3.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Tur syd på Tur syd på

Hej jeg har en tanke/drøm jeg vil spørger jer til råds om. Jeg går med en drøm om at tage en tur til Kroatien på mc og køre lidt rundt dernede. Tanken var at tage toget fra Hamborg med cyklen til Østrig og så resten på mc og hjem igen. Men vil gerne høre fra jer hvad jeg skal være OPS på med planlægning. Eksempel med bil skal man jo have alle mulige klistermærker i ruden med vejafgift og sådan. Gælder det også mc. Men ja en stor hjælp til faldgruppe jeg kan undgå ?? Tanken er jeg vil køre alene men hvis en skulle få lyst til at køre med så gerne ?? På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tur syd på
  • #1   11. jan 2015 Er Autozug ikke nedlagt?

• #2   11. jan 2015 Det ved jeg faktisk ikke jappekot. Mener min ven sidste sommer var med familien afsted i bil på den måde ??

• #3   11. jan 2015 Nej toget kører stadig ... Vi er da en flok der har billetter i uge 28 smiley

• #4   11. jan 2015 Der er lidt betalingsveje dernede men det finder du hurtigt ud af, hvis det er første langtur så husk at lave service på kværnen inden, reg attesten skal med.

Ellers er det bare afsted - kørte selv til Italien for nogle år siden, dog uden autotoget - næste langtur bliver helt sikkert med tog-hjælp.

Hvad koster autozug på sådan en tur ?

• #5   11. jan 2015 Motorvej i Østrig kræver separate betalinger og så den alm vej der køber du en vejafgift og hakker på mcen. Men fdm kan være behjælpelig med en masse detaljer smiley

• #6   11. jan 2015 Vi tog toget fra HH til Villach og derefter turen gennem Soca dalen op over de Slovenske Dolomitter Triglav m.m. SUPERflot tur og ingen vejafgift, dog er det lidt kringlet at finde over den Kroatiske grænse på småvejene! Nu ved jeg ikke hvor langt du vil ned, vi havde lejet en Ferielejlighedi Porec hos et Dansk MC par fra Holte, der er plads til 6-7 pers.!

• #7   11. jan 2015 Ja så er jeg åbenbart helt i hegnet

• #8   11. jan 2015 nej ikke helt .jabbekot. Beslutningen om at lukke autozug ER taget, tror det stopper med udgangen af 2015 .....

• #9   11. jan 2015 Mener det er godt 1600.- Munchen- Hamburg

• #10   11. jan 2015 Hmm ja kan se at de lukker toget ned og overvejer i stedet at udvide den ordning de har med datterselskabet om at smide bil/mc i en lastbil og man selv tager lyn-toget.

om det bliver billigere, tvivler jeg stærkt på.

• #11   11. jan 2015 Håber dog at der kommer en brugbar løsning, orker ikke at bruge 1½ dag på at tæske igennem autobahn-tyskland hvis jeg vil længere væk...

• #12   11. jan 2015 Du undgår en overnatning og at køre de 800 km selv.... jeg syntes det er en fin tur smiley
    Det bliver så første gang vi tager toget begge veje, vi plejer kun at tage det hjem

• #13   11. jan 2015 Rigtig god tur. gjorde den samme med et par venner for nogle år siden. Tog fra Hamborg - Munchen. Det første lille stykke i Østrig kan man køre uden vignette/ betaling. Men forlader du motorvej er det gratis. Kan anbefale at køre turen over nationalparken ved Gross Glockner. en meget snoet og sjov mc vej og utrolig flot, med nogle pæne stigninger. Husk kopi af registrering attest / pas / sygeforsikring/
    Hvis du stiller GPS på undgå motorvej er det gratis i Slovenien og Kroatien også - Fed tur - glæd dig masser af små gode campingpladser eller mulighed for BB Husk at sørge for forplejning til toget, det er dyrt og svært at få fat på ( sandwich. drikkevarer . guf .vin/øl/ vand)

• #14   11. jan 2015 ps vær opmærksom på de er ved at snakke om vejafgift i Tyskland også.... Du skal have en sikkerhedsvest med i Tyskland og Østrig - Østrig kræver også en førstehjælpstaske på mc - kan købes hos Louis i Tyskland til ca 10 Euro

• #15   11. jan 2015 Du skal lave en realistisk tidsplan, så du rent faktisk har tid til det du gerne vil nå, istedet for bare at skulle blæse afsted på motorvej.
    Har aldrig taget DB autozug, og gør det heller ikke, Don T herinde fra, siger at turen starter når du kører ud af indkørslen, det har jeg planlagt efter de sidste mange gange og haft en fed tur hver gang. Tjek FDM med priser på vejafgift, jeg undgår altid motorvej i Østrig, hvad skal jeg dog der. Køb detaljerede kort over området du vil køre i, hos feks Louis, en GPS kan også være en hjælp og en mulighed for at køre ruter du har planlagt hjemmefra. Hvis turen går til kroatien, ville jeg kigge på ruter over østlige Tyskland og Tjekkiet. Mc,en skal være serviceret og dæk og kæde skal kunne køre minimum 6000 km, tag kædespray og en liter olie med, men pak ellers så lidt som muligt i en topboks.

