3.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Hvad koster en gearindikator (monteret) Hvad koster en gearindikator (monteret)

Hvorfor er det ikke bare standard, på enhver mc?? Jeg kørte for en del år tilbage, på en Honda VF 700 Sabre og det var en firser maskine.. Den havde sgu gearindikator, så hvorfor har min ZZR 600 det ikke?

... Nuvel.. Hvad ville det koste, at eftermontere sådan en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster en gearindikator (monteret)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   1. jan 2015 Hvad skal man bruge den til?

Når man har kørt et par 1000km, tæller man jo uden at lægge mærke til det, så den tjener intet formål...

• #3   1. jan 2015 Jeg synes bare, det er sååååå nice smiley

• #4   1. jan 2015 tror jeg gav 900,- hos Carstens mc i Varde. Men det er flere år siden til en gsxr 750 k1. Den kan selv man selv montere. Det var bare et stik.
    lidt stor men man kan også få en lille og lidt mere elegant

• #5   1. jan 2015 Jeg synes bare, det er sååååå nice smiley

• Sajmon ™

#6   1. jan 2015 Jamen hvilket formål tjener den?

Lad os sige du er i et forkert gear til en overhaling - gearer du så ikke bare ned og overhaler?

Eller kigger du ned efter at have blinket ud, skiftet vognbane og hevet i gassen hvor der skete for lidt, for så at tænke "ja ganske rigtigt - jeg var i det forkerte gear for den står på 6 og skulle have været 4"... Det tager da kun længere tid end bare at hive koblingen, trampe 2 gange på pedalen, flå gassen i bund, dumpe koblingen og løfte den til en 400m lang wheelie... smiley

Sorry - det er kun foran grillbaren den tjener et formål, og det er kun scooter drengene der får stiv pive over det... smiley

I sidste ende skal du bare købe en hvis du føler for det. Det skal vi andre jo ikke bestemme.

• #7   1. jan 2015 Ok, godt så:-) (og desuden går jeg ikke på grillbar!!)

Må jeg så få varme i mine håndtag? Eller er det kun for folk, der fryser om sine små fingre?

(hø hø hø)

• Sajmon ™

#8   1. jan 2015 Nej morfar - dem køber du da bare.

De står også pissegodt til dine hudfarvede rag sokker og lange underbukser. smiley

• #9   1. jan 2015 Mener små 1000kr på ebay

• #10   1. jan 2015 kommer også lidt an på hvilket fabrikat du vil have...der findes jo flere slags

• #11   1. jan 2015 Har heller aldrig set fidusen i sådan en, bare en ting mere der kan tage fokus fra det væsentlige.

• #12   1. jan 2015 Allan. Det kan der være noget om! Jeg er nok bare for fatsvag, til at forstå, at der ikke er 7 gear på min mc:-)

• #13   1. jan 2015 troede kun folk købte ting på ebay biligt?? men fv koster de omkirng 900-1000kr, men jeg kan nu heller ikke se iden med den, har dog på min gade cykel men det er kun fordi der er orginalr fra fabrikken, me ville hellere bruge de 1000kr på en banedag,

• #15   1. jan 2015 nu er vi jo alle, heldigvis forskellige..nogen er til gearindikator og andre er til Suzuki og andet skrammel smiley

• #16   2. jan 2015 Hvis ikke gearindikator er standard på din mc eller er forholdsvis let at montere med "plug and play", så er jeg tilhænger - men hvis der skal laves et større indgreb, som der skal på en ZZR 600, så er det ikke umagen værd.
    smiley

#15)
    Hellere en nyere Suzuki Bandit 1250 end en gammel Blackbird i min verden. smiley

• #17   2. jan 2015 James B>>>>>du har vist aldrig haft en blackbird smiley

• #18   2. jan 2015 Nej, netop derfor. Men jeg har bestemt kørt på en.
    Jeg er mere til sving end motorvej. Blacbirden er smuk med en fin maskine, der er bygget til at være stabil ved høje hastighedder. Derfor kan den heller ikke samtidig være en mestersvinger.
    smiley

• #19   2. jan 2015 hvis en goldwing kan, så er der intet til hinder for at en BB også kan smiley
    Det er nok mere et spørgsmål om køreren og ikke maskinen

• #20   2. jan 2015 .. Oooooog tak til ALLE!:-)

• #21   2. jan 2015 Der er gear indikator som standard på min retard, ganske fikst i starten synes jeg.
    Efter et par uger, greb jeg mig selv i at kigge på den, på trods af at jeg vidste jeg var i 6. gear, hvorfor? Ren vane, det var blevet en vane at kigge væk fra vejen, så nu er den slået fra, så jeg har mere fokus på trafikken.

• #22   2. jan 2015 Elsker min gear indikator.... Alle ( om de vil være ved det eller ej) er i ny og næ i tvivl om de er kommer i høj gear, og vipper lige pedalen en ekstra gang, for at konstaterer at jo der er ikke flere gear smiley
    På bane er den helt uundværlig (IMO)
    Vil dog sige at de store grimme gipro med skarp lys, er langt de mest effektive ( har det ikke selv da suzuki har en langt kønnere indbygget) da man med disse bruger mindst muligt tid på at tjekke hvad for et sæt gearhjul der er i indgreb smiley

• Sajmon ™

#23   2. jan 2015 Alle - ja måske et par gange i starten af en tur på gadecyklen, fordi den kun har 5 og alle de andre har 6 gear, men så er man inde i rytmen.

Netop på bane er den totalt ligegyldig for mig, da alle sving, langsider, chikaner er en fastlagt rutine som ligger på rygraden.

