{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor MC som 18 årig.
  • #1   23. jan 2015 Du har så ikke kørekort til den "store" mc og får bøde derefter og den er ikke helt lille , kan ikke lige huske om du skal op til ny mc prøve osv . Men prøv da og se hvad der vil ske eller vælg at overholde loven . Der er måske en grund til at i unge knægte ikke skal op på en stor mc med det samme . Du virker som om du er en der bare har lyst at køre stærkt uden at tænke på dine med trafikanter .

  • #2   23. jan 2015 smiley

  • #3   23. jan 2015 smiley

    profilbillede
  • #4   23. jan 2015 7000.- første gange og derefter er det vist dobbelt op

  • #5   23. jan 2015 Nej jeg tænker ikke på fart, for jeg vil gerne have supermoto men de er lidt fesne i 125cc klassen med kun 10 hk.. de kan jo ikke engang trække på hjul med en gearing der bare går minimum 100..
    men jeg har nu meget erfaring inden for motard da jeg køre minimotard og selv har "knallert versionen" af supermoto, og det er nu noget rart noget at køre på smiley


  • #6   23. jan 2015 Jonas T .. Kik sachs mad ass 125ccm..... Den burde man nok overleve 2 år på og stadig have lidt sjov



  • #7   23. jan 2015 Tag nu og køb den lille.. Bid i det sure æble og gør som du skal...

  • #8   23. jan 2015 Det er ikke fedt at skulle hele tiden tænke på om det er i dag man bliver stoppet. Hvis Politiet kommer bag dig, kan de hurtigt se hvilket kort den registreret ejer har og det er åbenbart noget de kigger efter. (har selv oplevet det)

  • #9   23. jan 2015 Man bliver skudt. Kører man mere end 100% for stærkt, så i begge ben.

  • #10   23. jan 2015 De små 125cc har 14-15 heste, men de vejer jo heller ikke så meget som de store cykler. Køb nu det du har kort til og sælg den når du er klar til stor mc

  • #11   23. jan 2015 https://www.youtube.com/watch?v=hXmj3ULX3nk han ser da ellers ud til fint at kunne trække hans 125 på hjul

  • #12   23. jan 2015 Det havde nok været sjovere at vente... smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=5FSKsnuBIZs


  • #13   23. jan 2015 Der er utallige tråde om dette emne og synes det begynder at være lidt spild af bazooms serverplads.

    Kørte selv 50cc motard og så da jeg blev 18 købte jeg en ktm 525. En 125cc totakter er slet ikke langsom. Kan love dig for at du skider i bukserne med den, hvis
    du kun har kørt 50cc førhen.

    Det er sjovt som alle unge begynder at vil have motarder.
    I sidste ende er valget dit smiley


  • #14   23. jan 2015 Jamen der er jo rimelig meget veligeholdelse over sådan en enduro manskine som den i videoen Micheal A.. eller er det noget nogen har erfaring med? smiley

  • #15   23. jan 2015 malte V. ja jeg har 50 og 80cc motard smiley men 80cc har da også nogle krafter at rykke rundt med iforhold til nogen af de 125cc med sølle 10 hk smiley min 80cc smider 18,55 smiley

  • #16   23. jan 2015 tja, nu købte jeg en z750 og den "må" jeg jo heller ikke køre på er blevet stoppet 2 gangen uden de sagde noget, så tvivler på de gør det vilde ved det i nu. da det hele stadig er nyt, har også flere kammerartet der har 1000 cc som til a2 kort som er blevet stoppet uden nogle følger. så længe du bare køre ordenligt så er der ikke det helt vilde i det.

  • #17   23. jan 2015 godt høre Martin L smiley altså jeg vil jo heller ikke køre helt retarderet på åbne veje, jeg vil jo kun lege på små eller lukkede veje smiley

  • #18   23. jan 2015 Politiet har til tider selv svært ved at finde ud af kørekortsreglerne. Jeg vil ikke anbefale dig at bryde loven, men det er i sidste ende op til dig selv.

    Men pas nu på dig selv, og dem omkring dig.


  • #20   23. jan 2015 hvis økonomien er til det så køb da en 450/500? Hvis du virkelig brænder for det, så følg da dine drømme smiley

  • #21   23. jan 2015 ja ikk matle V! jeg kunne godt tænke mig aprilia sxv smiley men de koster jo selvfølgelig også lidt smiley

  • #22   23. jan 2015 Malte V er det ikke dig der har SMviking? smiley

  • #23   23. jan 2015 tror ikke jeg havde sat så mange penge i en halv "upålidelig" maskine. Hellere en 690 smc da smiley men hvis du har den slags penge er der jo mange muligheder.

