424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

kawa z 400 fra 1977 kawa z 400 fra 1977

jeg har stillet dette spørgsmål tidligere i aften, men besvarelserne løb hvis løbsk med løs snak, så nu prøver jeg igen:
Jeg har af en bekendt fået tilbudt en kawa z400 fra 77. Jeg kan få den for 5-6000. Den kan ikke køre og er uden plader, men den ser ud til at være komplet. Han har tilsyneladende opgivet at selv gøre den istand. Jeg har aldrig skruet i en mc, men er frisk på at prøve. Hvad mener i? Er det et godt køb? Hvad med reservedele? Og er den enkel nok til at en nybegynder, (med hænderne nogenunde skruet på) kan gøre den istand? På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kawa z 400 fra 1977
  • #1   17. aug 2006 hvordan kan den ikke køre, kan den ikke starte
    det er en meget simpel maskine at skrue i så køb du bare den, reservedele er ingen problem det er jo en Kawa
    hvis du bor i nærheden af mig vil jeg da godt give en hånd med

• #2   17. aug 2006 Jeg er overbevist om at det blot er en løs forbindelse der gør at den ikke starter. Den har nemlig kunne starte, så der må være noget som er "hoppet af".
    Bremseklodser på forbremsen "slæber" på skiven. Jeg har ikke ndersøgt hvad problemet er. Men jeg ved at der mangler anti-sqeel plader bag bremseklodserne. Nogle bud på en løsning?

• #3   17. aug 2006 det kan være at du skal renovere kalibrene, måske er stemplerne rustne så den ikke vil gå tilbage, renovationssæt koster ca. 200 for begge to

• #5   17. aug 2006 Startproblemer løst. Der manglede benzin på tanken. Jeg ved det lyder åndsvagt, men jeg ved at der tidligere var rigeligt. Kan det tænkes at bensindækslet ikke slutter tæt og benzinen står og fordamper?
    Nu til bremseproblemet. Jeg ar skilt bremsekaliberen af og det ser ud til at stemplet (bag bremseklodsen) ikke glider ordentilgt tilbage. jeg ved dog ikke hvordan jeg tager det ud, da det sidder fast. Derudover mangler der "anti-squeal" plader bag bremseklodserne så de ligger løst op mod bremseskiven og kan dreje rundt. Kan det passe at det skal være sådan? På forhånd tak for jeres hjælp.
    PS. Jeg ved ikke hvordan jeg laver et link til fotos.

• #6   17. aug 2006 Startproblemer løst. Der manglede benzin på tanken. Jeg ved det lyder åndsvagt, men jeg ved at der tidligere var rigeligt. Kan det tænkes at bensindækslet ikke slutter tæt og benzinen står og fordamper?
    Nu til bremseproblemet. Jeg ar skilt bremsekaliberen af og det ser ud til at stemplet (bag bremseklodsen) ikke glider ordentilgt tilbage. jeg ved dog ikke hvordan jeg tager det ud, da det sidder fast. Derudover mangler der "anti-squeal" plader bag bremseklodserne så de ligger løst op mod bremseskiven og kan dreje rundt. Kan det passe at det skal være sådan? På forhånd tak for jeres hjælp.
    PS. Jeg ved ikke hvordan jeg laver et link til fotos.

• #8   18. aug 2006 hvis du har trykluft så puster du bare stemplerne ud, stemplerne skal lige pudses op med meget fint smergellærred, hvis der er lidt rids og krads så start med lidt grovere, så i med de nye ringe, lidt bremsevæske smører du ringene med og så trykker du forsigtigt stemplet i igen

• #9   18. aug 2006 den der anti plade som du skriver har ikke den store betydning når først det virker, det gør ikke noget at stemplet kan dreje rundt, det gør den ikke alligevel når det virker

Kommentér på:
kawa z 400 fra 1977

Annonce