{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Hvilke mærke holder?? (/erfaring med) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Jeg er en dreng der bliver 18 sidst i sep. og har ikke den store viden inden for mc. Så prøver at få alt den viden jeg kan hvor det nu er muligt, da jeg gerne selv vil have fat i noget at køre på til den gyldne dag hvor jeg bliver 18 og jeg består prøven..

Og min kørelærer har den mening at Suzuki ikke holder, det er noget med at den lyder forkert efter 20 vendinger i træt
og at honda og Yamaha er noget af det beste man kan få hvad kval. og holdbarhed gælder...

kan af gode grunde ikke modsige ham, da jeg ingen anelse har om dette..

ville hører hvad I mener og hvad I vil foreslå at jeg køber??
ville helst have en "racer" men det er jo lige det med pengene der presser...

på forhånd tak..

FROST


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke mærke holder?? (/erfaring med)
  • #1   17. aug 2006 Da jeg fik mit kørekort, som 18 årig, var jeg også af den opfattelse af jeg skulle have en mc med det samme. Dog gik der 2½ år før jeg fik den. Jeg valgte at vente, så jeg kunne sparer mere op, og derved få en federe mc, som ikke skal drosles eller sælges når man bliver 20, da den så er blevet "for lille". Så ved ikke om det er et råd du kan bruge, men vent og spar noget mere sammen, så du kan få en federe cykel, måske en helt ny.

  • #2   17. aug 2006 Tror det bliver meget svært for dig, at få et ordenligt svar på dit spørgsmål, da alle jo er farvet af det mærke de selv kører rundt på.. smiley

    Men personligt synes jeg ikke du skal lægge så meget vægt på det - bare så længe du husker at købe noget DU er vild med! Der er selvfølgelig forskel på, om du køber suzuki, yam osv, eller du køber en hyosung (hvilket jeg nok vil fraråde dig!)..
    Du vil altid kunne finde folk, der har haft dårlige oplevelse med et mærke, men sådan vil det jo være hele vejen rundt.. Man skal passe på med at lade sig skræmme af bare det mindste rygte man hører.. At man hører 2-3 stykker herinde brokke sig over en mc er jo langt fra ensbetydende med, at det så definitivt er sådan det forholder sig med netop den mc..

    Så igen: Køb det DU synes er fedt, og lad være med at lade dig tynge så meget af hvad andre siger med mindre det er noget, der klart tyder på, at man skal holde sig fra den/de cykler.. smiley

    Mvh
    Simon.

    Ps. Du er da velkommen til at kaste et blik på min "racer" - den bliver sat til salg efter denne sæson! smiley


  • #3   17. aug 2006 Honda tager man sjældent fejl af, de bruger lang tid på at udvikle og teste nye modeller... så de bare duer...

    Yamaha er også udemærket... men har igennem tiderne haft nogle uheldige modeller... med bl.a. olieforbrug... andre med dårlig lakering...

    Kawasaki: En ok cykel, lidt dyrere end en Suzuki, og bærer nok ikke helt præg af at være lavet så billig/hurtig...

    Suzuki: De er billige, og det er finishen også... Men de kører da...

    Bare mine "bevingede" ord.... hehe


  • #4   17. aug 2006 Tjaeee, "skru-zuki" har lavet en serie olie-luftkølet motore som har ry for at være uopslidelige. Dog havde første generation af GSX-F problemer med knasterne. Ellers er de kendt for ikke at have samme finish som ex Honda.
    Men en Honda der er blevet mishandlet, med dårlig olie og omdrejningsbegrænser ved koldstart er et dårligere køb end en GS500 der e rpasset og plejet.
    Men af ældre MC'er hælder jeg mest til Honda. Den er nemmest at få billige reservedel til hvis det er.
    Min egen Honda er fra 1975, og det var først sidste år motoren trængte til at blive åbnet. Men der fik den også den helt store tur, så den kan snildt klare 30 år mere. Kender ikke mange andre modeller fra de 3 andre japanske mærker som kører efter 30-40 år...

    Men du kan godt rette di kørelærer med hensyn til Yamaha og kvalitet. På deres FZR/YZF modeller er det ikke ukendt at 2. gear ryger en tur, og i mange år havde de problemer med starterne på deres XV modeller....