  • #24   23. jan 2015 jov, det er min personlige kanal til tilfældige klips smiley

  • #25   23. jan 2015 hvad ligger prisen sådan ca på ved en ktm 525? smiley

    ej hvor vildt! jeg har abonneret på dig, da jeg syntes det er for fedt vi også har nogle danskere der kan finde ud af at lege på motarder smiley


  • #26   23. jan 2015 betalte 55 klik for min..

    kom til Lyngby så tager vi en tur. evnt. et meet til sommer smiley


  • #27   23. jan 2015 puha det var jo også en slags penge..
    jeg må nok nøjes med en lidt mindre en så, indtil pengene er til en stor en smiley

    der er lidt langt fra herning til lyngby og især når min kun er en knallert smiley


  • #28   23. jan 2015 Nick B... "Der er måske en grund til i unge knægte ikke skal op på en stor mc med det samme"... yup grunden er DK's stupide måde at lave love på. For ikke så længe siden kunne de unge sagtens styre nogle større maskiner. Så hvad siger du gammelfar. Er det den satans ungdom, eller er det i virkeligheden nogle forskruede regler?

    Min kørerlære sagde til mig at man skulle tage og købe den MC man gerne ville have.. Ikke nøjes med en MC pga. ccm. Jeg startede ud på en 72hk 650ccm og min kammerat startede på en 126hk 998ccm... Keine problem.


  • #29   23. jan 2015 TAK! ace! godt du også kan se problemet her! i de omkring liggende lande må du jo køre 125cc når man bliver 16 men her hjemme må du kun kør 30 km/t når du er 16... der er vist noget galt med de danske politikere...

  • #30   23. jan 2015 Folk herinde skriver altid som om de er i regelrette som pokker, men man kan jo være hvem man vil bag skærmen. smiley

    Du kan som de andre skriver risikere at blive stoppet, og så nok punge ud til en bøde. Men hold kæft hvor er det da også kedeligt at køre 125'er.. Efter de 2-3 første øveture jeg kørte på min da jeg trænede til kørekortet var der ikke længere noget sjov i at køre med øret i bund. Resten af tiden er det bare kontrol af cyklen og observation af trafikken. Med en langsom og lille cykel kan man til gengæld stadig fint følge med i byen, let køre forbi bilerne når man ikke gider at holde i kø, og så kan man til slut glæde sig helt vildt til man lovligt må køre på en større cykel. Jeg har personligt to valg hver morgen, hvilket bare er super! - Resten afhænger af din egen mavefornemmelse. Men vigtigst af alt, pas på dig selv og dine medtrafikanter. De nye regler er til, sådan at de mest hjernedøde næsten ikke kan komme til skade, hvis du har hjernen det rette sted, så kan der sgu ikke ske andet end at du får en lille snak med polisen og måske en træktur hjem efterfølgende. Tag det som det kommer, og nyd oplevelsen af det.
    Måske får du en bøde, men penge er bare papir og metal, så helt galt går det ikke sådan lige uden videre. smiley


  • #31   23. jan 2015 det lyder sådan set fornuftigt frederik p smiley jeg er heller ikke for meget til det der 125'ere jeg vil helts op hvor man også har respekt for maskinen smiley men ja jeg har kørt en del på motard knallert og jeg ved udmærket hvad man skal og hvad man ikke skal smiley men er det egentlig lovligt at "lane splitte/filter) i danmark på mc? smiley

  • #32   23. jan 2015 jeg har lige købt en WR250X og den er sjovere at køre på end min 400 eller en CBR 900, det er nok mere op til personen hvor meget de presser sig selv smiley

  • #33   23. jan 2015 jeg har også hørt meget godt om dem! og de har også et meget råt look oppe omkring tanken smiley

  • #34   23. jan 2015 Husk at din forsikring ikke dækker når du ikke har kortet til det og sådan er det bare så kan du være nok så dygtig men er dit kort ikke til stor dækker forsikringen ikke

  • #35   23. jan 2015 Jeg kører kun forbi når jeg vurderer det er sikkert, og der ikke er hvide eller mørkeblå passater eller Ford Mondeoer i nærheden.

    Jeg mener det er tilladt hvis du kan passere bilen med sikker afstand til bilen, uden at overskride evt. dobbeltoptrukkent. Folk hvor jeg kører er faktisk ualmindeligt høflige til at trække helt til højre når man kommer op bag deres venstre side, næsten ligesom når man er på ferie i sydeuropa. Super god skik af bilisterne, det kunne mange lære af. smiley

    Bo S.
    Når man ikke ved noget om emnet, skal man lade være med at udtale sig, for det du siger er ikke korrekt. - Forsikringen dækker din ansvarsforsikring hvis du har kørekort til MC, men ej til eventuelt 'højere' kategorier. De vil desuden ikke kræve regres medmindre der er tale om en grov uagtsomhed i trafikken.


