{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.699 visninger | Oprettet:

Tanktaske - Hvad skal den "kunne"? :) {{forumTopicSubject}}

Halløøøj!

Jeg fik en tanktaske af kæresten købt hos MC forhandler.
Hun har selvfølgelig bare købt en "tilfældig" til en 750 kr seddel - for så kunne jeg tage ind og bytte den.

Men hvad skal jeg egentlig gå efter?
Jer der kører rundt med en, har vel fået nogle tanker omkring "jeres næste taske"?

MC er en SV650 K9'er.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tanktaske - Hvad skal den "kunne"? :)
  • #1   17. jan 2015 Den skal kunne passe på din motorcykel uden at glide rundt.
    Den skal kunne rumme det du nu vil have i den (afhænger af hvem du er)
    Hvis du kan lide at køre med gammeldags vejkort skal den have en gennemsigtig plastiklomme oven på så du kan kigge ned på kortet. (ikke mens du køre smiley )

Min er meget lille, hvilket er fint for mig. Bruger den kun på langture hvor jeg har pung, mobil, kamera, pas, solkrem, solbriller og andre småting i den.

• #2   17. jan 2015 Ja, det med at passe cyklen er vist ret logisk smiley

Rumme det jeg vil have i, jaja.. Men det ved jeg jo sådan set ikke endnu smiley

Den der skal byttes har også gennemsigtig, så det tror jeg også den nye skal. Og så har den rygsæk stropper - det virker smart.

Men jeg har også en rygsæk, så det er egentlig udover hvad man har i sin rygsæk.
    Mobil og pung i tanktasken, men det fylder jo ingenting,

• #3   17. jan 2015 nej nej nej ikke istedet for rygsækken og når du så ikke kan få støre tanktaske, kigger du efter side tasker, så top boks og så kan du over veje rygsæk

• #4   17. jan 2015 heller rygsæk end at have masser af tasker alle steder (tanktaske er dog fint) Så kan man ligesågodt købe sig en pensionist MC, noget i Honda Goldwing stil ...eller HD ...

• #6   17. jan 2015 Den skal sidde godt og gerne kunne højnes med lynlåse , så kan den virkelig rumme meget og det er faktisk ret behagelig at have for and sig når man kører synes jeg smiley

• #7   17. jan 2015 hvis ikke det er, ville jeg bytte til en med quick Lock så det ikke rører tanken

• #8   17. jan 2015 Tanktasker er mange forskellige ting.

Allerførst -hit lige ud af om du kan bruge en magnetisk og en stump tøppeunderlag, for så er det både billigst og pladsmæssigt bedst, og så er bunden ikke stiv, vigtigt når den skal ad og bæres!

Så skal du efter min mening have en der kan højnes ved ar køre en lynlåse rundt om, Der findes også tasker, den kan monteres med en ekstra etage, men så skal man have den med!!!!

Så kan man i stedet for magnetiske tasker vælge nogle, de sættes på en "ring" oven på tanken, Der rører ofte ikke tanken og vil derfor ikke kunne ridse efter montering. De har oftest en hård plade i bunden, og er derfor ikke så rare at bære på. Så er de tit en smule mindre end de magnetiske.

Endelig skal du have en med et vandtæt overtræk.

Det der med en klart lomme eller et klart rum øverst, tror jeg de alle har!

• #9   17. jan 2015 Knud har glemt bagster, den består at et overtræk til tanken hvor der sidder kliklåse på. Selve taskerne der har varierende størrelse klikkes så fast på overtrækket, nemt og hurtigt også når der skal tankes. Bruger mest min på lange ture, hvor den indeholder værdi genstande og regntøj, men hvis bare man skal på arbejde eller på overnatning kan der også være et sæt skiftetøj i den. Min er på ca 15 liter men kan lynes ud til 25, har kortlomme og indvendige lommer til papirer, desuden havde den også rygsæk remme som jeg aldrig bruger. Der er også et regnslag med til den som altid ligger hjemme, istedet har den fået telt imprægnering som virker godt.