• #17   12. jan 2015 Mange tak for alle de gode ok konstruktive indslag, det er en stor hjælp. Og kan læse i har nogle gode oplevelser med fra sådan en tur. Jeg tænker jeg vi tage toget til Østrig og køre til Zagreb og så til Bosnien. Har været udstationeret der et par gange så vil ned og se det igen. Så hvorfor ikke på sit kæreste eje. Men til Sarajevo og så derfra til den sydlige kyst del af Kroatien for lige at tage et par bade dage. Og så retur. Tænker det bliver BB hele turen ?? Og minimum oppakning. Kun hvad der kan være i en jævn stor tank taske og en mc rygsæk. Lyder det dumt ?? Igen tak for input.

• #19   12. jan 2015 Rygsæk er altid en dum idé, det er bøvlet at køre med - hvis det er varmt kampsveder du på ryggen og falder du kan du pådrage dig store skader.

så hellere nogle bløde sidetasker

• #20   12. jan 2015 Kør med toget til Munchen, det bliver betydeligt dyrere når du skal have transport over grænsen - køretiden fra Munchen til Østrig er kun omkr 1,5-2 timer ( så vidt jeg husker)

• #21   12. jan 2015 Super gode links du har lagt op tak for det Don T. De sorte poser til bagegen hvordan er de sat fast ? Og havde i hele jeres pick pack i den og boksen ? Jeg vil som dig helst have så lidt med som muligt. Gerne stor tank taske og kan forstå minus rygsæk som flere skriver. Er heller ikke tilhænger af tasker på siden ?? Ved jeg så udelukker en masse plads

• #22   12. jan 2015 En topboks i fornuftig størrelse er nummer et til sådan en tur, alternativt en vandtæt taske som (link fjernet) og så en mindre tanktaske med alle vigtige og værdifulde ting, som du tager med dig når du forlader mcén. Nogle kan bæres som enlille rygsæk. Tænk på at det skal være nemt at pakke ud og sammen hver dag. Tasker spænder du fast med et elastik net, husk at sætte gaffa på der hvor stropperne rører mcén.

• #24   12. jan 2015 Sådan så Ducatien ud på Kroatien turen, konen var med bagpå!

profilbillede
  • #25   12. jan 2015 Fedt billede Asger M smiley Havde i også taget toget derned eller som Don T siger , turen starter fra kantstenen derhjemme smiley

• #26   15. jan 2015 Jeg har været i alle lande i Europa også øst, jeg pakker om aftenen og kører så tidligt om morgenen, det er alt, og kun for at komme forbi Hamborg inden myldertid. Kør !! begynd at finde et overnatning ved 16 tiden, der er ALTID et sted, lad være at planlægge en hel masse det giver kun stres. De har olie og dæk alle steder. så bare afsted, men husk forsikring og div. atester, medicin, lidt proviant og en sove pose, noget til at låse alt fast med og lidt kontanter, der er ingen steder som i Danmark man kan betale med Kort. Undgå Serbien og Bosnien de hader os. god tur

profilbillede
  • #28   15. jan 2015 ja det er jeg med på - kalder b delen for kopi. den plejer jeg at have med.Og forsikringerne er et must.

• #30   17. jan 2015 Niels Chr kan du ikke lige uddybe det med de hader os i Bosnien. Det er netop fertil jeg bla vil køre da jeg har udstationeret der nogle gange. Ved godt de var nogle røvhuller den gang ?? Men hvad er problemet nu ??

• #31   17. jan 2015 #18
    God damn, Don T... Den tur må have været noget af de fedeste ever! Lige set samtlige billeder. Det er sådan en tur jeg går og drømmer om...