  • #36   23. jan 2015 BO Ansvar dækker stadig med mindre der er blevet kørt med Grov uagtsomhed

  • #37   23. jan 2015 okay så lane splitting er ligsom i fx england? smiley da det vil spare en for en masse tid inde i de store byer smiley men er det også tilladt at zig zagge mellem bilerne på en 2 sporet motorvej? smiley uden at selvfølgelig at bryde hastigheds grænsen smiley

  • #38   23. jan 2015 Ikke helt.

    Prøv at læs den her: http://www.magacin.dk/motorcykler/endelig-fik-vi-svaret/ar2175/

    Der er også lidt diskussion om det her: http://www.motorcykelforum.dk/forum/f7/lane-splitting-21754/

    Og her er lidt udtalelser fra Politiet tilbage i 2012: (billedet nedenfor)
    kilde: https://www.politi.dk/NR/exeres/8DFBB5F2-F66C-4412-8A8E-248A32B69DE3,frameless.htm?NRMODE=Published


    profilbillede
  • #39   23. jan 2015 tak for det smiley

  • #40   23. jan 2015 Forstår det godt men det går bare ikke , lær og kør Go glæd dig til du må , jeg synes også de ny regler er for hårde men sådan er det pt. smiley

  • #41   23. jan 2015 nu må vi se om reglerne ændre sig til når jeg skal have mc smiley men vis de ikke gør det må vi jo håber jeg er kommet til fornuft smiley

  • #42   23. jan 2015 # 40
    Som 18 årlig er man bare klogere end alle de andre, det gælder næste alle og alt. Sådan er det bare smiley


  • #43   23. jan 2015 jeg vil ikke sige at jeg ved bedre eller sådan noget, men bare at jeg ikke vil "spilde" mine penge på en 125. jeg vil bare gerne op og køre rigtig motorcykel smiley

  • #44   23. jan 2015 #42
    Ikke nødvendigvis, til gengæld når man kommer op i alderen, har folk tendens til at mene at alt hvad de selv har gjort er det eneste rigtige. smiley


  • #45   23. jan 2015 # 44
    Det passer ikke, når jeg tænker tilbage, så kan jeg godt se hvor dum jeg var. Det gælder nok for alle voksne, men det finder du selv ud om nogle år smiley


  • #46   23. jan 2015 Hmm, sådan virker det ellers ofte. - Mon ikke den periode med at være ung og tage dummer beslutninger bare er noget man skal igennem? Personligt mener jeg at det er der man for alvor begynder at gøre sig nogle vigtige livserfaringer - på den ene eller anden måde smiley

  • #47   23. jan 2015 # 46
    Det er helt sikkert noget man skal igennem, men som man siger, er det bedre at lære af andres fejl, specielt når det gælder liv og død.



  • #48   23. jan 2015 Michal
    Du kommer til betale tilbage det helt sikkert tvivler på reglerne er anderledes til MC end til bil og mangler du kortet til bil dækker de først men du skal tilbage betale det forsikringen dækker


  • #49   23. jan 2015 men jeg fik ikke svar på mit sprøgsmål med veligeholdelse smiley
    er der ikke meget veligholdelse ved en 125cc ktm exc 2 takt? smiley


  • #50   23. jan 2015 Jo. Det er en maskine der er lavet til ræs. Mener at der skal skiftes olie hver 15-20. time.

    Og du skal selv blande 2% olie i benzinen.

    DRZ-400 er jo også en mulighed hvis du ikke gider så meget vedligeholdelse?


  • #51   23. jan 2015 eller en WR250X hvis du kan finde en tilsalg smiley

  • #52   23. jan 2015 Hvis man skal bryde loven, kan man lige så godt gå all-in smiley

  • #53   23. jan 2015 jaja men det var bare vis det skulle være 125cc smiley

  • #54   23. jan 2015 men er DR-Z ikke noget lort eller er det bare noget folk joker med? smiley

  • #55   23. jan 2015 De er nu rigtig stabile og kræver meget lidt service. Med dens 40 heste kan sagtens trække på hjul med koblingen.

    Suzuki nærmest ikke har lavet nogle ændringer på den, siden den først blev lanceret i år 2000. Det er jo både godt og dårligt.

