1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Helt grøn og ingen penge, hvad skal jeg købe? Helt grøn og ingen penge, hvad skal jeg købe?

Hej

Jeg har nu endelig fået taget det skide mc-kort og kan ikke vente med at komme ud at køre! Jeg ved ikke en hujende fis om teknik og har aldrig prøvet at skrue selv (er sådan en grafikertype med 10-tommelfingre) Derudover har jeg heller ikke rigtig nogen penge, budget max 15k.

Jeg har altid haft et godt øje til Suzuki og tænker at en Savage passer perfekt til mig, er ikke så høj.

Jeg har fundet denne her (link fjernet)

Men den er jo lidt halvgammel og hvad nu hvis der er alt muligt galt med den, så bliver det måske dyrere i sidste ende.

Nogle gode råd til en total nybegynder?? smiley På forhånd mange tak. Og sikke nogle ualmindelig flotte cykler I allesammen har.. wow

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt grøn og ingen penge, hvad skal jeg købe?
  • #1   10. jan 2015 Kawasaki ER-5. Fruen er med sin kun 158cm i højden godt tilfreds med den. Motoren er gennemprøvet i flere modeller fra kawasaki, så med almindeligt service holde en en menneskealder.
    Letkørt og tilpas motorkraft til den danske trafik. Den lokker ikke til race i svingene, men man kan dog stadig have det sjovt på den.

• #2   10. jan 2015 det er et udemærket vælg. For den er jo nem at holde i live selv, da den er med remtræk så du skal ikke tænke på at smøre kæde osv. Men find for guds skyld en der er godt motorkyndig der kan tage med dig ud og kigge nærmere på den, så du ikke bliver prakket noget på der skramler i motor osv. Men et god valg ville jeg sige. Og tillykke med kortet

• #3   10. jan 2015 Der vil komme mange anbefalinger på cykler i den prisklasse, og du kan også gøre nogle gode handler. Du skal dog være opmærksom på at det vil være ældre cykler, så du skal forvente at der vil komme småting.
    Enten bør du lære at lave de mest basale ting selv eller også bør du måske genoverveje dit budget.

Det er (specielt for de ældre cykler), rimeligt ligetil at gå til hvis du har bare en nogenlunde logisk/praktisk tankegang med mange små reparationer.

Det er bestemt ikke for at være lysseslukker, men du skulle jo nødigt komme helt skidt ind i din mc karriere.

Som minimum skal du have en der ved noget om det med ud og kigge!

Held og lykke med det!

• #4   10. jan 2015 Tusind tak, er også svært glad for jeg endelig har det kort! Prøvede i 2005, men teori blev forældet inden prøven og inden jeg skulle til USA og køre på MC.. major bummer smiley

Jeg kan nok godt selv se om det ydre ser ordentlig ud, men hvordan ser man lige om der er noget galt med motoren på sådan en brugt cykel? Vil en kyndig kunne høre sig frem til det?

• #5   10. jan 2015 GS 500 der er flere i markedet til langt under dit maximum , husk du også skal have lidt udstyr - nok kan du erhverve noget brugt , men køb ALDRIG en brugt hjelm !

• #6   10. jan 2015 Yamaha XJ 600. Den har ok heste og 4 cylinder.. den ville være tættest på en "rigtig" MC.

• #7   10. jan 2015 Urbanviking, ja jeg har også overvejet noget GS500 caferacerhalløj

Tak for input Jacob. Jeg tænker at med lidt googling og gåpåmod kan jeg nok godt lave ting og sager selv. Men vitale dele som motor og kobling ved jeg ikke lige om jeg tør gå igang med. Så det er bare spørgsmålet hvordan man sikrer sig det er i orden (på anden vis end at købe en næsten ny cykel smiley )

• #8   10. jan 2015 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/reservedele/170634-suzuki-gs500-stel +

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/170318-suzuki-gs-500

fint projekt og nemt at smide motor osv. over i stellet med papirer , så har du lidt ekstra dele som giver en lidt billigere sæson fremfor at skulle ud og hente nye/nyere dele -

gs500 er perfekt hverdags traver og kan køres friskt til og samtidigt tilpasses din højde

• #9   10. jan 2015 GS500 som caferacer er ikke anbefalelsværdigt. Vil ikke blive godt.
    LS650 har en svaghed med en knastkædestrammer der hurtigt bliver slidt, samt en pakning i topstykket, som ofte er utæt. Så der skal skrues lidt på dem.

• #10   10. jan 2015 Der er masser af gode bud i tråden, så det er bare at vælge den du sidder bedst på. Men få en med ud og kigge og ,frem for alt, lytte til cyklen inden du køber smiley

• #11   10. jan 2015 lad nu vær med at drømme om café racer osv. , det bliver ikke et godt projekt med din nuværende kapital

• #12   10. jan 2015 Hvad med en CB500?
    De plejer da altid at blive anbefalet til begyndere, der vakler mellem en ER-5 og lign.