• #10   17. jan 2015 og findes der også bagsæde tasker forøvrigt

• #11   17. jan 2015 Jeg kører altid med bagster, monteret på modelspecifik tankovertræk på mine Ducatier

profilbillede
  • #12   17. jan 2015 Skal i hvertfald have panniers på min cykel når jeg finder den jeg vil have. Synes tanktasker bliver så store og klodsede, but each to their own.

• #13   17. jan 2015 med quick lock

profilbillede
  • #14   17. jan 2015 quick-lock er fantastisk.

Jeg har en GIVI. når først man har skruet den mindre kønne ring på( ses jo ikke når der er en taske, og det er der næsten altid når man nu har den) så kan man jo skifte taske str lige som man lyster, efter turens formål, Da alle taskerne i programmet bruger samme lås.

Det er sgu dejligt at kunne medbringe både pung.mobil,lås og regndragt uden problem.

Lægten er bedre at have på tanken end på ryggen, og vi ved jo alle at er uheldet ude, så er en rygsæk ikke det bedste at tumle af med på ryggen smiley

• #15   17. jan 2015 Altså jo. der eksisterer også bagsters system - ikke ilde. Bemærk lige at en del af de systemer jeg nævner sidst kan justere lidt frem eller tilbage også.

Selv benytter jeg panniers topbok og tanktaske lidt i flæng. Tanktasken vælges som regel fra først

• #16   17. jan 2015 Jeg har pung, telefon, nøgler, kamera, en klud til at tørre visir af, div. kort, billetter, plast handsker (fra tanken) madpakke.
    Ting jeg skal bruge her og nu og som jeg gerne vil have med mig.
    Min taske er nok en af de mindste, men jeg er også dækket ret godt ind med tasker. Jeg har prøvet en af de høje, men det bryder jeg mig ikke om at køre med.

Min taske nr. 1 er topboksen.

• #17   17. jan 2015 Topboksen er dejlig nem... Mcéns bagagerum smiley Men den har vægten et mere uheldigt sted end tanktasken... Og så ligner man jo en komplet idiot når man stiger af og på med Topboks.. Og det er ikke kønnere når en pasager skal bestige dyret smiley Har hun oven i købet været lidt for glad for stegt flæsk og derfor hoppet i en xxl goretex... så er det jo nærmest grobund for en midterside i Charlie Hebdo smiley smiley

• #18   17. jan 2015 Hahaha god griner smiley smiley

• #19   17. jan 2015 Der er majed jeg skal læse igennem...

Det får jeg kigget på og giver lyd igen!

Tak indtil videre!

• #20   17. jan 2015 Hvis det er til de små søndags turer kan du evt se min lille taske fra Cargolin den kan indeholde ca 2/3 smiley liter ville jeg tro og har et håndtag når man parkerer og skal rundt , den er praktisk i det små

profilbillede
  • #22   17. jan 2015 Nops. Den lille se ret smart ud og den har en fordel ved den ikke sidder med magneter som min smiley

• #24   17. jan 2015 #13 Bo J
    Det ligner ski noget der kunne være interessant.

Jeg så lige på kvitteringen, og der står Bagster.
    Den virker også "stor" nok til hvad jeg havde tænkt på.

Og umiddelbart tror jeg ikke, at jeg ville have den på hver dag - kun hvis jeg skulle på "tur", altså udover hvad rygsækken kan klare, hvor der også er en bærbar i til arbejdet.

hmm... Det var lige sværere at vælge sådan en end jeg lige troede smiley
    Det kunne måske være fedt, at jeg kunne nøjes med den, når jeg skulle "på tur", og så kun bruge rygsækken til arbejdet, da det decideret ér en bærbar-rygsæk og ikke en MC rygsæk.

Men kan lige hurtig se, at de Quick Lock virker noget dyrere?

• #25   17. jan 2015 Den Bo J har på sin ligner min til forveksling. Den kan også forhøjes, har kortlomme øverst, div sidelommer og regndækken i udvendig lomme. Bliver sat på med makneter og kan ligge på mit bagsæde og virke som et ryglæn hvis jeg kører alene.