    En af mine venner har en. Mens vi andre står og skifter olie, er han ude og køre på baghjul. Det er en langt bedre hverdagsmaskine. Og med en lygtemaske fra en 2008 ktm exc, er den da slet ikke så grim?


    profilbillede
  • #56   23. jan 2015 men der er vel altid tun til sådan en smiley så man er fri for bruge koblingen for at få den på hjul smiley
    men er prisen ikke noget lavere på den end på ktm? smiley

    er det ikke den der vælter bagover i en af dine videoer? smiley


  • #57   23. jan 2015 En 125ccm bure da være let nok at få på hjul,, Specielt en 2T af nyere årgang

    Selv min DT175 som er sløv.dk kan hives og holdes oppe


  • #58   23. jan 2015 jaja men 2 takt holder jo heller ikke lige så længe som 4 takt og der er meget mere veligeholdelse på en 2 takt end på en 4 takt smiley

  • #59   23. jan 2015 Det er rigtig .. Men ikke noget man ikke selv kan klare med bare en lille smule viden om motor .. Der er 4t sku værre

    Og hvis du skal køre lovligt asso 125ccm og 15HK så er den jo ikke særligt presset og slides så ikke så hurtig


  • #60   23. jan 2015 Har du overvejet en Yamaha DT125R? De har vidst omkring 30 HK, men det er svært at finde noget info på dem. Generelt tror jeg at hvis Bent Betjent ser der står 125 på blokken, så er der ikke så meget pis at komme efter der. Så det kunne du jo også overveje!

  • Preben P
    Preben P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #61   25. jan 2015 Vedrørende hvad der sker ved at blive stoppet på en mc men ikke har kort til uanset om man har mindre kategori eller slet ingen kan og må politiet konfisker køretøjet ved gentagende gange og det er 3 gang hvad forsikring angår dækker ansvaret overfor skade lidte men de opkræver til gengæld hele beløbet + hvad der er at renter og sags omkostninger ved dig.
    Hvad angår de nye regler er der nu meget fornuft i at de er som der er en skrev længer oppe at efter første time var der ikke mere sjov i at køre med fuld rulle, håber ikke at han er en af dem der bryder loven men det er det jo nok alle der mener at de har å så meget erfaring i at køre fra deres knallert første gang i skal op og virkelig katastrofe bremse med 112 eller mere vil i opdage at der tales om split sekunder og ikke som da i kørte 80km på knallert
    sagt af en der er skide ligeglad med at lyde gammelklog


  • #62   25. jan 2015 Kanon sjovt at læse de her indlæg !! Alle de sure gamle mænd der selv er uden for nogen form for begrænsning på kortet syntes han skal køre efter loven !!!
    Der er ikke en eneste på 18 der syntes det samme......


  • #63   25. jan 2015 Preben P Hvis han har kørt div. tunede knallert/scooter så har han sku sikkert nok tumlet flere HK som en lovlig A1 125ccm



  • #64   25. jan 2015 Preben P #61.. Jeg syes jeg efterhånden har hørt hver eneste gang denne diskussion har været oppe, at forsikringsselskabet kun kan kræve regres hvis der er kørt meget hasarderet, og det kan påvises at det manglende kort har været skyld i ulykken.

    Hvad angår din holdning til at 18 årige skal nøjes med 125ccm.. Det er sjovt så mange der pludselig har glemt at man med de lidt ældre regler tilsyneladende godt kunne håndtere kraftigere maskiner.. men nu om dage er de unge pludselig blevet mindrebegavede individer som for alt i verden skal pakkes ind i vat. Loven blev ændret af mennesker som tilsyneladende ikke har sat sig ind i emnet og derfor bare strammede reglerne (hellere en tand for meget end en tand for lidt), og nu kan de unge så få lov at smide penge ud af vinduet på en knallert i andre klæder, indtil de kan komme op i kategorien hvor de rent faktisk kan købe det de gerne vil køre på.. latterligt.


  • #65   25. jan 2015 Bo (Nordenskov) s, kan du ikke uddybe det du skriver om forsikring?

    Jeg arbejder med det, og har gjort det i 26 år.
    Hvis der er kommet nye regler her i weekenden, vil jeg gerne høre om dem, så jeg er ajour når jeg møder på arbejde i morgen.

    Hvis der ikke er kommet nye regler i weekenden, så vrøvler du.



  • #66   25. jan 2015 Jeg tror bare jeg går efter den jeg gerne vil have (har råd til) når tiden kommer til det.
    så må jeg jo tage den som det kommer smiley


  • #67   25. jan 2015 Det er kørsel uden førerret så 7000kr første gang

  • #68   25. jan 2015 smiley

    profilbillede
  • #69   26. jan 2015 God plan med en top-model supermotard smiley

    Køb f.eks. en Husaberg 650 - som den jeg har haft, den render næsten 200 på toppen, og trækker fint på hjul i 1-3 rent på gassen... og i 4g ved nedgearing - så man kan overhale på hjul på motorvejen med 120-130 km/t smiley

    Den har er også utrolig let, 120 kg fuldt tanket - hvilket gør at den nemmere at smide rundt inde i byen når politiet er efter dig, ligesom man let kommer op af trapper og over fortove, cykelstier og andre steder hvor æggeskallerne ikke så nemt kan være med..

