments on these products, the Protective Clothing Research Facility does not endorse the concept of back protection for motorcyclists provided by such devices worn within or over clothing."

"The Cambridge Standard for Motorcyclists Clothing"
    google dette, så finder du linket til dokumentet. Den er for langt til dette forum.

• #18   26. jan 2015
    Back protectors and lumbar protectors (EN 1621-2) are intended to provide protection against impacts against edges such as kerbing. However, while some 13% of motorcyclists sustain back injuries in crashes, the majority of these injuries are due to blows to the head or to bending and twisting of the back. A back protector will not prevent these types of injury. Less than 1% of injured riders suffer serious injuries from direct blows to the spinal area, however back protectors will provide protection from more minor injuries such as bruises and strains (EN 1621-2, p. 4).

http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/77.html

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#19   26. jan 2015 Der står hverken noget om vrid,eller noget konkret. Alt de nævner, er:
    More motorcyclists’ spinal injuries are probably caused by indirect blows to the shoulders or hips.
    Læg mærke til ordet probaly. Det er som de selv skriver, ikke konkluderet, og intet belæg er givet.

Jeg har ikke sagt du er forkert på den. Du må bare finde noget belæg for din påstand der giver et konkret og saglig svar smiley

• #20   26. jan 2015 Du var for hurtig, læs den næste

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#21   26. jan 2015 Nr 2 link, ser lovede ud, men der er hverken kilder eller en konkret uddybelse i hvor de har de tal fra.
    Det kunne være spændende med noget information der er mere konkret og troværdig. Det sætter iværtfald nogle spørgsmål igang om det er falsk tryghed at køre med rygskjold, og hvor stor betydning det egentlig har.

• #22   26. jan 2015 Det var bare en hurtig søgning.
    Man kan helt sikker finde mere info om det, hvis man ønsker. Som du kan se, skriver begge det samme.

Det er ihvertfald noget jeg har læst flere forskelige steder, da jeg skulle købe udstyr for første gang og ikke noget jeg bare har fundet på smiley

Mon ikke nogle af de erfarne MC folk her fra kan komme med noget mere info omkring emnet.

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#23   26. jan 2015 Det tror jeg skam heller ikke.

Tak for informationerne.

• #24   26. jan 2015 På offentlig vej, hvor det er mange forhindringer at ramle ind i, nytter en rygbeskytter nok ikke meget - men på bane vil jeg nødigt high-side eller low-side uden..

• #25   26. jan 2015 Er der nogle der kan forklare mig hvorfor man så bruger rygbeskytter på bl.a. Ski hvis det ingen virkning mod stød ?

• #26   26. jan 2015 Et rygskjold hjælper mod alle slag der påføres ryggen bagfra... Men det fritager os jo ikke fra at gå i stykker...har snakket med en læge der siger at en neck brace er mindst ligeså vigtig, trods det er utrolig få der køre med dem...

Til daglig brug er dem som sidder i jakke/dragt langt at foretrække.

• #27   26. jan 2015 Det er vist en subjektiv vurdering. Jeg takker for dem som har svaret på str.

• #28   26. jan 2015 Jeg er 198cm og bruger en large i min sub2, og den sidder spot on,

• #29   27. jan 2015 Jeg er 182 og en Large var for stor. Så min Prosub blev solgt igen.

• Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

#30   27. jan 2015 Tror du skal prøve en Medium, udfra min egen erfaring og hvad andre skriver.
    Hvis du er fra Østjylland området, må du gerne komme forbi og prøve min, hvis du ikke har mulighed for det i en butik smiley

• #31   27. jan 2015 Jeg er fra København, men må ud og prøve en inden jeg bestiller.

• #32   27. jan 2015 Er næsten sikker på at medium vil passe dig bedst. Mit sub4 er medium, jeg er 179-180 og vejer ca 70kg.

• #33   28. jan 2015 Må ud og prøve det - ifølge deres str.guide skal jeg have et large da min torso måler 49

• #34   28. jan 2015 Husk at sidde dig på en stol eller bike med hjælm og beskytter på. Beskytteren må på intet tidspunkt ramme hjælmen, heller ikke når du kigger op.

• #35   29. jan 2015 jeg er også ca 182 og mit er nok en smule for langt. Jeg har en large men en medium ville nok ha været bedre.
    Det kommer også lidt an på hvad du kører. På min gsxr krøb det lidt for langt op i nakken, men på motarden er det ikke så galt.
    Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er i nærheden af Haderslev er du velkommen til at prøve mit.

• #36   29. jan 2015 Har lige købt et str. L og det passer perfekt til mig ! Både under dragten og i længden. Så ift. Forcefields guide så passer det med at torso længden passer med str. På skjoldet.

• #37   30. jan 2015 Hvad gav du for det?

• #38   30. jan 2015 500 ,-

• #40   2. mar 2016 Købt på dba men stadig i indpakning.

• #41   2. mar 2016 er 185 og jeg har selv et forcefield pro sub 4 i Large. Lækkert skjold der bare former sig helt perfekt! Jeg gik dog også fra en Large jakke til en X-large jakke af hensyn til skjoldet da der godt kunne blive lidt stramt ellers... på de gode dage propper jeg den bare udover jakken, coveret kan jo vaskes :))

Kommentér på:
Forcefield Pro sub 4 størrelse rygskjold

Annonce