    /
    Jesper


  • #5   17. aug 2006 din køre lærer er da vist ikke for skap hva .
    det er da alm kendt at alle har hver sin smag og erfaringsmæssigt er suzuki vist ikke mere udsat for manglende holdbarhed end andre .
    vælg du den mc du kan li`. den der tænder dig og du tænker ohhhh yes .
    og så glem alt om alle de fordomme omkring div mærker .


  • #6   17. aug 2006 Tror ikke man kan sige at Suzuki holder dårligere end andre japsere - der kører jo stadig mange GS450'ere fra starten af 80'erne rundt i trafikken. Men finish-mæssigt falder Suzuki måske nok lidt igennem sammenlignet med Honda.

  • #7   17. aug 2006 Den med at suzuki er discount køber jeg ikke... De fleste herinde der taler dårligt om suzuki har garanteret heller aldrig ejet en (udover offslo..hehe).. Det har jeg og jeg var fuldt ud tilfreds..
    Om det er honda, kawasaki, yamaha eller suzuki det kan sgu være det samme, hvis du spørger mig. Jeg vælger udelukkende ud fra design mellem de mærker..

    Men hold dig langt væk fra v2 det er det værste lort du kan få.. hahaha (Ja det er sgu en joke smiley


  • #8   17. aug 2006 v2 styre for hårdt . men køb den kun hvis du ved hvad du gør . ellers række 4 smiley

  • #9   17. aug 2006 okay...

    tak for de dejlige seriøse svar...
    så har jeg også lært noget i dag...

    og føler mig lidt dum men det der "v2"
    nogle der vil forklare hvad det er sån i store træk, det er vist vildt populært her inde lige meget hvor man kigger... smiley

    Frost


  • #10   17. aug 2006 Men nu spør' du også om er faring.
    Jeg har haft 12 Honda'er i husstanden, og på ingen af dem har jeg kunne sætte en finger på kvalitet eller finish, set i forhold til alderen på maskinen, får selvfølgelig kan man ikke regne emd en 20-25 år gammel MC ligner en ny. Men de har kørt og startet hver gang de skulle og har været billige i drift. Eneste undtagelse var min første CX'er der ikke var blevet behandlet så godt. Den brændte olie (hvilket den model ikke er kendt for) og det kostede mig en motor.

    /
    Jesper


  • #11   17. aug 2006 v2 er en motor med to cylindre i v stilling . fed lyd fedt træk .
    min den røde SUZUKI tl 1000 s har en v2 motor .
    kig evt forbi profilen .


  • #12   17. aug 2006 et sidste ord herfra .
    jeg har nu min 5 suzuki . og jeg har aldrig haft noget bøvl med nogen af dem . JA jeg har brændt en motor men den var jeg vist selv skyld i smiley .


  • #13   17. aug 2006 okay, så er jeg også med så langt...



  • #14   17. aug 2006 some love it . some hate it :-)) . i love it allot smiley .

  • #15   17. aug 2006 R4 er klart at fortrække hvis man er begynder den straffer der ik ligeså hårdt hvis du giver den for meget gas i et sving/rundkørsel...
    Men til de øvede er det en smagssag.. Begge er fede på hver sin måde...


  • #16   17. aug 2006 Tja, min Suzuki GS500 er jeg fuldt ud tilfreds med. Dog har den de førnævnte skavanker med finishen (lakken er simpelthen for tynd) så min er blevet helt omlakeret og har fået en masse lag klarlak, så den ikke ruster/bliver grim. Motoren på sådan en dyr holder evigt, hvis man kører pænt.
    Men vælg den MC du synes er fedest, passer bedst til dig og er til at betale.
    Jeg valgte en billig begynder MC, fordi jeg regnede med at smadre den (det handler ikke OM man vælter, men hvornår) - 7-9-13 har jeg ikke haft et eneste uheld endnu.
    Jeg faldt for GS500E'eren med fuldkåbe da jeg synes den er lidt sporty, alternativet er eksempelvis Kawasaki Er-5, GPZ500, Honda CB500 eller en Suzuki GSX600F.
    Personligt kan jeg bedst lide GS500'eren.
    Den jeg har er dog rimelig modificeret, med fuldkåbe og en masse detaljer, samt en motor der yder ca. 20-30% mere end standarde.
    Men den er en sjov, letkørt cykel og hvis man er stædig kan man faktisk få fodhvilerne ned i asfalten når man svinger.