    P.S. Jeg solgte min i efteråret fordi jeg nu, som 40-årig,, havde 5 klip i kortet - så den vil uden tvivl være nem at styre sig på for en fornuftig 18-årig som dig smiley


    profilbillede
  • #70   26. jan 2015 Det er jo super smart at stikke af fra politiet, når man har nummerplade på. ..

  • #71   26. jan 2015 Den vil helt klart ligge i overvejelsen Thore! hvad gav du for din? smiley

  • #72   26. jan 2015 Tror der er lidt sarkasme i Thores indlæg smiley

  • #73   26. jan 2015 Tror sgu at Malte V har helt ret smiley

    .... dog med undtagelse af at man faktisk nemt kan rive sådan en karl på hjul med 120-130 km/t ... på Autobahn i Tyskland ...har jeg hørt smiley


  • #74   26. jan 2015 Ja bare fordi man ikke selv kan styre sig så kan andre heller ikke ..........

    Nogen kan altså godt styre sig eller som mindste have sjov de steder hvor det ikke er til fare for andre eller måske enda ligefrem lovligt



  • #75   26. jan 2015 hahaha Poul Erik A....

    Har du prøvet en rigtig supermotard?? jeg tror simpelthen ikke på at man samtidig kan være vild med at køre motard og så samtidig synes at det er OK at køre..

    Os tosser der tiltrækkes at motards har simpelthen for meget ballade i kroppen..


  • #76   26. jan 2015 Thore .. Den dag jeg bestod MC kort kørte jeg tur på storebrors yamaha XT350 og den blev lånt jævnligt derefter..
    I Norge blev der kørt lidt på kammerats KTM EXC 530.. KONGE på små snoede fjeldveje smiley

    Herhjemme har jeg stortset kun boet syd for kongeåen.. Og da skal man ikke lede ret længe efter et sted man kan være alene uden fare for andre hvor man kan få styret lysterne



  • #77   26. jan 2015 Det er 2500,- har selv fået bøden. Du kører uden det rigtige kørekort, men da du har kørekort til MC, så får du ikke en bøde på 7000.

    Din ansvarsforsikring dækker, kasko gør ikke. Længere er den ikke.


  • #78   26. jan 2015 @jesper A

    Tá lige et billede af bødeforlæget. Så vi ka få den lukket.

    Mvh Brian


  • #79   26. jan 2015 #78
    Er flyttet, så aner ikke hvor i verden jeg har smidt det.

    Betjenten var ved at dø af grin fordi han godt kunne se at jeg var ved at skide en snemand da jeg troede at bøden var på 7000. Han forklarede mig, art når man har føreret til MC, så kan de ikke give en bøde for at køre uden kørekort, da man faktisk har kørekort til MC, bare ikke den rigtige type MC.


  • #80   26. jan 2015 hvornår var det?

  • #81   26. jan 2015 En betjent kan jo også vælge at give en lavere bøde hvis noget taler for det .. Men godtnok sjældent de gør det

  • #82   27. jan 2015 Evt kig efter en billig 125'er.
    Sådan en grim kineser som min gav jeg 1000kr for uden fejl og mangler andet at den var grim.

    Det burte man vel nok kunne klare sig i 2 år med smiley


  • #83   27. jan 2015 At køre galt uden kørekort, eller med lille kort på stor MC


    Færdselsloven § 108 stk. 2

    Forsikringsselskabets hæftelse og regres

    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    ”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort.
    Det er udelukkende handlingen der tæller.

    ( http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/112585-de_mest_stillede_forsikringsspoergsmaal)

    Ang kørsel med lille mc kort, på stort mc har jeg hørt mange blandet svar fra. Alt fra 1000-5000 kr. Prisen er IKKE 7000 kr, da man har erhvervet kørekortet, så der er nogle mærkelige regler der gælder.
    Prøv at spørge en betjent næste gang du ser en, eller ring 114 - de burde kunne fortælle dig det smiley

    Mvh


  • #84   27. jan 2015 Præcis.. det koster 2500 for at føre noget man har kørekort til, hvis man har kørekort..

    7000kr er hvis man slet ikke har noget kørekort (heller ikke til bil!)


  • #85   27. jan 2015 Sjovt nok så er der ikke nogen af de personer der påstår at bøden er lavere end 7000,- der kan/vil bevise dette.....