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/166611-honda-cb500

• #13   10. jan 2015 Savage er en fin cykel, og hvis den ellers er i orden er den fin til prisen den du linker til.

• #15   10. jan 2015 Den er fin den du linker til, hvis du ikke har nogen at tage med ud - så bor jeg ikke langt derfra og har efterhånden købt mange gamle bruge maskiner smiley

• #16   10. jan 2015 Hov, jeg mente også en CB500 som caferacer. Nej ved godt det nok ikke bliver godt med min kapital.. men man har vel lov at drømme smiley
    Tak for de mange gode bud! Jeg må finde en der har forstand på det skidt og så ud og kigge på nogle cykler.

• #17   10. jan 2015 Hej
    Du skal lige være opmærksom på at en cykel i det prisleje skal synes ved ejerskifte, medmindre den er synet indenfor det sidste år. Find en der er synet, skal du selv stå for det kan det hurtigt løbe op, bare et sæt dæk og en omgang bremser er jo nogle tusinde kr.

• #18   10. jan 2015 Du kunne da også lige tage et kig på den jeg har til salg smiley - den står MEGET i vejen, så jeg er til at handle med smiley

• #19   10. jan 2015 #18: Nu har manden skrevet han har et budget på mac 15.000kr, så du skal jo kun slå 10.000kr af din pris.

• #20   10. jan 2015 Hej Tom. Jeg tror da vist allerede jeg har skrevet på din Savage på gul og gratis smiley Den ER virkelig fed og så ville jeg da være sikker på at få en motor der er tip top i orden.. men der er lige det der kapital-problem smiley

• #21   10. jan 2015 #19 du er sgu da ret skarp smiley jeg skriver jo netop at jeg er til at handle med, men det er selvfølgeligt svært at forstå for en sjællænder smiley - men jeg ved hvad jeg har, og hvis jeg vil sælge til en fair pris, så er der ikke så langt til den trådstarter linker til, jeg har alle originale dele, og så er det en 5 gears jeg har, som står noget pænere! Men tak for at gøre opmærksom på mine manglende læsefærdighed, jeg gør det bare i god mening når jeg henviser til min egen, så der er lidt at sammenligne med, tro det eller ej smiley

• #22   10. jan 2015 Den savage du linker til der den har min bror og jeg været ovre og se på for en 2-3 uger siden, den kunne ikke starte og han kunne ikke få gang i den så vi kørte igen, han ville give besked når han fik gang i den men vi hørte aldrig noget, så man må antage at den ikke er i orden.

Så det Oktan Ding Dong skriver passer altså ikke helt.

/Kasper

• #23   10. jan 2015 Tak for info Kasper! Oktan Ding Dong, hvor kender du maskinen fra?

• #25   10. jan 2015 fin en fagkyndig eller bare en med lidt erfaring og tag med ud og kig. Jeg har haft mange gamle mc'er i det prisleje og det er knald eller fald nogle gange. Jeg er selv mekaniker,men jeg har også haft købt maskiner som ikke har været helt ok. Og find helst en der ikke er præget af "mærke". Der er ikke noget værre end folk der sviner alt andet end deres egen til. Alle maskiner har fordele/ulemper7gode/dårlige punkter og vi har heldigvis hver sin smag. Hvis du er fan af savage designet så er det sådan en du skal have. Men der finder mange andre gode maskiner i det prisleje. Suzuki gs 500e, gsx f, gsxr. yamaha fzr, rd, xj, xt. Kawasaki zxr 400, er500, ltd. Honda cb,cbr, xlr osv osv. der er mange mange modeller i dette prisleje. Din højde skal du ikke tænke så meget over medmindre du er dværg. Jeg er 175 cm og har det ok på de fleste maskiner.

• #26   10. jan 2015 ser ellers meget fed ud til prisen, men har på fornemmelsen, at den skal synes ved ejer skift,.. og syntes det er underligt den ikke har kørt mere på 29 år, der er mange speedometer der kun kan vise op til 99.999 km, så måske den har kørt 138.000 km, få under alle omstændigheder , en med som ved noget om motorcykler, og evt mødes med ham i en syns hall, og giv de 390 kr som et prøve syn ca koster. men syntes den ser fin ud til prisen, og hvis det ikke bliver den, så er der jo 1000 andre. tillykke med kortet, og god sommer på mc.. mvh hc

• #27   10. jan 2015 Den skal ikke synes. Det fremgår tydeligt af salgsannoncen. smiley

• Leif Borup L
    Leif Borup L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
    #28   10. jan 2015 Cb 500 er kanon

• #30   14. jan 2015 Hvis man lider af begrænset højde og trykket økonomi. så findes der ikke meget der måler sig med en savage!