• #26   18. jan 2015 Lad nu være med at narre jer selv. Der er INTET i vejen med Magneter, Er man bange for ridser kan man lægge noget under, Den Eneste grund til at jeg ikke benytter en magnettaske på min VFR er at siderne omkring tanken er af PLAST!!!!

• #27   18. jan 2015 Nu har jeg jo ingen erfaring med dem, men stoler måske bare mere på Quick Lock end magneter.

Hvad gør I, når cyklen står til offentlig skue - parkeret - med tanktasken? Tager I altid den med?
    Måske dumt spørgsmål, men spørger alligevel smiley

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 291
    #28   18. jan 2015 Du skal ikke være bange for magneter.

Har brugt min en del. (en gammel Held), og der kunne magneterne holde den fint på plads med et godt stykke over 200 (tysk motorvej selvfølgelig).

Har kun oplevet den glide en enkelt gang hvor jeg havde lastet den med en ramme dåsebajer, og derefter accelererede med fuld skrald fra stilstand, men det var sgu min egen skyld.

• #29   18. jan 2015 I dagens Danmark kan man ikke efterlade noge uden opsyn, medmindre man bor på landet

• #30   18. jan 2015 En tanktaske skal for mig kunne disse ting:

- Rumme alt det jeg bruger til dagligt - hverdagstøj, sko, madpakke etc.
    - Kunne sættes fast til cyklen uden at røre lakeringen. Altså med noget hestesko-agtigt system a la SW Motech
    - Kunne udvides opad vha. en lynlån
    - Passe æstetisk til cyklen - igen synes jeg at SW Motech gør det godt.

Jeg havde selv en der kunne ovenstående på min CBR. Billeder i profil.

PS. Magneter ridser tanken. Jeg havde en på min GSX-R og den gav mange små ridser. Måtte købe noget gennemsigtig plast og klistre på hvor magneterne passede på tanken. Der er ingen grund til ikke at vælge et kliksystem som tidligere beskrevet.

• #31   18. jan 2015 Magneter ridser kun, hvis man ikke tager hensyn til dem, og der sidder godt nok fast!1 Jeg har selv brugt dem i årevis, og aldrig prøvet at de kurer-jeg har nu heller aldrig haft tasken fyldt med fadøl! Jeg har i øvrigtaldrig ejet en tanktaske, hverken med eller uden magneter, som ikke havde en sikkerhedsrem at lægge om styret. Jeg har altid haft et bomuldsviskestykke imellem.

• #32   18. jan 2015 Ad #27

Min ged er forsynet med en skivelås med hyler, Nogle gange tager jeg tanktasken med, andre gange ligger den, hvis man pille, begynder skivelåsen at hyle meget højt, og jeg har endnu ikke set nogen, der ikke står meget flovt og venter, eller også forsvinder de omgående - helt!

• #33   18. jan 2015 Magneter ridser kun tanken hvis man ikke fjerner de ølkapsler de har suget til sig på P-pladsen ved ishuset smiley

• #34   18. jan 2015 Jeg kan godt se, at med de magneter er der i hvert fald risiko for at de ridser... Men så må man gøre noget aktivt der. Plast, stykke stof eller lign.

Tror ikke det er selve størrelsen jeg skal tænke på mere...

#32 Knud
    Hvorfor hyler skivelåsen hvis man piller med tanktasken?

• #35   18. jan 2015 #34

Jeg har forsøgt at fjerne eller åbne takntasken. Rystelserne er nok til at dyret vræler. På min gamle intruder lagde jeg bare et viskestykke mellem magneterne og lakken - det var nok!

• #36   18. jan 2015 Nåå på den måde smiley
    Ja ok!

