1.637 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Polering på MC uden klarlak? Polering på MC uden klarlak?
Hej, jeg har købt en Suzuki som ikke har fået klarlak, kan man stadig prøve at shine på den, og evt bruge claybar på den?
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Claybar kender jeg ikke, men clay er engelsk for ler, så jeg ville nok føle mig ret advaret!!
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
mar 2014
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 28
mar 2014
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
Men til at fjerne flyverust og andre urenheder i lakken,og derefter poleres da lakken bliver ridset af at bruge ler
mar 2014
det er spørgsmålet.
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
Polere med en god voks
apr 2014
Emner: 5 Svar: 103
Der kan ikke poleres med en voks, men der imod en polish, eller compound.
Der findes dog noget der hedder en cleaner wax( bliver også solgt som polish), som rengører kemisk, opfrisker/polere lakken en lille smule, og så beskytter med forsegling, ofte syntetisk.
Hvis den er ny lakeret anbefaler mange at vente 30 dage før man vokser, eller polere. Om man vælger at lytte til det er op til en selv.
Jeg vil mene du skal bruge en afsluttende polish for at "shine" lakken. (hvis den ellers er fri for ridser og mærker) og her efter kan du afslutte med en lakforsejler eller voks, evt. begge to.
Det er især vigtigt at du for den beskyttet når lakken er uden det øverste lag klarlak.
mar 2014
Hvad mener du så præcist ? At jeg skal få den lakforseglet ?
apr 2014
Det yderste lag indeholder farven, og derfor vil farven også være påvirkelig overfor sol og vejr, i modsætning til den type lakering er der lakeringer der yder farvelaget en beskyttelse i form af klar lak yderst.
Det er altid vigtig at beskytte sin lak, uanset type. Du kan selv lakforsejle den ( det er i bund og grund, et kemisk sammensat produkt som yder beskyttelse mod elementerne) ligesom voks gør. Forskellen er bare at den ikke indeholder naturprodukter, som f.eks. (carnauba)
Der findes også produkter der blander flere typer og genre. f.eks. Lakforsejler med voks.
Alle har gode erfaringer og meninger, det vigtigste er bare du for lakken beskyttet med et produkt du er tilfreds med.
mar 2014
apr 2014
Rigtig mange har gode erfaringer med produkter og service fra Bilvask,nu.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Så ka du polerer til dine arme falder af
Polering på MC uden klarlak?