Simpel mekanik er ofte vejen til langvarig lykke smiley

Det kan godt være der kan findes en til 12k, men ofte når man har set nogle stykker så er det langt klogere at betale 5k mere og få et yderst velholdt eksemplar.
    Jeg ville kigge en ekstra gang på Tom´s hvis jeg skulle have en savage.. Hvis den VIRKELIG står i vejen, så er der udsigt til en rigtig gó handel smiley

• #31   15. jan 2015 Nu er der vidst ikke nogen som har nævnt Honda NTV 650. Jeg kiggede selv efter en MC i sommers til omkring de 15k, og jeg faldt for en NTV fra 92.
    God solid maskine med kadantræk, og som jeg må sige, at jeg er positivt overrasket over optrækket på smiley

Det skal siges, at selvom jeg havde en fagkyndig kammerat med, så viste det sig alligevel, at køleren ikke virkede, så jeg endte med en regning på omkring 4000 kr. hos mekanikeren inkl. nyt bagdæk og et mindre service. Men alt i alt er jeg tilfreds med købet, da den står mig i under 20k.

Men få helt sikkert en kammerat med, som ved lidt om motorer, det er altid rart bare at have en second opinion, da man godt selv kan blive blændet af rusen, når man er ude og kigge på "ny" MC smiley

God fangst

• #32   15. jan 2015 #31
    Jeg var ved at foreslå en NTV den anden dag, da jeg netop huskede noget om at der havde været en NTV til salg for omkring de 15000 kr, men en hurtig research viser at dem der er til salg lige pt, alle står pissat væsentligt højere.
    Der er slelvfølgelig oftest mulighed for at handle lidt om prisen, men der er alligevel langt fra 30000 kr til 10-15000 kr smiley

• #33   15. jan 2015 #32 har ret. 30.000 kr. er også alt for højt imo. Da jeg kiggede i sommers, var der en 3 stykker til salg i omegnen af 15-20k, dog alle private.
    Det er klart, handler man hos en forhandler, kan man sikkert føle sig lidt mere tryg i forhold til overraskelser, men det afspejles jo også i prisen smiley

• #34   15. jan 2015 Det er forbløffende hvor få km en savage kører med gennemsnitsejeren.
    Den er ikke ret hurtig - Og tåler ikke fuld gas.
    Jeg havde en, og var lykkelig for den.
    Den var usælgelig til fornuftige penge, da den havde kørt 60.000 km. Der stod bunker, der havde gået 5000 til 15.000 km.

Hvis du ikke har travlt, og ikke vil køre Europa rundt er den et fint valg.
    Den har nemlig charme i bunkevis, og nogle begrænsninger.

Held & lykke!

• #35   15. jan 2015 Tak #34, din beskrivelse lyder lidt som min gamle Citroën 2cv, helt perfekt! smiley

Og tusind tak for alle de mange gode forslag, virkelig et hjælpsomt forum det her!

• #36   15. jan 2015 Jeg har forresten en Haynes til sådan en. Kan afhentes, men jeg ofrer ikke 100 kr på porto...

• #37   15. jan 2015 #36

Fandme Go stil smiley

• #38   31. jan 2015 Genopliver lige den her. Jeg har stadig ikke købt noget, men hold op hvor har jeg læst meget om motorcykler og forbrændingsmotorer smiley

Der er ingen der har nævnt en Honda Rebel, har funder denne, godtnok uden afgift http://www.dba.dk/honda-rebel-cmx-450-c/id-1012648389/

Nogen der kender sælger eller har kommentarer til modellen og det at købe uden afgift?

• #39   1. feb 2015 At købe uden afgift kræver, at man ikke har det svært med at finde igennem Tolg & Skat junglen. Kan sagtens gøres, men er lidt besværligt med toldsyn, betaling af afgift, vurdering mm. Og, den bliver noget dyrere, så gammel er den heller ikke, og den er sat til et lidt urealistisk forekommer det mig km tal.
    Honda'en kan sagtens være OK tror jeg, men med dine begrænsninger mht. mulighed for at tjekke hvad du køber og hvad der skal laves/ikke laves tror jeg jeg at du skal kigge andre steder.

Jeg spurgte lige hvad min egentligt meget driftsikre BMW K75 RT var værd, og fik at vide, at det var under 20.000 kr.... (1992, 179179 km, lidt træt udseende, da jeg kører på arbejde hver dag her til vinter....)

Kommentér på:
Helt grøn og ingen penge, hvad skal jeg købe?

Annonce