    Den betjent jeg kender påstår at det koster 7k ikke at have kørekort til præcis det man køre på/i/med... Og hans argument er "vis mig det sted hvor der står noget andet !! " Og her gælder " jamen der er nogen på MCG der siger....." altså ikke!

    Kom med et bødeforlæg/henvisning til domsafsigelse eller lign....

    Så vi kan stoppe gisninger/gætterier og andet gøgl. Men få noget beviselig fakta på bordet.

    Mvh Brian


  • #86   27. jan 2015 Sjovt nok er der heller ingen der kan bevise at bøden er på 7000. Jeg er sådan set ligeglad med om du tror på mig eller ej. Faktum er, at jeg fik en bøde på 2500,- for at køre på en motorcykel med 35+ kw på et A2 kort.

  • #87   27. jan 2015 Har man hørt om google????... Det er vel ikke så svært.. men bevares her et hint.. søg på "bødetakster 2015"..

    .. og lige præcis betjente der ikke kender reglerne fuldt ud er ikke ligefrem et særtilfælde!!!


  • #88   27. jan 2015 Et link fra en pålidelig kilde er også ok for mig... Når jeg søger på bødetakster kommer der INTET op der bekræfter påstanden.... smiley

  • #90   29. jan 2015 @Mike.

    Gider du lige understrege hvor det står ?? jeg kan sgutte se det smiley


  • #91   29. jan 2015 Brug forhelvede søg.. det er nok det mest stillet spørgsmål...

    Idiot.


  • #92   29. jan 2015 @Nikolai

    Men stadigvæk et spørgsmål uden dokumenteret svar... Så man bliver ikke klogere af at læse de talrige tråde. Hvor vi alle blot fremsiger den samme påstand, som vi har gjort 100 gange før...

    Dem som burde være i besiddelse af dokumentationen, evner ikke at frembringe den. Så vi ender altid i "pix or it didden´t happen" / "jeg ved jeg har ret" smiley

    Faktisk frustrerende...... smiley


  • Dann B
    Dann B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #93   29. jan 2015 Hvis du ikke har kørekort!

    Kørsel uden kørekort kan have vidtrækkende konsekvenser, hvis du ikke har (gen)erhvervet førerretten til køretøjet!

    Første gang får du en bøde på 7.000 kr, men det er intet i forhold til de forsikringsmæssige konsekvenser, hvis du kendes skyldig i et færdselsuheld.

    Desuden risikerer du at få konfiskeret køretøjet samt at blive idømt fængselsstraf, hvis du gentagende gange tages for kørsel uden kørekort.



    Straf for kørsel uden kørekort:

    Forseelse Overtrædelse Motorkøretøj Lille knallert (knallert 30)
    1. gang FL § 56, stk. 1 7.000 kr 2.000 kr
    2. gang 8.500 kr 4.000 kr
    3. gang 10.500 kr * Knallerten konfiskeres
    4. gang 14.000 kr
    5. gang ** 7 dages fængsel
    6. gang 14 dages fængsel
    7. gang 20 dages fængsel
    8. gang 30 dages fængsel
    9. gang 40 dages fængsel
    10. gang 50 dages fængsel

    * hvis du 3 gange inden for 3 år kører “lille knallert” (dvs. knallert 30), konfiskeres knallerten. Dvs. du får den aldrig tilbage igen.

    ** evt. betinget dom med samfundstjeneste

    NB! Det er IKKE muligt at få nedsat bøden pga. alder eller lav indkomst! Dvs. det er INGEN særlig formildende omstændighed, hvis du er under 18 år eller studerende.


  • #94   29. jan 2015 Men det der er jo knallert regler...

  • #95   29. jan 2015 Det er samme straf som hvis du satte dig ind og kørte en bil uden kørekort til bil. 7000 kr i bøde første gang og en frakendelse i 6 mdr. 3 gang du bliver snupper hedder det fængsel mindst 30 dage! Er det så svært, at forstå at A1 er et kørekort i sig selv ligesom A2 og A er??? Hvis man får A så står der også at man har A1 A2 også A da A er det største.. Så vent du lige nogle år endnu. smiley

  • #96   29. jan 2015 En betjent kan altid give en lavere bøde som foreskrevet hvis noget taler for det

    Altså kan bøden godt være 7000.- men man slipper med 2500.-


  • #97   29. jan 2015 Synes du selv du hjalp her Dann ?? smiley

    Intet relevant ! Men du fik lige dødssejleren "forsikring uden kørekort" vakt til live IGEN... ( brug de næste par måneder med at prøve at bevise den påstand.. De fleste af os andre har måtte bide i det sure æble og erkendt at reglerne ikke er hverken logiske eller som de kloge fortæller..... )