• #32   17. jan 2015 Jeg var der ned sidste år, og det var bare ikke nogen fornøjelse, politi og græsevagter var bare efter os , eks. jeg kom til grænsen kl 4 om morgenen og jeg var den eneste der skulle over det tog næsten en time, ikke med at se papirer men med at få nogle penge eller andet fra mig, så kører man 100 m og det samme gentager sig ved næste post, når man færdes i byen og stille sin MC bliver du overvåget af en hel flok mænd på 20 - 40 år, havde bestildt værelse på et hotel på nettet, nogle dage før. Da jeg ankom var alt optaget, mærkeligt for der var ikke et menneske og ingen biler, så jeg gik chefen lidt mere på, og så fik jeg et værelse på 5 etage under loftet, det skal lige siges der var 40g varmt, og der var et par mere end mig i alt på hotellet, politiet holdt ca 200 m fra hotellet hele tiden jeg var der. Desuden er det ret barsk at se alt sønder skudt og ødelagt, folk er virkelig fattige, på hoved vejene er der huller på 1m i dybten så man må køre ude på markeren. det gør jeg aldrig igen !!

• #33   17. jan 2015 haha det er bosnien, ikke irak der er tale om, det eneste bosniere hader er (desværre) serbere... når manden har været udstationeret dernede kender han jo kulturen, lyder som en fed tur.. jeg ville køre derned men UNDGÅ motorveje..

overvej at køre forbi Mostar nu hvor i alligevel er i Sarajevo, det er en af de flotteste gamle byer i Europa, og hvis der er tid til det, så tag til Tuzla, motorcykelkulturen er enorm i denne by...

• #35   18. jan 2015 Ja men så kør da for helvede, der blev spurt om andres meninger og ikke hvordan man kunne svine hinanden til, Jeg har været i alle lande i øst Europa og kan kun sammenligne med det og ikke Bagdad, mærkeligt at den hvalve af indlæg skal bruges til at nedgøre andres mening, Godt nok er jeg en ældre herre, og har kun kørt i 48 år på MC, x m,18000 km om året, så jeg har jo nok heller ikke så meget erfaring som jer grønskolldinger, men jeg fryder mig hvergang jeg møder en af jer på banen, så bliver der så stille med kommentarerne

• #37   18. jan 2015 Niels har FET i mange af det han fortæller. Og jeg kan høre politi og grænsevagter ikke er anderledes end da jeg selv var der som soldat. 3 gange og den sidste som NATO og der var det også der bestemte ?? men ja dengang kunne det også tage flere timer at krydse grænsen til Bosnien. Og vejene var hullede. Så tak for den nye info. Tuzla har jeg også været i det er en muslimsk del og ret fattig. Er den bedre idag. Men jo er sku lidt bekymret for turen i Bosnien men vil gerne gense det sted der har fyldt i end liv ?? Igen tak for god input alle. Og vil en med sa gerne ??????

• #38   18. jan 2015 Jeg kan kun sige at da vi var der, var der ingen problemer overhoved med grænsekontrollen. Vi kørte ind og så Mostar og kørte nordpå gennem Bosnien . havde en enkelt overnatning på hotel. Vejene var fine . eneste problem/ udfordring var at skiltene var med kyriliste bogstaver - men vejnumrende fungerede fint. Mødte kun velvillighed og rimelige priser

• #39   18. jan 2015 NIels.. Jeg beklager hvis du føler dig stødt, det var ikke min mening, ro på smiley

Carsten, Tuzla og det øvrige af Bosnien er ligeså fattigt idag som for 10 år siden.. Men Tuzla kender du så kan jeg høre.. Jeg gad sgu godt køre derned på motorcykel, det bliver dog ikke i år smiley

Hvor skal du hen i Kroatien ??

• #40   20. jan 2015 Mirza du burde tage med ?? Min plan er at ende op til et par bededage i det sydlige Kroatien efter turen i Bosnien. Det bliver den lille by Brela. Så fed en lille bade by med det bedste havvand ?? Og så lige hjem ???? Jo Kender Bosnien som min egen bukselomme og bliver forhåbentlig en god oplevelse at se igen

• #41   21. jan 2015 Ja kan godt huske Brela, det er virkelig fantastiske strande de har i Kroatien, medmindre man er den overbevisning at strande SKAL være af sand..

Det er meget fristende at tage afsted for mig, men hele sommerhalvåret går med at køre race, og de weekender hvor der ikke bliver kørt, der skal reppes skader og buler smiley smiley

• #42   22. jan 2015 Der er ingen som siger man skal være væk i flere uger ?? så bare hop med. Men ja de strande og det vand ved Brela findes bare ikke bedre andre steder i Europa, trods det ikke er sandstrand men så slipper man for at få sand i solcreamen ??

• #43   23. jan 2015 Jeg har heller intet imod "stenstrande" de er meget renere, og vandet er meget mere klart smiley Nej det er selvf. rigtigt, men har lovet mig selv at jeg vil holde lidt igen, da jeg har 2 unger på hhv. 1år og 2 år, og når der så ER tid så skal den bruges med dem og konen smiley Men håber du får en fed tud hvis du vælger at tage afsted !

Kommentér på:
Tur syd på

Annonce