• #37   18. jan 2015 Knud har ret , jeg har kun brugt magneter tanktasker og det har fungeret fint og har ikke tænkt mig at skifte dem ud , jeg kan sagtens se iden med beslag osv , men min mc bliver alså brugt også når det regner , derfor kan den jo sagtens være velholdt men det skal jo bruges og hvor tit bruger vi tanktasker , jeg bruger den max 5 dage om året på ferie tur og resten i taskerner smiley

• #38   19. jan 2015 Mine erfaringer med magneter og ridser er således:

Et stk. GSX-R250 som blev kørt 5 dage om ugen og med tanktaske de 3-4 af gangene. Mc'en blev brugt som transport og hvad jeg skulle bruge i min hverdag var derfor i tasken. Min tank blev holdt temmelig ren, men der kom alligevel en masse små ridser efter nogle måneder.

Det kan være at man sjældent bruger sin tanktaske, er ligeglad med ridser eller ikke har noget imod at skulle enten have et klæde nedenunder - der så gør at de hæfter mindre - eller gennemsigtige plastikklistermærker. Men personligt bruger jeg tit en tanktaske og har intet imod at give ekstra 200,- for et reelt monteringssystem som der så let som ingenting klikker direkte på og så er der ingen bekymringer.

• #39   19. jan 2015 tvivler stærkt på det det som sådan er magneterne der ridser men der imod pga forkert opbevaring (i nærheden af metal/spåner)

• #40   19. jan 2015 #39

Småsten med metalindhold, metalspåner og lignende er Meget svært at holde ude af magneterne og isære siden disse i regelen lidder indsyet i grovvævet stof, men netop derfor skal der lægges et viskestykke mellem magnet og tank <b>hver gang</b>, Man kan også bruge en stum hvid tæppeunderlag til at lægge i mellem( de kan købes i m-mål i farvehandel)

• #41   19. jan 2015 uden at have læst 40 svar, vil jeg anbefalde denne fra SW motech.

med quick lås ryger det op i små 1300?

Min ven havde en med magneter, og den var ikke brugt mange gange før små sten osv var sat sig fast på dem, og BANG overridset tank med små hvide streger over det hele..

Quicklås er skide smart, desuden kan tanken låses fast til biken med lidt ekstraudstyr til et par 100 kr, så du kan lade den side på din mc uden folk kan åbne/tage den af.

Den er på 15 liter og kan hæves til 21... Det er rigeligt til det meste, man skal jo også kunne se instrumentbrættet. resten klares med sidetasker/rygsæk. smiley

profilbillede
  • #42   19. jan 2015 Jeg tror jeg er lidt hip på det quick lock der...

Må se om jeg får tid i weekenden, så vil jeg ind at se hvad de har af den slags.

Jeg bruger også min MC som transport middel, og rammer nemt 600 km om ugen.
    Men bruger nok ikke tanktasken til hverdag, da jeg har rygsækken med bærbaren (er IT gut) til arbejdet.

• #43   20. jan 2015 #42, Martin, Værsgo: http://www.jml.dk/jml/grafik/sider/pdf/SW-Quick-lock_Tanktaske.pdf Og hvis du køber sådan en, så er der vel ingen grund til at køre med rygsækken smiley Du kan jo have den bærbare deri og der er også håndtag på taskerne, så du kan bære den. Det er mere behageligt end en rygsæk på ryggen.

• #44   20. jan 2015 og meget sunder hvis man skulle komme ud for en ulykke smiley

• #45   20. jan 2015 Men kan den bærbare ligge i den tanktaske???

• #46   20. jan 2015 Altså - jeg plejer at skule lægge min i topboksen!!!

• #47   20. jan 2015 Min 13" skulle gerne kunne være i den Elias har - den jeg selv havde. En 15" burde også kunne, men måske nok på skrå.... Men man kan jo se på målene smiley

• #48   20. jan 2015 Jeg har en 14" nu, men der skal kunne være en 15"...

Hvis man kan det, er det jo heeelt perfekt.
    Jeg må hoppe ind i weekenden, hvis der er tid.

Ser sgu spændende ud!