    Mvh Brian


  • #98   29. jan 2015 Synes du skal købe en 125 cm med 15 hk, ikke 10 for det gør altså en stor forskel om det er 15 eller 10....
    Køre selv med det lille kørekort og har en 125 og jo det kan da være træls nogen gange at køre på en lille mc f.eks. når man skal overhale skal man tinge sig lidt mere om, om man kan nå det, men det er jo ikke fordi der ikke er nogen køreglæde ved at køre på en lille maskine, der er bare nogle få ting man skal tænke over da der ikke så meget acceleration smiley

    Så jeg synes hvis man er rigtig mc menneske køre man på det man har kørekort til;)


  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #99   29. jan 2015 Jamen du kan da bare vente med at tage kørekortet indtil du 24, så sparer du alle prøver, køre - og teoritimer. Hvis du alligevel har tænkt dig at køre uden for den kategori du, må kan det slet ikke svare sig at tage kortet, bøden bliver det samme.

    Hvis du synes at 125 cm³'erne er for tamme, er det nok bedre at vente til du kan få næste kategori.

    Men jeg tror hurtigt at vi kan blive enige om at de danske regler er til grin mht. kat. A1, A2 og A

    Ingen bliver mere rutineret mc fører af alder alene, dog har en ældre førere en større tendens til at være mindre overmodige..


  • #100   29. jan 2015 offspring .. Reglerne er fine nok .. Bare aldersgrænserne der er i hegnet

    125ccm/15HK burde være fra 16
    A2 fra 18 og A efter 2 år på A2 eller 21år


  • #101   29. jan 2015 Eller du kan undersøge hvordan du kan tage det i Tyskland og Sverige og så må køre med mellem kørekort istedet smiley
    Hvis du så gerne vil køre en der er større:)


  • #102   29. jan 2015 Ja Paul ligesom i resten af eu landene....

  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #103   29. jan 2015 Paul Erik

    Det var også min pointe.

    Natascha

    Jeg mener du skal være bosat i det land du tager dit kørekort i. Så det er nok mere bøvl end som så. Hurra EU og åbne grænser og ensartet love og regler.


  • #104   29. jan 2015 offspring .. Kommer an på reglerne for landet ....

    Du kan f.x. godt tage kort i Polen uden at bo der.. Du skal bare have en adresse de kan sende div. til

    Har selv haft sådan et polsk kort


  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #106   29. jan 2015 Skal hellere ikke være for skråsikker der da jeg aldrig har været bosat i udlandet. Jeg ved det normalt ikke er et problem at bytte sit danske kørekort til et tysk og omvendt, men er ikke helt sikker på hvordan det virker hvis man erhverver sit kørekort i udlandet.

  • #107   29. jan 2015 En eller anden med et lille kørekort skynd jer ud på en 600ccm og få en bøde så vi kan få et endegyldigt svar! smiley

  • #108   29. jan 2015 Offspring .. Ingen problem ..Bare en tur på borger service

    Jeg tog kat D i polen


  • #109   29. jan 2015 Det lyder på den her tråd som om du ikke rigtigt har styr på tingene. Hvor mange penge har du overhovedet til rådighed når du har taget kørekort, købt MC udstyr og MC? Har du overhovedet penge til også at betale bøde hver gang du møder bent betjent?

    Tror du virkelig det er en god ide at bruge alle dine penge på den ypperste super motard fra dag 1 af? Måske du skulle overveje fornuften af det du har gang i og sætte dig lidt mere ind i tingene. Overvej hvad der er realistisk for dig rent økonomisk og praktisk.


  • #110   29. jan 2015 Ej, hold nu, svæere er det sku heller ikke at kører på motorcykel. Han skal købe lige det han vil, så længe at han kan leve med at han bryder de tåbelige regler som er sat og at han tager den eventuelle bøde uden at komme med brok.

  • David F
    David F Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #111   29. jan 2015 er du mekaniker kan du få kat A når du er 20, ellers må du få A1 nu og når du fylder 22, få A

  • #112   29. jan 2015 skal man først være udlært før at man kan få den som 20 årig?
    jeg skal nemlig være mekaniker så det ville jo ikke være dårligt smiley
    hvor har du fundet ud af det der henne David?


