{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Ebay {{forumTopicSubject}}

Hej derude, jeg er ret ny i forhold til at købe via eBay, så ville høre nogle af jer mere øvede. Når nu jeg køber noget fra f.eks. Kina til over 80kr og under 1150kr så skal jeg jo betale moms og gebyr (160kr), men er der garanti for at jeg skal betale det, eller er det kun hvis de nupper min pakke???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ebay
  • #1   25. jan 2015 Alt over 80kr skal du betale told og moms af. Du kan være heldig den ikke bliver taget. Men chancen er stor og de 160kr kommer næsten mer sikkerhed

• #2   25. jan 2015 Hvis der udenpå pakken står den rigtige pris, vil den blive behandlet (nuppet).
    Hvis der står en falsk (lavere) pris, er der stikprøve kontrol, hvor de vurderer om en sådan dims nu også kan koste så lidt - Og jo større pakken er, jo større er chancen for at de checker den..

• #3   25. jan 2015 Jeg tror slet ikke man kan undgå told og moms, da det ofte er fragtfirmaet f. eks. POST DK, der tilbyder at deklarere - http://samvirke.dk/forbrug/raad-og-tips/nethandel-saadan-reglerne-told-moms-naar-koeber-uden-eu.html

• #4   25. jan 2015 Tak for de hurtige svar

• #5   25. jan 2015 Helt enig med #2 Simon H..

Jeg har købt en del fra Kina via ebay. Jeg tror det afhænger af hvordan det er pakket. Alt hvad jeg har fået tilsendt som små-pakker og i kuverter er røget lige igennem.. Det er kun de større ting jeg er blevet told og moms af..

• #6   25. jan 2015 Kontrol?? Har set knojern komme i en kuvert, hvor selv en blind kunne se hvad den indeholdt, så den kontrol er vist ikke meget værd!

• #7   25. jan 2015 Men det var i kuvert, også var det jo et personligt brev smiley

• #8   25. jan 2015 Kuvert/prøvepose, kald det hvad du vil, men uhyggeligt nemt at se hvad indholdet var! Og stadig en vare købt i Kina, ikke et kærestebrev smiley

• #9   25. jan 2015 Vi er enige, det er slet ikke det.. smiley

Jeg morer mig bare lidt over den måde som SKAT/postvæsenet tilsyneladende tænker på..

En af mine venner køber alt muligt gok og gejl på nettet, f.eks. knive, lommelygter med teasere i osv, alt sammen ryger lige i gennem - sålænge han bare køber dem en eller 2 af gangen. så det bliver sendt en kuvert/prøvepose/småpakke..

• #11   25. jan 2015 gonzo jo den er på langt de fleste

• #12   25. jan 2015 Det var sjovt nok det der var pointen, dem der sender f.eks. narko på den måde, skriver jo nok heller ikke HEROIN med stor fede typer på pakken smiley

• #13   25. jan 2015 Nej slet ikke, hvis det bare er en plade hash smiley

• #14   25. jan 2015 Jeg har købt 8 gange fra kinaland 2 gange har jeg skulle betale told/moms og begge gange var post dks gebyrer 80% af regningen.

• #16   25. jan 2015 jeg har købt massevis af kina bras smiley og kun taget i tolden 2 gange
    ingen af mine pakker står der pris på smiley

• #17   25. jan 2015 Jeg har købt værktøj til ducen fyldte ikke mere end et brevpakke, den blev taget óg jeg skulle bøde næsten 400kr, de kunne så ikke finde ud af at kontakte mig, selvom jeg kunne se varen havde været i landet i 3 uger

• #19   25. jan 2015 Find en du "kender" der bor i Malmø (Sverige) og bestil det til ham.
    Så kan du shoppe amok op til 1400 Svenske kr. uden at betale told, så er det kun momsen du kan risikere at betale.

Jeg har aldrig oplevet at betale hverken moms eller told af alt det skrammel jeg har modtaget selv eller for andre.

• #20   25. jan 2015 Jeg har +500 handler på ebay, og det er helt tilfældigt hvilke pakker der bliver udtaget til kontrol. De fleste afsendere skriver 1 eller 10 $ på pakken, men igen jeg syntes det er helt tilfældigt hvad der bliver kontrolleret, dog syntes jeg der er en tendens til at næsten alt over en skotøjsæske i størrelse bliver kontrolleret.
    Hvis du har handlet for under 80 dkkr uden fragt er der ingen problemer, men alt over er der risiko for at der kommer moms og ekspeditions gebyr på, og over 1080 dkkr(mener jeg) er det + told.
    Alternativt kan du prøve at søge på ebay.co.uk hvor man kan sætte et filter til kun at vise varer der befinder sig i EU, så kan man sammenligne prisen med den man har fundet i kina. Det er ofte at prisforskellen ikke er så stor, men man spare bekymringerne om told, moms og gebyr.

En anden ting ved ebay er at man skal holde øje med om der er fri fragt, eller om der kommer ekstra fragt på.

• #21   25. jan 2015 Har fået mange små til til mc fra Kina gennem ebay , køb du bare hvis det bliver stoppet i tolden betaler du bare , det vil med sikkerhed være væsenlig billiger en alle andres steder , kik dog godt efter prisen incl fragt for det kan svinge meget for det samme vare men fra forskellig leverandør , men har aldrig haft problemer hverken med Kina manden eller told , hvis de vil har et mindrer beløb er det forsat en god foretning , evt chek England de er inden for EU og kan også levere mange ting , god jagt mvh smiley

• #22   26. jan 2015 Synes sku mit blev taget de fleste gange... Måske man bare er uheldig!

• #24   27. jan 2015 Det med at skrive "gift" på forsendelsen, er lidt lige som at råbe ulven kommer. De gør det på alle pakker, så dem der behandler forsendelserne ved godt det ikke er rigtigt at der er tale om en gave. Jeg har fået kontrolleret en del forsendelser der har været mærket med "gift".
    Men hvis sælger et til at snakke med, så kan dele af betalingen opgives som fragt, da denne ikke regnes med på varer under toldgrænsen, eller det kan opgives som en reklamation/returvare som du jo i teorien har betalt for en gang før smiley

Men jeg plejer at betale det som det koster at få varen når den bliver taget, og så glæde mig over de mange gange hvor der ikke er sket noget. smiley

• #25   27. jan 2015 Jeg har også +100 handler på Ebay de fleste fra Kinaland, og langt de fleste er for under 80 kr, enkelte over. Er blevet snuppet én gang, netop i en skotøjs størrelse pakke. Man jo større pakken jo større er risikoen også. Tror endnu aldrig jeg har set en angivet pris udenpå pakken. Alt det med at skrive lavere pris og gave osv osv, er noget fis. Bliver din pakket snuppet er det DIG der skal bevise værdien ved at fremsende faktura, ja ja så kan der fuskes med det, men så er man vist ude i seriøs snyd.

• #26   27. jan 2015 har næsten altid en eller anden pris uden på om det så er den rigtige er en anden sag

• #27   27. jan 2015 Det er sjælden at jeg får tage noget i tolden købt igennem ebay , men det skete så i dag , 343,00 kr at betale , nå skidt sådan er det men der er smuttet meget andet igennem og skal man betale så skal man betale smiley

Kommentér på:
Ebay

Annonce