Lige så snart man slipper gassen og begynder at bremse, starter en sekvens med X nedgearinger med mellemgas, indstyring og langsom overgang til nedlægning - og lige så snart man ligger gas på lige før apex, træder man igen ind i en fast rutine med X antal gear før man slipper gassen og begynder at bremse.

Jeg har tænkt tanken et par gange, men jeg mangler den slet ikke. Den ville bare tage fokus væk fra det vigtige, og det er der slet ikke tid til på bane for mig.... smiley

• #24   2. jan 2015 Sajmon du snyder jo også så det driver !!!! du køre v2 smiley et højere gear for dig betyder jo ikke at R6eren smutter forbi, Men ryger den i en 2 gears kurve i 3eren så er han jo en kvart omgang bagefter smiley

• #25   3. jan 2015 Jeg fisker sgu også efter et 6. gear engang i mellem, men den er så lavgearet at den kun går 193km/t i 6. gear ved 12500 omdrejninger, så betyder det at gearne (gearne, det lyder forkert på skrift) ligger super tæt, og så kan jeg sgu godt blive i tvivl når jeg kører ud på banen efter en lang vinterpause...

• #26   4. jan 2015 Jeg er superglad for min indikator jeg købte.
    Og edderbankemig nem at sætte på - især som ikke "gør det selv" mand smiley

Jeg købte den der GiPro DS... med røde tal.
    Synes ikke den ødelægger udseendet overhovedet.

Og jeg gav vist omkring 800-900ved min lokale MC forhandler...
    En kammi og jeg købte så også en hver...

• #27   4. jan 2015 Har haft det på en gammel gr 650 Suzuki , men hvis man er tivivl efter lidt erfaring om den er i 5 eller 6 er set måske tid at se på omdrejningerner ved 80 km / timen eller geare lidt om længerer nede i maskinerne smiley

• #28   4. jan 2015 Meget sjovt som der svares på dette indlæg. KMP spørger blot hvad det koster at eftermontere en gearindikator, men bliver med enkelte fornuftige undtagelser bombarderet med personlige holdninger til gearindikatorer. Læs lige spørgsmålet, "hvad koster.....?" og ikke "hvad er Jeres mening om.....?"
    Nå, jeg har lige set en indikator på eBay.de til 150kr.
    http://www.ebay.de/itm/Rot-Universal-Digitale-Ganganzeige-Motorrad-Schaltanzeige-mit-Reedkontakten-DE-/121440891569?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1c4670f2b1
    Gad vist hvordan sådan en fætter virker? Det lader til at der monteres en magnet på gearpedalen som så giver signal til en switch, men hvad nu hvis en opgearing eller nedgearing "smutter"? Tror gearindikatoren så ikke at maskinen er i et andet gear end den faktisk er i?
    Så til de af Jer der har monteret en indikator: Hvordan virker den? Hvilke "dimser" monteres? Er den pålidelig?

• #29   5. jan 2015 Der er nogle der har to følere. En på motoren og en på baghjulet.
    Så kører man en stille tur igennem alle gearene. Så registrerer den omdrejninger på motor og hjul.
    Dem jeg har set virker upåklageligt. Der kan være et lille udfald hvis man hamre igennem gearene med fuld gas og acceleration. Men den finder hurtigt på plads igen når du når 6 gear. Ikke noget der genere.
    Mener også de koster omkring 900-1000,-

• #30   5. jan 2015 Ja hæ, det var en ordentlig omgang smiley

• Sajmon ™

#31   5. jan 2015 Køber du en universal som bruger de to separate følere, så får du ikke et nyt tal på displayet før koblingen er sluppet.

Hvis din motor har "GPS" (Gear Position Sensor) og du monterer en GiPro gearindikator, så viser den nyt tal så snart du træder på, eller løfter i pedalen.

Men inden du bruger penge på den slags, så spørg dig selv om det er "need to have" eller "nice to have".

• #32   5. jan 2015 #31
    Nemlig...og den omtalte model har ikke de nymodens detaljer, der gør det lige til højrebenet at montere.
    smiley

• #33   5. jan 2015 Det bliver nok en dropper. 1000 tak for info ! smiley

• #34   7. jan 2015 #28
    Den jeg har købt, GiPro DS er 100% plug'n'play.
    Jeg prøvede lige at sætte stikket i mit diagnosestik - tænde cyklen - og så:
    1 2 3 4 5 6 og så stiller den sig i N.
    Jeg prøvede at skifte lidt, bum det virker bare.

Slukke, stikket ud og føre ledningen som man vil og klistre indikatoren på hvor man vil - bum færdig.

Ikke den billigste, men hold da kæft det var nemt.
    Husk ved køb, at de får ens MC navn/model med - da stikket jo skal passe.
    På ældre er det noget andet der skal foregå - altså hvis der ikke er diagnosestik.

• #35   8. jan 2015 Martin, hva' koster'n - jeg kan se FV Motor er DK forhandler, men ingen priser fremgår.
    Kan finde den på bugten til 109Euro.......men vi bør jo handle i DK, ik' ? smiley

• #37   8. jan 2015 det er are at gå ind på fv moror så er det da tinl at finde priser

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #38   8. jan 2015 Hejsa
    Køb den på Aliexpress.com - der kan du få alt hvad hjertet begærer. Der køber de også til Ebay. smiley

• Sajmon ™

#39   8. jan 2015 Øhm... Ebay er et auktions site og ikke en forretning... smiley

• #40   10. jan 2015 KTM4ME
    Jeg købte den hos KB motor i Skive.
    Men det er vist ca. samme pris som der bliver linket til kan jeg se smiley

http://www.kbmotor.dk/mc-tilbehoer/gearindikator.html

Kommentér på:
Hvad koster en gearindikator (monteret)

Annonce