• #49   22. jan 2015 Nu er der jo meget forskel på, hvilke behov der er, ikke mindst afhængig af kørslen... det bliver nævnt, at det er bedre med en rygsæk end med sidetasker mv - hvis man som jeg er hardcore touringkører (min sidste tur til Kaukasus sidste år rundede næsten 12.000 km excl. biltog og færge), så vil man nok ikke synes om rygsæk-løsningen. smiley smiley Desuden er det farligere ifm. færdselsulykker; nogle har brækket rygraden på dén måde. smiley
    Sidetaske har jo endvidere den fordel, at man bare kan sætte maskinen og gå fra den, uden at slæbe rundt på alskens isenkram og/eller være betænkelig ved, om nogen stjæler éns egendele. smiley
    Anyway, en god tanktaske har som nævnt en gennemsigtig lomme foroven, og helst så vandtæt som muligt... det er ufedt, når man nærmest skal have gang i en lænsepumpe, inden man kan komme til sine sager. c".) ha ha
    Jeg købte en ny sidste sommer - en Oxford 40 liters, der har indbygget GPS-lomme og endda gennemføring til ledningen, kan bruges som rygsæk osv. Det viste sig desværre, at den tog mere vand ind end den gamle, så næste gang bliver det MED overtrækket! smiley
    ????? ?????!

• #50   22. jan 2015 Den jeg har fået, kan også gøres til rygsæk.

Men synes ikke nogen har foreslået rygsæt I STEDET for tanktaske.

Men må lige ind at høre hvad de siger smiley

• #51   22. jan 2015 Martin: jeg tror at de fleste tænker som jef g her, at rygsækken har du jo, men tanktasken overvejer du. Når man så lægger den viden man har om sikkerhed oven på, så er der meget langt til tanken om rygsæk i stedet for tanktaske

• #52   23. jan 2015 jaja, det vist også det jeg mener smiley

At der bliver foreslået tanktaske i stedet for rygsæk.

Det kræver bare, at der man være en 15" bærbar i den.

Så det er mit næste spørgsmål!

Hvem af jer har sådan en, hvor der er plads til det?
    Og gerne nogen med en SV knallert smiley

• #53   23. jan 2015 Jeg har en Axio tanktaske, hvor der lige præcis kan være en ældre MacBook Pro 15"..

http://www.xlmoto.dk/tanktaske-axio-tank-bag-electric-bla

(Findes i mange farver - også "Carbon Look" smiley )

• #54   23. jan 2015 mener også min store kan inde holde en 15"på skrå

• #55   24. jan 2015 #21 Nops
    Kan det være en 15" i den taske?

#13 Bo J
    Hvor mange liter er den på?
    Og kan der være en 15" bærbar? smiley

• #56   24. jan 2015 Martin

ved ikke hvor mange liter den er på og nej der kan ikke være en 15 " i den

• #58   25. jan 2015 Æj, sikke nogle dårlige nyheder I begge kommer med! smiley

De findes åbenbart ikke større?! Eller hva'?

Ikke med Quick Lock halløjsabøjsa!

• #59   25. jan 2015 prøv nu at kigge på Hans Henrik (hjørrings )profil. Han har en tussegammel Kawasaki der står som et suttet bolche - med magnettaske - det kan sagtens lade sig gøre - og de er normalt en smule større!!!

• #60   25. jan 2015 Ja, jeg har luret at de er større smiley

Det var bare for nemhedens skyld, plus at man ikke skal sørge for et "mellemlag" mellem magnet og tank.

• #61   25. jan 2015 Og han har jo netop også et mellemlag smiley
    http://mc.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/76/377340-kawasaki-z1000st

• #62   25. jan 2015 Jeps, men det kan jo ligge i tasken og betyder uendeligt lidt.

Havde magneter overhovedet kunnet sidde fast på min plastic-bug, havde de gjort det!!!

• #63   26. jan 2015 Altså skal man have en som er større end de med quick lock, så kan man jo eksempelvis enten lime et underlag fast under tasken, eller man kan gøre som jeg gjorde; købe et ark klart plastisk klistermærke og klippe ud i pæne cirkler og sætte fast på ens tank hvor magneterne passer på. Udseendesmæssigt er det ikke så slemt.