  • #113   29. jan 2015 #Jonas T: Nej. Som mekaniker lærling kan du godt få A. Men det er på betingelse af, at du udelukket benytter A kørekortet til, at teste den pågældende mc du har lavet imens du er på arbejde. (Kort test kørsel)

    Du har stadig kun kørekort til A1. Der er lavet en undtagelse når det er arbejdes relateret. Og det betyder jo korte test ture af andre kunders motorcykler. Så der er ikke ret meget gevinst der, at hente desværre. smiley

    Så privat og ikke test hedder det A1 stadig. smiley


  • #114   29. jan 2015 Tja endnu en tråd om hvor dumme folk mener reglerne i Danmark er og hvordan man bedst omgås dem ..... kan fame godt forstå folk kigger skævt til motorcykelister.
    og ja inden i begynder jeg er over 40 og må køre på en stor mc hvis jeg vil men startede faktisk på en mz250 da jeg ville have mig noget erfaring før jeg opgraderede til noget større ..... jeg er som sagt lidt over 40 den dag i dag og kører på en 700ccm og har overhovedet ikke behov for noget større , den yder 75 HK på baghjulet og tager de fleste racere i optrækket over lyskrydset , og kan kører lidt over 200 kmt ...... men det er nu en gang ikke derfor jeg har fået mc , har flre dødfald blandt venner og familie på mc fordi de kørte med hovedet under armen og på store kraftige maskiner de ikke havde erfaringen til.... konklusion trådstarter gør som du vil det er et frit land, men håber du kun skader dig selv hvis uheldet rude .... punktum


  • #115   29. jan 2015 #crecke: Kunne ikke have sagt det bedre selv. smiley

  • #116   29. jan 2015 #114

    Hvorfor startede du ikke på en 125'er?


  • #117   29. jan 2015 yamahaskamanha en mz var det eneste jeg havde råd til for 22 år siden og den var sgu væsentligt sløvere end de nye moderne 125 ccm

  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #118   30. jan 2015 Paul Erik.

    Nu er kat D jo heller aldersbetinget..


  • #119   30. jan 2015 offspring .. Nej men det ændre jo ikke på at det faktisk ER muligt at tage et kørekort i udlandet også bytte til et dansk

  • #120   31. jan 2015 Thansen har fået en motard til 12tusind, måske det var noget.
    http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/motorcykler/keeway-mc/tx-125/keeway-tx-125-cc-sort-graa-hvid/n-305547902/pn-305654022/


  • #121   31. jan 2015 Bare husk at bliver du stoppet 3 gange. så beslaglægger politiet din motorcykel, og du kan købe den igen ved auktion.
    Og efter Østre Landsret, som fastsagde en ny dom, mod en far der lod hans søn køre sin Mercedes, uden kørekort(frakendt). beslaglage politiet Mercedesens, efter 5 gange.

    Så det vil sige låner du en af din venners motorcykle, og ikke har nødvendig førebevis, så kan din ven miste deres MC.

    http://ekstrabladet.dk/112/far-mister-sin-mercedes-lod-soennen-koere-uden-koerekort/5411784


  • rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #122   1. feb 2015 En mulighed som jeg ikke har set her, er en 125 2takts fra 90erne. Droslet i A periode, og uden drossel kit i A1 periode.
    Efter det kunne du sælge den videre til en det på det tidspunkt står i den samme du er nu.
    D.v.s. at du som 20årige kunne køre sådan en... og hvis du mener det ikke går stærkt nok... skulle du se det live.
    https://www.youtube.com/watch?v=0tSFMJa8wjY

    Og dem der siger at du ikke kan have det sjovt i en 125cc, har sandsynligvis aldrig prøvede en...


  • #123   1. feb 2015 rui m: Nu tror jeg altså at de der 125'ere er lidt mere peppet end en 125 som er lavet til gaden... Den til gaden skulle jo gerne kunne holde til at køre mere end 20km.


  • rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #124   14. feb 2015 @Nicolai V.
    smiley Jehhhh... holdbarhed bliver ret begrænset hvis man begynder at pille... mest fordi det er de færreste der ved hvad og hvordan man skal pille ved.
    Men forskellen på en std. 125cc, sports 2 takts maskine, og en der er lidt peppet er alligevel ikke så stor.
    Min opinion er at godt karbureret, og i rimelig stand, ikke begrænset, standart 125cc, kan være en fryd at køre på sådan ren køreoplevelsesmæssigt... damescore faktor er måske noget helt andet smiley ... og det er nok ret vigtigt for de yngre motorcyklister smiley
    Fra at læse tråden her, er dog mit indtryk at vores ven Jonas T, allerede har besluttet sig for hvad han vil gøre.
    På dette område har vores lovgivere valgt at indføre regler (der selv den ældre motorcyklist har svært ved at forstår), der påvirker mennesker i en ælder hvor per definition der stilles spørgsmåls tegn til alle regler og firkantet indramning af tingene. Resultatet er (antagelig) de mange unge mennesker der som vores ven her, vælger at se på reglen som om den var vand niveauet på et lokum.



Kommentér på:
Stor MC som 18 årig.

Annonce