  • #17   17. aug 2006 Nåh ja, så er de sleste der kører v2 også sindssyge skinheads.. se selv manden der kalder sig ":-)" hehe smiley

  • #18   17. aug 2006 Men hvilke mærker der er bedst, række 4 eller V2'er, racer eller crosser eller motard eller chopper eller cruiser eller touring, det er et spørgsmål om personlighed. Nogle sværger til Kawasaki, andre til Honda Goldwing og andre til Harley Davidson...

    Men hey, sover du bedst på ryggen eller på siden? En smagssag.

    (så længe det ikke er en kina-bike!)


  • #19   17. aug 2006 søren 20-30% mere ydelse . dvs du har omkring 70 hk ???? jeg siger bare HVORDAN .

    nicholas. jep v2 folk er sindsyge. bare vent og se HVOR sindsyge :-))


  • #20   17. aug 2006 Ja det siger du jo... nok kører du sort klasse på bane, men det kommer jeg også til når jeg får min baneracer.. Jeg har forresten fundet ud af at jeg ik kan sælge min gade mc.. først og fremmest fordi jeg er for glad for den og så også lidt fordi at jeg ik har en eneste potentiel køber..hehe

  • #21   17. aug 2006 J(-: Jeg er træt og kan ikke regne...
    Den har 40,9 BHK på rullen og standard er 45 HK i motoren, eller omtrent 36 på rullen (har jeg lade mig fortælle) og ved nærmere hovedregning giver det ca. 12-13%...
    Jeg burde vist bare gå i seng...


  • #22   17. aug 2006 en gs 500 har vist 52 hk std . det plus 30% giver knap 70 hk .
    men hvis du har 40,9 på hjulet så er det vist ikke engang 12% mere power du har :-)) .
    men hvem tæller ;-))


  • #23   17. aug 2006 (link fjernet)

    MC-revyen siger 45 heste, men har lade mig fortælle at den har 36 på rullen...


  • #24   17. aug 2006 man plejer vist at sige at man taber mellem 10-15 % power over kæden så det svare til at din med de 40,9 har 47,035 hk på motor .

  • #25   17. aug 2006 okay . ja der kan man bare se .
    det kan godt være at den så har 45 hk . det har jeg bare ikke set før .
    men hva . det betyder jo i bund og grund ikke en ski.
    så længe man er glad og tilfreds ik smiley .


  • #26   17. aug 2006 Hmm, så dvs. 2 heste mere end standard? Hvor fesent!
    Lod mig fortælle at forskellen var noget større...


  • #27   17. aug 2006 Synes da det er fesent hvis en anden udstødning og K&N filter kun giver 2 heste mere i motoren...
    Men nåh ja, man kører jo ikke GS'er for at få en muskelmaskine smiley


  • #28   17. aug 2006 fordi den er oplyst til 45 hk så er det ikke sikkert de har været der smiley

  • #29   17. aug 2006 Far er stadig skuffet... smiley
    Måske man skulle smide en gammel Golf GTi turbo på, bare for at se om man kan?


  • #30   17. aug 2006 Rolig Søren. (-: er ikke så god til %regning. Med et tab på 15% og med 40,9 på hjulet bliver det så 48hk i motoren.
    Så plus 3 Hk. På www.dot-e.dk kan du se en kurve med en GS'er der har fået 5 ekstra heste

    /
    Jesper


  • #31   17. aug 2006 smiley .
    mht hk . så var det mig der antog at modellen havde beholdt de hk den havde fra begyndelsen .
    de tidlige modeller havde nemlig 52 hk .

    og op med humøret . hk er langt fra alt .


  • #32   17. aug 2006 nå nå . hvordan kommer du frem til det .
    det er da min regnemaskiner der fucker hvis det ikke gir 47,035


  • #33   17. aug 2006 jaja, Kvinder med små patter, fyre med små pikke og folk med små mc'er siger alle: Det er størrelsen, ikke gørelsen!

  • #34   17. aug 2006 Se hvor træt jeg er... Skulle selvfølgelig være omvendt: gørelsen, ikke størrelsen

  • #35   17. aug 2006 du må hellere gå i seng hva smiley

  • #36   17. aug 2006 (-: Prøv at regne den anden vej..... Med et tab på 15% betyder det at 85% når hjulet. Så ganger du 48 med 0.85 som er det samme som 85/100-dele og så får du 40,8Hk smiley

Kommentér på:
Hvilke mærke holder?? (/erfaring med)

Annonce