{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batterilader ....
  • #2   26. dec 2014 Jeg har præcis den lader... den er faktisk overraskende god til prisen... selv starthjælp funktionen virker fint... har dog kun prøvet den på mc og havetraktor...
    Det eneste der er lidt træls ved den er at den brummer når den lader... så hvis man skal bruge den til at veligeholde et batteri, skal den stå et sted hvor lyden ikke genere....


  • #3   26. dec 2014 Jeg har også lige fået den i gave og den r super så køb du bare den smiley

  • #4   26. dec 2014 Hej det er en inteligent lader som er et must, et mcbat kan ikke tage imod massiv amp. fra laderen det kan kun store bil batterier mm, Laderen vil virke fint på dit bat. Men tjek displayet den vil ikke sende særligt mange amp over, det er ligesom osten det skal tage den tid det nu tager, du kan jo bare have den på som vedligeholdelse ladning.

    Der er også forskel på typen af dit batteri, har du et traditionelt med vand på kan den klare mindre ladning end et gele type, mit råd -få skiftet til gele med det samme, så skal du ikke tænke på dit batteri nogensinde. mit sidste holdt over 4 år.
    GOD BAGJUL OG GODT NYTÅR ALLESAMMEN


  • #5   26. dec 2014 Jeg har faktisk et gel batteri på men det er stort set fladt. og jeg kan ikke få liv i cyklen , så jeg nød til at lade det op igen . men vil det tage dage eller uger før det er opladt . altså fordi hvis jeg bruger 1 uge på opladningen og køre det ned igen på 5 Min i forsøg på at rive liv i dyret ender det jo med at blive en lang mission ,

  • #6   26. dec 2014 Det ikke sikkert du kan få det ladet ordentligt op igen, GEL batterier er rigtig svære at få vækket til live igen hvis de først kommer langt ned i spænding (under 9-10V) men det kan være du er heldig hvis du bruger en god vedligeholdelses lader som fx. c-tek evt. denne: http://www.billigbilpleje.dk/product/ctek-mxs-38-12-volts-elektronisk-lader-9624/

    Og så opnår du det bedste resultat med at lade med så lidt amp. som muligt, lader du med mange amp uanset om det er mortorcykel, bil, båd eller lastbilbatterier så risikere du at ødelægger dine batterier


  • #7   26. dec 2014 Men tror du ikke det var bedre og sætte et par startkabler på smiley og hvis du ikke kan få liv i den på 5 min så kunne det jo være du skulle kigge efter et problem et sted? smiley


  • #8   26. dec 2014 start kabler , Steffen det tør jeg sku ikke sidst jeg prøvede fik jeg lavet ged i den så starteren brændte af . så nu har jeg skiftet starter, og har også tænkt mig at skifte ensretter , c di, tændrør, og frisk benzin olie og filter ... så må lortet sgu springe i gang ... Det skal lige siges at jeg har skiftet motor og jeg kørte på donor cyklen inden jeg hev motoren af og satte den over på min . men den vil ikke .Der er massere gnist så jeg regner med at når den får et godt service så køre det . jeg tror at jeg køber nyt batteri og en lader ..

  • #10   26. dec 2014 Hej
    John J du skriver "har du et traditionelt med vand på kan den klare mindre ladning end et gele type". Hvad begrunder du det med??

    Det er stik imod hvad der står her:
    "GEL batterier er almindelige bly/calsiumbatterier, men tilsat Silica Gel, som gør syren tykflydende. Fordelen er at batteriet ikke kan lække ætsende syre og derfor ikke er afhængig af en nogenlunde vandret position. Bagdelen ved GEL batterier er at det kun kan oplades med en mindre ladestrøm (C20) for at undgå, at den udviklende gas kan ødelægge den enkelte celle. GEL batterier er derfor meget velegnede til opsamling af solenergi.
    GEL batterier skal oplades med en ladespænding på 0,2V mindre end åbne og AGM batterier."

    Sakset herfra:
    http://www.baadservice.dk/gode-rad-om-batterier.html


  • #11   26. dec 2014 Bare husk hvis man bruger bilen til starthjælp så skal bilen være slukket også ikke for længe på starteren .. Så skulle man være nogenlunde sikker

    Starteren skulle ikke være så vildt glad for de 14+ volt biler afgiver når de er tændt mod de 12-13volt når den er slukket smiley

    Jævnligt brugt bilen som starthjælp til ATV om vinteren ~20minus smiley


  • #12   26. dec 2014 JM hvad er det for en cykel du er ved og starte? En ældre sag eller?
    Og vent endelig med at skifte dit batteri til du HAR fået den i gang så du ikke dræber det nye igen smiley


  • #13   26. dec 2014 Det er en gammel Honda cm 400 fra 81 . Jeg prøver først at lade på Det batteri Jeg har i fx 24 timer og ser hvad Den siger

  • #14   26. dec 2014 har du fyldt noget karburatorsprit i tanken? Evt kan du prøve og købe noget benzinstart og give den et par sprøjt ind i indsugningen så skal den starte hvis du har en god gnist.

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #15   26. dec 2014 Det tager 2-3 dage med en C-tek oplader, der må være den bedste. Billige opladere har jeg ikke tillid til mere. Og som nævnt tåler Gelbatterier ikke dybe afladninger og stærke ladestrømme. Men ved alle batteriproblemer er det smartest altid at undersøge ladestrømmen via batteri - alternator - ensretter. Særligt hvis batteriet ikke er så gammelt. Generelt er gelbatterier beregnet til nyere ladesystemer - og åbne klassiske blybatterier til gamle ladesystemer. Gelbatteriet er udviklet af autobranchen for at skabe større sikkerhed - ikke for at lave et godt startbatteri.

  • #16   27. dec 2014 hej allesammen Til Ole S. holy .... den havde jeg vist lige fået vendt om, Sorry tror det gik for stærkt jeg nåede ikke at tænke, JA du har helt ret,

    Til jm held og lykke, du har jo et stykke tid endnu før vi skal køre igen, håber du når det i god tid, det er sjældent vi ser din mc ude på vejene mere.
    GOD BAGJUL OG GODT NYTÅR ALLESAMMEN


Kommentér på:
batterilader ....

Annonce