• #64   26. jan 2015 Efter min mening er bagster eller SW-motech den bedste løsning

• #65   26. jan 2015 Bagster, SW-Motech og Givi er dem jeg lige umiddelbart har set lidt på...

Den Givi 25 liters har jeg set meget på... Det ærgrer mig bare meget, at en 15" bærbar ikke kan komme deri smiley

• #66   30. jan 2015 Er nu umiddelbart kommet frem til disse tasker:

Givi Silver SV204
    Magneter

Givi XS306
    Quick Lock

Givi T480
    Quick Lock

Kappa RA308
    Quick Lock

Hvis du har eller kender nogen der har navngivne taske, så vil jeg gerne se billeder, hvor der bliver proppet noget i tasken - det synes jeg ikke er til at finde ordentlig på nettet.

• #68   30. jan 2015 Har Givi XS306 Quick Lock, super lækker taske, suverænt QL system. masser af lommer til eks. skivelås.regndragt og lign.
    Og fedt at den kan lynes større/mindre alt efter hvor meget man har med..

• #69   30. jan 2015 #67 Michael
    Tak, men den har jeg også set smiley

Har som nævnt søgt en del smiley

Brian S, kan du sige de indvendige mål?
    Og er det INGEN mulighed for at smide en bærbar i?

Jeg er lidt hooked på den Givi 306 nemlig

• #70   30. jan 2015 Den bærbare skal være lille for at kunne presses der i smiley

Har selv droppet det med kun at have 1 laptop som man slæber med... Det fungerer meget bedre med 1 i sofaen og 1 på job smiley

• #71   31. jan 2015 Ja, men skal sgu kunne have den med smiley
    en dag i ugen er jeg i en anden afdeling, som IT mand.

Så skal fileme have den med.

Men hvor lille er lille? smiley

• #72   31. jan 2015 Tager målebåndet og tjekker i morgen smiley

• #73   31. jan 2015 Lækkert! smiley

• #74   31. jan 2015 Martin:

Hvis nu I bor i nærheden af hinanden, er det noget bedre, hvis du simpelthen møder op med din Blærbare. Tasken kan jo derformeres en del, og dette efterlader to muligheder - dels giver deformationen mere plads, dels kan det være, at du ikke kan lide deformationen.

• #75   31. jan 2015 Korrekt. Kommer dog an på hvor i Østjylland han bor..

Brian S, hvor bor herren henne ad? smiley
    Jeg bor tæt på Skive...

• #76   31. jan 2015 smiley Bor på Mols smiley

• #77   31. jan 2015 Det er der hvor snottet kommer ud af næsen på Jylland? smiley

Det er ski lige langt nok.

Nå, men heldigt nok, så skulle tasken gerne komme til min lokale MC butik, så må jeg kigge på den der.. smiley
    Men tak ellers smiley

• #78   7. feb 2015 Nå, nu fik jeg Givi XS306 hjem.

Tror at jeg beholder den om alle omstændigheder.

Men skal lige tjekke, om en Surface 3 Pro kan ligge deri smiley
    Hvis nogen af jer lige tilfældigvis har samme taske og en Surface 3, må I da gerne lige afprøve smiley

• #79   7. feb 2015 Ellers tager du da bare et par søm og banker ned i den, og tasken... problem solved

• #80   7. feb 2015 Lyder som en fornuftig ide smiley

• #81   8. feb 2015 Man kan lige snige 26x28 cm ned i tasken. Så den bærbare skal nok deles på midten for at tasken kan lukkes smiley

• #82   8. feb 2015 (29 cm) (width)
    (20.1 cm) (height)
    (9.1 mm) (depth)

Og hvis jeg så "hælder" den lidt, så skal det nok gå smiley

• #83   8. feb 2015 Det ka man godt.... Det er jeg sikker på smiley

• #84   8. feb 2015 Jæhr, det satser jeg også på..

Så skal jeg bare lige have arbejdet til at give mig så'en en i stedet for den bærbar jeg har smiley

Kommentér på:
Tanktaske - Hvad skal den "kunne"? :)

Annonce